Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 23. maj 2017 08:24

Jeg købte den hos BJ-trading, de ligger få kilometer fra min arbejdsplads.
Om prisen er god, må du selv vurdere 1.030,- kr. :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 23. maj 2017 08:45

Super, tak for info... det er vidst det leje de ligger i

Jeg væbner mig med tålmodighed og håber på at samle en op evt. på tilbud ellers brugt... :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. maj 2017 16:37

Fedt Brian ! Jeg kan varmt anbefale at trille en tur i Dirt Rally :-) husk at mappe håndbremsen til venstre paddleshifter.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf dalingo » 24. jul 2017 11:10

Faldt lige over denne på DBA. Hvis der er nogen som vil opgraderer deres Trustmaster setup.

http://www.dba.dk/rat-pedaler-playstati ... 035781802/

"Thrustmaster TH8A, Perfekt

Sælges da jeg ikke får det brugt - som nyt.

600 kr."
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 23. aug 2017 19:21

Så er der nye lækkerier fra Thrustmaster, som nu har startet et samarbejde med Sparco.
Rattet måler 31,5 cm. i diameter og kan som det første rat (fra TM) til Xbox One rotere hele 1080 grader.

Thrustmaster TS-XW P310 Sparco Edition kommer med en ekstern strømforsyning, som selvfølgelig ligner en turbo.
Rattet er har fået flere kræfter og bedre nedkøling, så man ikke længere oplever tab af styrke i rattet.
Det er speciallavet til proffessionel E-sport, og kan derfor holde til flere timers Le Mans uden problemer.

Jeg bliver næsten nød til at opgradere inden Project CARS 2 udkommer. ;)

Billede


Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 23. aug 2017 21:33

Det ser sgu fedt ud.... men har du behov for det, du sidder med et af de i forvejen fedeste setups herinde ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Morten Skou » 23. aug 2017 21:48

Sagde de noget om prisen? :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 24. aug 2017 12:07

Suggested retail price 649,99 USD = 4100,- DKK
Tør slet ikke tænke på hvad det kommer til at koste i DK.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 10. sep 2017 21:18

EUR 735,- fra Amazon.de men så giver de også fragten. :)

Jeg tror jeg holder fast i mit tx rat lidt endnu.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf JohnH » 11. sep 2017 11:52

Jeg har ikke tjekket om dette kan bruges på konsoller, men det er godt nok frækt :D 8)

Fanatech Clubsport

https://youtu.be/7U187t3vlc4
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. nov 2017 13:05

Så fik jeg langt om længe en buttonbox med posten. Jeg har kun spillet med den en halv times tid, men tænkte i nok gerne vil have lidt info alligevel. Men først et billede af vidunderet:

Billede

Modellen er en SBB2 fra Sim Racing Hardware og koster 120£ + fragt. Jeg har så fået lavet min, så ledningen kommer ud på bagsiden, istedet for ud af siden - hvilket kostede 15£ ekstra.
Så ja, den er lidt pebret - Men skidt pyt, for byggekvaliteten er rigtig lækker. knapperne er normalt flerfarvet men jeg bad om at få dem alle i sort og det var heldigvis gratis.

Boksen er en plastboks med sort glans. Fronten består af to lag: Inderpladen er sort med indgraveret carbonlook og yderpladen er transparent plast. Begge dele i høj kvalitet og alt er laserskåret. Skruerne sidder i rødmetallic spændekraver. Boksen er ikke let som en fjer, men heller ikke for tung. Den er faktisk helt tilpas, så det ikke føles for billigt når man håndterer den og samtidig ikke er for tung til montering.

Trykknapperne er bedre end dem på mit rat. De er mere stabile og når man trykker dem ned giver det en slags afdæmpet blød modstand og kliklyden er mere lækker. De er også større, så det virker mere 'ægte'.
Rotary encoderne eller drejeknapperne er ligeledes lækre at røre ved, dreje på og trykke ned.

Billede

Den tilsluttes via det medfølgende USB kabel og virker med det samme. Der medfølger desværre ikke et beslag, men i stedet 4 skruer som passer ind i hvert hjørne bagpå. Jeg har så selv lavet et beslag ud af to trappeskinner (Eller hvad sådan nogle kaldes) og et vinkelbeslag. Så den sidder helt perfekt og lige som jeg vil have den.

Så er der selve spildelen. Man kan ikke mappe alle tuningsfunktioner til boksen, da spillet ikke tillader det. Men der er stadig mange at vælge imellem. Jeg var lidt bekymret for hvordan rotaryknapperne ville fungere, men heldigvis så virker de rigtigt godt. Jeg har f.eks. valgt at den ene skal være brake bias. Man justerer lynhurtigt frem og tilbage imens man kører og så har jeg også valgt at jeg kan slå ABS til og fra ved at trykke den ind. Den anden bruger jeg lige nu til FFB styrken. Det fungerer rigtig godt og uden forsinkelse når man drejer hurtigt igennem 'klikkene'. Derudover har jeg alle sædefuntioner mappet til knappene så man nemt kan justere frem og tilbage, op og ned, samt vippe sædet. Men der skal helt klart eksperimenteres og tilpasses løbende, alt efter hvilken bil man skal bruge og hvilke funktioner der skal være på ratknapperne og hvad der skal være på buttonboxen. Det er heldigvis nemt at ændre på det. Dog vil jeg gerne have nogle fede stickers på et tidspunkt, så der er en slags fast konfiguration på hovedparten af knapperne, så det er til at finde ud af i kampens hede.

Er jeg tilfreds ? - Hell yes. Prisen er høj, men det er også et lækkert stykke hardware, som skal bruges i lang tid fremover.
Senest rettet af Niki Lauda DK 24. nov 2017 13:52, rettet i alt 4 gange.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+6

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 23. nov 2017 13:51

Fedt, tak for et grundig review.... har skrevet en box magen til din på ønskesedlen til jul ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 23. nov 2017 17:59

Det ser rigtig godt ud, Niki. Det lyder for mig som et must buy!
Har du selv været igang med at lave wheel stand?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. nov 2017 18:20

Ja er igang med at bygge en simrig, men den er ikke helt færdig endnu. Lillemor har allerede døbt den Batmobilen :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Morten Skou » 23. nov 2017 19:35

Super anmeldelse og lækkert setup :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron