Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 29. apr 2016 08:41

Niki Lauda DK skrev:Det ser lidt voldsomt ud på nederste billede, men når man sidder bag rattet ser man det ikke.

Jeg glæder mig til at få det testet i aften :)

En ting kan sgu sige Niki - du går ikke ned på udstyr!!
Er det næste projekt at bygge en reel kabine til at alt det grej ? :) :) :lol:
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 29. apr 2016 08:50

@Niki - Det ser spændende ud.. Idéen er rigtig god.. Finished.. Tjaahh :P

Grabo nævnte for mig, at hvis du afmontere rattet, kan du ved at fjerne få skruer pille "dækslet" af ind til mekanikken... altså rundt om ratstammen... Man kunne eventuelt lave en plade der har samme interface huller som dækslet, hvori der er fræst eller på en anden måde monteret en mobilholder.
Hvis jeg havde en telefon jeg kunne afprøve det med, ville jeg gøre det :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 29. apr 2016 11:17

@Niki: det er en kanon fedt, men kunne man ikke lave en holder som er sat fast med "no nails" tape istedet? 1,5 meter kan jo løfte 120 kg.!!
Altså en holder hvor du bare klikker telefonen ud af, når man er færdig.

Kan man egentlig godt have den samme app kørende på sin telefon og tablet på samme tid? Jeg tænker en med speedometer og en med tider, damage osv.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 29. apr 2016 11:38

Benja190782 skrev:Kan man egentlig godt have den samme app kørende på sin telefon og tablet på samme tid? Jeg tænker en med speedometer og en med tider, damage osv.


Jeg er ret sikker på, at du kan have ligeså mange apps kørende som dit netværk kan følge med til. De opsamler samme data :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 29. apr 2016 12:04

Jeg har løst mit på denne måde.
Billede

Til telefonen, som jeg bruger til speedometer/shiftlight, har jeg brugt en mobilholder til instrumentbord. Sugekoppen kan dog ikke sidde direkte på rat-basen pga dens struktur og fordi den buer en smule, så der har jeg brugt en af de her monteringsskiver til sugekopper man også kan købe i diverse butikker med biltilbehør.
Da jeg ikke har haft god erfaring med at få de her sugekop-siver til at klæbe på intrumentbordet i mine biler, så fjernede jeg klisteret og monterede denne med noget selvklæbende velcro på både skive og rat-basen som jeg alligevel havde liggende.

Til iPad'en, som jeg bruger til div telemetri, har jeg brugt en bilholder beregnet til montering på sædeskinne. Den er dog ikke monteret på rat-basen, men på monteringspladen til rat-basen som sidder på mit Playseat.

@Benja
Ja du kan bruge flere enheder. Jeg bruger pCars Dash for iOS på begge mine enheder. Og naturligvis CrewChief på PC, som modtager samme data. Så det kan lade sig gøre :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+4

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 29. apr 2016 13:15

ShumwayDK skrev:Jeg har løst mit på denne måde.
Til iPad'en, som jeg bruger til div telemetri, har jeg brugt en bilholder beregnet til montering på sædeskinne. Den er dog ikke monteret på rat-basen, men på monteringspladen til rat-basen som sidder på mit Playseat.

Super setup Lars !!

Jeg skal da lige ud og have sådan en ipad holder - skal da også have sådan en på min stol.
Udvider den nok også med en kop holder!!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Nygaard » 29. apr 2016 18:42

ShumwayDK skrev:Jeg har løst mit på denne måde.
Billede

Til telefonen, som jeg bruger til speedometer/shiftlight, har jeg brugt en mobilholder til instrumentbord. Sugekoppen kan dog ikke sidde direkte på rat-basen pga dens struktur og fordi den buer en smule, så der har jeg brugt en af de her monteringsskiver til sugekopper man også kan købe i diverse butikker med biltilbehør.
Da jeg ikke har haft god erfaring med at få de her sugekop-siver til at klæbe på intrumentbordet i mine biler, så fjernede jeg klisteret og monterede denne med noget selvklæbende velcro på både skive og rat-basen som jeg alligevel havde liggende.

Til iPad'en, som jeg bruger til div telemetri, har jeg brugt en bilholder beregnet til montering på sædeskinne. Den er dog ikke monteret på rat-basen, men på monteringspladen til rat-basen som sidder på mit Playseat.

@Benja
Ja du kan bruge flere enheder. Jeg bruger pCars Dash for iOS på begge mine enheder. Og naturligvis CrewChief på PC, som modtager samme data. Så det kan lade sig gøre :D


Hvor har du købt din ipad holder Lars? Jeg har omtrent samme løsning som dig, en holder til mobil ved rat, og en fleksibel ipad holder der sidder fast på min rig med en klemme. Den er dog meget vakkelvorn, din ser betydeligt kraftigere ud!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 29. apr 2016 18:50

Enig det ser meget robust og fleksibelt ud...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 29. apr 2016 19:24

@Benja:
Jeg har allerrede leget med dobbelt klæbende gulvtæppe-tape. Det fungerer ikke som en permanent løsning da tapen tørrer ud og ikke tåler at man piller ved det. Det jeg istedet arbejder på er en solid holder som også er usynlig under kørslen. Det er mit nuværende spektakel af en holder og den er samtidig justerbar i alle retninger. Hvis ikke det var fordi at der stadig er reklamationsret på TX basen, så ville jeg bore huller i plastic-skjoldet lige bag rattet og skrue selve gribearmene jeg bruger nu fast. Så indtil videre ser det ud som det gør.

@Bobleren:
Ja det burde være muligt at lave noget på måde du nævner, så det er hermed noteret som et fremtidigt projekt :mrgreen:

Og for lige at runde den af, så har jeg købt VDash appen, da dens LCD belysning og alle de fede replica dashboards og de mange muligheder simpelthen var for lokkende. Det er indviklet og tidskrævende at redigere og/eller lave dashboards selv, men det ser bare tæskelækkert ud og man kan få det præcist som man vil have det.

Til dem som er interesseret i SLIMax så kan man downloade det og lege med basis programmet. Man kan bare ikke gemme eller bruge det til gaming og den er stadig i beta til PS4 og muligvis X1, men det har jeg ikke fundet info om endnu.

8)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 29. apr 2016 19:50

Nygaard skrev:Hvor har du købt din ipad holder Lars? Jeg har omtrent samme løsning som dig, en holder til mobil ved rat, og en fleksibel ipad holder der sidder fast på min rig med en klemme. Den er dog meget vakkelvorn, din ser betydeligt kraftigere ud!


Det er sådan en fætter her:
http://www.mytrendyphone.dk/shop/arkon-tab-fsm-universal-127697p.html
Den er ganske robust, og armen bliver i den stilling man vrider den i. Armen er dog så fleksibel, at iPaden godt kan vibrere en del, når der bliver revet i rattet, eller når jeg tager et så skarpt sving at jeg er ved at falde ud af sædet. :D
Men det gør ikke så meget, for jeg kigger kun på den, når det går lige ud, og der er ingen problemer.

Den er købt der hvor jeg linker til, selvom jeg ikke på nogen måde kan anbefale butikken. Man skulle tro at de printer alle ordre ud på papir, sådan som de 'har styr' på deres bestillinger.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Nygaard » 29. apr 2016 19:56

ShumwayDK skrev:
Nygaard skrev:Hvor har du købt din ipad holder Lars? Jeg har omtrent samme løsning som dig, en holder til mobil ved rat, og en fleksibel ipad holder der sidder fast på min rig med en klemme. Den er dog meget vakkelvorn, din ser betydeligt kraftigere ud!


Det er sådan en fætter her:
http://www.mytrendyphone.dk/shop/arkon-tab-fsm-universal-127697p.html
Den er ganske robust, og armen bliver i den stilling man vrider den i. Armen er dog så fleksibel, at iPaden godt kan vibrere en del, når der bliver revet i rattet, eller når jeg tager et så skarpt sving at jeg er ved at falde ud af sædet. :D
Men det gør ikke så meget, for jeg kigger kun på den, når det går lige ud, og der er ingen problemer.

Den er købt der hvor jeg linker til, selvom jeg ikke på nogen måde kan anbefale butikken. Man skulle tro at de printer alle ordre ud på papir, sådan som de 'har styr' på deres bestillinger.


Ok. Hvis du også døjer med at din kan hoppe lidt op og ned når man rør ved skærmen, så kan jeg nok godt nøjes med min løsning. Den har kostet en flad 50er på eBay, så jeg havde heller ikke forventet perfektion :lol:
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 6. maj 2016 22:25

Jeg var i værkstedet endnu engang og kom i min iver til at vippe en rørtang ud over bordkanten så den landede direkte ovenpå min storetå :x (den er stadig lilla) - men det er hårdt at være i racemiljøet og hvis man vil til tops er der ikke tid til at pive over småting :lol:

Den originale WSP gearmount sidder for højt til min smag, så jeg har i stedet bikset dette vidunder sammen. Den består af en aflagt bogstøtte, som er blevet bukket, skåret, filet og hullet:
Billede

Resultatet er, at den er en smule fjedrende, men det gør at FFB'en også går i gearstangen og faktisk øger realismen, så det var slet ikke så tosset som jeg troede det ville være. Det fungerer ihvertfald rigtig godt og højde/afstand passer så det er afslappende og naturligt at skifte gear.

Mit first person view ser i øvrigt sådan her ud pt :)
Billede
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+4

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 7. maj 2016 08:04

Det ser virkelig godt ud Niki!!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Nygaard » 8. maj 2016 21:39

Hvad sker der lige for det nye speedometer i pcars dash... kan man ikke skifte tilbage til det gamle? Der er ikke meget race over det nye, og på min tlf er oplysningerne alt for gnidrede når den sidder monteret på rattet.. øv!

Kan man ikke ændre om til det gamle, må jeg på udkig efter en anden løsning.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Nygaard » 10. maj 2016 19:40

Nygaard skrev:Hvad sker der lige for det nye speedometer i pcars dash... kan man ikke skifte tilbage til det gamle? Der er ikke meget race over det nye, og på min tlf er oplysningerne alt for gnidrede når den sidder monteret på rattet.. øv!

Kan man ikke ændre om til det gamle, må jeg på udkig efter en anden løsning.


Er der ikke andre der har oplevet ændring i pcars dash app'en?
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster

cron