Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 10. apr 2016 12:21

mrnybroe skrev:Jeg vil lige høre de andre, som der anvender iPad app's til pCARS, om hvad hedder den app som i andre bruger?
Fordi jeg skal da til at køre med det nu - da jeg virelig gerne vil se hvor meget dæk der reelt er tilbage på dækkene. Og ikke kun se på ikonerne i spillet - da de vist bliver "sorte" når man kommer på 50% (eller det synes jeg at jeg hørte i løbet i onsdags)

Her kan man se hvad der fungerer sammen:
http://www.projectcarsgame.com/apps.html

Derudover kan man se dem alle i aktion på youtube
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 10. apr 2016 18:43

Niki Lauda DK skrev:Her kan man se hvad der fungerer sammen:
http://www.projectcarsgame.com/apps.html

Derudover kan man se dem alle i aktion på youtube

Takker ! :)

EDIT: Den første youtube.com video jeg så kigger på vedr. pCARS Dash er så fra en BulletEyeDK.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Nygaard » 11. apr 2016 20:02

Måtte der være andre sørgelige sjæle end jeg der kører med Logitech rat, og syntes at gearskifteren føles som et tarveligt stykke legetøj man ikke engang ville være bekendt at lade ungerne lege med, kan jeg anbefale at hoppe et smut forbi T-hansen der har denne fine Sparco gearknop på tilbud:
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-91 ... -910868990
Den giver et tiltrængt løft af kvalitetsfornemmelsen, og forlænger gearstangen med et par gode cm. Til 79 kroner er det svært at gå galt i byen! Bestemt en stor opgradering i forhold til den tarvelige plastic kugle der sidder på som standard.
Og TX folket må selvfølgelig også gerne benytte sig af tilbuddet 8)
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. apr 2016 14:24

Motor Mille på ramasjang kører også med Logitech og gearskifter i hendes il-tempo gigante mutantbil, så måske hun vil benytte sig af tilbuddet for at opgradere til noget mere hardcore udstyr :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Nygaard » 12. apr 2016 18:56

Niki Lauda DK skrev:Motor Mille på ramasjang kører også med Logitech og gearskifter i hendes il-tempo gigante mutantbil, så måske hun vil benytte sig af tilbuddet for at opgradere til noget mere hardcore udstyr :lol:


Jeg er sikker på at Motor Mille har set lyset :lol: :lol:

Selvom jeg må tilstå at jeg tit og ofte savler over de lækre stumper Thrustmaster kan tilbyde, er jeg faktisk fuldt ud tilfreds med mit Logitech, sammenholdt med hvad jeg har givet for det. 2800 for læderrat, et anstændigt sæt pedaler med 3 af slagsen, og en 6 trins gearskifter. Det samme havde hos thrustmaster hurtigt kostet mig 2000 mere, selvom jeg uden tvivl også havde fået noget mere lækkert grej. For de 2000 har jeg fået bygget mig en yderst solid træ rig, indkøbt mig et næsten ubrugt Recaro limited ed. sportssæde og en Buttkicker til at montere derunder 8)

Om man så vælger at spare sammen til noget gear fra Thrustmaster senere hen må tiden vise, nu skal jeg lige have lidt erfaring i hjulene først :mrgreen:
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. apr 2016 13:50

Så er der en spændende nyhed til App-tosserne. SLIMax som er kongen indenfor simracingdisplays og HUD apps til PC er igang med at få deres system til at virke på konsollerne. Indtil videre er der en åben BETA test til PS4 (muligvis virker det også til Xbox One, men er endnu ikke bekræftet). Der er desuden mulighed for at bruge deres hardwaredisplays med LED lys og digital info mm. Det skal bare tilsluttes med USB og så virker det som på tablets/ipads. Hagen ved BETA'en er at man skal købe sig ind, for at få adgang og hvis det viser sig ikke at fungere på Xbox'en er pengene spildt til at starte med.

Eksempel:


http://www.zappadoc.com/?p=1335
http://www.eksimracing.com/

----

I øvrigt så findes der en prøveversion af Vdash appen (ikke SLIMax), hvor man kan spille i 5 minutter med standard displayet. Det er en ret fed app, hvor man kan downloade en ordentligt stak displays, men den er også multijusterbar og har radar, så man kan se biler i nærheden og undgå kollision. Jeg giver det lige et forsøg i aften og melder tilbage om det er godt eller skidt :D

Vdash:


http://vdash.pro/expansion_dashes.php (tryk på next for flere displays)
Senest rettet af Niki Lauda DK 24. apr 2016 18:16, rettet i alt 1 gang.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf JohnH » 23. apr 2016 15:06

Niki Lauda DK skrev:----

I øvrigt så findes der en prøveversion af Vdash appen (ikke SLIMax), hvor man kan spille i 5 minutter med standard displayet. Det er en ret fed app, hvor man kan downloade en ordentligt stak displays, men den er også multijusterbar og har radar, så man kan se biler i nærheden og undgå kollision. Jeg giver det lige et forsøg i aften og melder tilbage om det er godt eller skidt :D



Radar ?? Det næste bliver vel selvkørende biler, som Tesla og andre roder med ??? :wink: :lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. apr 2016 16:05

haha, ja så er der sgu ikke meget sjov i at spille :)

Grunden til at jeg nævner det, er at vi i vores løbsserie har haft nogle sammenstød, som kunne have været undgået hvis den forreste af bilerne kunne se mere end det som bakspejlet kan vise.
F.eks. hvis man tror at den anden ligger bagved til højre, men i virkeligheden er nået op på siden og man så derfor i god tro skærer et højresving optimalt og derved rammer den anden så den ene eller begge biler ryger af banen.
Man kan selvfølgelig også bare bruge Oculus Rift, men den er lid pebret ;-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 23. apr 2016 18:09

Niki Lauda DK skrev:haha, ja så er der sgu ikke meget sjov i at spille :)

Grunden til at jeg nævner det, er at vi i vores løbsserie har haft nogle sammenstød, som kunne have været undgået hvis den forreste af bilerne kunne se mere end det som bakspejlet kan vise.
F.eks. hvis man tror at den anden ligger bagved til højre, men i virkeligheden er nået op på siden og man så derfor i god tro skærer et højresving optimalt og derved rammer den anden så den ene eller begge biler ryger af banen.
Man kan selvfølgelig også bare bruge Oculus Rift, men den er lid pebret ;-)


Crew Chief kan også bruges som spotter... findes både til PC og Android, bruger den selv til PC og det fungerer ganske fint -> http://forum.projectcarsgame.com/showth ... ole-amp-PC

EDIT: PC versionen er gratis, ved ikke hvordan det forholder sig med Android
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. apr 2016 18:57

Den koster 48,- til android - men er det ikke kun lydfiler den sender ud ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 23. apr 2016 20:38

Niki Lauda DK skrev:Den koster 48,- til android - men er det ikke kun lydfiler den sender ud ?


Jo det er en ekstra ingeniør, der kan sende spotter beskeder og alt muligt andet, det er kun dig selv der sætter begrænsningen.

check evt. denne video - > https://www.youtube.com/watch?v=wWZ79atC8t0

Lavede også selv i sin tid en Pit Crew video, udelukkende for at teste hvilke beskeder der kom fra ham -> https://www.youtube.com/watch?v=QMO-kqEkNyg

Det største problem mht. Crew Chief og konsol versionen er at få lyden i sit headset hvis man bruger det, nogle headsets har et PC input stik i selve headsettet (mit har) så den løsning bruger jeg.
Indstillinger fra PC versionen:
Billede
Billede
Billede
Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. apr 2016 22:27

Jeg har desværre ikke et headset endnu, men crewchief skal da afprøves når det engang bliver aktuelt.

Mht. Vdash trial versionen, så var der lige noget bøvl med at få den til at virke, men jeg fandt ud af at man skal trykke på wifi-symbolet og trykke 'direct' --> Project Cars.
Selve displayet er åbnet fra starten af, men det ser mat og kedeligt ud i farverne, lige indtil man får trykket sig rigtigt ind og får forbindelse. Så tænder lyset i LCD displayet og så ser det rigtig fedt ud. Man får en fornemmelse af kvalitet og den der YES følelse, når displayet lyser op !
Ud over det, så virker det hele upåklageligt og man kan tappe på displayet for at skifte imellem de forskellige informationer, nøjagtigt som man kan i f.eks. nogle af GT3 bilerne inde i spillet.

Jeg har også lavet lidt forsøg med at bruge min telefon og sætte den inde bag rattet, som på en rigtig bil og det er helt sikkert noget der skal arbejdes videre med. Dog er Vdash trialversionens display for lille og ikke zoomet helt ud til kanten, så det fungerer ikke godt nok. Men hvis man køber den fulde version kan man justere på alle leder og kanter. Jeg rodede lidt med omdrejnings LED lamper og der er stor frihed og lækre detaljer at lege med. Dog synes jeg SLIMax appen er værd at vente på, specielt når man i forvejen har en app der fungerer godt.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 24. apr 2016 19:03

Hej Niki.

Du må meget gerne opdatere os hvad angår det der SLI projekt, om det bliver kompatibelt med xbox og hvordan det ellers virker. Det kunne være sjovt at få dem integreret med consollerne.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. apr 2016 14:38

Jeg ska nok holde øje og informere når der siver mere info ud ;)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 27. apr 2016 16:16

Vi fik tidligt fri fra arbejde i dag grundet møgvejr og så brugte jeg tiden på at købe en ny telefon og bagefter bygge en holder til den:
Billede
Billede
Det ser lidt voldsomt ud på nederste billede, men når man sidder bag rattet ser man det ikke.

Jeg glæder mig til at få det testet i aften :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster

cron