Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 13. feb 2016 19:13

^^
Ferrari-logo'et måler 30 mm. cirka - mit BMW logo måler 45 mm.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 13. feb 2016 19:24

Nå men, nu har jeg igen ombygget min H-shifter - denne gang med et stykke kraftigt gummi, som er boret og skåret ud.

Det der giver en EKSTREM fed følelse med denne "custom plate" er, at jeg har lavet disse små "vinger" så man virkelig føler det der "klonk" når man sætter den i gear - nøjagtigt, som i en rigtig bil!

Kæft hvor det spiller! :mrgreen:

Billede
Billede
Billede
Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 13. feb 2016 21:04

Fedt 8)
Tror du det ville være muligt at få det til at passe med shifter-platen på ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 13. feb 2016 21:19

Du tænker altså hvis den IKKE skulle sidde i en kasse som min?

Det største problem ville nok være, at få de 4 skruer til at nå igennem og få bid.
Med en tyndere plade ville det sagtens kunne tilpasses, men en tynd plade giver ikke helt den samme effekt, med mindre det bliver lavet i stål eller træ.

Stål er dog sandsynligvis for skarpt og vil blot ødelægge din "rulle" som kører imellem de forskellige gear.

Jeg prøvede faktisk selv, at lave en tynd træplade, men valgte den hårde gummi-plade, fordi den er fleksibel og fast på én gang.

Det giver en fed, fed følelse! Jeg har endda målt afstanden mellem de forskellige gear, for at få en nøjagtig gengivelse af rigtige biler.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 13. feb 2016 21:31

Ja det var det jeg tænkte på. Skruer kan man godt fremskaffe. Men ja hvis pladen skal være tyndere forringes effekten selvfølgelig. Men måske kunne man forsnævre vandringerne endnu mere. En forkortelse af gearstangen (shortshift) vil også øge modstanden, så der er da muligheder.

Men det ser rigtig godt og solidt ud det du har lavet. Jeg kæmper lidt med finansministeren og håber på en snarlig forligsaftale, så jeg kan komme med i H-klubben :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mortnDK » 13. feb 2016 22:09

Ser godt ud Benja! :D

Glæder mig satme også til min 430kr's 5x5 cm elektronikboks kommer så jeg kan få mine Fanatec pedaler koblet på :D alt er klar pånær af adapteren :D
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 13. feb 2016 22:35

Det er sgu i orden det der benjamin, når du sætter noget i gang bliver det sgu gjort ordentligt =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. feb 2016 16:21

Det har irriteret mig en smule, at jeg ikke har kunnet nå den lille tablet for at justere display og udskifte widgets under spilsessions. Det har betydet at jeg har skullet rejse mig fra stolen hver gang. Så i dag gik jeg ned i min mancave og fik bikset en holder sammen. Selve sidearmen er gearholderen som følger med Wheelstand Pro og så er resten Ikea-stumper som er bøjet i skruestikken og har fået lidt ekstra huller her og der. Der mangler lige en gang sort spraymaling for at afslutte projektet helt. Men her er resultatet indtil videre:
Billede
Billede

Derudover fik jeg styr på ledningerne med hjælp fra en rulle sort isolérbånd:
Billede

Det hele blev selvfølgelig afsluttet med en kølig pilsner :-P
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+4

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 17. feb 2016 16:27

fedt lavet... =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Hertzblut » 17. feb 2016 18:03

Niki Lauda DK skrev:Det har irriteret mig en smule, at jeg ikke har kunnet nå den lille tablet for at justere display og udskifte widgets under spilsessions. Det har betydet at jeg har skullet rejse mig fra stolen hver gang. Så i dag gik jeg ned i min mancave og fik bikset en holder sammen. Selve sidearmen er gearholderen som følger med Wheelstand Pro og så er resten Ikea-stumper som er bøjet i skruestikken og har fået lidt ekstra huller her og der. Der mangler lige en gang sort spraymaling for at afslutte projektet helt. Men her er resultatet indtil videre:

Det hele blev selvfølgelig afsluttet med en kølig pilsner :-P


Er du gal det er genialt med tablet holderen.
Jeg blev inspireret til at se om jeg kan lave noget ligende.
Har dog GT Omega Steering Wheel Stand, men det må kunne lade sig gøre. Kan ikke rigtigt tape ledningerne fast da der skal skiftes rat mellem T500RS til Playstation/PC og Italia'en til X1.

Kudos.
Hertzblut
Niveau 7
 
Indlæg: 3881

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf runekc » 17. feb 2016 18:23

cool setups og vil da også lige dele mit :)

Billede
runekc
Niveau 4
 
Indlæg: 353
By: Fredericia

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 17. feb 2016 18:32

runekc skrev:cool setups og vil da også lige dele mit :)

Billede


Det er sgu også et fedt setup du kører med der Rune... =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 17. feb 2016 19:08

Mega fedt, Rune og Niki Lauda! ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 18. feb 2016 11:07

Hertzblut skrev:Har dog GT Omega Steering Wheel Stand


Billeder ??? :o
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 18. feb 2016 11:15

Niki Lauda DK skrev:
Hertzblut skrev:Har dog GT Omega Steering Wheel Stand


Billeder ??? :o


Ja lad os endelig se dit setup =D>

Og husk at det IKKE er for sent at deltage i vores pCARS løbsserie #2, hvor næste løb køres onsdag d. 24-02-2016 kl.2100... man kan misse et enkelt løb og stadig få fuld udbytte, da det kun er ens bedste 5 løb der tæller... kom frisk :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron