Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 22. jan 2016 15:31

Kan tilføje at jeg heller ikke har oplevet at mit wheelstand ikke står helt fast... men der kan selvfølgelig være forskel på underlaget...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 22. jan 2016 16:16

ShumwayDK skrev:Tillykke med det nybroe.

Med start-pakken gætter jeg på det er førnævnte sæt du er blevet den glade aftager af. :)

Du skriver at rattet kan hoppe op og ned. Har du rattet monteret på PlaySeat'et eller bruger du Wheelstanden til det?

Jeg oplever ikke at mit rat bevæger sig på PlaySeat'et, Så hvis rattet er monteret der, så kan det enten være:
1) Du har ikke "låst" bøjlen. Når den er lukket er der en plastik ring/håndtag i højre side, du kan dreje og låse bøjlen med, så den ikke kan åbne sig under kørsel.
eller
2) Drejehåndtaget der låser vippe funktionen er ikke strammet ordentligt.

Jeg mener ikke det er et problem eller noget som forstyrre min kørsel.
Den giver en smule, men forventede hellere ikke andet. Det gør det bare lidt sjovere, at den lige slår lidt igen.

Men for pokker man sidder godt i den stol!
Og sikke en fed oplevelse det et at køre race nu
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf RuneDK » 22. jan 2016 17:02

Tillykke med det. :)

Jeg tror jeg kan fornemme, der allerede bliver tænkt i add-on's? Eller var det "startpakken" med læderrat og T3PA pedalerne? :)

Mvh

Rune
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 22. jan 2016 17:57

RuneDK skrev:Tillykke med det. :)

Jeg tror jeg kan fornemme, der allerede bliver tænkt i add-on's? Eller var det "startpakken" med læderrat og T3PA pedalerne? :)

Mvh

Rune

Det er "kun" et std. TX sæt. Så der er masser af muligheder for yderlig tilkøb til "sættet"....men for at holde hustruens blodtryk nede, så afventer vi liiige lidt med det :)

Men sådan et PlaySeat Challenger kan anbefales. Det er sgu nemt at folde sammen og gemme væk.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 22. jan 2016 19:57

Omkring FFB der er jeg lidt på rookie-niveau !
Bruger I de opsætninger som der er inde fra pcars.xbl.dk -> nyttige links ?

Samt en anden ting, hvordan firmware opdatere kan sådan et TX rat ?
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 22. jan 2016 20:05

Ja jeg bruger de settings inde fra pcars siden som der linkes til...

De generelle opsætninger findes i forskellige udgaver her -> http://pcars.oscarolim.pt/wheel-settings/browse/xbox-1

Jeg har kæmpet med at finde tilbage til mine helt gamle opsætning, hvilket endnu ikke er lykkedes... til det seneste løb har jeg kørt med nedenstående:

Jeg selv bruger pt. denne her -> http://pcars.oscarolim.pt/wheel-setting ... /xbox-1/91 - hvor jeg dog har sat min tire force til 90 i stedet for 68, jeg kan godt li' der er lidt mere respons og modstand på dækkene...

Herefter kan der opsættes endnu mere på selve bilen når ud er i garagen, disse finder du her -> http://pcars.oscarolim.pt/cars

Vedr. firmware så check her -> http://ts.thrustmaster.com/eng/?pg=view ... 367&cid=15
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 22. jan 2016 20:10

BulletEyeDk skrev:Ja jeg bruger de settings inde fra pcars siden som der linkes til...

De generelle opsætninger findes i forskellige udgaver her -> http://pcars.oscarolim.pt/wheel-settings/browse/xbox-1

Jeg har kæmpet med at finde tilbage til mine helt gamle opsætning, hvilket endnu ikke er lykkedes... til det seneste løb har jeg kørt med nedenstående:

Jeg selv bruger pt. denne her -> http://pcars.oscarolim.pt/wheel-setting ... /xbox-1/91 - hvor jeg dog har sat min tire force til 90 i stedet for 68, jeg kan godt li' der er lidt mere respons og modstand på dækkene...

Herefter kan der opsættes endnu mere på selve bilen når ud er i garagen, disse finder du her -> http://pcars.oscarolim.pt/cars

Vedr. firmware så check her -> http://ts.thrustmaster.com/eng/?pg=view ... 367&cid=15

mange tak !!!!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 22. jan 2016 21:15

Og så glemte jeg at fortælle at jeg under de enkelte bilers master scale som ofte giver ender med +5-10 der i forhold til det selve opsætningen ellers er sat til ved FFB siden

Oprindeligt i mit gamle save var det aldrig nødvendigt, men det har været nødvendigt efterfølgende... det er nok en smagssag, så der må du føle dig lidt frem...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 22. jan 2016 22:46

@mrnybroe...

Kan se du lige har smidt en tid på Sonoma i en Grp. A bil.... godt at se du er flere sekunder hurtigere end den tid du senest har sat med controlleren, det er et godt udgangspunkt... og vildt du allerede giver baghjul til dine controller tider, det er et virkelig godt tegn =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. jan 2016 21:29

Hvis nogen skulle få lyst til at bruge lidt penge: http://www.ricmotech.com/Genuine_Momo_W ... -mod31.htm
:D
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 11. feb 2016 11:19

Jeg har i et stykke tid ledt efter logoer til at indsætte i ratcenteret, men det er ikke helt nemt at finde nogle i 30 mm, som er størrelsen på læderrattet fra Thrustmaster. Jeg fandt dog et BMW logo med "glas"indpakning, på en hjemmeside for veteran-BMW'er, men prisen var ca. 100 kr. + fragt. Det er en lidt høj pris eftersom jeg gerne vil have mulighed for at udskifte logo, alt efter hvilken bil der skal køres i. Så jeg besluttede mig for at lave noget selv:

Billede

Jeg vippede TM logoet af med en kniv, hvilket resulterede i at det tog uoprettelig skade og kan ikke bruges igen. Bagpå sidder der 4 klik-ben hvoraf den ene knækkede. Jeg fjernede de resterende tre ben og sad nu med en kapsel uden den gennemsigtige plastic-boble-overflade, som jeg brugte til den man ser på billedet. Så googlede jeg logoer og prøvede forskellige metoder af. Det jeg nåede frem til er prototypen som man kan se på billedet.

Mit næste move for at gøre det helt optimalt er følgende:
Find logoer i så høj opløsning som mulig og tilpas dem i et fotoprogram så de fylder 30mm. Print dem ud på fotopapir i så god kvalitet som mulig. Klip dem ud med en saks. Læg et stykke bred gennemsigtig tape med limsiden opad. Læg logoet med printsiden ned mod limen. Læg en 30mm plasticskive (eller hvilket materiale det nu måtte være) ovenpå og fold forsigtigt tapen rundt om, glat ud og skær til så det sidder godt. Nu vil tapen rundt om fylde lidt mere en skiven og derfor kan man nemt trykke den ind i midten af rattet hvor den sidder fint fast, samtidig med man uden problemer kan vippe den ud igen og skifte til et andet logo.

Jeg har tænkt mig at lave en Youtube-video når jeg har udviklet konceptet til dets fulde potentiale.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+4

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 11. feb 2016 13:16

Det må du meget gerne, jeg vil meget gerne af med den ferarri hingst på mit 599XX !
Jeg går ud fra det er samme metode som på dit
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 11. feb 2016 18:36

Det er sgu ved at blive noget nørdet synes jeg.
Først Teddy's nye hynde til campingstolen og nu det her..... :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 11. feb 2016 20:31

@Niki Lauda:

Det var cirka det samme jeg gjorde, da jeg fik mit 599XX rat - der er dog en væsentlig forskel på dit Leather 28 rat og mit 599XX rat. Fordi på mit rat sidder det originale Ferrari logo fuldstændig plant med rattet og ikke som på LM 28 rattet, hvor logo'et stikker lidt ud.

Det vil sige, at det eneste jeg gjorde var at udskrive et BMW logo i høj opløsning og klippe det ud, for derefter at lime det på en tynd papskive og simpelthen montere det direkte oven på Ferrari logo'et.

Jeg lavede derefter en transperant plastik-skive i samme størrelse og lagde den oven på logo'et, for at få det blanke udseende. Det virkede fint, da den statiske elektricitet holdte skiven på plads af sig selv.

Dog kunne jeg egentlig bedre lide det matte look, fordi rattet også var mat. Så det fjernede jeg igen..

Desuden synes jeg faktisk ikke, at det gør noget at logo'et er en smule større end de 30 mm. da det efter min mening, virker en anelse for småt - men nu er mit rat jo også 30 cm. i diameter hvor dit Leather rat kun er 28 cm.

Mit hjemmelavede resultat blev som i kender det - således:
Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 11. feb 2016 20:55

Det ser helt klart bedre ud end Ferrarilogoet =D>
På mit er der en sort plast-krave hvor det originale TM badge var indsat og det er desværre ikke muligt at afmontere den så vidt jeg kan se. Så logoet er ikke det største, men det ser alligevel ok ud på det forholdsvis lille rat. Om ikke andet så er det bedre end det originale :)

Hvad er diameteren på Ferrarilogoet ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster

cron