Xboxlife forum

Spørgsmål til rat til xbox one

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf mrnybroe » 28. dec 2015 16:06

Hej,

Efter at have kørt en serie sammen med Jer, samt lige overstået dette LeMan løb. Så er lysten til et rat godt nok blevet stor.
Og hvis der kommer endnu en eller flere løbsserier henover foråret, så ender det nok med endnu en investering i udstyr til xbox'en derhjemme.

Som jeg høre det, så køre de fleste med et Thrustmaster TX rat - er det "korrekte navn" for dette "TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition" ?
Ligger prisen for sådan et sæt på 2500 kr. ?
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf Chokofanten » 28. dec 2015 16:37

Hej Nybroe.

Jeg købte mit her.

https://www.proshop.dk/Spil-tilbehoer/T ... =Tx+wheel+

Jeg har ikke aktier i firmaet, men har handlet der før, og er tilfreds med servicen.

Så skal du lige have en wheelstand også, så det står godt.
Du kan også lave dit eget setup, hvis du har pladsen til det.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf BulletEyeDk » 28. dec 2015 17:08

mrnybroe skrev:Hej,

Efter at have kørt en serie sammen med Jer, samt lige overstået dette LeMan løb. Så er lysten til et rat godt nok blevet stor.
Og hvis der kommer endnu en eller flere løbsserier henover foråret, så ender det nok med endnu en investering i udstyr til xbox'en derhjemme.

Som jeg høre det, så køre de fleste med et Thrustmaster TX rat - er det "korrekte navn" for dette "TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition" ?
Ligger prisen for sådan et sæt på 2500 kr. ?


Der kommer helt klart en løbsserie #2, nu kører vi nogle test løb, herefter forventer jeg vi enten en gang i januar/februar er klar til endnu en løbsserie.

Vedr. rat, så sidder jeg ligesom mange andre med et Thrustmaster TX, hvilket jeg er fuldt ud tilfreds med.
Mit rat er opsat på et wheelstand pro v2 -> http://www.wheelstandpro.com/products/w ... -deluxe-v2

Det ser måske klejnt ud på billederne, men det er det overhovedet ikke - det står supergodt fast og er lavet bundsolidt, samtidig kan det indstilles lige efter dine ønsker og efter brug er det nemt at pakke væk, og folde sammen, fylder minimalt.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 22:37

Jeg kører også med Thrustmaster TX + diverse opgraderinger.

Med hensyn til nertop opgraderinger, så kan man købe TX modellen med TM Leather 28 GT rattet i pakken i stedet for det Ferrari 458 italia rat. https://www.komplett.dk/product/852522/hardware/pc-gaming/rat-og-pedaler/thrustmaster-tx-rw-leather-edition Det skal ikke være nogen reklame for Komplett og jeg ved heller ikke om det er den billigste pris på det. Det var blot for eksemplet. :)

Ja, prisen for et standard er nede omkring 24-2500kr nu, så det jeg linkede til er lidt dyrere, men man sparer 4-500kr. i forhold til at skulle købe det TM Leather rat efterfølgende og følelsen er bare bedre i det end Ferrari 458 rattet.
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby

+1

Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf BulletEyeDk » 30. dec 2015 22:40

Uha det læder rat er sgu ret fedt... =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 23:23

Det virker også som om det er god kvalitet i forhold til standard Ferrari 458 rattet og det giver en meget bedre følelse.

Jeg kan i hvert fald kun anbefale at tilføje lidt ekstra udstyr til sit TX rat eller selvfølgelig gå all in på Fanatec, det kunne jeg også forestille mig giver en god spiloplevelse. :)
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby


Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf BoblereN » 31. dec 2015 00:26

Er der ikke også 3 pedaler i det sæt du linker til? :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf RuneDK » 31. dec 2015 00:48

Jo, det ser sådan ud på billedet af kassen, det havde jeg ikke lige set. Det står også i teksten. Endnu bedre deal lige der :)
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby


Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf Niki Lauda DK » 31. dec 2015 11:47

Det er præcis det sæt jeg har købt og komplett har klart den bedste markedspris lige nu. Mit kostede 3699, hvilket også er billigt i forhold til gennemsnitsprisen. Så der er ingen undskyldning, medmindre man ikke kan undvære Pro pedalerne.

Der medfølger TX base, TM 28 læderrat og T3PA pedaler i pakken og så er der en monteringsanordning med så rattet kan spændes fast på f.eks en bordplade, uden at ødelægge noget.

*Edit: alternate har også sænket deres pris og ligger nu på 3279,-https://www.alternate.dk/Gaming/Microsoft/Xbox-One/Tilbehør
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf mrnybroe » 7. jan 2016 14:29

Lige et spørgsmål - selve "motoren" på en "TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition" model og TX modellen med TM Leather 28 GT, er de ens?
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf BoblereN » 7. jan 2016 14:50

Ja selve basen er en "TX" base. De er ens, men pedaler og rattet er forskelligt i de to sæt.. Jeg ville i dag helt klart gå efter leather edition for de 500 bobs ekstra det koster... og så med 3 pedaler :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf mrnybroe » 7. jan 2016 15:10

BoblereN skrev:Ja selve basen er en "TX" base. De er ens, men pedaler og rattet er forskelligt i de to sæt.. Jeg ville i dag helt klart gå efter leather edition for de 500 bobs ekstra det koster... og så med 3 pedaler :)

Takker for svaret....min hjerne siger også "LÆDER LÆDER LÆDER".... men pengepungen siger NOOOESS :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf Nygaard » 8. jan 2016 09:05

Jeg har lige købt et Logitech G920, jeg indtil videre er fuldt tilfreds med. Jeg syntes at rattet er federe end det der sidder på Thrustmaster TX standard, og det er betrukket med læder.

Det der dog gjorde forskellen for mig var, som dig formoder jeg, prisen. Jeg vil have koblingspedal og skifter. Logitech G920 kommer standard med 3 pedaler, og fås billigst hos Elgiganten til 2300. En gearskifter gav jeg 500 for i Elgiganten, dvs. hele sættet med koblingspedal og gearskifter står mig i 2800. Havde jeg valgt TX havde det med sættet med koblingspedal og H-skifter hurtigt rendt et stykke over de 3.000, især hvis rattet skulle opgraderes til en af de mere spændende udgaver.

Tjek anmeldelse af Logitech her:

https://www.youtube.com/watch?v=sUMOOLbbsKA

Edit:
Jeg har købt dette:
http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... CERUNNERDK

samt denne:
https://www.proshop.dk/Spil-tilbehoer/D ... =pricesite

Jeg ved ikke om priserne på rettet ryger opad igen på et tidspunkt, den vejledende pris ligger i omegnen af 3.000.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+5

Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf Niki Lauda DK » 2. mar 2016 20:53

Hjæææææælp, mit TX vil ikke connecte til xboxen !

Der er intet liv i det og hvis usb stikket sidder i og jeg drejer hurtigt rundt så lyser guideknappen og mode knappen kortvarigt. Forcefeedbacken giver også en lille smule modstand når der bliver drejet. Ellers er det bare stendødt :/
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Spørgsmål til rat til xbox one

Indlægaf Chokofanten » 2. mar 2016 21:48

Niki Lauda DK skrev:Hjæææææælp, mit TX vil ikke connecte til xboxen !

Der er intet liv i det og hvis usb stikket sidder i og jeg drejer hurtigt rundt så lyser guideknappen og mode knappen kortvarigt. Forcefeedbacken giver også en lille smule modstand når der bliver drejet. Ellers er det bare stendødt :/


Har du prøvet at connecte til pc?
Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster