Xboxlife forum

pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf RuneDK » 28. dec 2015 00:03

Mange tak for en rigtig fed oplevelse, det er lige netop det jeg har ledt efter, nogle seriøse gutter, som godt vil køre noget fedt clean ræs, selvfølgelig er det racing og der skal være plads til lidt ridser på kofangere og skærme, men til en vis grænse. Det synes jeg der var en tydelig fornemmelse af her til aften at det var alles opfattelse og derved var indstillet på et godt fair ræs. :)

Jeg er helt sikkert frisk på at køre med Jer fremover, hvis vel at mærke min kørsel ikke har skræmt Jer fra sans og samling.

Tak for i aften. :)

Mvh

Rune
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby

+6

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf BoblereN » 28. dec 2015 10:07

Tak til alle for et rigtig godt ræs i går, både nye såvel som gamle - Godt med nye ansigter!

Tak til dem der måtte sponsorere præmien :)
Tak til bullet for sit store engagement der har stablet dette på benene.

Og hold da k.... 2 timer er længere tid end jeg regnede med!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf Benja190782 » 28. dec 2015 10:09

Puha, det var godt nok et langt og frusterende løb, haha! :lol:

Jeg fik desværre ikke det optimale ud af det, efter Shumway kørte op i røven af mig, da jeg lå nr. 1 og han nr. 2 efter få omgange.
Efterfølgende ligger jeg ikke rigtig mærke til hvor skadet min bil var blevet, fordi Shumway, BoblereN og jeg ligger ret tæt og derfor konstant ligger og slipstreamer på hinanden.

Det gør at jeg ikke opdager at min topfart var faldet fra 327 km/t til 311 km/t før efter 7-8 omgange cirka.
Det var egentlig ret tydeligt, at når BoblereN slap fra mig, kunne jeg ikke følge med, da jeg manglede hans slipstream-zone og dermed den ødelagte topfart.

Så kørte BoblereN sit eget løb oppe foran og det er så først, da mortnDK indhenter mig, at jeg opdager min manglende topfart.

Der skulle jeg selvfølgelig have været kørt i pit, men jeg havde kørt 9 omgange på det tidspunkt og skulle i pit ved 12, så jeg holdte fast i min pit-strategi istedet for.

Efter første pitstop var bilen frisk igen og så starter en dramatisk jagt på 1. pladsen, hvilket fører til det mest forfærdelige løb fra min side i lang tid. :oops:
Jeg presser og oversatser så meget, at jeg når at få 4 stk. 5 sekunders straffe, og laver derudover næsten 10 afkørsler, hvor bilen spinner rundt de 5 af gangene.

Jeg vil ikke sige, at jeg tabte løbet, fordi Shumway kører ind i mig - fordi BoblereN viste at han var mindst ligeså hurtig som mig.

Men det var godt nok et frustrerende løb fra mit synspunkt. :?

EDIT: ved nærmere eftertanke, så undre jeg mig egentlig over, at ens Teamchef ikke fortæller, når der er skade på bilen og man i mit tilfælde mister så meget topfart. Gør han det hvis man kører med Crewcheif?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. dec 2015 10:45

CrewChief ville med garanti have fortalt dig, hvis der var skade på bilen, du bør næsten prøve det af - jeg kommer helt klart ikke til at køre uden ham 8)

Opdateringen kommer senere i dag, er på vej ud af døren
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf mortnDK » 28. dec 2015 10:56

Benja190782 skrev:EDIT: ved nærmere eftertanke, så undre jeg mig egentlig over, at ens Teamchef ikke fortæller, når der er skade på bilen og man i mit tilfælde mister så meget topfart. Gør han det hvis man kører med Crewcheif?


CrewChief melder om skade og hvilken type.. I mit tilfælde sagde han dog det var minor så skulle blive ude.. men mister 20 km/t på toppen de sidste 4-5 omgange..
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf ShumwayDK » 28. dec 2015 11:24

Tak til alle for en fed oplevelse i går. Det var sgu spas! Og fedt med nye mennesker.

Allerførst skylder jeg Benja en stor undskyldning for den kollision i Mulsanne svinget. Det er stort af dig, at sige at det måske ikke var derfor du tabte løbet, men det var bestemt en medvirkende faktor.
Men Audi'en havde aldrig kørt så stærkt ned af Mulsanne, som da jeg draftede på dig, og da jeg bremsede ned til Mulsanne svinget, så blokerede forhjulene bare, da der naturligvis ikke var noget downforce overhovedet, hvilket jeg burde have kunne regnet ud. Så selvom jeg bremsede tidligere end jeg normalt ville have gjort, så kunne den altså ikke stoppe før jeg nåede dig.

Undskyld!!

Jeg mistede selv topfart på det, og et par omgange efter tog jeg det første pitstop for at få det fikset.

Men hvad skete der ved starten? Jeg kørte da der blev grønt, men det virkede som om både Benja og BolblereN blev holdende lidt endnu. Jeg nåede lige at svinge ind i mellem jer, og fik vist byttet lidt lak med jer begge. :D

Jeg kunne overhovedet ikke finde den fart jeg havde i mine træninger, så mit løb var også lidt frusterende. Det var ikke fordi jeg lavede specielt mange fejl, men farten var der bare ikke. Jeg kørte dog ofte lidt for langt i Arnage, men ikke voldsomt. En enkelt gang spandt jeg på vej ud af Arnage. Jeg fik vendt rundt, men da jeg sat igang igen spandt jeg igen :D
Men jeg fik nogle fede dyster med mortndk om 3. pladsen. Specielt blev det spændende da vi lå rigtigt tæt igennem Dunlop kurven, og vi så skulle passeere en GT bil ved Dunlop chikanen. Morten gik højre om, mens jeg gik venstre om. :D Jeg glæder mig til at gennemse replay.

Jeg havde et par hændelser med at passere GT bilerne i specielt Porsche kurverne, og enkelt andre steder. Men det er mindst lige så meget min egen fejl, da jeg ikke tidligt nok (hvis overhovedet) meldte min hensigt i chatten.

Men alt i alt superfedt koncept, men langdistance løb og forskellige klasser. Mere af det tak! :mrgreen:

EDIT: Selvom jeg havde fundet farten fra min træning, så havde det ikke været nok mod RWD'erne.
@Benja og/eller Bobler: Er der en mulighed for at I vil dele jeres setup?
Jeg trænede lidt i RWD'en op til løbet, og jeg kunne ikke komme op på den tophastighed på Mulsanne langsiden, som I gjorde i går. Heller ikke selvom jeg kørte med 0 i downforce for/bag.
Jeg vil meget gerne sammenligne og se hvad f... jeg gør galt.
Senest rettet af ShumwayDK 28. dec 2015 11:44, rettet i alt 2 gange.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+4

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf Niki Lauda DK » 28. dec 2015 11:26

Det var en fed oplevelse at køre et døgn igennem. Og så, så det også bare pisse fedt ud når man kunne se de onde lmp biler nærme sig i bakspejlet og overhale med en uhyggelig fart i forhold til min GT4 bil, som var rigelig udfordrende at få løbet gennemført med. Det her spil giver en levende og intens oplevelse fra start til slut i alle løb og når folk kører med hensyntagen til hinanden og hele tiden byder ind med nyttig info, ja så kan man vist ikke forlange mere som bilspilsgamer. Vi ses helt klart igen ! Tak for i går, det var fandme fedt :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf ShumwayDK » 28. dec 2015 11:38

mortnDK skrev:
Benja190782 skrev:EDIT: ved nærmere eftertanke, så undre jeg mig egentlig over, at ens Teamchef ikke fortæller, når der er skade på bilen og man i mit tilfælde mister så meget topfart. Gør han det hvis man kører med Crewcheif?


CrewChief melder om skade og hvilken type.. I mit tilfælde sagde han dog det var minor så skulle blive ude.. men mister 20 km/t på toppen de sidste 4-5 omgange..


Efter jeg havde kollideret med Benja, der meldte CrewChief "It's just a scrape" men jeg manglede 8-10 km/t på toppen.
pCars Dash viste da også at bodywork/aero var nede på 73%. (Mener jeg det var. Det var ihvertfald i 70'erne), hvilket nok var mere korrekt.

Noget andet underligt er, at pCars Dash viste at mine bremser var meget varme (røde) når de var på 700-900 grader, mens CrewCheif sagde at braketemp var ok. Selve spillet viste dem også som grønne.
Da spillet viser at der stort set ikke er noget tilbage på venstre fordæk, så melder pCars Dash, at det kun er slidt ca. 25%, så der er masser tilbage.

Så det er lidt forvirrende.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf Jake242 » 28. dec 2015 11:55

Jeg vil da også lige dele min første rigtige oplevelse med pcars.

At gå fra Forza til pcars uden nogen form for træning viste sig at være en opgave der var for stor. Håbede lidt på at mine mange års erfaring med bilspil kunne give mig nok til at være med i toppen af GT4 men det var ikke udfaldet.

Følte inden løbet(da jeg prøvekørte alle GT4 bilerne) at jeg ikke kunne styre nogen af dem, gik med Aston Martin Vantage da den på papiret så ud til at kunne følge bedst med... det viste sig at det var det rigtige valg, da alle i GT4 klassen havde valgt samme bil.

I warmup/pole kørsel lykkedes det mig ikke at sætte en gyldig tid og 2 gange var jeg i barrieren(med pitstop til følge)

I selve løbet gik det udemærket i starten... følte at jeg var godt med og jeg tror at jeg på et tidspunkt lå forrest af GT4(var på niende pladsen)

Men... 2 steder på den bane kan jeg bare ikke finde ud af at holde bilen. Jeg mister greb på bagvognen og den kurrer ud mod banden, det skete i 6 ud af 10 lap... med efterfølgende pitstop(så min bil kunne køre lige igen)

Jeg lå mellem 1.30 til 3.00 efter Streetracer og 1.00 til 2.00 foran Brandstrup efter mit første uheld... Så jeg gætter lidt på at de havde henholdsvis ét mindre og ét mere pitstop end mig... desværre de gange hvor jeg røg af banen (og ikke røg i barrieren) fik jeg tidsstraf... og på et tidspunkt mente pcars at jeg havde kørt nok i græsset, (kan dog ikke helt se hvad fordel jeg fik af det) og jeg blev diskvalificeret. 36 min før vi sluttede, lå på det tidspunkt på næst sidste pladsen.

Alt i alt var det sjovt, men jeg mangler lidt viden om hvordan man undgår at miste bilen.

Tak for et hyggeligt ræs :D
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred

+4

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf BoblereN » 28. dec 2015 11:58

Hej Lars.
Du må gerne få mit Setup både på rwd og e-tron.
E-tron når jeg ca. 325 ned af mulsanne og 332 i rwd.

Du kan få det en af dagene - jeg går i huset det meste af tiden så det skal være den aften :)

Hele mit første og næsten hele mit andet stint kørte jeg også med nedsat topfart.
I første stint pga. To ture i autoværnet. I mit andet stint havde jeg nået to omgange på nye dæk før jeg ville overhale tiger i udgangen af porschekurven hvor han desværre mistede kontrollen og jeg ikke så det... Der blev min bagende klippet og jeg blev smidt baglæns ind i autoværnet så måtte køre en hel tank 2-3 sek langsommere pr. Lap.

Men fed oplevelse og gt bilerne gjorde det skide godt i forhold til bare at holde deres linje. Det gjorde det nemmere for mig at træffe de rigtige beslutninger under overhaling
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf mrnybroe » 28. dec 2015 13:14

Jeg vil også gerne sige tak for lækkert race i aftes. Og stort tak til Bullet for at få sådan et løb bakset sammen!!

Mit løb gik meget bedre end forventet. Under kval kørte jeg de bedste tider, jeg har sat på banen. Samt kørte 4 på hinanden omgang uden fejl/straf. Og denne stabilitet havde jeg slet ikke fundet under mine træninger.
Selve løbet gik som forventet - jeg kunne ikke følge med Teddy eller Tiger, Bullet valgte jo at køre sammen med mig bagerst i GT3 feltet. Meget synd han lige fik en DSQ til sidst, fordi efter de 1½ time der var jeg kun 13 sekunder foran ham, så vi kunne have haft en cool dyst.
Da Tiger begyndte at snakke om at han havde problemer med Merceren, der lugtede jeg lidt den 2. plads i GT3 klassen - men så begyndte jeg at presse bilen for meget, og fik nogle straffe og kørte af banen. Men er sgu fuld tilfreds med min placering og kørsel igennem de 2 timer.
Jeg havde for første gang lavet pit strategier - havde ikke helt 10 som Tiger, men havde da 5-6 stykker. Og var kun i pit de 2 gange som jeg forventede, og kørte over stregen med 50liter. Så kunne sikkert have kørt noget hurtigere på de sidste par omgang eller i starten.

Det er fedt at folk respektere hinanden så meget i løbet. Nu har jeg ikke lave sååå mange overhalinger i vores GT3 serie, så det var meget nyt for mig at skulle overhale de GT4 biler.
Men bare det at kunne sige man lige kommer højre eller venstre, eller bare lige siger at jeg kommer nok forbi næste gang, det er sgu fedt. Og endnu bedre at vi lige har reglerne omkring at man bare skal holde sin linje.
Det er synd at vi kun kan være de 12 på partry chat - fordi igår der manglede vi sgu Benja på chatten. Jeg sked næsten i bukserne af at de gange han kom venstre om !!

Det er helt klart noget jeg håber vi kan gentage dette her - og så fedt at vi havde disse 3 klasser. Så man ikke bare blev fanget i "ingen-mands-land" på banen. Der var hele tiden noget at holde øje med; overhale/bliver overhalet.

EDIT: er der nogen som har tiderne fra løbet. Gad godt lige se hvor langt man reelt var fra og foran de andre.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf Benja190782 » 28. dec 2015 13:45

@Shumway, du må meget gerne få mit setup på RWD'en - mortnDK har også spurgt på det, så jeg smider det bare herind på siden.

Fedt at se så mange nye folk! :D Det er der vi skal hen ad - RuneDK ser ud til at have et giftigt setup må jeg sige! Det er fedt! :D

Men BoblereN viser samtidigt, at med det rigtige setup, så er controlleren i den grad konkurrencedygtig!
Stor respekt for at han kan holde så hidsig en vogn på banen i 2 timer! 8)

Shumway, grunden til du oplever at vi i RWD'en fik en dårlig start er ganske enkelt fordi, der er så meget turbo-lag på bilen.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf BoblereN » 28. dec 2015 13:50

.... Jeg trænede med controller, men i går kunne jeg ikke lade være med at gå i flyttekasserne og se om jeg kunne finde tx rattet frem.. :) så nåede lige at få indstillet ffb og controls og så brugte jeg kval på at få følingen igen.. Kunne godt mærke at jeg ikke var hel skarp med pedaler de første 4-5 omgange.. Kostede mig nogle overstyringer..

Men oplevelsen var ca. 10 gange så fed med wheel!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. dec 2015 14:05

Helt enig i folks betragtninger mht. løbet i går, det var for det første en udfordring med 2 timer i sædet og samtidig også ualmindeligt krævende i mørkt vejr, specielt når man vidste, at der kunne komme hurtigere kørende biler bagfra.

Bittert jeg ikke gennemfører, jeg lavede en grov fejl i mørket og her jeg strøg af banen i ret høj fart, det fik jeg prompte en 10 sek. straf for, da jeg så forsøgte at redde bilen tilbage på banen igen, fik jeg lige en 5. sekunders straf mere...

Da jeg så ca. 20 sekunder senere missede det næste sving havde løbets officials åbenbart fået nok :shock: og jeg fik det sorte flag, damn...

En skam, for mrnybroe og jeg lå ret tæt og der var ca. 30 min igen på uret...

@mrnybroe jeg har følgende info om laps og hurtigste omgangstider

BoblereN - 34 laps - 03:25:807
Benja190782 - 34 laps - 03:27:065
ShumwayDK - 33 laps - 03:28:674
mortnDK - 33 laps - 03:29:694

Racing Bull DK - 29 laps - 04:03:281
Tigerjax007 - 28 laps - 04:02:963
mrnybroe - 28 laps - 04:12:114
BulletEyeDK - 21 laps - 04:13:461

Grabovac88 - 27 laps - 04:21:386
UndockedPig695 - 26 laps - 04:24:655
x Street one x - 25 laps - 04:26:580
Brandstrup - 19 laps - ??:??:???
Jake242 - 19 laps - ??:??:???

Jeg har en oversigt hvor man kan se gap tiderne men den er helt hen i vejret og passer ikke...

Jeg kunne som ShumwayDK heller ikke rigtig få fart i min bil i går, jeg tog den lidt mere roligt netop fordi jeg vidste bagenden ville lave ballade - men jeg har i practice kørt 04:01:xxx tider, det setup den tid er sat med ændrede jeg ikke til løbet, så det undrer mig jeg ikke fik mere fart i bilen i selve løbet...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS endurance løb (27.dec 20:30)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. dec 2015 15:24

Så er løbet fra i går aftes opdateret...

Der er givet følgende rang/skill point:

Bobleren 1.424 / +0.032
Benja190782 1.244 / +0.013
ShumwayDK 1.067 / +0.007
mortnDK 0.923 / +0.003

Racing Bull DK 1.419 / +0.057
Tigerjax007 1.240 / +0.026
mrnybroe 1.062 / +0.026
BulletEyeDK 0.459 / -0.019

Grabovac88 1.428 / +0.101
UndockedPig695 1.227 / +1.233
x Street One x 1.060 / +0.201
Brandstrup 0.454 / +0.446
Jake242 0.400 / +0.392

http://pcars.xbl.dk/rangliste.php

Som i kan se af ovenstående så kan det i den grad ikke betale sig at ende med en DSQ, det giver kun halve rangpoint :shock:

UndockedPig695 banker direkte ind på en 3.plads på skilllisten med hans flotte 2.plads i GT4 klassen =D> - det er bare hårdt på toppen, for at blive der kræver det lignende placeringer i de næste mange løb... ualmindeligt hårdt pres han smider på sine skuldre der, he he...

Når i går ind på selve løbs resultatet, så er det opdateret klassevis, folk har fået point i henhold til den placering de har fået i den klasse de nu engang var placeret i.

http://pcars.xbl.dk/show_specific_race.php?id=MTQ4
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron