Xboxlife forum

Løb efter løbsserie #1

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Vedr. de 2 løb fra slut løbsserie 1 til jul vil du foretrække:

Afstemning sluttede 10. dec 2015 16:25

Køre GT3 som nu
0
Ingen stemmer
Køre GT4
1
7%
Køre GT5
0
Ingen stemmer
Køre Open Wheel
3
21%
Køre Opel Wheel Classic
4
29%
Køre LMP1/LMP2
3
21%
Køre noget helt andet... uddyb venligst
3
21%
 
Afgivne stemmer : 14

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 17. dec 2015 21:29

Jeg har lige prøvet at køre lidt ræs med pCars Dash på iPad'en og Crew Chief på en Windows 8 tablet.

InFoRMaTIOn OvErLoAD! :lol:

Den der Crew Chief den er sgu fed. Der kommer rigtigt mange gode oplysninger ud af ham. Det er lidt imponerende hvor meget data spillet spytter ud, som vi ikke rigtigt får med spillet alene.
Det er dog ikke altid at spotter funktionen virker helt perfekt. Nogle gange kommer spotter informationerne for sent eller slet ikke. Men det er vel bare realistisk. :D
Og så er han generelt langt mere positiv end spillets egen race engineer.

Det er spændende når man får spotter beskeden "In the middle three wide" i første sving på BH Indy :D

pCars Dash kommer jeg nok ikke til at bruge så meget. Den skal man jo kigge på hele tiden, og det går ud over min kørsel. :) Men jeg måtte lige bruge de 39,- på den for at checke den ud.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 17. dec 2015 21:39

Jeg syntes de er gode på hver deres måde....

Hvis man kan finde en speciel tablet holder, der har en bøjelig arm eller noget lignende tror jeg godt det kan blive en fast bestandel af mit setup, er dog enig i at der er megen information - men rart man har det ved hånden, så kan man jo orientere sig når der er tid :mrgreen:

Crewchief har jeg også noteret mig, at han af og til kommer med varsler selvom der ikke er en bil, men det kan jeg leve med, syntes generelt lige den app løfter spillet til et helt andet niveau.
Sjovt at SMS ikke selv har opgraderet deres engineer, nu hvor de ellers selv leverer data til de her Apps.. det er lidt sløvt hvis du spørger mig.

De kunne jo netop som CrewChief gør have en hel menu med options om hvad man gerne ville vide... det kunne man så vinge af alt efter hvad man har behov for.

Heldigvis er udvikleren pænt engageret, så jeg forventer App'en stille og roligt bliver bedre med tiden...

EDIT: @ShumwayDK - fik du CrewChief lyden til at virke med dit headset ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 17. dec 2015 22:14

BulletEyeDk skrev:syntes generelt lige den app løfter spillet til et helt andet niveau.
Sjovt at SMS ikke selv har opgraderet deres engineer, nu hvor de ellers selv leverer data til de her Apps.. det er lidt sløvt hvis du spørger mig


Helt enig på begge punkter.
Spillet får noget ekstra, og det føles mere komplet. Og det virker lidt sløvt af SMS.
Men gad vide om de ikke har haft planer for det fra start men har fundet ud af, at de alligevel fik slået et stort brød op med det spil, i forhold til deres størrelse.
Og hvorfor bruge udviklere til noget de nu kan få et community til. Jeg tror størstedelen af deres resourser nu er afsat til pcars 2

BulletEyeDk skrev:EDIT: @ShumwayDK - fik du CrewChief lyden til at virke med dit headset ?

Jeg prøvede det ikke. Jeg kørte bare spil lyden over mit anlæg, og havde tablet'en stående ved siden af med lyden skruet helt op. :)
Men jeg ser ikke at det skulle give nogle udfordringer. Eneste udfordring jeg ser, er at jeg så har spillyden, chatten og crew chief i øret, når vi spiller. Det kan nok blive lidt stressende :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 17. dec 2015 22:22

Når nu de allerede har implemteret en engineer i spillet, så bør det ikke være raketvidenskab at videreudvikle på ham, specielt ikke når de selv producerer de variabler/hændelser der skal resultere i et budskab fra ham.

Det må givetvis være et performance problem, det tror jeg... spillet bruger jo rub og stub ressourcemæssigt, det har vi selv været vidne til alt for ofte :shock:

Men godt de trods alt har åbnet op for at dele disse data til 3.part...

Og så har du nok ret mht. pCARS2, selvom der stadig er bugfixes til pCARS1 så er mange nok rykket over på næste projekt.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 17. dec 2015 22:46

Så er de seneste 2 løb på Brands Hatch Indy opdateret...

Vedr. løb #2, så var der i alt 8 kører på grid'en, hvilket i alt var 0.410 rangpoint til fordeling i kvalifikationen, men i og med vi kørte med omvendt grid og rullende start, har jeg opdateret alle med tiden 00:00:000 og alle har fået 0.051 point for kval. i dette løb (=0.410/8 - så bliver ingen snydt)

Ifm. med opdateringen blev jeg opmærksom på en fejl vedr. Benja190782's antal podie placeringer og top5 placeringer, fejlrettet ( 2 stk. for meget)

Der er givet følgende rangpoint/skill for løb #1
1.276/0.028 BoblereN
1.086/0.008 Benja190782
0.929/0.005 ShumwayDK
0.793/-0.006 DalingoDK
0.678/0.029 grabovac88
0.580/-0.004 BulletEyeDK
0.497/-0.007 Tigerjax007
0.426/0.457 x street One x

Der er givet følgende rangpoint/skill for løb #2
1.291/0.031 ShumwayDK
1.101/0.003 Benja190782
0.944/0.015 Tigerjax007
0.808/0.007 BulletEyeDK
0.693/-0.011 DalingoDK
0.595/-0.029 BoblereN
0.512/0.020 grabovac88
0.441/0.021 x stree one x

I øvrigt vedr. jeres rangliste historik, så har jeg ikke fået set på den, den er som sagt ikke retvisende, da den viser gammelt data - jeg overvejer at ændre den så den omfatter skill ændringer i stedet... mere om det når jeg har fået set på det ;)

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf TigerJax007 » 18. dec 2015 05:06

Jeg prøvede det ikke. Jeg kørte bare spil lyden over mit anlæg, og havde tablet'en stående ved siden af med lyden skruet helt op. :)
Men jeg ser ikke at det skulle give nogle udfordringer. Eneste udfordring jeg ser, er at jeg så har spillyden, chatten og crew chief i øret, når vi spiller. Det kan nok blive lidt stressende :D


Siger bare allerede nu til alle jer app-nørder: Hvis jeg begynder at skulle kunne høre alle jeres mærkelige apps give advarsler, som så kan høres på kryds og tværs i baggrunden af chatten og skabe forvirring for alle andre end den der bruger app'en, så får I forbud imod at bruge dem. Medmindre I får dem ind i jeres headset. Jeg vil ikke forstyrres af advarsler om biler på andre køreres sider :-)
Far er ikke sur, men Far forudser et potentielt problem... :mrgreen:
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 18. dec 2015 07:31

Bare rolig.... Far..... :lol:
For mit vedkommende skal det nok komme i headset. Men jeg deler lidt din bekymring om, at der potentielt kan komme meget baggrundstøj i chatten, hvis alle har Crew Chief til at stå og råbe, som jeg havde i går. Det ville I helt sikkert kunne have hørt, hvis det havde været et online løb med mit gamle setup med xbox chat headsettet.

Men Jeg er faktisk endnu ikke sikker på at jeg vil bruge det i vores online løb, da jeg synes vi generelt er gode til at kommunikere.
Men i første løb bliver det jo nok testet. :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 18. dec 2015 09:43

ShumwayDK skrev:Bare rolig.... Far..... :lol:
For mit vedkommende skal det nok komme i headset. Men jeg deler lidt din bekymring om, at der potentielt kan komme meget baggrundstøj i chatten, hvis alle har Crew Chief til at stå og råbe, som jeg havde i går. Det ville I helt sikkert kunne have hørt, hvis det havde været et online løb med mit gamle setup med xbox chat headsettet.

Men Jeg er faktisk endnu ikke sikker på at jeg vil bruge det i vores online løb, da jeg synes vi generelt er gode til at kommunikere.
Men i første løb bliver det jo nok testet. :D


Hvis jeg kommer til at køre med CrewChief i vores online løb bliver det helt sikkert med lyden i headsettet..., heldigvis er den App utrolig fleksibel mht. hvilke meldinger der skal komme, så med den rette opsætning får man kun de mest relevante ting...

Men jeg anerkender de bekymringer Tigerjax007 kommer med, det kan givet vis godt være et problem hvis flere kører med CrewChief i baggrunden
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 18. dec 2015 14:05

Jeg har slet ikke fået sat mig ind i hvad crew chief kan og ikke kan. Men det lyder fedt hvis man kan justere hvilke informationer man vil have.
For han kommer godt nok med mange informationer, og det virker til tider lidt overvældene med en konstant strøm af ord fra ham.
Det kan naturligvis også være fordi jeg kun har testet den på en kort bane som BH Indy, hvor informationerne kommer meget hurtigt efter hinanden. På en længere bane kan det være, at det virke lidt bedre afstemt.
Det får jeg testet nu hvor jeg skal træne til på mandag :-)

Inden vi tager sorgerne på forskud mht støj på linien, så lad os lige se om det overhovedet bliver et problem. Men nu er folk da gjort opmærksom på det.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 18. dec 2015 14:47

Jeg har forsøgt at tage et par screens af de options der kan pilles ved i CrewChief og det er ret mange...

Man kan i øvrigt også tildele knapper i spillet en funktion i CrewChief, hvis man på den måde vil kalde noget speciel information... det har jeg dog ikke testet (virker pt. kun med controller)

Man burde også kunne bruge tale genkendelse, men det er kun muligt hvis man afvikler programmet på PC og gider sidde og tale til CrewChief mens man kører :mrgreen:

Billede

Billede

Billede

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 18. dec 2015 15:31

Wow! Tak. Der er godt nok meget der kan indstilles.

Af en eller anden mærkelig årsag, så sprang settingen "use_sweary_messages" mig i øjnene :D

Den skal jeg prøve at slå til. :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 19. dec 2015 09:46

Benja190782 skrev:Ja tak for noget godt ræs igår! Det var vildt sjovt! :D
Nu har jeg lige testet den gamle Lotus til næste løb - må sige at den er utrolig sjov at kæmpe med! :D

Her er min bedste tid:
Billede


Nu har jeg fået trænet, og for hulen det virker som en god tid. Min bedste er efter 2x1 times træning 1:03.7xx
Men jeg kan overhovedet ikke køre 2 omgange i træk dernede. Faktisk har jeg problemer med ovehovedet at køre to omgange i træk uden at ryge af :)

Men hold op hvor er Lotus'en sjov at køre og banen har sgu godt nok nogle lumske sving :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 19. dec 2015 15:09

Enig, det er en sindsyg fed bil at køre, den udfordrer virkeligt en... og når banen så tilmed er ret teknisk nogle steder, så bliver det svært, ha ha...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 19. dec 2015 15:53

Efter noget mere træning, så skete der noget.
Det var ikke så meget mine linjer der blev justeret, men mit setup jeg havde grebet lidt forkert an.
Så nu kom bedste tid ned på 1:01.998 :D

Jeg prøvede så lige at køre et løb. Jeg tror sgu ikke jeg kommer til at gennemføre mandag. Hold nu op. Cut track en masse, og en del ture uden for banen. :D Men det hjælper nu nok når der ikke er AI kører på banen. For sådan er gammel spand kan de ikke finde ud at køre. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 19. dec 2015 16:06

Jeg kan også godt barbere i hvert fald 0.500 af min tid med det nuværende setup, men når man presser bilen stiger risikoen for afkørsel godt nok også markant, ha ha - så det kræver virkelig at man rammer linjerne helt...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron