Xboxlife forum

Løb efter løbsserie #1

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Vedr. de 2 løb fra slut løbsserie 1 til jul vil du foretrække:

Afstemning sluttede 10. dec 2015 16:25

Køre GT3 som nu
0
Ingen stemmer
Køre GT4
1
7%
Køre GT5
0
Ingen stemmer
Køre Open Wheel
3
21%
Køre Opel Wheel Classic
4
29%
Køre LMP1/LMP2
3
21%
Køre noget helt andet... uddyb venligst
3
21%
 
Afgivne stemmer : 14

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 19. dec 2015 16:12

I øvrigt også ret fedt at træne med Crew Chief i ørerne - pCARS er bare lige løftet til et helt andet niveau med de nye muligheder UDP data giver.

Fedt bare at få ens omgangstider serveret i ørerne, og en forklaring om hvilke sektorer man er langsom eller hurtig i.

Og så lige som man tror man skal til at hamre en god omgang af (lap2 efter pit) - så får man beskeden "Your tires are cold, take it easy!" :mrgreen:

Også rart at få oplysninger om olie og motortemperaturen...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 19. dec 2015 18:37

For dem der måske gerne vil forkæle sig selv med et godt headset, der har en lydindgang for f.eks CrewChief (jeg har et magen til) så check denne salgstråd -> viewtopic.php?f=19&t=92975&p=1314301 8)

Coolshop har det pt. til 1994,- https://www.coolshop.dk/produkt/turtle- ... one/AN28FK - dog har deres pris helt tilbage i februar været 1590,- som jeg købte mit til...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 20. dec 2015 20:56

Jeg købte forleden pCARS dash og i den forbindelse syntes jeg det var på sin plads at få den lånte iPad (en af ungernes jeg låner) monteret fornuftigt i cockpittet, så iPad'en nemt kan tages af efter kørsel.

Jeg fandt derfor en iPad nakkestøtte holder, en mindre monteringsplade, samt et par vinkler, alt i alt ca. 85 kr :mrgreen:
Dernæst brugte jeg et stykke jern, der fulgte med mit wheel stand pro i sin tid og resultatet syntes jeg egentlig er helt i orden.

Det er nemt at afmontere selve iPad'en og jernpladen kan skubbes ned langs wheel'et når det er foldet sammen,umiddelbart en ganske fornuftigt løsning :wink:

Billede

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BoblereN » 21. dec 2015 07:45

Man begynder godt nok at føle sig udenfor klubben bare med et almindelig TX når man ser jeres setups :)

Det ser rigtig godt ud. Jeg bruger mest næste side på pcars dash'en.. Jeg undrer mig over hvorfor de ikke har yderside, midt og inderside dæktemperaturer på nogle slides.. Du får kun en enkelt dæktemperatur, den er ikke nem at justere camber efter :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf Benja190782 » 21. dec 2015 12:35

Ja nu siger du nok "uden for klubben", men jeg tror ikke du behøver mere grej - du er sgu hurtig nok! :lol:
Desuden så løber det altid op, fordi mer' vil ha' mer'. :lol:
TX rat = 2500 kr.
T3PA PRO pedaler = 1600 kr.
TH8A shifter = 1000 kr.
F599 EVO 30 add on rat = 1300 kr.
Hjemmelavet wheelstand = 500 kr.
Ekstra rat + adaptere = 1200 kr.
FK sportssæde = 400 kr. (Hvilket faktisk koster 2000 kr.)

i alt = 8500 kr.

Nå men, nu fik jeg lavet en solid bund til mit nye sæde, så det kunne komme i brug. :D
Satte lige min hurtigste tid inden løbet i aften! 01.01.734

Billede
Billede
Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+4

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 21. dec 2015 13:14

Du har et voldsomt fedt setup Benja =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 21. dec 2015 17:07

Har lige smidt en xbox besked ud til dem, der ikke er meldt til, og som ellers af og til er med... måske det er smuttet, at vi rent faktisk kører i aften og ikke onsdag :) - håber på at se et par ekstra... =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 22. dec 2015 10:37

Tak for 2 vanvittige løb i går aftes, godt vi alle kunne afse lidt ekstra tid til at få startene ordentlig i gang, en skam med dit FFB benja...

Kæmpe heads up til Racing Bull DK, der ikke havde kørt en eneste træningsomgang inden løbene, og så kommer han og sikrer sig selv henholdsvis en 3. og 2.plads - respekt for det, i en så svær bil...

Selve løbsopdateringen kommer i løbet af dagen...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 22. dec 2015 13:02

Ville have smidt et par videoes op fra løbet i går, men jeg får fejl ved upload og nu gider jeg ikke bruge mere tid på det.. (har nok forsøgt 10-15 gange)...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 22. dec 2015 14:06

Så er begge løb fra i går aftes opdateret med følgende:

Løb #1 (rang/skill)
1.366/+0.027 Benja190782
1.165/+0.039 Racing Bull DK
0.998/+0.016 Tigerjax007
0.854/-0.005 ShumwayDK
0.732/+0.002 BulletEyeDK
0.628/-0.019 mortnDK
0.540/-0.004 mrnybroe

Løb #2 (rang/skill) - alle får 0.060 i kval. pga. omvendt grid
1.352/+0.030 ShumwayDK
1.162/+0.021 Tigerjax007
1.005/+0.022 Racing Bull DK
0.869/+0.007 BulletEyeDK
0.754/-0.007 mortnDK
0.656/+0.003 mrnybroe
0.573/-0.029 Benja190782

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 22. dec 2015 22:50

Tak for et par sjove løb i går.
Nogle lidt kaotiske starter. Lidt fjollet at vi skal ligge og køre ind i hinanden når vi prøver at line op. :D Men den stopper sgu meget pludseligt, og når der ikke er bremselygter på sådan en gammel Lotus, så kan det være svært.

Efter jeg har set replay's, så er det ikke din skyld at du ryger i barrieren i starten af andet løb BulletEye. Du bliver hjulpet godt på vej af Morten (tror jeg nok)

Desværre så kostede de fjollerier mig i begge starter, da dækkene var blevet kolde af den ventetid der var. Men en tæt kamp om 3. pladsen i første løb, hvor Tiger dog trak de længste strå, og så en 1. plads i andet løb er da ikke at kimse af.

Jeg kørte ikke så hurtigt i andet løb. Til gengæld var det hamrende stabilt. Jeg måtte dog i gruset et par gange i svinget hvor solen blændede, så man skulle gætte sig til apex. :D

Og så var der denne her nærdødsoplevelse jeg havde, da jeg skulle lap'e BulletEye for jeg ved ikke hvilken gang. :D

https://account.xbox.com/da-dk/gameclip/33b9c871-79f3-402e-a125-c5fb550238f4?gamerTag=ShumwayDK&scid=03a80100-9ff3-46ea-be76-e00e7fe465df

Det er fint nok at du prøve at give plads, men du behøver altså ikke stoppe bilen i bremse zonen. Så vidt jeg kan se så tager du meget af farten inden 50 meter skiltet, hvor jeg normalt først begynder at bremse lige efter. Heldigvis skete der ikke noget, men det var godt nok tæt på en kollision. :D

Surt for Benja med din FFB. Igen er det muligt at det er pga dit uheld at jeg får en førsteplads, men man skal jo også være på pletten for at kunne udnytte andres uheld. :)

Og super godt kørt af Racing Bull. Det var ikke lige til at se, at du ikke havde kørt en meter inden løbet. =D>
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf mortnDK » 23. dec 2015 00:30

ShumwayDK skrev:Efter jeg har set replay's, så er det ikke din skyld at du ryger i barrieren i starten af andet løb BulletEye. Du bliver hjulpet godt på vej af Morten (tror jeg nok)


Yeah, my bad! Var virkelig en minimal kontakt, var ret overrasket over at Bullet blev smidt af H til.
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 23. dec 2015 09:54

ShumwayDK skrev:Tak for et par sjove løb i går.
Nogle lidt kaotiske starter. Lidt fjollet at vi skal ligge og køre ind i hinanden når vi prøver at line op. :D Men den stopper sgu meget pludseligt, og når der ikke er bremselygter på sådan en gammel Lotus, så kan det være svært.

Efter jeg har set replay's, så er det ikke din skyld at du ryger i barrieren i starten af andet løb BulletEye. Du bliver hjulpet godt på vej af Morten (tror jeg nok)

Desværre så kostede de fjollerier mig i begge starter, da dækkene var blevet kolde af den ventetid der var. Men en tæt kamp om 3. pladsen i første løb, hvor Tiger dog trak de længste strå, og så en 1. plads i andet løb er da ikke at kimse af.

Jeg kørte ikke så hurtigt i andet løb. Til gengæld var det hamrende stabilt. Jeg måtte dog i gruset et par gange i svinget hvor solen blændede, så man skulle gætte sig til apex. :D

Og så var der denne her nærdødsoplevelse jeg havde, da jeg skulle lap'e BulletEye for jeg ved ikke hvilken gang. :D

https://account.xbox.com/da-dk/gameclip/33b9c871-79f3-402e-a125-c5fb550238f4?gamerTag=ShumwayDK&scid=03a80100-9ff3-46ea-be76-e00e7fe465df

Det er fint nok at du prøve at give plads, men du behøver altså ikke stoppe bilen i bremse zonen. Så vidt jeg kan se så tager du meget af farten inden 50 meter skiltet, hvor jeg normalt først begynder at bremse lige efter. Heldigvis skete der ikke noget, men det var godt nok tæt på en kollision. :D

Surt for Benja med din FFB. Igen er det muligt at det er pga dit uheld at jeg får en førsteplads, men man skal jo også være på pletten for at kunne udnytte andres uheld. :)

Og super godt kørt af Racing Bull. Det var ikke lige til at se, at du ikke havde kørt en meter inden løbet. =D>


ha ha... tak for video Lars - jeg kan godt se, at jeg næsten havde taget os begge ud med den manøvre - jeg må alligevel have trådt mere på bremsen end jeg egentlig selv var klar over...
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke tænkte på, at lotus raceren ikke har bremselys :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 23. dec 2015 09:55

mortnDK skrev:
ShumwayDK skrev:Efter jeg har set replay's, så er det ikke din skyld at du ryger i barrieren i starten af andet løb BulletEye. Du bliver hjulpet godt på vej af Morten (tror jeg nok)


Yeah, my bad! Var virkelig en minimal kontakt, var ret overrasket over at Bullet blev smidt af H til.


Det er hvad der sker... reelt set burde jeg nok havde givet den lidt mere gas, men kan huske jeg sad og fiflede med min telefon, hvor jeg skulle checke den omvendte start rækkefølge :mrgreen:

Og egentlig vanvittigt at bilen blev så smadret, jeg har aldrig kørt en bil så smadret - godt det ikke var le-mans banen jeg skulle rundt på, ha ha...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 23. dec 2015 14:30

Jeg fik aldrig upload studio til at uploade et klip fra det seneste løb forleden, men har lige smidt dette uredigerede klip på youtube, hvis nogen ville se noget replay fra løb #2 fra forleden...

BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron