Xboxlife forum

Løb efter løbsserie #1

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Vedr. de 2 løb fra slut løbsserie 1 til jul vil du foretrække:

Afstemning sluttede 10. dec 2015 16:25

Køre GT3 som nu
0
Ingen stemmer
Køre GT4
1
7%
Køre GT5
0
Ingen stemmer
Køre Open Wheel
3
21%
Køre Opel Wheel Classic
4
29%
Køre LMP1/LMP2
3
21%
Køre noget helt andet... uddyb venligst
3
21%
 
Afgivne stemmer : 14

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 17. dec 2015 02:10

Tak for 2 fede løb i Clio Cuppen her til aften... det var intenst selvom farten var beskeden sammenlignet med GT3 bilerne, men virkelig en god omgang ræs...

Jeg får opdateret begge løb torsdag aften...

Jeg har sikret lidt video fra begge løb, video 1 fra starten af løb #1, hvor Tigerjax007 pludselig presser sig på ?


Og et mindre klip fra løb #2, hvor BoblereN betaler prisen for snæver kørsel, jeg havde set ham i bakspejlet, ved kontakt var der den der "magnet" følelses af at hænge sammen, og jeg kunne intet gøre... en skam det kostede hårde skrammer..


Derudover kunne jeg ikke dy mig for at teste nogle apps :mrgreen:

Hentede pCARS Dash, som koster 38,- kr. på App store, selvom jeg ikke er meget for at give penge for Apps generelt må jeg sige, at jeg er meget imponeret over hvad denne udvikler har skruet sammen, det virker bare... helt genialt.
Ved berøring af skærm, skifter display til næste feature... jeg har optaget 2 stumper video, en hvor man kan se selve løbet og iPad'en i bunden og en video kun med selve iPad'en så i har en chance for at se hvilke data der vises...





Dernæst har jeg afprøvet CrewChief, den version jeg har testet kører på en bærbar PC, hvor jeg bare har skruet op for lyden på PC'en og ned for TV'et...for dem der kører med headset, f.eks Stealth 500x kan jeg sige, at lyden virker i kopperne når man tilslutter et alm. lydkabel fra PC'en, så der snakkes samtidigmed at man har ingame lyden... :mrgreen:



Jeg testede med et tilfældigt AI løb... og det spiller bare max... =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BoblereN » 17. dec 2015 07:40

Tak for godt ræs endnu en gang :)

Vedr. episoden i løb 2 må jeg vidst udelukkende tage den på min kappe. :)
Når man ser videoen er det jo klart at jeg ikke kan forvente du lige trækker en bilbredde ind på banen for at gøre plads til en der kommer med hele bilen udenfor de hvide linjer... Jeg burde have holdt igen og trukket ind bag dig i stedet - Heldigt det ikke kostede dig noget og kun gik udover mig... Og jeg kunne helt sikkert også have fortsat på curben og i ydersiden af banen noget længere end at sige "på indersiden bullet" og så trække ind på banen med det samme #-o

Om alt er, synes jeg det var en rigtig god måde at afvikle løb.
Jeg synes det fungerede super med en kval, sprint og et main race med omvendt grid...

Fedt at komme helt bagfra og se hvordan folk respekterede hinanden...

Nå, men nu står den på renovering indtil den 27'ende... Der vil jeg holde en fridag
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf mortnDK » 17. dec 2015 08:15

Beklager!

Jeg dukkede ikke op igår :(

Faldte i søvn på sofaen og konen vækkede mig ikke fordi jeg havde glemt at fortælle hende vi skulle køre ræs :P
Prøver igen på mandag :D

Bullet, har du en guide til at sætte CrewChief op eller er det lige ud af landevejen?
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BulletEyeDk » 17. dec 2015 08:27

mortnDK skrev:Beklager!

Jeg dukkede ikke op igår :(

Faldte i søvn på sofaen og konen vækkede mig ikke fordi jeg havde glemt at fortælle hende vi skulle køre ræs :P
Prøver igen på mandag :D

Bullet, har du en guide til at sætte CrewChief op eller er det lige ud af landevejen?


Det er helt i orden mortnDK :lol: - du glip godt nok glip af 2 fede løb...

Vedr. CrewChief, så hentede jeg det, pakkede det ud og startede programmet... pillede ikke ved nogle indstillinger, det eneste jeg gjorde var at vælge "network data UDP" i dropdown menu øverst til højre.... og herefter "start application"...

Således bør den fange xboxens data automatisk, husk at du skal ind under options i spillet og vælge "UDP = værdi", her valgte jeg 2.... har læst at 1 kan floode netværket med data...

EDIT: voldsomt godt program det der CrewChief, der er et hav af options for hvilke besked typer man gerne vil have serveret...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BoblereN » 17. dec 2015 08:39

BulletEyeDk skrev:Således bør den fange xboxens data automatisk, husk at du skal ind under options i spillet og vælge "UDP = værdi", her valgte jeg 2.... har læst at 1 kan floode netværket med data...


I guiden til pCars Dash som jeg prøvede på windows phone anbefalede de en UDP på 5, men jeg fornemmede en smule forsinkelse. Når jeg ser din video ser det langt mere fornuftigt ud. Jeg må lige prøve at sætte den ned til 2.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf dalingo » 17. dec 2015 11:35

Tak for nogle super fede løb i går. Formatet var perfekt!!!!!!!!! Håber vi bliver ved med det. Og jeg er helt sikkert også klar på mere Clio.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. dec 2015 12:42

Ja så fik jeg også prøvet at køre ræs med jer. Det var som forventet mht. placering, dog gik der lidt ged i min pitopsætning, som gjorde at jeg røg endnu længere bagud. Men for mig handler det i første omgang, om at lære alle spillets finesser og få styr på hvordan man sætter sin bil op. Det var ikke skide skægt at ryge af i svingene efter hårnålen gang på gang #-o -Så der er helt klart plads til forbedring der !

Men jeg synes at det er fedt, at i er så dedikerede og at gennemsnitsniveauet er så højt. Det er helt klart med til at jeg holder mig til fremover. Men tak herfra for en omgang sjov ræs =D>
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+7

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf BoblereN » 17. dec 2015 13:25

StreetRacer DK skrev:Ja så fik jeg også prøvet at køre ræs med jer. Det var som forventet mht. placering, dog gik der lidt ged i min pitopsætning, som gjorde at jeg røg endnu længere bagud. Men for mig handler det i første omgang, om at lære alle spillets finesser og få styr på hvordan man sætter sin bil op. Det var ikke skide skægt at ryge af i svingene efter hårnålen gang på gang #-o -Så der er helt klart plads til forbedring der !

Men jeg synes at det er fedt, at i er så dedikerede og at gennemsnitsniveauet er så højt. Det er helt klart med til at jeg holder mig til fremover. Men tak herfra for en omgang sjov ræs =D>


Det var fedt at have dig med - Og der kom også væsentlig mere fart i din Clio hen mod slutningen, og du lå de rigtige steder på banen. En skam din pitstrategi røg lidt i vasken... Men hellere at den gør det når man ikke kæmper om positioner end i en tæt kamp - så er det virkelig ærgeligt.

Jeg vil rigtige gerne bruge noget tid med dig i lidt trænings sessions, så du kan komme op og være med i konkurrencen.

Nu ved jeg ikke hvordan du kører opsætningsmæssigt men jeg vil anbefale dig at slå alt hvad der hedder driving line og andre hjælpemidler helt fra hvis du vil kunne konkurrere online. :)

Her er 85-90% op til hvor godt du kender banen, bremsepunkter, apex og bilens handling.

Jeg har nok gennemsnitlig ca. en times træning op til de nuværende løb... Men jeg bruger dem somregel på følgende måde:

1. 10 min med std setup, hvor jeg ikke kører maks men fornemmer sving og søger efter bremsepunkter... Når jeg har rimelig styr på det begynder jeg at presse bilen, og finder ud af hvilke gear jeg skal ned i til hvert sving..
2. 10 min hvor jeg kører efter bremsepunkterne og de valgte gear i svingene, og her med fokus på hvilke sving der er mest tricky og hvordan bilen er i indgangen til sving, i apex og i udgangen af sving.. Her tænker jeg understyring/overstyring hhv. ved indgangen til svinget, i svinget eller i udgangen af svinget og om der generelt er balance i bilen... (Balancen var svær i clioen, både pga. bilens størrelse og vægt, men bestemt også banens udformning da den ikke skulle hælde særlig meget før den kom ud af balance..
3. Udvælg de sving du mener der er størst problemer med, og forsøg at udbedre en ting af gangen. Fx hvis du har overstyring (hjulspin) på vej ud af et langsomt sving, har du brug for mere greb på vej ud af svinget, eller en mere aggresiv traction control hvis bilen har det... Eller eksperimenter sig frem.. Jeg er ikke særlig god til setup, men hvis man ændrer en parameter af gangen og forsøger sig lidt frem plejer det at kunne lykkedes at forbedre en smule..

Når du mener dit setup er ved at være der, er det bare om at få kørt nogle omgange og eventuelt bruge din lap timer som pejlemærke for om du kan tage svingene på en anden måde og vinde tid sådan...

D. 27/12 vil jeg se om jeg kan få lidt træning på circuit de la sarthe inden endurance løbet... Hvis du vil være med er du meget velkommen.. Det er en bane der kræver tid at lave setup til, dels fordi den er så lang og fordi bilen skal sættes op til endurance og ikke til sprint :)

Kunne være sjovt at køre med 100% damage, så vi også skal være opmærksomme på kølevand- og olietemperaturer for at få motoren til at holde, samt gearskifte..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf TigerJax007 » 17. dec 2015 14:57

BoblereN skrev:Tak for godt ræs endnu en gang :)

Vedr. episoden i løb 2 må jeg vidst udelukkende tage den på min kappe. :)
Når man ser videoen er det jo klart at jeg ikke kan forvente du lige trækker en bilbredde ind på banen for at gøre plads til en der kommer med hele bilen udenfor de hvide linjer... Jeg burde have holdt igen og trukket ind bag dig i stedet - Heldigt det ikke kostede dig noget og kun gik udover mig... Og jeg kunne helt sikkert også have fortsat på curben og i ydersiden af banen noget længere end at sige "på indersiden bullet" og så trække ind på banen med det samme #-o

Om alt er, synes jeg det var en rigtig god måde at afvikle løb.
Jeg synes det fungerede super med en kval, sprint og et main race med omvendt grid...

Fedt at komme helt bagfra og se hvordan folk respekterede hinanden...

Nå, men nu står den på renovering indtil den 27'ende... Der vil jeg holde en fridag


Vi ved jo godt allesammen, at du alligevel kommer dumpende på mandag i sidste øjeblik og kaster din krop ned i en Cosworth du finder parkeret et eller andet vilkårligt sted - ses på mandag :lol: 8)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+3

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 17. dec 2015 15:02

Tak for et par superfede løb i går. Det koncept vi kørte med i går, det fungerer bare!

Det er nok de 2 mest intense løb jeg har deltaget i endnu. Der var hele tiden andre biler omkring een. Det var fedt at høre hvordan folk kommunikerede hvor de lå i forhold til den de skulle passere, hvilket jo også kommer mere til udtryk på sådan en lille bane, hvor der hele tiden sker noget.

Hvis jeg skulle stemme på løbsserie nu, så ville jeg helt sikkert vælge Clio Cup på club udgaverne af de forskellige baner efter dette koncept. Det kunne blive rigtigt skægt, for for satan hvor er den livlig af sådan en forholdsvis langsom bil at være :)

Og så kunne jeg fordoble mit antal af 1. pladser. Det holdt sgu hårdt i andet løb, hvor Benja hele tiden kom nærmere og sluttede omkring et sekund fra mig. Jeg ved godt at min sejr højst sandynligt kom på baggrund af Benja's kiksede pitstop, men det er jeg heldigvis ligeglad med. :D

Der var nogle intense battles i begge løb. I første løb mest mod Bobleren og Benja.
Undervejs havde jeg desværre et sammenstød med Street da jeg skulle lap'e ham. Det var i første sving, hvor først Bobleren gik forbi, og jeg kom lige efter. Desværre går Street på tværs ligesom jeg skal passere på indersiden i svinget og jeg smadrer fronten.

Men jeg skal jo have mine problemer med backmarkers, ellers er der jo noget galt :lol:

Der er ingen kritik herfra af street, da jeg tror det er et hændeligt uheld. Jeg hører ihvertfald en eller anden sige på chatten "shit den skrider" lige som det sker, og jeg havde ikke gjort opmærksom på mig selv, som Bobleren f.eks. gjorde da han passerede.

Efter det, så synes jeg ikke der var så meget fart i bilen, og det blev til en 3. plads. Det ændrede nok ikke på så meget, andet end jeg var tættere på 4. pladsen end 2. pladsen :D

I 2. løb var der jo intense kampe hele tiden, pga den omvendt startrække. Super sjovt.

Jeg havde specielt en kamp med at komme forbi Tiger, men desværre var jeg hurtigere på det forkerte stykke af banen på vej ud af venstresvinget på "bagsiden" af banen. Første gang jeg forsøgte gav Tiger mig plads, og fik en straf for det. jeg kom forbi men desværre kørte jeg for bredt i første sving, og han fik paldsen tilbae.
Igen prøvede jeg efter venstresvinget, og denne gang kunne jeg mærke at Tiger ikke bare ville give palds, så jeg måtte slække på speederen i et eftergølende venstreknæk, og vi fik byttet lidt lak, og jeg måtte en lille tur på græsset.

Jeg havde også en hændelse med Benja i hårnålen, hvor jeg bremser lidt for sent og forsøger at dykke indenom. Desværre rammer jeg Benja, og vores biler hang sammen og fortsatte udaf i svinget. Heldigvis skete der ikke noget, og jeg gav naturligvis pladsen tilbage :) Fejlen var naturligvis helt min.

Jeg har endnu ikke fået set replays. Dem glæder jeg mig til at se og nærstudere de mange kampe.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf Benja190782 » 17. dec 2015 15:30

Ja tak for noget godt ræs igår! Det var vildt sjovt! :D
Nu har jeg lige testet den gamle Lotus til næste løb - må sige at den er utrolig sjov at kæmpe med! :D

Her er min bedste tid:
Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 17. dec 2015 17:46

StreetRacer DK skrev:Ja så fik jeg også prøvet at køre ræs med jer. Det var som forventet mht. placering, dog gik der lidt ged i min pitopsætning, som gjorde at jeg røg endnu længere bagud. Men for mig handler det i første omgang, om at lære alle spillets finesser og få styr på hvordan man sætter sin bil op. Det var ikke skide skægt at ryge af i svingene efter hårnålen gang på gang #-o -Så der er helt klart plads til forbedring der !

Men jeg synes at det er fedt, at i er så dedikerede og at gennemsnitsniveauet er så højt. Det er helt klart med til at jeg holder mig til fremover. Men tak herfra for en omgang sjov ræs =D>



Fedt at du er kommet med. Godt at du ikke blev skræmt væk sidste gang, hvor der nærmest gik ged i alt da vi skulle igang, og du så endte med at smide dig selv ud. For selv om spillet har mange særheder, så er det så fedt når det fungerer. :) Hvilket det heldigvis gør 99% af tiden. :D

Som du nok kunne høre på chatten i går, så selvom der bliver kørt om placeringerne, så er det også samtidig hyggeløb, hvor det gælder om at have det sjovt. Også selvom niveauet på chatten har det med at blive lidt for lavt, hvis I forstår :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf mrnybroe » 17. dec 2015 17:51

Lyder som om det var en god aften i pCARS ligaen. Godt nok ked af jeg ikke lige have tiden/overskuddet til at være med.
Har fundet tid til at køre med på mandag - så det ser jeg frem til. Især også dette med den nye måde som i køre det.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. dec 2015 19:59

Bobleren: Tak for fifs. Jeg har kørt bilspil i mange år on and off og nu er jeg så tilbage efter en meget lang pause (2 børn senere). Så det er godt lige at få frisket det hele op igen. Køreteknisk var jeg ganske god førhen i PGR, Forza, Diverse rallyspil osv. og klarede mig godt online, så det skal nok komme igen (forhåbentligt). Så det handler mest om opsætning af bil og ja, egentlig bare få opbygget følingen med spillet og komme op på hesten igen. Jeg skal lige finde ud af om jeg kan deltage d. 27. men hvis det kan lade sig gøre så vil jeg meget gerne køre en session med en "voksen" i hånden inden :D

Shumway: Sorry at jeg ramte dig. Det var højst sandsynligt mig der sagde "shit", for jeg kæmpede en kamp for at holde vejgreb i hele løbet og det i sig selv var nok til at holde mig beskæftiget. Men jeg giver en donut som undskyldning næste gang vi ses på asfalten :wink:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+4

Re: Løb efter løbsserie #1

Indlægaf ShumwayDK » 17. dec 2015 20:16

Ingen grund til at undskylde street.
Det var et uheld, og sådan er det. Ret beset var det jo også mig der ramte dig :D
Har fået set replay og må konstatere at min bil overhovedet ikke tog skade. Der er ikke noget at se, og jeg kan se at når jeg kommer rigtigt ud af svingene, så mangler der ikke topfart.

Så det var åbenbart bare mig der kørte som l.... efter vores intermezzo af en eller anden årsag :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron