Xboxlife forum

pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 4. dec 2015 09:07

Billede

Billede

Billede

Afmeldt fra resten af serien:
he1nz

Afbud:
BonzoDK
ATO DK


Vigtige detaljer forud for løbet:
- Have styr på løbsseriens regler -> http://pcars.xbl.dk/series_rules.php
- Husk at vælge det livery og den bil du er registreret med
- Husk på forhånd at have styr på benzinforbrug, herunder også en strategi for pit-stop, da vi kører med 1 obligatorisk pit-stop
- Ad ovenstående er det således vigtigt at du har konfigureret enten controller eller rat med "pit request", så du kan varsle dit pit-crew om at du kommer ind.
- Sørg for, at din internet linje ikke er under voldsomt pres med enten streaming eller decideret download i den time løbet afvikles.
- Sørg for at din xbox har åben NAT (meget vigtig ellers bliver folk disconnected)

Hvis du bliver forhindret så giv venligst besked...

Seneste løb på Barcelona havde følgende resultat:
http://pcars.xbl.dk/show_specific_race.php?id=MTI4

Som sidst har jeg kigget PC leaderboards for GT3 klassen, her ses bedste tider for de enkelte biler:

01:41:233 BMW M3 GT
01:41:539 BMW Z4 GT3
01:42:154 Aston Martin V12 Vantage GT3
01:42:230 Audi R8 LMS Ultra
01:42:391 Mercedes-Benz SLS AMG GT3
01:42:789 Ruf RGT-8 GT3
01:42:880 Ginetta G55 GT3
01:42:981 Bentley Continental GT3
01:43:868 McLaren 12C GT3
01:44:099 Aston Martin V8 Vantage GTE

Sidste løb i løbsserien!!

Sejren til benja190782 kan der ikke pilles ved, virkelig stabilt og flot kørt hele serien af ham =D>

Kampen om 2.pladsen er stadig helt åben, da kun 3 point skiller BoblereN og DalingoDK, ligeledes kan ShumwayDK ikke helt afskrives, da en rigtig dårlig placering blandt de nævnte kan koste dyre point.

Tigerjax007 sidder tungt på 5. pladsen dog uden at den 100% kan gives til ham på forhånd - da både Racing Bull DK og BulletEyeDK kan hente dette forspring, hvis alt går galt for Tigerjax007 i Barcelona.

Mrnybroe der pt. sidder på 8.pladsen kan også stadig nå at avancere et par pladser, teoretisk er 6.pladsen inden for rækkevidde, men her skal tingene også flaske sig for mrnybroe.

9. - 10. pladsen er stadig også åben, hvor mortnDK og grabovac88 kun har 3 point imellem hinanden.

BonzoDK der pt. indtager 12. pladsen kan også stadig nå at klatre til 11.pladsen, som pt. indtages af Chokofanten, der dog har haft bilen stående i garagen de sidste mange løb...
ATO DK kan, såvidt han kører også stadig nå at skifte hans 13.plads ud med en 11. - 12. plads dog ser 11.pladsen ud til at være ualmindeligt svær at nå.

Alle foregående 7 løb har været kørt i skiftende tørvejr - som det eneste løb i serien vil det kommende løb have 4x tilfældigt vejr, så det kan blive rigtig grumt, men helt sikkert en spændende udfordring for os alle, der er helt sikkert lagt op til et nervepirrende sidste løb i løbsserien :mrgreen:

Håber på et stort fremmøde til det sidste løb i serien =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BoblereN » 4. dec 2015 10:03

En lille input til kommende løb jeg tænker der kunne være godt lige at få diskuteret :)

Nu kører vi med 4x random vejr og 20x wetherprogression.
Jeg har en enkelt gang kørt et online løb med de indstillinger, det endte med at alle pittede hver eneste omgang og skiftede dæk, og egentlig ødelagde en hver form for konkurrenceløb :)

Vil der være stemning og flertal for at ændre wetherprogression til "sync to race", således at vi når igennem 4 forskellige random vejrtyper - På den måde vil vi stadig kunne risikere voldsom regnvejr, solskin eller storm men hvor man faktisk skal køre i disse forhold i lidt længere tid...?

Og der vil stadig skulle tages beslutninger om pitstop osv. på banen i tilfælde af regn?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 4. dec 2015 10:18

Sjovt du skriver det med weather progression, da jeg postede løbs detaljerne her tidligere tænkte jeg godt at der måske kunne give problemer at det var x20

Det er helt sikkert en detalje jeg ikke har tænkt helt igennem da jeg for ca. 10 uger siden planlagde alle løb - jeg er med på at dette pkt. ændres til "sync to race", det vil give mest mening.

Nu da det er helt tilfældigt med vejret - er der jo stadig en reel chance for, at vi bare ender med skiftende tørvejr igen, selvom chancen for det nok er minimal, men det kan jo ske.

På den baggrund syntes jeg stadig der skal holdes fast i et obligatorisk pitstop, men om dette skal bortfalde hvis det regner ved starten af løbet ved jeg faktisk ikke, hvad syntes folk ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BoblereN » 4. dec 2015 13:29

Jeg stemmer for obligatorisk pitstop uanset vejret :)

Næste løbsserie må vi sætte op med aktuel vejr på den pågældende bane, og så må du lige programmere en vejrguide til pcars siden der viser det aktuelle vejr på de enkelte baner !! :)

Fedt du kan lave sådan noget
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf Grabovac88 » 4. dec 2015 13:41

Er meget enig i hvad Brian siger, så for min skyld skal det bare ændres til "sync to race". I forhold til pitstop, så skal det være med.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf normann » 4. dec 2015 13:57

Ingen problemer med det ,jeg 100 % fokuceret på at kravle en plads op uanset hvordan vejeret bliver ,så der bliver ikke givet efter for noget.
De varmeste hilsner fra Racing Bull Dk
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 4. dec 2015 17:25

Jeg har også tænkt på det med 20x weather progression, og de udfordringer det kunne give, så jeg stemmer for at ændre det.
Synes fortsat vi skal have et obligatorisk pitstop, uanset vejr. Jeg tænker, at hvis vejret skifter undervejs, så giver det lidt sig selv. Og hvis det regner hele tiden, så er Catalunya jo alligevel så hård ved dækkene, at der skal skiftes dæk alligevel. :D

Jeg satser dog alligevel på et fuldstændigt tørt løb. Jeg mener, hvor ofter reger det lige dernede :lol:

Jeg testede iøvrigt lige spillet på min box, da jeg kom hjem fra job. Kørte bare på Zolder, da jeg jo kender den, og igen brækkede den sig på 14. omgang. :? Jeg har ikke ændret noget siden i onsdags, så det er lidt underligt at jeg kunne deltage i onlineløb og efterfølgende køre et komplet solo løb uden problemer da.

Eneste forskel lige nu, er at jeg denne gang startede en Free Practice session, kørte lidt i den, hoppede ud af det, og startede Solo løbet. For det er sådan jeg plejer at gøre, og det gjorde jeg jo ikke i onsdags ifbm med aftenens løb. Så jeg håber det er det som giver mig problemer. Det er jo heldigvis nemt at efterprøve.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 4. dec 2015 17:43

Jeg har læst, at Zolder er en krævende bane rent FPS mæssigt og at den måske ikke er optimeret alt for godt, det burde selvfølgelig ikke i sig selv give dig problemer da vi kører på samme hardware, men med det in-mente kan det være dit spil kører ok på en anden bane.

Det kan vi da håbe :wink:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 4. dec 2015 17:49

Det har jeg også læst, men desværre så oplevede jeg det også i min træning til Nürburgring.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 4. dec 2015 17:58

Måske dig og Tigerjax007 bare skulle prøve at bytte xbox med hinanden, ha ha :mrgreen:
kunne være sjovt at se om det ville gøre nogen forskel, nu hvor det påståes, at Tiger's problemer er en dårlig forbindelse...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 4. dec 2015 19:03

HAHA. Ja det er sgu lige før det skal prøves. :D Men jeg vil nu gerne lige teste lidt videre.

Efter at have resat boxen, så startede jeg direkte med at køre quick race på Zolder, med det samme parametre som før, og denne gang kørte det fint, på nær nogle få af de velkendte audiobugs.

Nu er det jo ikke på nogen måde en videnskablig test, men jeg krydser fingre for at jeg er på rette vej. For hvis det bare er det, så kan jeg leve med det. [-o<
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf Niki Lauda DK » 5. dec 2015 21:43

Hejsa. Jeg går i gang nu med at teste forskellige biler, så jeg kan nå at deltage i det sidste løb. Jeg har lige to spørgsmål:

1: Hvad er det helt præcist jeg skal gøre i forbindelse med pitstop med pitcrew og indstillinger. Jeg er på bar bund her :)

2: Jeg har nogle liveries i mit spil, som ikke er på hjemmesiden. Må jeg vælge dem alligevel (hvis de selvfølgelig ikke allerede er taget) eller er det kun dem på siden som er tilladt ?

Derudover så må i endelig gerne komme med nogle fifs og detaljer som kan være brugbare for en pCars begynder :D
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf Benja190782 » 5. dec 2015 21:58

StreetRacer DK skrev:Hejsa. Jeg går i gang nu med at teste forskellige biler, så jeg kan nå at deltage i det sidste løb. Jeg har lige to spørgsmål:

1: Hvad er det helt præcist jeg skal gøre i forbindelse med pitstop med pitcrew og indstillinger. Jeg er på bar bund her :)

2: Jeg har nogle liveries i mit spil, som ikke er på hjemmesiden. Må jeg vælge dem alligevel (hvis de selvfølgelig ikke allerede er taget) eller er det kun dem på siden som er tilladt ?

Derudover så må i endelig gerne komme med nogle fifs og detaljer som kan være brugbare for en pCars begynder :D


Det aller nemmeste ville være, at vi lige tog lidt træning sammen evt. imorgen engang - så skal jeg nok sætte dig op til ræs.
Men du skal først og fremmest have en knap på dit TX rat, som er tildelt "pit stop" inde i menu'en for controller settings.
Derefter skal der laves en pit strategi.

Jeg kan give dig masser af detaljer og fif, men det er som sagt noget nemmere, at tage over en træning. :D

Mht. til liveries, så tror jeg bare du skal vælge et, eftersom der kun er 1 løb tilbage. :wink:

Altså jeg vil gerne hjælpe dig, med alt det jeg kan - så du siger bare til, når/hvis du er klar på lidt træning. :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf Niki Lauda DK » 5. dec 2015 22:23

Ok super. I morgen aften vil være fint hvis det kan lade sig gøre
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS løbsserie 8/8 (9-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 6. dec 2015 13:35

Jeg har netop tilføjet x Street One x til løbsserien, dvs. han deltager på onsdag...

Han har valgt BMW - M3 GT3 #25 - Ringley - en bil Racing Bull DK kender fra tidligere løb, det bliver spændende at se den på banen igen 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron