Xboxlife forum

pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. nov 2015 14:16

Billede

Billede

Billede

Afmeldt fra resten af serien:
he1nz

Afbud:
mortnDK

Kommer måske:
Bonzodk

Vigtige detaljer forud for løbet:
- Have styr på løbsseriens regler -> http://pcars.xbl.dk/series_rules.php
- Husk at vælge det livery og den bil du er registreret med
- Husk på forhånd at have styr på benzinforbrug, herunder også en strategi for pit-stop, da vi kører med 1 obligatorisk pit-stop
- Ad ovenstående er det således vigtigt at du har konfigureret enten controller eller rat med "pit request", så du kan varsle dit pit-crew om at du kommer ind.
- Sørg for, at din internet linje ikke er under voldsomt pres med enten streaming eller decideret download i den time løbet afvikles.
- Sørg for at din xbox har åben NAT (meget vigtig ellers bliver folk disconnected)

Hvis du bliver forhindret så giv venligst besked...

Seneste løb på Zolder havde følgende resultat:
http://pcars.xbl.dk/show_specific_race.php?id=MTI5

NB. vær opmærksom på at hele 3 mand blev diskvalificeret i det sidste løb på Zolder, officials på den bane er ret skrappe !!

Som sidst har jeg kigget PC leaderboards for GT3 klassen, her ses bedste tider for de enkelte biler:

01:28:988 Mercedes-Benz SLS AMG GT3
01:29:655 Audi R8 LMS Ultra
01:29:741 Aston Martin V12 Vantage GT3
01:30:558 Bentley Continental GT3
01:30:593 BMW Z4 GT3
01:30:965 McLaren 12C GT3
01:30:968 Ruf RGT-8 GT3
01:31:010 Ginetta G55 GT3
01:31:623 BMW M3 GT
01:32:589 Aston Martin V8 Vantage GTE
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BoblereN » 28. nov 2015 16:50

Jeg tror desværre jeg må melde afbud til onsdagens løb. Har en maler der tropper op mandag d. 7, og så skulle alle gipspladerne gerne være sat op... :) Kan I have et godt ræs
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. nov 2015 18:45

BoblereN skrev:Jeg tror desværre jeg må melde afbud til onsdagens løb. Har en maler der tropper op mandag d. 7, og så skulle alle gipspladerne gerne være sat op... :) Kan I have et godt ræs


Jeg hæfter mig ved at du skriver "tror"... :mrgreen:

Jeg har indtil andet er meldt ud fra din side, afmeldt dig fra næste løb, hvis du møder op vil det selvfølgelig være positivt, men fuld forståelse for at dit renovations projekt har første prioritet 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf Benja190782 » 28. nov 2015 20:49

Jeg købte lige den nye DLC track-pack, med den gamle Hockenheim bane i blandt!
Nøøj hvor jeg savner den bane i Formel 1 serien - der er virkelig nogle gode minder fra slutningen af 90'erne og starten af 00'erne på den bane!

Jeg elsker simpelthen den gamle Hockenheim! :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. nov 2015 11:45

Benja190782 skrev:Jeg købte lige den nye DLC track-pack, med den gamle Hockenheim bane i blandt!
Nøøj hvor jeg savner den bane i Formel 1 serien - der er virkelig nogle gode minder fra slutningen af 90'erne og starten af 00'erne på den bane!

Jeg elsker simpelthen den gamle Hockenheim! :mrgreen:


Har også lige købt det nye DLC, det er nogle fede baner, og specielt den gamle Hockenheim vækker gode minder, den er simpelthen fed den bane... =D> - kan jeg også klart anbefale at kaste lidt mønt efter...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 29. nov 2015 12:55

Er der kommet nyt DLC? Det havde jeg slet ikke opdaget. Men jeg er ikke sikker på jeg vil kaste så mange flere penge efter spillet efter patch 6. Den nye temperatur model lægger lidt en dæmper på min begejstring for spillet. Men nu kører jeg sæsonen færdig, og så må vi se hvad nye patches bringer.

Har nu fået trænet lidt på Zolder, som jeg ikke har kørt ret meget på tidligere.
Den er godt nok tricky, og rigtig hård ved dækkene. Det kunne godt gå hen og blive en 2 stopper for mig.
Har prøvet med medium dækkene, men der kan jeg slet ikke stå fast og er 1,5-2 sekunder langsommere pr omgang i forhold til min hurtigste.

Det med medium dækkene er iøvrigt en ting jeg ikke helt forstår. I den diskussion der er på det officielle pcars forum omkring den nye temperatur model, der er der flere som foreslår at man skal forsøge at bruge medium dæk istedet for de bløde, da de skulle kunne holdes koldere, og ikke være specielt langsommere.
Men jeg skøjter rundt på medium dækkene, og det bliver helt lige så overvarme som de bløde dæk. Hvorfor oplever folk det så forskelligt?!
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf Benja190782 » 29. nov 2015 13:52

ShumwayDK skrev:Er der kommet nyt DLC? Det havde jeg slet ikke opdaget. Men jeg er ikke sikker på jeg vil kaste så mange flere penge efter spillet efter patch 6. Den nye temperatur model lægger lidt en dæmper på min begejstring for spillet. Men nu kører jeg sæsonen færdig, og så må vi se hvad nye patches bringer.

Har nu fået trænet lidt på Zolder, som jeg ikke har kørt ret meget på tidligere.
Den er godt nok tricky, og rigtig hård ved dækkene. Det kunne godt gå hen og blive en 2 stopper for mig.
Har prøvet med medium dækkene, men der kan jeg slet ikke stå fast og er 1,5-2 sekunder langsommere pr omgang i forhold til min hurtigste.

Det med medium dækkene er iøvrigt en ting jeg ikke helt forstår. I den diskussion der er på det officielle pcars forum omkring den nye temperatur model, der er der flere som foreslår at man skal forsøge at bruge medium dæk istedet for de bløde, da de skulle kunne holdes koldere, og ikke være specielt langsommere.
Men jeg skøjter rundt på medium dækkene, og det bliver helt lige så overvarme som de bløde dæk. Hvorfor oplever folk det så forskelligt?!


Jeg tror det mest enkle svar er fordi folk kører forskelligt - for eksempel forstår jeg ikke, når du siger at du skøjter rundt på medium dækkene. Vi kører samme bil, dog forskelligt setup, men jeg kan næsten ikke mærke forskel på SOFT compound og MEDIUM.

Jeg synes der er masser af bid og jeg kørte også ud af pitten på Nürburgring på netop MEDIUM compound.
Der var stadig masser af bid i svingene og jeg kunne derfor stadig holde BoblereN bag mig, uden de store problemer.

Til gengæld oplever jeg at HARD compound er som, at kører på is! De er virkelig glatte.
Jeg synes faktisk, at SMS går i den rigtige retning med dæk temp. fordi, man nu kan presse bilen og opleve, at dækkene bliver overophedet - men samtidigt kan du køle dine dæk ned ved, at kører mindre aggressivt!

Det er jo vildt realistisk og husk på, at en lav sat "Brake Duct" også opheder dine dæk, da varmen fra bremserne får din dæk temp. til at stige!

Altså skal jeg være ærlig, så elsker jeg disse tekniske udfordringer! :mrgreen:

Vedr. DLC så var jeg ikke i tvivl om, at smide næsten 65 kr. efter indholdet, da jeg også selv har været inde og stemme på netop Hockenheim, som en af de baner jeg helst ville se i en trackpack!

At jeg så også støtter SMS rent økonomisk i det de laver, synes jeg er perfekt - fordi selvom vi alle har oplevet små og store fejl i dette spil, så har jeg ALDRIG set en spiludvikler være så god til, at kommunikere med deres fans og støtte et spil, så godt med opdateringer osv.

Med alt dette kan jeg slet ikke forstille mig, hvor fedt Project CARS 2 bliver! 8)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. nov 2015 14:07

Benja190782 skrev:Det er jo vildt realistisk og husk på, at en lav sat "Brake Duct" også opheder dine dæk, da varmen fra bremserne får din dæk temp. til at stige!


Ahh for filan, det har jeg da slet ikke tænkt over... gad vide om det er der noget af mit problem med de alt for varme dæk ligger, jeg plejer altid at skrue brake duct forholdsvist langt ned, ha ha... :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf Benja190782 » 29. nov 2015 20:04

BulletEyeDk skrev:
Benja190782 skrev:Det er jo vildt realistisk og husk på, at en lav sat "Brake Duct" også opheder dine dæk, da varmen fra bremserne får din dæk temp. til at stige!


Ahh for filan, det har jeg da slet ikke tænkt over... gad vide om det er der noget af mit problem med de alt for varme dæk ligger, jeg plejer altid at skrue brake duct forholdsvist langt ned, ha ha... :mrgreen:


Ja det er der ikke så mange der tænker over - eller faktisk ved at netop det, også er simuleret i spillet. :D
Det er jo også nu hvor dæk-temperaturen faktisk virker, at den "Brake Duct" rigtigt kommer ind i billedet.

Det er lidt ligesom den "camber exploit" der er nu - bare vent til den bliver fikset. Så bliver det en helt anden historie. :lol:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. nov 2015 23:03

Jeg har rodet lidt med forskellige opsætninger til nogle løb osv. idag og har af den vej fundet ud af at hvis man kører et løb på tid i stedet for laps, så får man vist bedste omgangstider i oversigten til sidst når løbet er slut... :mrgreen:

Det er sgu lidt dovent af SMS at de så endnu ikke viser det, når man kører laps...

Men fedt at vide, det kan være vi i løbsserie #2 skal køre med fast tid... 45 min i race og 15 min kval. så ved vi ligesom hvad vi har at gøre med ;)

Og så kan jeg gemme bedste omgangstider for race også...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 30. nov 2015 23:18

Så er første træning på Zolder vel-overstået, der er stadig lidt at arbejde med på lap tiden, tror nu nok der kan findes en 3-400 dele, måske lidt mere... har pt. kørt i 01:33.9xx

Kørte et fuldt løb sammen med Tigerjax007, for at se hvordan dæk osv. opførte sig, og det er her jeg har en udfordring. Jeg har notorisk haft problemer med dækkene på Audi'en, men at jeg har problemer til sidst i løbet fordi jeg har slidt 2 sæt dæk fuldstændigt op, det er vildt, ha ha...

Og ikke nok med det, så kæmper jeg også en del med ret varme dæk på venstre side af bilen... :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf mrnybroe » 1. dec 2015 09:14

Jeg fik kørt 5-6 runder igår - med hurtigste tid på 01:35:275, dette var dog med 60+ liter i tanken - så tror måske der er lidt at hente. Samt skal også lige kender banen. Der er godt nok en del op og ned i fart - noget anderledes bane end dem vi lige har været igennem.

Omkring dæk - så har jeg vist alle slags farver på en runde på mit venstre fordæk. Hold nu kæft denne bane den kommer til at æde en masse dæk!!
28 omgange - det kommer til at blive svært at holde det til et pit stop, hvis ikke man skal lave nogle "Benja-omgange"(ligger og spare på dækkene....) indimellem. Ellers kommer sådan et sæt dæk til at holde 10 omgange :)

Der skal da åbnes for "brake duct" på denne bane!
Bliver en hyggelig - eller måske nærmere uhyggelig onsdag aften vi får os. Spændende at se om der er nogle som får det sorte flag undervejs :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf dalingo » 1. dec 2015 09:21

Enig det bliver også en to-stopper for mig.

Jeg tror for resten at jeg har fået headsettet til at virke igen. I hvert fald ser det ud til at virke hvis jeg går ind i Xbox settings og "tildeler" kontrolleren til min profil. Desværre ser det ud til at jeg skel gøre det hver gang jeg starter XBox'en!?!!?!?!?
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 1. dec 2015 21:11

Jeg er virkelig irriteret på det spil nu!

Det har endnu ikke været muligt for mig at køre en langdistance test på Zolder, uden at spillet undervejs skal hakke og sprutte, så man bliver nødt til at køre meget forsigtigt en omgangs tid for at undgå at sætte den i hegnet. :x

Når det sker på Zolder, så er det værre end det klip jeg linkede til forleden på Nürburgring.
Billedet fryser i sekunder ad gangen, men bil og lyd fortsætter. :evil:

Nu vil jeg prøve endnu engang at slette mit savegame og også reinstallere spillet denne gang.

Jeg håber jeg når at blive klar til i morgen.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 1. dec 2015 21:14

ShumwayDK skrev:Jeg er virkelig irriteret på det spil nu!

Det har endnu ikke været muligt for mig at køre en langdistance test på Zolder, uden at spillet undervejs skal hakke og sprutte, så man bliver nødt til at køre meget forsigtigt en omgangs tid for at undgå at sætte den i hegnet. :x

Når det sker på Zolder, så er det værre end det klip jeg linkede til forleden på Nürburgring.
Billedet fryser i sekunder ad gangen, men bil og lyd fortsætter. :evil:

Nu vil jeg prøve endnu engang at slette mit savegame og også reinstallere spillet denne gang.

Jeg håber jeg når at blive klar til i morgen.


Det er sgu underligt med pCARS - vi sidder alle med en konsol fra MS, der kører på samme hardware... at der så stadigvæk kan være så forskellige situationer/problemer med spillet er sgu meget mærkeligt.

Jeg tror helt klart en gen-installering + slet save vil løse det... man bliver bare lidt træt af at miste setups osv.

Håber vi ser dig i morgen :wink:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster