Xboxlife forum

pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 1. dec 2015 21:16

Jeg skylder lige at skrive, at jeg ikke har oplevet nogle problemer med Zolder ifm. min træning i går, men jeg kan huske at have læst fra det officielle forum, at Zolder er en bane, der kan give problemer rent FPS mæssigt i nogle situationer...

Men hvis der er så vildt som den seneste video du smed op er det jo uspilleligt, og det bør være ryddet af vejen med de seneste patches, mig bekendt.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 1. dec 2015 21:19

Det er også det jeg har læst.

Det underlige er, at jeg har aldrig oplevet det før Patch 6.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 1. dec 2015 21:26

Nej det er sært... ifm mit korrupte save har jeg også gen-installeret her efter patch 6... har aldrig før haft problemer med min FFB, men siden da er den begyndt at blive sløj midt under løbene ?

I går til træningen var ikke ligeså slem som sidste løb, men kan bare mærke at den næsten går ned på halv styrke FFB mæssigt, det er godt nok også noget skrammel...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 1. dec 2015 21:39

Der er helt sikkert også pillet ved FFB ved patch 6. Nu sad jeg lige og skulle notere mine settings, og der kunne jeg se at FFB og TyreForce settings ikke var, som jeg tidligere har sat dem.

Det havde jeg pillet ved, netop fordi jeg synes at mit rat mistede noget FFB ved længere tids brug, som kunne tyde på, at det får det for varmt iflg. nogle af de tips jeg kunne støve op på nettet. Så derfor havde jeg sat begge ned, så det godt nok ikke var så kraftigt, men til gengæld så mistede det ikke rigtigt noget undervejs i løb.

Jeg skulle til at skrive, at jeg underligt nok ikke synes, at jeg har kunnet mærke at det var ændret tilbage, men ved nærmere eftertanke, så har det faktisk mistet noget kraft ved længere tids brug det seneste stykke tid.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 2. dec 2015 09:02

Jeg ved efterhånden ikke om jeg skal grine eller græde over det her spil.

Jeg havde noteret alle settings (vha billeder) inden jeg slettede alt.
Som jeg tidligere nævnte, så så mine FFB settings ud til at være sat tilbage til standard v. patch 6, og da jeg efter reinstallationen så skulle sætte den bil specifikke FFB op for Z4'eren som det var før, så opdagede jeg, at de værdier jeg havde før også var default, selvom jeg ved dette ikke er korrekt.

Nu prøvede jeg så at køre nogle omgange med de FFB værdier (både globalt og for bilen) som spillet påstår jeg havde inden reinstallation, og de passer ihvertfald ikke, da jeg dårligt kunne dreje rattet. Så tungt var det blevet.

Så man kan åbenbart ikke stole på de værdier der står i menuerne. For de stemmer ikke overens med virkeligheden. :evil:

Nu kæmper jeg så med at finde nogle FFB indstillinger som giver mig tilnærmelsesvist det jeg havde før. Jeg satte Z4'ere op med settings fra den her FFB database som vi alle (de fleste) bruger, og så blev mit rat bare så løst. Stort set ingen feedback.
Nu er jeg igang med at gå igennem de lidt ældre indstillinger, for at finde noget der matcher det jeg havde før.

Det mest irriterende er, at jeg endelig havde lært mig at afkode rattet for, hvornår jeg skrubber med forhjulene. Det er fuldstændigt væk. Jeg har ingen følelse af hvornår det sker, og da lyden fra dækkene ikke er specielt tydelige, så er det fuldstændig forfra. Suk!

Nu håber jeg bare at alt dette har hjulpet på de problemer som patch 6 førte med sig. [-o<
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BoblereN » 2. dec 2015 10:04

Der er ikke andet for, ud med rat og pedaler. Ind med controller igen :lol:
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 2. dec 2015 12:04

Det er stort set det jeg oplever med min FFB... mine gamle settings føles ikke som de gamle settings... :roll:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 2. dec 2015 12:05

BoblereN skrev:Der er ikke andet for, ud med rat og pedaler. Ind med controller igen :lol:


ha ha... ja det kunne jo være løsningen, men er slet ikke nær så hurtig (langsom) med controlleren som med mit rat, det er også vildt du kan køre de tider du gør med controller :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf mortnDK » 2. dec 2015 16:07

Står over i dag. Har gang i skole opgave lige nu
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 2. dec 2015 16:15

mortnDK skrev:Står over i dag. Har gang i skole opgave lige nu


Ok, det er noteret - god fornøjelse med det 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BonZo » 2. dec 2015 17:00

Sæt lige kryds i måske ved mig. Har lige fundet en ny boblevandsleverandør jeg lige skal besøge =D> :lol:
Man bliver aldrig for gammel til at game - Man er først gammel den dag man holder op
BonZo
Niveau 1
 
Indlæg: 69


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 2. dec 2015 17:24

BonZo skrev:Sæt lige kryds i måske ved mig. Har lige fundet en ny boblevandsleverandør jeg lige skal besøge =D> :lol:


Check.... go' fest :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 2. dec 2015 17:55

Desværre så hjalp reinstallationen ikke på hakkeriet. :evil:

Så nu må jeg bare håbe at det ikke sker i online løb. [-o<
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 2. dec 2015 18:24

Det er godt nok spøjst, har du spillet installeret på et eksternt drev, der måske "hænger" lidt med overførsels hastigheden rent datamæssigt ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 7/8 (02-12-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 2. dec 2015 18:27

Nej. Det er installeret på det interne drev. Man tak fordi du spurgte.
Havde glemt den detalje i mit indlæg på det officielle pCars forum :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster