Xboxlife forum

pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 25. nov 2015 22:50

Chokofanten skrev:Jeg troede lige at jeg kunne nå det.
Men ak nej.
Jeg har lige fået mit "nye" rat tilbage fra F##$k Thrustmaster.
Jeg får sat det op til Xbox'en.
Ingen respons fra den. Skifter usb stik, tager stik ud og ind igen.
Ingen respons.
Går op på knægtens xbox og tilslutter til den, hvis det nu var min xbox som den var galt med.
Men ak nej.
Finder pc frem, da det kunne være firmwaren det var galt med.
Ak nej den kunne ikke finde noget som helst.
Jeg skiller lortet ad, og ser at der hvor man kobler rattet sammen med wheelsbasen, at det var sgu' slidt der. Var lidt rundt i hjørnerne, men har ikke nogen betydning for tilkoblingen.
Sommer summarum, så fejlede den nøjagtigt det samme, som da jeg sendte den afsted første gang.
Der var kommet ny bog i, og kablerne var bundet og plastic omkring tingene.
Så den har været ovre ved Thrustmaster.
Jeg er lidt i vildrede.
Skal jeg få pengene tilbage, og købe et nyt et andet sted?
Eller bare lære, at køre med controller.
Har læst lidt på nogle forums, at deres kvalitetskontrol ikke er ret god.
Andre har en anden historie.
Held og lykke i aften til jer, som skal køre.

Kim.


Det er sgu godt nok op ad bakke Kim, havde jo passet helt perfekt med rattet nu, så kunne du nå de sidste par løb... hold os endelig opdateret, vi håber på en hurtig løsning
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf BonZo » 25. nov 2015 23:01

Tak for alletiders løb.
Kan se på mine point at jeg har en opadgående formkurve, hvad skal det ikke ende med. Måske det kan have noget at gøre med at jeg har ubetalte regninger ved min champagne-leverandør, og ikke på nuværende tidspunkt kan få leveret i de sædvanlige mængder [-X #-o

Dejligt at se at min kollega hos McLaren giver den gas fremme i feltet. En kører jeg virkelig ser op til. Jeg beundrer ham dagligt, og suger alt den viden jeg kan til mig =D>

mrnybroe - Det var helt klart din skyld i det sving, men sådan er det jo. Man giver og tager lidt hist og her når man ligger tæt, og man må tage hatten af for din gentlemanbeslutning om at lade mig passere dig igen, inden løbsledelsen kunne nå at tage konsekvensen. Det eneste negative omkring den situation var at Bulleteye fik fordel af situationen og passerede os begge.

Iøvrigt dejligt at opleve at feltets hurtigste kører Benja190782 har en form for respekt for en på banen, eller mangel på samme :lol: :lol:
Han stolede ikke rigtig på min kørsel da han tog mig med en omgang til sidst, hvilket resulterede i et meget langt første sving hvor han kunne have fået den største trailer der kunne spændes på bilen med rundt :lol:
Man bliver aldrig for gammel til at game - Man er først gammel den dag man holder op
BonZo
Niveau 1
 
Indlæg: 69

+3

Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 25. nov 2015 23:26

Ja tak for endnu et fedt løb, gutter! Dette var klart det tætteste løb jeg har haft - BoblereN og jeg lå ufatteligt tæt idag - flere omgange med 0,2 - 0,5 sekund imellem os! Det var virkelig ræs! Vi kører over målstregen, med noget der ligner 1,9 sekund imellem os.
Det var også grunden til at jeg gemte replay'et idag! :D

Har ikke set det endnu, men må da lige have set det der med Dalingo og TigerJax i hårnålen. Jeg husker ikke at jeg rører Dalingo i det sving - i hvert fald ikke noget der burde have betydning, da vi jo alle er så langt nede i fart i netop det sving. TigerJax ligger yderst og jeg ligger inderst, men Dalingo ligger så imellem os i det sving?

Som sagt, jeg skal lige have set det imorgen. Ellers tager jeg gerne en straf på 60-70 point, hvis det er min skyld.
Ingen problem.. :mrgreen:

Jeg kommer også til at "sidde fast" sammen med en anden kører i første sving på lap 1. Jeg ved ikke hvem det var, men vi var nærmest "limet" sammen på en eller anden måde?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf BoblereN » 26. nov 2015 08:04

Tak for godt ræs.

Sjov kamp med Benja. Det var nok det tætteste jeg kom på at kunne udfordre den øverste skammel, når vi ser bort fra mit exit på silverstone :) En sejr kunne ellers have gjort kampen om 2. pladsen i serien meget interessant.
Jeg gemte også replay... Jeg blev nødt til at køre lidt defensivt da en eller anden gal..... lå helt oppe i min kofanger flere omgange i streg... Kunne ikke modstå presset og udbremsede mig selv meget voldsomt i sving 1 :) Jeg er spændt på at se i replay'en hvor sent jeg bremsede eller om det var fordi dækkene virkelig var presset.

Der var nogle enkelte omgange jeg kunne hente et par tiendedele på benja, men det kostede også på dæktemperaturen.. Det er klart at mærke at dækkene bliver varmere jo hårderer du presser... To omgange med gode kurver og ikke så aggresive nedbremsninger sænkede temperaturen markant på dækkene. Jeg synes SMS skal have thumbs up!

Jeg ved ikke med Jer, men når jeg kører med relativt lav dæktryk på et soft dæk 1.7-1.8bar, så er det som om at dækket maksimerer performance når der er ca. 30-40% dæk tilbage... Det var også her det lykkedes at presse en 1.56.467 tid ud af vognen. til trods for at jeg under min træning ikke kunne komme under 1.58 :P men træningen bestod til gengæld også kun af 10 minutter inden løbet...

Det med at bilerne "limer" sammen har jeg oplevet tidligere.
Jeg har oplevet det, når bilen på indersiden er bagerst og får kontakt med bagerste del af forreste bil... Så er det som om bilerne sætter sig sammen og blot fortsætter ad en lige kurve og det er svært at få dem adskilt igen...
Min erfaring er at det hurtigste er at den bagerste skal bremse i stedet for at forsøge at køre væk fra forreste...

Efter min mening var det den sjoveste bane at køre på i denne serie indtil nu...
Jeg savner mindre baner som brand hatch, donninton park, watkin glen... og så kunne det også være rigtig fedt med en tur på circuit de la sarthe bugatti og laguna seca... :)
Men det er jo godt der er belæg for baner til andre serier.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 26. nov 2015 08:19

BoblereN skrev:Tak for godt ræs.

Sjov kamp med Benja. Det var nok det tætteste jeg kom på at kunne udfordre den øverste skammel, når vi ser bort fra mit exit på silverstone :) En sejr kunne ellers have gjort kampen om 2. pladsen i serien meget interessant.
Jeg gemte også replay... Jeg blev nødt til at køre lidt defensivt da en eller anden gal..... lå helt oppe i min kofanger flere omgange i streg... Kunne ikke modstå presset og udbremsede mig selv meget voldsomt i sving 1 :) Jeg er spændt på at se i replay'en hvor sent jeg bremsede eller om det var fordi dækkene virkelig var presset.

Der var nogle enkelte omgange jeg kunne hente et par tiendedele på benja, men det kostede også på dæktemperaturen.. Det er klart at mærke at dækkene bliver varmere jo hårderer du presser... To omgange med gode kurver og ikke så aggresive nedbremsninger sænkede temperaturen markant på dækkene. Jeg synes SMS skal have thumbs up!

Jeg ved ikke med Jer, men når jeg kører med relativt lav dæktryk på et soft dæk 1.7-1.8bar, så er det som om at dækket maksimerer performance når der er ca. 30-40% dæk tilbage... Det var også her det lykkedes at presse en 1.56.467 tid ud af vognen. til trods for at jeg under min træning ikke kunne komme under 1.58 :P men træningen bestod til gengæld også kun af 10 minutter inden løbet...

Det med at bilerne "limer" sammen har jeg oplevet tidligere.
Jeg har oplevet det, når bilen på indersiden er bagerst og får kontakt med bagerste del af forreste bil... Så er det som om bilerne sætter sig sammen og blot fortsætter ad en lige kurve og det er svært at få dem adskilt igen...
Min erfaring er at det hurtigste er at den bagerste skal bremse i stedet for at forsøge at køre væk fra forreste...

Efter min mening var det den sjoveste bane at køre på i denne serie indtil nu...
Jeg savner mindre baner som brand hatch, donninton park, watkin glen... og så kunne det også være rigtig fedt med en tur på circuit de la sarthe bugatti og laguna seca... :)
Men det er jo godt der er belæg for baner til andre serier.


Godt kørt oppe foran, vanvittigt hvad du kan trække ud af bilen med en controller...

Det med at bilerne limer sammen er et issue som drøftes ret meget på det officielle forum, lad os håbe der på et tidspunkt kommer en løsning på det, hvis ikke nu så forhåbentlig til 2'eren.

Vedr. baner - så satser jeg på at lave en afstemning som sidst, men med nogle nye baner i puljen og nogle formentlig ikke - mere om det når løbsserien er forbi :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf dalingo » 26. nov 2015 11:52

Super fedt løb igen. Først vil jeg rose Tiger. Virkeligt godt kørt af dig i går. Jeg havde sku' problemer med indhente dig i første halvdel af løbet, og hvis du ikke havde lavet en køre fejl så er det ikke sikkert jeg var kommet forbi. Selv om jeg, som du sagde, reelt set var lidt hurtigere på rene omgange. Det så ud som om at du især mistede tid omkring sidste chikane.

Ang. min manglende chat så skyldes det er jeg ikke kunne få mit f*cking headset til at virke. Det beklager jeg og jeg vil prøve at få fat på et nyt til næste løb. Jeg var med på chatten så jeg kunne høre jer andre. Det var til tider interessant....

Ang. Tigers og min episode på første omgang så ser jeg det som en race incident. Vi ligger tre biler utroligt tæt og så er det lidt det der sker. Forsøget på overhalingen er helt sikkert i orden. Jeg er foran Tiger med en halv længde og når at få bremset fint i svinget. Jeg ved ikke om Benja rammer mig min hvis han gør så er det igen bare race. Helt sikkert ikke bevidst. Vi kunne måske have undgået kontakt hvis jeg have kunne give besked om at jeg dykkede inden om via chatten. Jeg er dog ikke sikkert på, at jeg, selv hvis kunne, havde nået og kunne give meldingen. Beslutningen blev taget lynhurtigt, og andre i serien er nok mere rutinerede i at køre bil og snakke samtidig.

Vi må bare erkende at field-of-view er utroligt begrænset på en TV skærm så det er svært helt at vide hvor de andre er. Hvorfor laver de ikke en slags rader view eller anden indikation så man i den mindste har en chance? Herudover er der helt sikket et problem med at bilerne klister samme og så begynder at køre ligeud. Vores kontakt burde på ingen måde have sendt os i gruset. Håber virkeligt at de får rette den fejl!

Anyway det var som sagt et fedt løb og fed bane og jeg er meget tilfreds med min aktuelle 2. plads i serien. Også selv om den selvføgelig primært er basseret på at Bobleren og Shumway har misset to løb. Nu er kampen om den samlede 2. plads i hvert fald helt åben.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 26. nov 2015 12:11

dalingo skrev:Beslutningen blev taget lynhurtigt, og andre i serien er nok mere rutinerede i at køre bil og snakke samtidig


ha ha :mrgreen:

dalingo skrev:Vi må bare erkende at field-of-view er utroligt begrænset på en TV skærm så det er svært helt at vide hvor de andre er. Hvorfor laver de ikke en slags rader view eller anden indikation så man i den mindste har en chance? Herudover er der helt sikket et problem med at bilerne klister samme og så begynder at køre ligeud. Vores kontakt burde på ingen måde have sendt os i gruset. Håber virkeligt at de får rette den fejl!


Allerede nu er der til PC et add-on hvor en spotter hele tiden fortæller dig hvor andre biler er i nærhed til dig, i og med der låses op for eksterne Apps for konsollerne ved næste patch kan vi kun håbe på vi også får mulighed for en spotter, for det er eddermagme godt lavet.

Fra 01:09 og frem kan du se hvordan det nogenlunde fungerer på PC:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf BoblereN » 26. nov 2015 12:43

dalingo skrev:Vi må bare erkende at field-of-view er utroligt begrænset på en TV skærm så det er svært helt at vide hvor de andre er. Hvorfor laver de ikke en slags rader view eller anden indikation så man i den mindste har en chance?


Jeg håber du er klar over at du kan justere FOV i dine settings :)
Jeg kører med relativ høj FOV og så har jeg også mirror slået til på min HUD.
Faktisk synes jeg ikke at jeg har problemer med at vide hvor folk befinder sig, jeg mener heller ikke rigtig at have været i kontakt med biler i nærheden af mig... Jeg har i hvert fald altid været bevidst om hvor de andre biler befinder sig omkring mig...

Det sværeste kan være starten, da biler både kan være på inderside og yderside af dig. Fx som starten på gårsdagens løb, du lå på min yderside og benja på min inderside. Jeg valgte at bremse lidt tidligere end normalt for at have overskud til at korrigere væk fra et evt sammenstød.. Men ellers i løbet bruger jeg mit hud mirror meget, så er jeg aldrig i tvivl om hvor modstanderen ligger... :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf TigerJax007 » 26. nov 2015 12:50

Jeg er enig i at det var en race incident. Ingen skal have nogen straffe, selvom 60-70 p mindre til dig Benja ville være fint ;) Jeg brokkede mig kun i øjeblikket da det skete, fordi jeg gik ind i svinget som nr. 2 og ud af det som nr. 6. Det var frustrerende. På det tidspunkt vidste jeg jo ikke, at jeg allerede 3 sving længere fremme ville ligge nr. 3 igen :)

Godt du var med på chatten Dalingo. Så hørte du også min undskyldning da jeg kørte op bag i dig i sidste chikane. Jeg bremsede lige 2-3 meter for sent og vi lå tæt. Undskyld igen. Godt det ikke ændrede løbet. Håber ikke det fjernede dine chancer for at skubbe mod 2. pladsen. Men jeg har indtryk af at Benjas og Boblerens kamp foregik et mærkbart stykke længere fremme på banen.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf dalingo » 26. nov 2015 13:10

TigerJax007 skrev:Godt du var med på chatten Dalingo. Så hørte du også min undskyldning da jeg kørte op bag i dig i sidste chikane. Jeg bremsede lige 2-3 meter for sent og vi lå tæt. Undskyld igen. Godt det ikke ændrede løbet. Håber ikke det fjernede dine chancer for at skubbe mod 2. pladsen. Men jeg har indtryk af at Benjas og Boblerens kamp foregik et mærkbart stykke længere fremme på banen.


Yep den fangede jeg godt og no hard feelings der. Og det havde ingen betydning for resultatet. Det er fordelen ved den løbslængde vi har, at man langt de fleste ganage ender på den plads man har fortjent. (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 26. nov 2015 22:53

Som sidst, så må jeg skubbe løbsopdateringen til fredag, har haft et stramt program.... ser på det i morgen 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf Benja190782 » 27. nov 2015 11:04

BoblereN skrev:
dalingo skrev:Vi må bare erkende at field-of-view er utroligt begrænset på en TV skærm så det er svært helt at vide hvor de andre er. Hvorfor laver de ikke en slags rader view eller anden indikation så man i den mindste har en chance?


Jeg håber du er klar over at du kan justere FOV i dine settings :)
Jeg kører med relativ høj FOV og så har jeg også mirror slået til på min HUD.
Faktisk synes jeg ikke at jeg har problemer med at vide hvor folk befinder sig, jeg mener heller ikke rigtig at have været i kontakt med biler i nærheden af mig... Jeg har i hvert fald altid været bevidst om hvor de andre biler befinder sig omkring mig...

Det sværeste kan være starten, da biler både kan være på inderside og yderside af dig. Fx som starten på gårsdagens løb, du lå på min yderside og benja på min inderside. Jeg valgte at bremse lidt tidligere end normalt for at have overskud til at korrigere væk fra et evt sammenstød.. Men ellers i løbet bruger jeg mit hud mirror meget, så er jeg aldrig i tvivl om hvor modstanderen ligger... :)


Jeg tror jeg vil prøve noget nyt til næste løb - jeg vil starte løbet med at se bilen fra "chase cam" så man kan se andre omkring sig - og når man så er fri fra det første kaos på lap 1, så kan man skifte over til cockpit view igen.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 27. nov 2015 20:51

Så er seneste løb samt rang/skill point opdateret... 8)

Billede

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie 6/8 (25-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. nov 2015 13:56

Har klippet nogle højdepunkter sammen fra de første 1.5 lap fra løbet forleden... det er lidt kringlet med xbox studio på xboxen, men det kan da lade sig gøre...

NB. der har indsneget sig en fejl i teksten... Tigerjax007 #4 sidst i klippet er rettelig #3 :mrgreen: mon ikke det går...

http://xboxclips.com/BulletEyeDK/fd241f ... 666c7badec
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron