Xboxlife forum

pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 30. okt 2015 21:54

Billede

Billede

Afbud:
He1nz
Racing Bull DK

Vigtige detaljer forud for løbet:
- Have styr på løbsseriens regler -> http://pcars.xbl.dk/series_rules.php
- Husk at vælge det livery og den bil du er registreret med
- Husk på forhånd at have styr på benzinforbrug, herunder også en strategi for pit-stop, da vi kører med 1 obligatorisk pit-stop
- Ad ovenstående er det således vigtigt at du har konfigureret enten controller eller rat med "pit request", så du kan varsle dit pit-crew om at du kommer ind.
- Sørg for, at din internet linje ikke er under voldsomt pres med enten streaming eller decideret download i den time løbet afvikles.
- Sørg for at din xbox har åben NAT (meget vigtig ellers bliver folk disconnected)

Hvis du bliver forhindret så giv venligst besked...

Seneste løb på Imola havde følgende resultat:
http://pcars.xbl.dk/show_specific_race.php?id=MTE5

Som sidst har jeg kigger PC leaderboards for GT3 klassen, her ses bedste tider for de enkelte biler:

Biler markeret med FED er valgte i serien:

01:39:431 Mercedes-Benz SLS AMG GT3
01:40:106 Aston Martin V12 Vantage GT3
01:40:508 BMW Z4 GT3
01:40:825 Ruf RGT-8 GT3
01:40:890 Audi R8 LMS Ultra
01:41:481 BMW M3 GT3
01:42:135 Bentley Continental GT3
01:42:192 McLaren 12C GT3
01:44:099 Ginetta G55 GT3
01:45:887 Aston Martin V8 Vantage GTE

Kan godt se ud som om McLaren og Bentley kørerne står med en lidt langsommere bil lige på denne bane...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf TigerJax007 » 1. nov 2015 11:31

BonZo skrev:Netop hjemvendt fra en lang uge i McLarens hovedkvarter i Woking, hvor vi har arbejdet en del med bilens perfomance op til næste uges løb på Imola.
Det var en klar ordre fra hovedkvarteret at jeg ikke skulle stille til start i Onsdags, da teknikerne mente at de kunne optimere bilen så meget at vi kunne begynde at gennemføre løb.
Lige nu er jeg fortrøstningsfuld med henblik på at vi skal til at gennemføre nogle løb.

Selvom der har været travlt i det engelske, så har jeg da haft mulighed for at følge med herinde, og må sige at vi fra McLarens side føler at der fra andre teams søges skyldsmål for bare den mindste ridse i lakken.
Vi må ikke glemme at vi er racerkørere, og jeg vil betegne flere af episoderne som "race incidents".
Dermed ikke sagt at man bare skal tage hovedet under armen og træde på speederen uden nogen form for påpasselighed overfor de andre kørere, men når der kæmpes direkte om en placering, så ved man at der satses både foran og bagved, den bagvedkørende satser for at komme forbi, og den forankørende satser for at holde sin position, og selvfølgelig opgiver man ikke sin position selvom man kan se at den bagvedkørende er hurtigere. I min optik kæmper vi om hver centimeter på den mest fair måde. Når begge kørere satser i en duel, så sker der ofte ting og sager...........men derfra og til at køre svinsk er der kæmpe forskel.


Jeg har nu også hørt på rygtebørsen, at ejerne havde svært ved at forstå, hvordan deres ene kører kan ligge på en samlet delt 4. plads, når deres anden kører samtidig bruger mere tid på at nippe til champagne og spise pindemadder i VIP-området med hviderussiske købekællinger, saudiarabiske prinser og filmproducenter fra nær og fjern.

Så mon ikke det bliver en anden indstilling vi ser til tingene fra den unge kører fra Horsens på onsdag? Ellers kunne jeg godt forestille mig, at jeg får trukket en ny holdkammerat ned over hovedet i nærmeste fremtid... :lol: :lol: =D>
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 1. nov 2015 11:38

Så skal jeg da ellers lige love for at linjerne hos McLaren lige blev ridset op....

Findes der reelt A og B biler i teams'ne ?
Og er det BonZoDK forklarer reelt, at han har været en tur i kravlegården på McLarens eget anlæg ? :mrgreen: - jeg tænker teamet vil sikre, at de mest basale kørerteknikker skulle opjusteres 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf Chokofanten » 1. nov 2015 15:00

Efter løbet på Spa tog teamet tilbage til Aston Martin test centereret på Nürburgring.
Her er der blevet justeret lidt her og der, så bilen er klar til Imola.
Teamet er netop ankommet til Imola her idag søndag, hvor det også blev til en enkelt trænings session.
Resultatet af den lover godt til løbet.
Nu håber vi bare, at vejret holder så vi er fri for at lave mange nye justeringer.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf famulor » 1. nov 2015 15:24

Sig mig roleplayer Chokofanten og bonzo for vildt eller hvad sker der? :D
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf BonZo » 1. nov 2015 17:50

Den engelske motorsportsekspert Ben Anderson fra det førende motorsportsmedie autosport.com smider nu mere brænde på bålet i rygtestrømmen om den rivalisering og uro der efter sigende skulle være mere aktuel end før set på McLarens GT3 team.
”De kan bare ikke arbejde sammen. Det ender galt en dag” udtaler han, ovenpå den officielle pressemeddelelse som teamets førstekører Tigerjax udsendte tidligere på dagen, hvori han direkte angriber hans teamkammerat BonZo med ordene ”Bonzo bruger mere tid på at nippe til champagne og spise pindemadder i VIP-området med hviderussiske købekællinger, saudiarabiske prinser og filmproducenter fra nær og fjern”

En virkelighed der langt fra er rigtig ifølge BonZo, som forklarer sig ved at påstå at Tigerjax er født med en guldske I munden. “Hver eneste gang vi får nye komponenter hjem til bilerne ender det altid med at jeg tilfældigvis får den dårlige af disse komponenter. Om det er uheld, eller det er ren sabotage fra den anden side af teamet tør jeg ikke gisne om, men jeg vælger indtil videre at tro at selv Tigerjax er en fair racerkører” udtaler han, og fortsætter. “Under disse uheldige omstændigheder har vi været nødsaget til at trække os fra de sidste 2 løb, da bilen simpelthen ikke kunne køre, og at jeg så bruger tiden med kendisser, lækre damer og gratis boblevand ser jeg kun som en bonus” og fortsætter I et grin “Et scenarie Tigerjax aldrig ville komme I nærheden af, og det er endda selvom han selv betalte for damerne og boblevandet”

Ben Anderson mener ikke at det sidste pennestrøg er sat I denne sag endnu.
Man bliver aldrig for gammel til at game - Man er først gammel den dag man holder op
BonZo
Niveau 1
 
Indlæg: 69

+5

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 1. nov 2015 18:23

:lol: :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf TigerJax007 » 2. nov 2015 12:29

Det er verdensklasse det der Bonzo =D> =D> :lol:
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf mrnybroe » 2. nov 2015 20:10

Illocom er idag ankommet til Imola banen. Vogn #35 er ved at blive justeret til banen.
Efter en test runde med opsættet fra Spa banen, så melder køren mrnybroe at der skal ske eller andet med opsætningen ellers bliver det svært at hænge på de andre.

Holdet ved at der er langt op til toppen i feltet. Så erkender at man nok må indfinde sig med en placering midt i feltet. Og efter weekendens test fra fx Chokofanten og Shumway, kan mrnybroe se at han skal finde en del sekunder ifht. til den tid som han satte i sommers.
mrnybroe udtaler dog; "De sætter nogle flotte tider de andre drenge, men vi har set at nogle køre sætter imponerende tider under træningen og kvalifikationen - men løbet består af 26 omgange - og som folk starter for tiden, så holder jeg mig fint nede bagerst i feltet. Så skal vi nok hente dem, siger han med et smil på læben."
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+4

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 2. nov 2015 20:53

Jeg siger dog bare.... Hold nu kæft noget lort. Jeg tror sgu kke jeg gennemfører på onsdag. Og jeg er kommet stærkt i tvivl om den tid jeg har sat tæller.

Der er kæmpe forskel på cut track detection under Free Practice og kval/løb. I Free Practice kan jeg køre omgang efter omgang tæt på den tid jeg har sat uden problemer. Men i kval/løb får jeg konstant cut track 1-2 gange per omgang.
Derudover, så bliver bremserne lynhurtigt for varme under løb, og det hjælper ikke rigtigt at åbne for kølingen. Har haft den helt oppe på 80% og de bliver stadig for varme... :shock:
Jeg kan ikke køre en hel løbssimulation uden at få det sorte flag, så jeg kan heller ikke få testet pit strategi.

Og desværre har BMW Motorsports ikke købt mere test tid på Imola indtil løbsdagen, så der bliver ikke rigtigt mulighed for at gøre det om.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+4

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf Chokofanten » 2. nov 2015 22:29

Vi har sakset fra nogle af verdens større blade.
Til Aftenposten er Chokofanten blev spurgt om følgende." Hvordan går det med træningen?"
"Vi gør fremskridt og det ser lovende ud. Her idag nåede vi under den magiske grænse på 1.44.000"
Udtaler Chokofanten sig.
"Kan i gøre noget bedre?" Blev Team chefen spurgt om. "Vi har beordret Chokofanten på løbetur i morgen, for han er begyndt at leve efter devicen; Hellere skide det ud end smide det ud, og det er jo ikke godt her op til jul"
Til det velkendte blad "Rolling Stones" er der også blevet spurgt om hvad man får tiden til at gå med inden sådan et stort løb.
"Jeg skal en smut til München og se min gode ven Theo Wallcot spille i morgen, og se om de kan komme videre i Champions League" siger Chokofanten.
"Skal du træne mere?" Måske hvis der bliver tid"
Hvad synes du om den interne ballade ved Mclaren?"
Det vil jeg ikke forholde mig til. De er så professionelle at de nok selv kan finde ud af det, uden at jeg blander mig. Men jeg følger kun med i pressen, så mere ved jeg ikke. Det er værre med BMW, de er godt kørende nogle af dem. Jeg ved ikke om der er noget, som ikke er afsløret endnu, da deres brændstof forbrug er helt vildt lavt i forhold til vægten på bilen. Audi er jo blevet snuppe, deres brændstofforbrug er jo steget helt vildt. Jeg hørte over radioen i sidste løb, fra den unge Audi kører fra Uldum, at han var oppe på 5 liter pr. Omgang, men det kunne også være, at jeg hørte forkert." Slutter Chokofanten.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+5

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 2. nov 2015 22:58

:mrgreen:
Jeg begynder at tro, at det måske ikke er så sundt endda med sådan en PCars liga :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+4

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf normann » 2. nov 2015 23:06

Ja de er ved at skabe en stemning som var det lancering af et nyt apple produkt. Det bliver spænende om de kan leve op til de fine ord :D
Hos benley tager vi det med ophøjet ro,som det er blevet nævnt tidligere ,der er forskel på kval. og løb
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+5

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 2. nov 2015 23:41

Her til aften har Audi helt eksklusivt haft test tid på Imola sammen med begge McLaren kørere, sikke et cirkus :mrgreen: - virkeligt.... :shock:

Beskyldningerne mellem de 2 kørere var på et nyt højdepunkt, det virker som om McLaren slet ikke kan finde sig selv og at begge kørere forsøger at gøre sig selv bedre end holdkammeraten.

Pludseligt efter ca. 30 minutters træning var der meldinger over radioen om at BonZoDK var blevet bortvist, og at det var pga. en forhøjet mistanke om en rest af "bobler" i blodet... Det lykkedes dog holdet at snige BonZoDK ind af bagdøren til pitten og han kunne trille ud igen.

Efter 1 times træning var der planlagt 4 laps på banen for at teste bilerne mod hinanden... hvordan denne ordre er givet videre til BonZoDK må guderne vide... han skulle pludselig lade vandet (ja det var undskyldningen) - hvorved hans bil stod faretruende stille midt på grid'en i ca. 1:30 min inden han kom løbende og kastede sig i bilen...

Tigerjax007 var ligeledes en skygge af sig selv hvis man skal måle ham på hans seneste præstationer... under påskud af at han fik solen i ansigtet lavede han en klokkeklar kørefejl på lap1, i sving 3-4 og hamrede ind i en mur, han kunne dog fortsætte efter en tur i pitten.

Vi anbefaler helt klart McLaren at de indløser endnu lidt træning på Imola, ellers kan det blive rigtig grimt på onsdag... :D

Hvis vores egen situation lige skal ridses op, så føles bilen ret godt sat up, nu skal banen tør-trænes, så bør vi også kunne ramme en 1:44 tid... alt i alt en god og udbytterig træning...

Tak for jeres opdateringer fra de forskellige teams, det er sgu fedt at få et indblik i hvad hvert enkelt hold går og "arbejder" med =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+4

Re: pCARS løbsserie 3/8 (04-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 3. nov 2015 14:01

BREAKING NEWS.....

Ifm. den seneste træning i går på Imola, er der blandt de tilstedeværende pressefolk/mekanikere osv. begyndt at løbe en historie... nogle vil måske nok mene at det lige er vand på deres mølle, mens andre helt sikkert har et forklaringsproblem.

Nedenstående billede er taget af Audi's pressechef S.Tempel, der tog et billede af Audi's reserve bil da den lappede et par omgange, efter den ordinære træning.

Billede

Billedet ser ved første øjekast ret uskyldigt ud, men da S.Tempel her til morgen fremviste mig de billeder han havde taget i går, var der alligevel noget vi studsede over...

Som i kan se af nedenstående billede, har vi forsøgt at fremhæve hvad der ligner et næsten tomt øl glas samt en sjat rødvin, dette var placeret på en lille papkasse i nærhed af sidste chikane, hvor en McLaren service bil ses holde bag hegnet.... :shock:

Om nedenstående kan være den reelle årsag til at BonZoDK blev bortvist fra træningen vides ikke, dog ved vi, at netop hans McLaren ved flere episoder er set i gruset i netop det sving.

Vi har uden held forsøgt at få en kommentar fra BonZoDK her til morgen, men hans telefon bliver ikke svaret... :roll:

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+4

Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron