Xboxlife forum

pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf Benja190782 » 28. okt 2015 20:28

Har lige kørt et helt løb på de 18 omgange mod AI'en på 100%.
Jeg vandt med et forspring på 01:17:040 min. ned til nummer 2. Ja jeg siger ned, fordi det er fan'me langt til nr. 2, haha!

Kørte hele løbet på kun 42.01 minutter. :wink:
Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. okt 2015 20:33

Jeg inviterer som vanligt til party chat ca. 20:50 - 20:55... håber lidt mortnDK hoster i aften, han sidder jo klart på den bedste linje...

Vi ses 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf Benja190782 » 28. okt 2015 22:43

Tak for løbet på Spa alle sammen! :D
Der var sgu action lige fra start - synd Shumway fik så dårlig en start, og at det satte sine spor længere nede i feltet var jo næsten uundgåligt. :)

At vi så efter kun 5 omgange, mister BoblereN igen er jo helt ufatteligt - der kan man virkelig tale om uheld. :?

Nå men, 2 løb, 2 sejre - jeg kan vist kun være tilfreds! :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 28. okt 2015 22:44

Tak for et godt og til tider intenst løb!

Selvom jeg havde trænet starter en masse, så sov jeg i timen her til aften. Hvilket betød at Bobleren kom forbi, og Dalingo fik mod på at prøve en overhaling i Eau Rouge. Har set replay, og jeg må nok sige, at det er imponerende at ingen tilsyneladende bliver ramt da han går på tværs. Godt reageret af Chokofanten!

Så havde jeg kort efter lidt lakbytteri med Bobleren, og han kom lidt ud af kurs, men efter at have set replayet, så mener jeg ikke der er mere i det. Det er hvad der sker. :D Ærgeligt at der så oven i købet var andre, der mente han ikke skulle køre længere 8)

Og så skal jeg sgu godt nok på kursus i at overhale langsommere biler!!
Igen fik jeg problemer da jeg skulle overhale en backmarker. I de to venstresving kommer morten for langt ud, men det samme gør jeg fordi jeg ligger for tæt, og da jeg trykker på speederen for at dykke indenom, så sker der to ting. Jeg får 5 sekunder samtidigt med at min bil skrider, så jeg rammer autoværnet på indersiden. Selvom skaden ikke var stor, så manglede jeg noget topfart, samtidigt med at downforcen foran ikke var helt som den skulle være, så jeg havde svært ved at dreje ind i svingene. Det betød at jeg tabte tid, de næste mange omgange, indtil jeg kom ind i mit pit vindue, som kom til at ligge lige lidt for tidligt.

Jeg fik moslet mig op på andenpladsen igen, og efter alle havde taget deres pitstop var jeg igen i ingenmandsland, og lå så bare og forsøgte at køre sikkert.
5 tidstraffe tror jeg det blev til. 3 i de to venstresving, 1 i sidste chikane og 1 i Eau Rouge.

Men rigtigt fedt at se spillet opføre sig stabilt, uden (uprovokerede) disconnects

Vi ses i Italien!

EDIT: Og naturligvis tillykke med endnu en sejr Benja =D>
Senest rettet af ShumwayDK 28. okt 2015 22:46, rettet i alt 1 gang.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 28. okt 2015 22:45

Tak for endnu et løb uden nævneværdige problemer...

Suverænt kørt af benja190782 igen... flot at tage en kval. og en sejr og maksimere sine point på den måde :mrgreen:

Jeg har opdateret GP point for løbet, samt statistikken vedr. kørte løb osv, dog er der ikke givet rang/skill point og selve løbet er endnu ikke opdateret, det sker i morgen aften engang...

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BoblereN » 29. okt 2015 07:52

Det var godt jeg fik mit ene point fra løb 1 !

Det begynder at være deprimerende ikke at se det ternede flag..
Hvis nogen skulle være interesserede har jeg en billig Z4'er til salg med nummer #27... Det lort bringer kun uheld :lol:

Jeg tror snart jeg kan sætte mig ind i Alonso og Buttons situation...

Tillykke til Benja, stærkt og stabilt kørt. Ren dominans. Referat fra grabovac kunne jeg forstå du næsten lappede alle kørere. Jeg havde tænkt tanken, at du hellere måtte være så hurtigt at du kunne hente dem, for ellers kunne det godt gå hen at blive et ensomt kedeligt løb :)

@Shumway - Af gode grunde kan jeg jo ikke se replay, vil du ligge et klip op af vores lille episode? Ikke for at klantre nogen, blot for at vi alle bliver klogere og forhåbentlig kan lære af det med det resultat at vi får nogle tættere kampe uden kontakt.

Succeskriteriet for team #27 bliver helt klart at komme i pointene på Imola!

*EDIT Og hvor var det fedt at se en grid med 12 biler!!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. okt 2015 08:28

Jeg er kaldt til Audi's hovedkvarter her kl.10.00...

Teamet er tydeligvis ikke helt tilfredse med udbyttet af de seneste 2 løb.... forventer stadig at stille til start på Imola om en uge, nu må vi se :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+4

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BoblereN » 29. okt 2015 08:32

BulletEyeDk skrev:Jeg er kaldt til Audi's hovedkvarter her kl.10.00...

Teamet er tydeligvis ikke helt tilfredse med udbyttet af de seneste 2 løb.... forventer stadig at stille til start på Imola om en uge, nu må vi se :mrgreen:


Giv materiellet skylden! Det gør jeg!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf mrnybroe » 29. okt 2015 08:33

Sikke et løb - den første halve omgang var da ren kaos.
Singsygt at komme ud af det første sving og så se en BMW Z4 komme på tværs. Utroligt der ikke var nogen som der ramte den. Tænkte med det samme tilbage på det første løb hvor Bonzo var med - hvor han lavede samme finte, som vist kostede en pit til en McLaren.

Mit løb forløb lidt som jeg har regnet med, jeg lå største delen for mig selv. Men dog ikke forventet jeg skulle gøre dette på 6. position. Forventede klart jeg skulle ligge nede bag i feltet.
Havde dog Grabovac liggende bag mig med 6-8 sekunder en del omgange, men tror evt. at der kom nogle straffe ind over da jeg ikke så mere til ham.
Men mine sponsorer er vilde - lovede dem en 6. plads, som reelt var urealistisk med det stærke felt der er i løbsserien. Så nu vi de have mere, så en 5. plads har jeg lovet til næste løb.
Så i skal nok forvente at se en BMW Z4 #35 som kommer til at køre hurtigt på Imola !!

Tak for en hyggelig aften igen. Ret underholdende at høre de kommentarer som der kommer igennem løbet.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf Chokofanten » 29. okt 2015 08:55

Fedt løb i går aftes.
Mine mekanikere havde sat bilen op, så jeg kunne være med hvor det var sjovt, og ikke køre alene bagved.
Fed kamp med racing Bull hvor vi skiftes til at overhale når der blevet lavet køre fejl.
Så kom episoden hvor det gik galt. I sidste chikane fik jeg alt for varme dæk og skred ud og lavede en påkørsel af banden.
Det udnyttede Racing Bull, og så så jeg ikke mere til ham.
Undskyld Shumway. Jeg troede at jeg kunne nå rundt inden du kom, men jeg blev klogere.
Ser frem til næste onsdag aften.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+3

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf dalingo » 29. okt 2015 09:43

Hej Racers,

Super løb i går. Det var virkeligt herligt selv om jeg godt kan se jeg skal holde kablet endnu mere stramt hvis jeg skal op og snuse til Shumway.

Det var for mig en MEGET dramatisk start. Shumway kunne ikke finde koblingspunktet i starten og frygtløs som jeg er, tog jeg chancen igennem Eau Rouge. Det lykkedes næsten, men halvejs igennem ramte Shumway min venstre bagskærm. Der forårsager at kontrollen forsvandt og jeg gik i kredsløb. Utroligt heldigt at jeg slap fra det uden andre problemer end fire flatspots (o: Jeg arbejdede mig derefter op igennem feltet indtil jeg nåede til TigerJax som jeg kæmpede nogle omgange med. Jeg skal også øve mig i overhalinger for det var ikke nemt at komme forbi trods et tydeligt fartoverskud. Efter pitstoppet kom der dog hurtigt orden på tingene igen, og jeg lå snart på en 3. plads hvor jeg endte med ca. 25 sekunder op til Shumway og 30 ned til Racing Bull.

Jeg har lagt en video (under 2 minutter) af episoden efter starten med Shumway op på min profil side:

https://account.xbox.com/da-dk/gameclip ... 0e7fe465df

Dels er det en vild situation og dels er den nok interessant både at snakke om og lære af. Jeg vil lade uvildige afgøre om der kan placeres et ansvar, men jeg vil med det samme sige at jeg IKKE ønsker at der skal uddeles straf til Shumway. Jeg er med på at det er mig som tager en stor chance i starten, og derudover var Shumwway bare hurtigst i går så fuldt fortjent at han fik 2. pladsen.

Hvis i ser klippet færdigt så kan i også bedre forstå hvorfor Chokofanten havde så travlt med at skifte til rene underbukser efter løbet. (o:

Glæder mig til næste løb!
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+3

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BoblereN » 29. okt 2015 12:34

Rigtig fint du ligger en video op, det er måden at få et renere racerløb på !
Ikke for at hænge nogen ud, blot for at få diskuteret hvad der skete og hvordan der skal ageres i en kommende situation ligesom denne.

Nu har jeg set videoen en del gange og jeg kommer frem til følgende vurdering af hændelsen (den er delt op i bidder da jeg mener der sker mange forskellige ting):

Dalingo får en bedre start og det er helt efter bogen at han går efter en overhaling på ShumwayDK.
Det er godt at se han griber chancen, da der er rigeligt med plads og han har fart nok på til mindst at komme side om side med Shumway ind i svinget.

Konklusion på ovenstående: Alt ok, forsøg på overhaling efter bogen.

Så kommer de to kamphaner ind i svinget side om side, og vurderingen er endda også at Dalingo faktisk får sin bil 1/4 op foran Shumway. Så langt så godt, og det er nu det er meget vigtigt at begge kører er opmærksomme på hinandens tilstedeværelse. dalingo ligger på indersiden og det er ham der skal bruge kurben og han skal så langt ud på den som muligt for stadig at give plads til Shumway inde på banen. For mig at se trækker shumway en smule for meget ind, for at ville ind og køre på kurben, og det resulterer i sammenstød mellem den forreste del af shumways bil rammer bagerste del af dalingos, hvorfor dalingo kommer ud af balance og misser simpelthen den linje han vil igennem svinget.

Konklusion på ovenstående: Shumway foresager sammenstødet mellem de to biler da han enten ikke er opmærksom på Dalingos tilstedeværelse, eller simpelthen får drejet ind mod kurben for tidligt. I hvert fald giver shumway for lidt plads til dalingo på indersiden.

Efterfølgende begår Dalingo selv fejlen der gør at han ender i en rundtur, i det øjeblik shumway har ramt bagenden vil hans bil mod venstre og Dalingo (af hvad jeg kan høre på videoen holder fuld gas på stadig, for at komme hurtigt igennem svinget), men netop det gør at han bliver "smidt" op over kurben og op på "hoppene" hvor bilen først mister balancen...

Konklusion på ovenstående: Dalingo er selv skyld i sin afkørsel og rotation.

Hvis vi ser på reglerne og hele episoden som en helhed mener jeg ikke der skal uddeles nogen straf på nogen måde.. Jeg kan ikke huske om dalingo gjorde shumway opmærksom i chatten på at han var på indersiden. Det synes jeg er en afgørende faktor, det bør han sige da man i spillet ikke har samme overblik som i virkeligheden. Selvfølgelig skal shumway være opmærksom selv på bagfrakommende men vi skal selvfølgelig hjælpe hinanden.

Måden jeg så situationen afviklet i fremtiden er at dalingo burde have sluppet gassen og højst sandsynlig tabt positionen til shumway. Hans bil ville være i balance og han ville hurtigt kunne komme på rette spor igen. Så er spørgsmålet om shumway avancerede i situationen eller blot beholdte sin position.
Vurderes det at shumway avancerede ved situationen bør han af ren go skik og i henhold til reglerne vente på dalingo og lade ham passere...

Spændende situation!! :) Og jeg forstår godt chokofanten skulle have nye underbukser på!

Shumway og jeg havde også lidt lak klammeri lidt efter denne episode. Jeg lå forrest og missede ideallinjen igennem et sving så jeg tabte fart mod de næste sving. Jeg orienterede mig straks bagud og kan se shumway kommer med højere fart end jeg og allerede her gør jeg shumway opmærksom i chatten på at jeg er opmærksom på han kommer. Derfor giver jeg plads på indersiden i næste sving, så jeg netop holder mig en bilsbredde afstand fra kurben så shumway kan få indersiden da han kommer i højere fart.
Ud af dette sving kører vi så side om side hen mod næste højre sving, hvor jeg nu ligger på indersiden og shumway på ydersiden. Her sker lidt det samme som ovenstående, shumway mente i hvert fald at han var forbi min bil og derfor går han efter ideallinjen i højresvinget og presser mig til enten at bremse, køre af banen eller banke ind i siden på ham.... Jeg slipper gassen med det samme da jeg kan se vi vil ramle sammen og gør shumway opmærksom på at jeg faktisk lå på indersiden, og han svarer her at han troede han var forbi...

Jeg slipper gassen for at undgå et større uheld da jeg er sikker på hvis jeg havde holdt på ville både jeg og shumway have parkeret vores biler i autoværnet...

Og konklusionen på ovenstående er nok mangel på kommunikation i chatten... Jeg burde måske igen have gjort shumway opmærksom på jeg stadig lå på hans inderside og at han endnu ikke var forbi.. Så han vidste han skulle give plads i næste sving på indersiden...


Hvis vi kan finde ud af at kommunikere som ovenstående, vil vi kunne få nogle fede battles hvor vi kører side om side igennem en række sving...

Da jeg kørte lidt Forza 5 online racing kunne vi køre 3 biler side om side uden kontakt og med respekt og kommunikation med hinanden undgå ulykker... Det er der det bliver rigtig rigtig sjovt... :) Og så er det meget vigtigt at være selvkritisk... Har man selv kun sit forhjul oppe omkring bagenden af en anden, må man altså trække sig ind bagved i svinget.. Der kan man ikke forlange forankørende giver plads på indersiden... Men kommer man op med 2/3 billængde eller side om side så skal der gives plads.

Men jeg kunne godt tænke mig at se ovenstående situation helt fra jeg misser min ideallinje og shumway haler ind på mig... Blot for at se om ovenstående betragtning holder vand, eller jeg blot var alt for ivrig i situationen :lol:
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf mrnybroe » 29. okt 2015 13:19

BulletEyeDk skrev:Jeg er kaldt til Audi's hovedkvarter her kl.10.00...

Teamet er tydeligvis ikke helt tilfredse med udbyttet af de seneste 2 løb.... forventer stadig at stille til start på Imola om en uge, nu må vi se :mrgreen:

Har siddet og opdateret EB.dk siden kl. 10.00 - men kan ikke nogle nyheder, så forventer at Bullet beholder sit sæde et par løb endnu.

Tror sgu den Audi bliver farlig på Imola - hørt rygter om at chippen er tilbage. Fordi 5,5 liter per omgang på Spa - det er sgu en sjat :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf dalingo » 29. okt 2015 13:31

BoblereN skrev:Men jeg kunne godt tænke mig at se ovenstående situation helt fra jeg misser min ideallinje og shumway haler ind på mig... Blot for at se om ovenstående betragtning holder vand, eller jeg blot var alt for ivrig i situationen :lol:


Super analyse. Jeg er ikke uenig I noget. Er stadig irriteret over at jeg ikke formåede at redde den.
Jeg laver et klip med din og shumways situation i aften.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

Re: pCARS løbsserie 2/8 (28-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 29. okt 2015 15:51

mrnybroe skrev:
BulletEyeDk skrev:Jeg er kaldt til Audi's hovedkvarter her kl.10.00...

Teamet er tydeligvis ikke helt tilfredse med udbyttet af de seneste 2 løb.... forventer stadig at stille til start på Imola om en uge, nu må vi se :mrgreen:

Har siddet og opdateret EB.dk siden kl. 10.00 - men kan ikke nogle nyheder, så forventer at Bullet beholder sit sæde et par løb endnu.

Tror sgu den Audi bliver farlig på Imola - hørt rygter om at chippen er tilbage. Fordi 5,5 liter per omgang på Spa - det er sgu en sjat :)


Det var et længere møde i hovedkvarteret i dag - ikke så meget dialog mere diktat... kan ikke røbe meget, da jeg har fået mundkurv på.

Vi har lavet en forventningsafstemning, så må tiden vise, om jeg kan leve op til det... men jeg skal da ikke ligge skjul på, at sæddet i Audi'en ikke er blevet mindre varmt efter dagens møde...

Det er farligt at være den eneste Audi i feltet, for slipsedrengene forventer helt klart en mere synlig og pointstærk profil i stillingen vs. det billede vi ser nu :mrgreen:

Jeg blev lovet, at der kommer en software opdatering til bilen inden udgangen af weekenden... så må vi se om det rykker noget på bilen [-o<
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron