Xboxlife forum

pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 20. okt 2015 09:39

Billede
Billede

Fremadrettet vil der blive oprettet en decideret tråd til hver enkelt løb, denne tråd burde have været åbnet for mindst nogle dage siden, men bedre sent end aldrig 8)

Pt. har vi 12 tilmeldte til løbsserien (+1 med he1nz, der dog ikke endligt har meldt sig til), hvilket jo er helt vildt, det bliver rigtig godt....

Afbud til løbet:
He1nz
mortnDK

Afmeldt fra hele ligaen:
Rasbred

I og med det er første løb, starter jeg et party chat op allerede 20:50...

EDIT: Det er muligt at være 12 personer i et party, og da Rasbred helt har trukket sig fra ligaen, og der samtidig er afbud fra he1nz og mortnDK er vi således 11 kørere til i aften, vi bruger derfor et enkelt party til chatten:

Vigtige detaljer forud for løbet:
- Du må meget gerne på forhånd have læst løbsseriens gældende regler -> http://pcars.xbl.dk/series_rules.php
- Husk at vælge det livery og den bil du er registreret med
- Husk på forhånd at have styr på benzinforbrug, herunder også en strategi for pit-stop, da vi kører med 1 obligatorisk pit-stop
- Ad ovenstående er det således vigtigt at du har konfigureret enten controller eller rat med "pit request", så du kan varsle dit pit-crew om at du kommer ind.
- Sørg for, at din internet linje ikke er under voldsomt pres med enten streaming eller decideret download i den time løbet afvikles.

EDIT: jeg foreslår, at dem der, efter løbet har tid, bliver (ca. 5 min) og hjælper med at teste om næste bane kan loades uden at folk disconnecter, nu er løb 2 jo Spa, hvor det aldrig er lykkedes at køre. Det vil alt andet lige være rart at have på plads inden man træner til det næste løb

Er du forhindret til dette løb, så giv venligst besked.... 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf mrnybroe » 20. okt 2015 09:57

God ide det med party chat opdelingen - samt motivere da en til at få lavet en god test tid.

Hvis der er behov for test af muligheden for at bruge SKype, så er jeg klar til lidt test i aften. Da jeg skal ligge og træne til onsdags løbet. Hvis den kan trække op til 16 mennesker - så det jo optimalt.

edit: Super fedt med oplæg til løbet Bullet - fedt du bruger alt den tid på at vi andre kan hygge os.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 20. okt 2015 12:50

Det er super fedt med næsten fuld felt.

Har slet ikke styr på min pit strategi til i morgen. Jeg synes den er svær til denne bane. :)

Jeg er enig med din idé til chat opdeling. Jeg var faktisk på vej ind for at foreslå netop det for at få folk ud af busken. :D

Til ovenstående checkliste, kan måske nævnes at det kan være en fordel at have sin xbox på nettet med kabel istedet for wifi, da det kan give lag.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf Rasbred » 20. okt 2015 14:26

jeg regner med at sætte en tid i morgen engang :) har nemlig fri i morgen :D
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+1

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 20. okt 2015 16:33

Første post opdateret med 2 edit's
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 20. okt 2015 18:40

God idé med lige at få testet Spa. Jeg skal nok blive hængende efter løbet.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BoblereN » 20. okt 2015 20:57

Jeg kan også blive hængende... Afhængig af hvor sent det bliver :)

Det er en værre tidsrøver.. Blev nødt til at køre en løbs simulation for at kontrollere at dækkene kunne holde.. Og prøve hvordan bilen ændrer køreegenskaber med forskellig brændstofmængde og forskel i friske og slidte dæk...

Fedt gameplay det spil byder på..

Fik lige på næstsidste omgang på småslidte dæk men næsten tom tank forbedret min bedste tid lidt...

Så bliver boxen først tændt igen i morgen aften
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 21. okt 2015 08:43

Lyder godt, det bør heller ikke tage mere end 5-10 min max.

Det vil være ærgeligt at "spilde" en uges forberedelse til banen, hvis vi alligevel ikke kan køre den, og netop Spa, virkede bare ikke sidst vi prøvede, der er dog heldigvis kommet 2 patches siden, hvor bla. også Spa har fået rettet nogle fejl.

Det er jo helt vanvittigt at du kan blive ved med at skære af din i forvejen meget hurtige tid og så samtidig på ret slidte dæk.

Jeg kæmper en anelse med specielt et meget varmt venstre fordæk i Audi'en, har prøvet at justere trykket og været alle dæk igennem (soft->hard) hvilket ikke har hjulpet.

Sjovt nok kun venstre fordæk der bliver så belastet og misbrugt.. frygter lidt et helt løb :shock:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf normann » 21. okt 2015 10:58

Det er fordi dit dæktryk i venstre side skal være højere
Så bliver det ikke så hurtigt slidt
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 21. okt 2015 11:04

syntes ellers jeg har forsøgt også med ret højt dæktryk (2.30) mener jeg det var... kan det være højere uden at det vil give problemer ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf normann » 21. okt 2015 14:38

Puha der bliver jeg dig et svar skyldig jeg har bare oplevet at for lidt luft giver varme dæk
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 21. okt 2015 14:52

Jeg må blankt indrømme, at jeg ikke er nogen haj til opsætning, men har dog alligevel prøvet det nogle gange, hvor man retter lidt på nogle parametre, kører nogle omgange for at teste det... det plejer at være en god løsning...

Men lige her med dækkene, der kan jeg sgu ikke rette det... hvis du ser det emne med guide til opsætning jeg postede i formiddags, så er der også nogle fif vedr. varme dæk... dem har jeg forsøgt at følge uden at det var løsningen.

Jeg har læst mig lidt til, at Audi'en er ret "stiv", hvilket jeg guiden kan se at det ofte resulterer i varme dæk... damn, det skal ikke være nemt, men det er jo så også det fede ved det.... 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 21. okt 2015 17:14

Opdateret første indlæg med et par væsentlige detajler.

Desværre har Rasbred trukket sig helt fra ligaen, han føler sig ganske enkelt bedre tilpas i Forza 6, så ingen sure miner herfra...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf Benja190782 » 21. okt 2015 17:21

BulletEyeDk skrev:Opdateret første indlæg med et par væsentlige detajler.

Desværre har Rasbred trukket sig helt fra ligaen, han føler sig ganske enkelt bedre tilpas i Forza 6, så ingen sure miner herfra...


Æv med Rasbred - jeg skulle lige ha' snakket Need for Speed med ham. :D
Hvad med alle de andre nye kører - er de stadig med? Altså er vi 12 mand til i aften så?
Synes bare ikke man har hørt fra dem i disse tråde...
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 1/8 (21-10-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 21. okt 2015 17:26

Nu trak mortnDK sig fra løbet, så pt. er vi 11 til i aften...

Eneste kører der har meldt fra til i aften udover mortnDK er he1nz, som er helt ny.

He1nz har været logget på pCARS siden uden dog endeligt at tilmelde sig, men han har svaret, at han godt ville springe over i aften, om hans endelige tilmelding således kommer inden næste løb må vi jo se ;)

Dernæst mangler Racing Bull DK lige at vælge sin nye bil til i aften..
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron