Xboxlife forum

pCARS patches

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 14. dec 2015 19:53

mortnDK skrev:
BulletEyeDk skrev:
ShumwayDK skrev:Jeg håber crew cheif kommer til at kunne køre på noget af det udstyr jeg har.
For hvis det er tilfældet, så bliver jeg rigtigt glad for at jeg valgte Elite 800x som headset, da man kan koble lyd ind via Bluetooth oven i lyden fra spillet.


Ja der har du godt nok allerede en god fordel, det kan vise sig hurtigt at være de ekstra penge værd ;)

NB. i skal dog være opmærksomme på, at der vist nok er visse begrænsninger med tablet versionen af crewchief vs. PC versionen... ikke at jeg kender til detajlerne, men så det bare omtalt på det officielle forum...


Det er vist bare kun audio feedback hvor PC versionen kan injecte ting ind i HUD'en

Sådan en her burde kunne klare det

http://www.amazon.com/YCS-Basics-3-5mm- ... itter+jack

Headset i hun, og xbox i han og PC/tlf i han.. Should do the trick


Desværre nej, ikke hvis man får digital audio ud fra xboxen.. og skal imellem den og transmitteren, når man kører fuld trådløst med stealth 500x 8)

EDIT: men er på opgaven ved min foretrukne kabel/teknik dealer -> av-cables.dk
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf ShumwayDK » 14. dec 2015 20:49

mortnDK skrev:Der er vist en android version på vej. Så en parring mellem tlf/tablet til headsettet burde kunne klare det


Som jeg skrev: Jeg håber det kommer til noget udstyr jeg har :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS patches

Indlægaf ShumwayDK » 14. dec 2015 20:55

@BulletEyeDK
Er der ikke lydindgang via jack-stik direkte i 500x headsettet, så man kan høre musik fra en anden enhed mens man spiller?

Den vil jo i så fald kunne bruges.

Bevares så er du ikke helt trådløs længere, men du skrev jo også at du ville strække dig langt :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 14. dec 2015 21:00

Jo det er der, men om det vil virke på den måde må komme an på en test...

Ellers er jeg faktisk klar til at bestille en lille mixer, der bør kunne håndtere det... jeg har i forvejen (fra mit ældre headset) en digital -> analog konverter... med den bør signalet fra xboxen i hvertfald nå mixeren... herfra med input fra PC mixes det og sendes ud analogt igen, skal således bare ud og have en analog til digital konverter, ha ha... + mixer selvfølgelig.

Men tak for heads up på tippet vedr. tilslutning direkte til headsettet, det er en langt billigere løsning hvis det virker :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf ShumwayDK » 14. dec 2015 21:19

Det gør det ihvertfald på 800x.
Jeg har lige testet både via kabel og bluetooth, så det burde også virke via kabel i 500x
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 14. dec 2015 21:30

Jeg skal have det testet i aften, af hvad jeg kan læse mig til i den dokumentation der er på headsettet så er det kun telefoner/tablets der kan sættes til via det stik, det vil ikke virke tilkoblet PC...

Men om lyden så spiller oven i den anden lyd ved jeg ikke ? det bliver spændede at teste
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 14. dec 2015 21:55

Ahh pis... spotter programmet er pt. kun til PC og android, har desværre udover PC's kun ungernes iPads at låne, damn...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf ShumwayDK » 14. dec 2015 22:01

Jeg tænker at lyd er lyd uanset hvilken enhed du sætter i den anden ende af kablet. Det kan vel også være en pc.

Nu ejer jeg desværre ikke en windows pc, men jeg kan da koble hvad som helst andet til (macbook, iphone, ipad) og få lyden mixet ind med det om kommer fra xboxen.

Jeg må prøve at se om spotter programmet vil køre på windows 7 under Parallels på mac'en.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 14. dec 2015 23:28

ShumwayDK skrev:Jeg tænker at lyd er lyd uanset hvilken enhed du sætter i den anden ende af kablet. Det kan vel også være en pc.

Nu ejer jeg desværre ikke en windows pc, men jeg kan da koble hvad som helst andet til (macbook, iphone, ipad) og få lyden mixet ind med det om kommer fra xboxen.

Jeg må prøve at se om spotter programmet vil køre på windows 7 under Parallels på mac'en.


Ja det har du sikkert ret i... jeg fik testet det med ungernes iPad og her virker lyden fint oveni xboxens... de gange jeg har testet med en bærbar har jeg ikke fået nogen lyd, det må jeg dyrke lidt mere...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 16. dec 2015 12:47

Godt nyt...

Patch 7.0 rulles ud senere i dag =D>
Ser frem til at prøve nogle apps...

Hi all,

We just received word that the Xbox one Patch 7.0 and DLC has been approved by MS and that the patch will roll out today. So with that, here are the release notes.


Project CARS – Xbox One Patch 7.0 – Release Notes

Online
• Reworked the dynamic race-end timer feature. In public races, the timer is 75% of the slowest moving car's lap time. In private races and passworded public races, the timer is 150% of slowest moving car's lap time.
• Fixed an issue where sometimes session creation would fail after the console would lose and then regain connection to Xbox Live.

Physics & Tyres
• Neutralized the top speed advantage of running zero camber on many tires.
• Reduced flash layer temperature cap for GT3/LMP and other slick tires to make them less prone to overheating.
• Classic Lotus cars: Disabled patch-to-hub on several tyre carcass models as it was creating a strong low-speed FFB buzz.

Career
• Corrected the German name for the LMP3 UK Semi-Pro Championship.

Tracks
• Rouen Short – Reworked the AI paths around the hairpin area to try and keep the historic cars from running up the hill on exit when in tight packs.

Vehicles
• Repositioned the cockpit camera view to a proper center point for a number of vehicles that were reported to be incorrectly positioned.

Audio
• Lotus 40 and 49 - Rebalanced the AI vehicle volume.

General
• Fixed various game crash issues reported by customers.

UDP streaming support
overview
The UDP stream extension has been developed to allow 3rd party app developers the opportunity to receive telemetry data from the game. It is based mainly on the ‘Shared Memory API’ with a number of extensions to transmitted data.
The option is enabled via the ‘Game play’ menu ‘UDP mode’. This can be selected between off and 1-9. The number represents the UDP streaming data rate as follows:
UDP off
UDP 1 60/sec (16ms)
UDP 2 50/sec (20ms)
UDP 3 40/sec (25ms)
UDP 4 30/sec (32ms)
UDP 5 20/sec (50ms)
UDP 6 15/sec (66ms)
UDP 7 10/sec (100ms)
UDP 8 05/sec (200ms)
UDP 9 01/sec (1000ms)
The stream is sent to a broadcast address (255.255.255.255) on port 5606.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 11:06

Så lander patch 8.0 til PC folket i dag... - intet nyt vedr. xbox versionen som vanligt, men mon ikke den indeholder nogenlunde det samme ?

En forholdsvis tynd omgang denne gang, forholdsvist simple bug fixes, ikke noget banebrydende...
Spændende dog at se hvad det er de igen har justeret vedr. varmen i dækkene ?

Hi all,

The PC patch 8.0 will be rolling out today.


Project CARS – PC Patch 8.0 – Release Notes

Vehicles
• McLaren F1 GTR - adjusted cockpit exposure, fixed visual clipping issues.
• Radical RXC Turbo - Fixed typo in statistics file. Engine now correctly displays as V6 not V8, Fixed asymmetry typo in default setup spring rates.
• Lotus 51 - Fixed a typo giving 100 steps to rear fast rebound damper settings instead of 10. Default values were unaffected.
• Renault Megane RS265 - Fixed typo causing asymmetry in default setup springs.
• KTM X-Bow - Fixed clipping on the roof camera.

Tracks
• Cadwell Park – Fixed an issue where cars while on the main straight would hit the pit wall at a certain spot and be disqualified.
• Ruapuna all layouts - updated the position of the pit exit trigger so it's after the start line trigger. Full optimisation pass done on all the layouts to improve performance.

Physics, Tires and Setups
• Further adjustment of heating on under-inflated tires where it was reduced as part of the discontinuity fix.
• Fixed issues with players not being able to save setups to DLC tracks, if they started their profile with older versions of the game.

Controllers
• Fixed OSW / DIY sim wheel driver crash in PID.DLL.

GUI
• DLC cars and tracks will now remain selected between game sessions.
• Fixed a bug where some tracks with forced rolling starts was locking out the rolling start option after moving to a different track.

UDP
• Extended joypad and dpad bitfields to include some extra buttons on steering wheels. Added 'same class as player' flag in participant info mSector field. Fixed a couple of issues with packet types 1/2 not sending at the correct rate.

Render
• Fixed bloom not working correctly on any MSAA mode on PC.

Oculus Rift
• Updated to Oculus SDK 0.8 SDK
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 25. jan 2016 12:35

Patch 8.0 rulles ud i dag... :mrgreen:

Der er tilsyneladende justeringer til dæk-opvarming, ellers umiddelbart en tynd kop te denne gang....


Project CARS Xbox One Patch 8.0 Release Notes

Hi all. Good news on a Monday morning, the XBox one patch has been approved and will be rolling out later today.


Project CARS – Xbox One Patch 8.0 – Release Notes


Vehicles
• McLaren F1 GTR - adjusted cockpit exposure, fixed visual clipping issues.
• Radical RXC Turbo - Fixed typo in statistics file. Engine now correctly displays as V6 not V8, Fixed asymmetry typo in default setup spring rates.
• Lotus 51 - Fixed a typo giving 100 steps to rear fast rebound damper settings instead of 10. Default values were unaffected.
• Renault Megane RS265 - Fixed typo causing asymmetry in default setup springs.
• KTM X-Bow - Fixed clipping on the roof camera.


Tracks
• Cadwell Park – Fixed an issue where cars while on the main straight would hit the pit wall at a certain spot and be disqualified.
• Ruapuna all layouts - updated the position of the pit exit trigger so it's after the start line trigger. Full optimisation pass done on all the layouts to improve performance.


Physics, Tires and Setups
• Further adjustment of heating on under-inflated tires where it was reduced as part of the discontinuity fix.
• Fixed issues with players not being able to save setups to DLC tracks, if they started their profile with older versions of the game.


GUI
• DLC cars and tracks will now remain selected between game sessions.
• Fixed a bug where some tracks with forced rolling starts was locking out the rolling start option after moving to a different track.


UDP
• Extended joypad and dpad bitfields to include some extra buttons on steering wheels. Added 'same class as player' flag in participant info mSector field. Fixed a couple of issues with packet types 1/2 not sending at the correct rate.

BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS patches

Indlægaf ShumwayDK » 25. jan 2016 14:37

• Further adjustment of heating on under-inflated tires where it was reduced as part of the discontinuity fix.

Forhåbentligt betyder det, at dækkene så bliver varmere. For så kan jeg da endelig få varme i dækkene til vores næste løb. For jeg må være nede i et tryk der må betegnes som under-inflated, bare for at få dem til at blive en smule grønne på Palmer Jaguaren. :D


• Extended joypad and dpad bitfields to include some extra buttons on steering wheels. ?
Betyder det at vi kan bruge flere knapper på vores rat?
Så vidt jeg har forstået så kræver det at MS lukker op for det først, eller hvad?

EDIT: Det kan næste ikke betyde at vi kan bruge flere knapper, siden det er listet under UDP. Men hvad er det så?
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS patches

Indlægaf BulletEyeDk » 25. jan 2016 14:46

ShumwayDK skrev:• Further adjustment of heating on under-inflated tires where it was reduced as part of the discontinuity fix.

Forhåbentligt betyder det, at dækkene så bliver varmere. For så kan jeg da endelig få varme i dækkene til vores næste løb. For jeg må være nede i et tryk der må betegnes som under-inflated, bare for at få dem til at blive en smule grønne på Palmer Jaguaren. :D


• Extended joypad and dpad bitfields to include some extra buttons on steering wheels. ?
Betyder det at vi kan bruge flere knapper på vores rat?
Så vidt jeg har forstået så kræver det at MS lukker op for det først, eller hvad?

EDIT: Det kan næste ikke betyde at vi kan bruge flere knapper, siden det er listet under UDP. Men hvad er det så?


Jeg mener at have læst at det kan være til f.eks at styre informationer fra apps, jeg ved crewchief kan sættes op til at fortælle om helt konkrete ting, alt efter ens specifikke knappe tryk... for os der ikke har tale genkendelse.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS patches

Indlægaf ShumwayDK » 26. jan 2016 12:40

Jeg skal da lige love for at patch'en igen har rykket ved dæk temperaturen. Det er sikkert denne der gør sig ældende:
• Further adjustment of heating on under-inflated tires where it was reduced as part of the discontinuity fix.

Som jeg skrev tidligere, så havde jeg inden patchen svært ved at få varme i dækkene under træning til Road America i Palmer Jaguar'en, når træningen var sat til Januar.
Jeg var nede i et noget lavt dæktryk, og der gik der ca. 5 omgange før jeg havde nogenlunde temperatur i dækkene. Efter patchen så var dækkene meget varme allerede efter en kvart omgang ved samme lave tryk.

Så nu har jeg kunne sætte trykket op til et mere normalt niveau og få god varme i dækkene efter et par omgange. =D>
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron