Xboxlife forum

Skill / Ranglisten

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Skill / Ranglisten

Indlægaf BulletEyeDk » 27. aug 2015 22:09

Jeg har foretaget en justering af det vi kendte som ranglisten, og jeg vil meget gerne have jeres mening om ændringerne :shock:

Det i kender som rangpoint er stadig aktuelle på siden, der er ikke ændret på noget som helst i forhold til dem.
Fremover vil der stadig genereres og regnes rangpoint ud for hver enkelt kørt løb/kvalifikation.

Det jeg har ændret er følgende:

Der er oprettet en ny "KØRER SKILL", som udregnes efter ((aktuelle rangpoint -1500) / antal kørte løb) + 1500, hertil tillægges en mindre bonus for hver kørt løb, hver sejr og hver pole. Der fratrækkes en smule for DNF og DSQ løb.

På ovenstående måde vil det ikke længere nødvendigvis være dem der har kørt flest løb, som har den bedste skill.

I og med der foretages en dividering af antal løb, vil der inden for de første par kørte løb kunne forekomme halvstore udsving i +/- efter et løb, men det er indtil man finder sit leje...

F.eks vil Benja190782 måske undre sig over, at han selv med de positive rangpoint han tjente i seneste løb har mistet 0.156 Skill point, det er simpelthen fordi han i dette løb har tjent noget mindre sammenlignet med det ene løb han hidtil havde kørt.
Som skrevet, så bør det udligne sig mere hen ad vejen med flere kørte løb, såfremt han selvfølgelig leverer stabile indsatser i front ;)

Indtil videre kan ens rangpoint ses på kører profilen og ved at klikke på selve gamertaget på Skill listen.

Indsat aktuel SKILL LISTE:

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Skill / Ranglisten

Indlægaf BoblereN » 28. aug 2015 20:25

Hej Bullet, super fint tiltag.

Netop som jeg stod i badet og efter 20 minutter endnu ikke havde fået vand ind til hovedbunden pga. murstøv strøg der en tanke igennem mit hoved vedr. ranglisten.

Det var inden jeg så du havde opdateret den.

Min tanke/ide:

Den gamle "Point" uddeling tænkte jeg var rigtig fin, og det var ok dem der havde deltaget i 10.000 løb havde mange mange point.
Min tanke var blot at tilføje flere kolonner, og man kunne sortere en hvilken som helst kolonne.

Forstået på den måde at man kunne have en kolonne til "Rangpoint", "Avg Point/Race", "Avg finish position", "Poles", "Poles/Races", "Championships participated", "Championships won"... Et eller andet hen af sådan noget...

Meeeen det var også blot en tanke... Hvad tænker I andre om dette?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Skill / Ranglisten

Indlægaf mrnybroe » 28. aug 2015 21:58

Evt. også en kolonne til at indikere man har opnået en podium placering i et løb ?
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Skill / Ranglisten

Indlægaf BulletEyeDk » 28. aug 2015 22:48

noteret begge 2... og Bobleren, det har du vidst nævnt før... jeg skriver det bag øret, som en ting jeg godt kan lave hvis/når der er tid ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Skill / Ranglisten

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. feb 2016 11:57

Jeg låner lige tråden her til noget statistik

Samlet er der 25 tilmeldte brugere på pcars.xbl.dk
8 bruger controller
17 bruger rat / pedaler

Ud af de 21 tilmeldte, som har oplyst alder er gennemsnittet 35,5 år
Ældste mand i feltet er ATO med sine 49 år 8)
Så har vi to 27 årige, som de yngste. Det er Bobleren og Grabovac :)

Hvad skal vi bruge det til ? aner det ikke, men noget skal min ferie jo bruges på :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+5

Re: Skill / Ranglisten

Indlægaf BulletEyeDk » 15. feb 2016 12:34

ha ha... sejt nok...

Jeg elsker statistik, måske jeg kan lave noget så, der laves et automatisk træk over generel info...

Dog tror jeg pt. min egen første prioritet er at implementere muligheden for at opdatere tør/regnvejr's tider til practice tiderne, så man kan opdatere/søge specifikt på f.eks regnvejrs tider...

EDIT: kan se jeg aldersmæssigt er over gennemsnittet ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Skill / Ranglisten

Indlægaf ShumwayDK » 15. feb 2016 12:43

Tak Niki! Lidt statistik er altid sjovt.

Og kan du så komme ud i den friske luft! Den har godt af dig. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Skill / Ranglisten

Indlægaf mrnybroe » 15. feb 2016 14:46

Sejt...ligger over gennemsnittet i alder, sgu rart at være lidt foran i et eller andet i ligaen
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Skill / Ranglisten

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. feb 2016 15:33

ShumwayDK skrev:Tak Niki! Lidt statistik er altid sjovt.

Og kan du så komme ud i den friske luft! Den har godt af dig. :lol:


Brrr, det er skisme da koldt derude :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1


Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster