Xboxlife forum

Project Cars Racing Liga ?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Ville du deltage i en pCARS liga (Xbox one)

Ja meget gerne
32
86%
Ahh, det har ingen interesse
5
14%
 
Afgivne stemmer : 37

Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 8. maj 2015 15:42

Jeg syntes det kunne være rigtig fedt at få noget stuktureret spil i dette fede spil og tænkte at der måske ville være basis for at lave en eller anden form for liga alt afhængig af hvor mange der har interesse.

Indtil videre er det for mit vedkommende på "undersøgelses stadiet", kom meget gerne med en kommentar om hvordan du evt. tror vi kan strukturere en liga.

Antallet af deltagere kommer til at afgøre om der skal være flere ligaer, hvis vi er mange kunne man evt. starte ud med nogle kvalifikations løb for at inddele de hurtigste i en liga for sig og de mindre hurtige i en anden liga.

For dem der har interesse og som skriver et svar her i tråden, må meget gerne kommentere følgende:

1.hvilket niveau kører du på i spillet
2.kører du med controller eller rat
3.når du kører mod AI hvor god sætter du den så til at være
4.hvilke 3 klasser så du helst der blev kørt løb i
5.hvilke 6-8 baner så du helst der blev kørt på
6.hvor lang tid syntes du ét løb bør tage maksimalt (ren løb, ikke kvalifikation)
7.hvordan syntes du man skal håndtere evt. straf i en situation hvor der er kørt uansvarligt eller unfair ?
8.da det er muligt at joine et privat løb (qualifikation) selvom det er startet, vil det så være fint med dig at kvalifikationen sættes til en time, så må folk komme når det passer dem og at løbet starter lige efter kvalifikationen ?
9.har du en mening om hvilke assists osv. der skal tillades så kom med en kommentar
10.ville du kunne køre et løb om ugen, man kunne evt. på forhånd sætte nogle datoer eller i hvertfald gøre et forsøg.

Kom meget gerne selv med nogle forslag til hvordan vi kan komme bedst igang med en liga ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 9. maj 2015 11:17

Slet ingen der har interesse ?... jeg er ret sikker på at jeg og 2 kammerater i hvertfald er klar, det ville være fedt hvis et par stykker til meldte sig på banen, det er bare ikke det samme at køre mod AI...

1. jeg kører med amatør niveau, modificeret så der er realistiske skader, fuel og tire wear
2. controller
3. AI 40-50
4. Formula Rookie, Gruppe 5, GT3
5. Vedr. baner så må jeg indse, at der bare er så mange fede baner... jeg syntes følgende baner egner sig til at være med i en evt. liga:
Monza GP, 5.79km
Azure, 3.34 km
Brands Hatch GP, 3.90km
Brno, 5.40km
Circuit de Barcelona - Catalunya GP, 4.62km
Circiut de Spa - Francorchamps, 7.00km
Circiut des 24 heures du lemans, 13.62km
Donington Park GP, 4.02km
Dubai Autodrome GP, 5.33km
Hockenheim GP, 4.57km
Imola, 4.90km
Mazda Raceway Laguna Seca, 3.60km
Nürnbürgring GP, 5.14km
Oschersleben GP, 3.66km
Road America, 6.51km
Sakitto GP, 5.80km
Silverstone GP, 5.89km
Sonoma Raceway GP, 4.05km
Watkins Glen GP, 5.43km
Zhuhai International Circiut, 4.31km
Zolder, 4.01km

6. Jeg er meget åben for forslag mht. køretiden, tænker selv at det godt kan svinge lidt, men ca.30min til en time vil være i orden.
7. Der vil helt sikkert opstå situationer hvor 2 eller flere kørere er uenige om evt. skyld osv. hvordan vi evt. løser en evt. straf, må vi tage en snak om. Det kunne evt. være ved gennemgang af videoreplay efter løbet... en sanktion kunne være at man fik tildelt et antal minus point til den samlede stilling alt efter hændelsens karakter.
8. Jeg syntes en times kvalifikation vil være helt fin, i og med folk kan joine når de vil helt frem til lige inden løbet..., dem der har behov for mere tid på banen har dermed op til en time.
9. Jeg kører selv med kørerlinje, ABS og traction kontrol som de eneste - men tænker da, at kørerlinjen måske godt kan tages af for at gøre det helt ens for alle.
10. et eller 2 løb i ugen ville passe mig ganske fint... kører udelukkende om aftenen efter 21.30 ca...

Forud for en sæson kunne man således blive enige om hvor mange løb, hvilken rækkefølge de kommer i.

Pointgivning er vi også nød til at have på plads... det kommer helt an på antallet af deltagere...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Morten Skou » 9. maj 2015 12:46

Jeg ved ikke personligt om jeg har tid til at deltage i en decideret liga lige nu, men synes at det er en vildt fed ide. Har dog kun spillet i 30 minutter, så jeg vender lige tilbage på spørgsmålene :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Jake242 » 9. maj 2015 13:12

Jeg kunne godt tænke mig at spille lidt online når jeg får spillet her den 12 Maj. Hvor meget det bliver har jeg ikke overblik over pt. Men skriv mig på som interesseret:-)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Benja190782 » 9. maj 2015 14:19

1. 90%
2. Thrustmaster TX racing wheel med TH8A shifter!
3. Se 1.
4. GT3, GT4 og Touring
5. Monza, Spa - alle Real life tracks.
6.hvor lang tid syntes du ét løb bør tage maksimalt - cirka 14 omgange! (35 min.)
7. Der skal køres clean ellers ryger man ud. Respekt for hinanden.
8.da det er muligt at joine et privat løb (qualifikation) selvom det er startet, vil det så være fint med dig at kvalifikationen sættes til en time, så må folk komme når det passer dem og at løbet starter lige efter kvalifikationen ? Ja.
9.har du en mening om hvilke assists osv. der skal tillades så kom med en kommentar - no assist! Eller kun ABS!
10.ville du kunne køre et løb om ugen, man kunne evt. på forhånd sætte nogle datoer eller i hvertfald gøre et forsøg. Ja men det bliver lidt svært i en travl hverdag - i weekenden efter 22.00 er bedst.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 9. maj 2015 15:12

Jeg er klar. Men grundet 95% af armen i gips så bliver det ikke til noget pt. Om 3-4 uger er jeg klar.

Beklager :-(
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 9. maj 2015 15:27

Godt at se der begynder at komme nogle tilbagemeldinger...

Som sagt er det på undersøgelsesstadiet, jeg syntes bare det kunne være fedt og sjovt at køre med nogle faste folk...

Det vil som altid, når flere skal kunne spille samme give lidt problemer mht. at finde spilletidspunkter hvor alle kan, mon ikke vi løser det ved at udvise fleksibilitet ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 9. maj 2015 15:30

Jake242 skrev:Jeg kunne godt tænke mig at spille lidt online når jeg får spillet her den 12 Maj. Hvor meget det bliver har jeg ikke overblik over pt. Men skriv mig på som interesseret:-)


Noteret...

Du må meget gerne sætte farten lidt ned ift. forza, der var du eddermagme hurtig ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 9. maj 2015 15:31

Rasbred skrev:Jeg er klar. Men grundet 95% af armen i gips så bliver det ikke til noget pt. Om 3-4 uger er jeg klar.

Beklager :-(


Forståeligt... jeg forudser, der kommer til at gå lidt tid med at få detajler osv. på plads, så forvent der går lidt tid, før vi kører første løb...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf TheMadMan1 » 10. maj 2015 06:11

Jeg vil da godt køre med når jeg en gang fåe det,så jeg er også klar.
TheMadMan1
Niveau 5
 
Indlæg: 1012

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 10. maj 2015 09:31

@TheMadMan1 - det lyder godt ;)

Jeg kørte en smule i går aftes, og prøvede for sjov at tage alle assists fra, må indrømme at det ikke var så galt at køre med, som jeg havde forventet...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf DrGetHigh DK » 11. maj 2015 08:59

Jeg er også klar! Kører med controller og assist pt. Har ikke prøvet andet.
Har AI på 70.
GT 3 klart!
Alle real life tracks, især dem fra forza 5 er favoritter..
Alle dine forslag lyder fine og er løb på Ca 30 min
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf TigerJax007 » 11. maj 2015 14:31

Jeg er som du godt ved helt frisk - har ikke tid til at svare på spørgsmålene lige nu. Hvor meget tid der bliver til fast at have fx 2 løb om ugen kan jeg godt tvivle på. Men lad os se engang. Jeg er i hvert fald lun på ideen om en xbl-racing liga :)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 14. maj 2015 10:54

Jeg er super klar. I må meget gerne tilføje mig på xbox gamertag bobleren... Har stort set kun spillet single indtil nu, da jeg godt gad at finde nogle danskere at race med... Og public servers er jeg ret sikker på er ligeså fucked som forza's.

Ellers kører jeg med AI 80-90%, har fokuseret lidt på open wheelers, formula gulf, C og B... KØrer med thrustmaster TX.. Vild med GT bilerne og prototyperne også.. Men der må man jo kunne lave forskellige tourneringer, i løbet af sæsonerne ? :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 14. maj 2015 10:56

Jeg har prøvet at køre med ETCC der er en racing liga til forza med en del britere... De havde et "main" løb som foregik en gang om ugen, altså en fast aften hvor løbet blev kørt.. Derudover var der "side" events som var for dem der godt kunne køre løb mere end en gang om ugen.. Tjek evt. deres side, rigtig godt bygget op etcc.ridedomain.com
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster