Xboxlife forum

Project Cars Racing Liga ?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Ville du deltage i en pCARS liga (Xbox one)

Ja meget gerne
32
86%
Ahh, det har ingen interesse
5
14%
 
Afgivne stemmer : 37

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf dalingo » 20. nov 2015 20:03

Hej alle,

Jeg er ved at blive godt træt af standart Xbox headsettet. Det er som i ved koblet til kontrolleren og i sidste race løb den tør for batteri midt i det hele. Også selv om jeg havde USB kabel i kontrolleren. Kan man ikke få et headset som kobles direkte til xbox'en enten via USB kabel eller bluetooth. Hvad bruger i andre? Skriv gerne mærke og model så jeg kan skrive det på ønskesedlen til jul.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 20. nov 2015 20:07

dalingo skrev:Hej alle,

Jeg er ved at blive godt træt af standart Xbox headsettet. Det er som i ved koblet til kontrolleren og i sidste race løb den tør for batteri midt i det hele. Også selv om jeg havde USB kabel i kontrolleren. Kan man ikke få et headset som kobles direkte til xbox'en enten via USB kabel eller bluetooth. Hvad bruger i andre? Skriv gerne mærke og model så jeg kan skrive det på ønskesedlen til jul.


Jeg kører med Turtle Beach 500x stealth det er 100% trådløst... og har et internt batteri der oplades med USB kabel, det kan holde til ca. 10 timers brug

Det er et formidabelt headset med en rigtig god lyd, samtidig har det mic monitoring, så du kan høre dig selv tale ;)

http://www.turtlebeach.com/product-deta ... h-500x/552

EDIT: jeg kan ikke lige finde en dansk side der har det pt... mener jeg gav ca. 1500,- for det, da det var på tilbud, helt klart pengene værd, når man tænker på hvor meget man bruger det.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 20. nov 2015 21:23

@Dalingo
Er du sikker på at USB kablet har været sat ordenligt i?
Jeg spørger, fordi jeg selv bruger den løsning, og jeg har aldrig oplevet at controlleren er slukket når den er kablet. Den behøver ikke engang at have batterier i, når USB kablet er sat i, så det lyder underligt at det slukker.

@Bullet
Jeg har selv luret på det headset, men det er godt nok mange penge. Hvordan er surround effekten i det. Som jeg forstår det, er det ægte surround og ikke bare emuleret som mange andre headset, men hvordan fungerer det i virkeligheden?
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 20. nov 2015 21:40

@ShumwayDK

Enig i at det er mange penge - i den forbindelse havde jeg i første omgang faktisk valgt det fra da jeg syntes det var for mange penge, men netop som jeg så ville bestille et andet kom det på tilbud.

Jeg har ikke fortrudt købet, det er et virkelig solidt headset der som sagt er 100% trådløst, der skal ikke bruges kabel til controlleren, det hele sendes trådlåst via ekstern sender, der kobles til xboxen.

Jeg havde tidligere et turtle beach x31 til den gamle box, som jeg fik lavet en kobling til, så den kunne bruges til xbox one også, så jeg kan kun sammenligne de 2 headset på lyden og her er stor forskel.

Der er meget mere dybde i bas og lydeffekterne, du har mulighed for at bruge 4 forskellige presets, der passer til den type underholdning du skal høre lyd fra, så på den måde ændres setuppet på surrounden.

Forskel på emuleret og ægte surround aner jeg intet om ;)

Jeg prikker lige til Tigerjax007, han har samme headset, det kan være han kan komme med flere ting jeg ikke har været omkring.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 20. nov 2015 21:43

Man skal lige være opmærksom på, hvilken firmware der er på ens controller !!

Min controller slukkede også til trods for USB stikket var sat i.. Men så opdaterede jeg firmwaren på controlleren og så slukker den ikke længere
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 20. nov 2015 22:03

@Bullet
Det var nu heller ikke så meget forskellen på emuleret vs ægte surround jeg tænkte på. Det er i og for sig underordnet. :)
Det var mere om surrounden fungerer i den model, og om man tydeligt kan høre hvor lydene kommer fra (siderne, bagved mv.). ?

@Bobler
Nu du nævner det, så kan jeg godt huske at have læst, at det var i en af controller opdateringerne, så det er nok det Dalingo mangler.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf dalingo » 21. nov 2015 00:03

1500 er nok lige over budgettet så jeg prøvede at opdaterer firmwaren i kontrolleren. Det virkede ikke og Xbox skrev at den ikke var forbundet med usb kabel. Jeg skiftede til et andet kabel og så virkede det. Det første er åbenbart halv defekt og måske er det det som har drillet mig. Mærkeligt for det virker fint til f.eks. at lade min telefon op. Anyway med det nye kabel ser det ud til at det går bedre. Nu kan kontrolleren i hvert fald holde sig tændt uden batterier.

Tak for hjælpen.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 1. dec 2015 10:09

Er godt nok blevet hooked på sådan et 500x headset, efter at have læst/set tests af det. :)

Men undervejs så dukkede Elite 800x op på min radar, og hvis jeg skal bruge en god slat penge på et headset, så tror jeg at jeg lige så godt kan smide lidt ekstra i puljen for 800x. :D
Bedre lyd, flere presets, bedre transmitter/lade dok. Eneste minus er mikrofonen. Den sidder ikke på en arm, men er inbygget i den ene ørebøf.
Har læst et par anmeldelser, hvor mic'en for hård kritik for elendig lydkvalitet, men i de youtube video'er jeg har kunne finde hvor en lydtest fra mic'en er inkluderet, der lyder det ikke så slemt endda.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 1. dec 2015 17:08

ShumwayDK skrev:Er godt nok blevet hooked på sådan et 500x headset, efter at have læst/set tests af det. :)

Men undervejs så dukkede Elite 800x op på min radar, og hvis jeg skal bruge en god slat penge på et headset, så tror jeg at jeg lige så godt kan smide lidt ekstra i puljen for 800x. :D
Bedre lyd, flere presets, bedre transmitter/lade dok. Eneste minus er mikrofonen. Den sidder ikke på en arm, men er inbygget i den ene ørebøf.
Har læst et par anmeldelser, hvor mic'en for hård kritik for elendig lydkvalitet, men i de youtube video'er jeg har kunne finde hvor en lydtest fra mic'en er inkluderet, der lyder det ikke så slemt endda.


500x headsettet er i hvertfald et jeg uden problemer kan anbefale, mikrofonen er også helt fin, og kan justeres med armen, det fungerer ganske udemærket...

Jeg har lige checket min ordre fra da jeg købte og kan se jeg fik det til 1560,- ved coolshop.dk - det er dog længe siden jeg har set det til den pris...

Hvad koster 800x ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 1. dec 2015 17:17

Det koster pt. ca. 2400,- mod 500x's knap 2000,- så ekstra udskrivningen er ikke så stor. 8)

Det der også tiltaler mig med 800x er at det har noise cancellation og bluetooth så man også kan bruge det til at høre musik fra sin tablet/telefon, som det også skulle klare ret godt.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 1. dec 2015 17:20

Ja kan sagtens se fordelen med bluetooth, 500x har kun mulighed for PC tilkobling via det medfølgende opladekabel der har USB...

Men du vil helt sikkert ikke fortryde et fuldstændigt trådløst headset i denne kvalitet... det er virkelig godt =D> - men mon ikke det bliver lidt billigere til januar udsalget ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 1. dec 2015 17:21

Jeg ved ikke om du har set denne salgstråd -> viewtopic.php?f=19&t=92975 han har et 500x til salg...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 1. dec 2015 17:26

Måske. Spørgsmålet er om jeg kan vente til Januar :D

Og på 800x er transmitteren samtidig lade-dok, så der ikke skal fifles med kabler når det skal lades.

EDIT: Havde jeg ikke set.... hmmm. Tak. Må overveje lidt mere..... :D
Senest rettet af ShumwayDK 1. dec 2015 17:28, rettet i alt 1 gang.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 1. dec 2015 17:28

ShumwayDK skrev:Måske. Spørgsmålet er om jeg kan vente til Januar :D

Og på 800x er transmitteren samtidig lade-dok, så der ikke skal fifles med kabler når det skal lades.


he he... ja det er et luksus dilemma 8)

Der er mange godt plusser ved 800x vs. 500x kan jeg godt se...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 1. dec 2015 17:30

#FirstWorldProblems :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron