Xboxlife forum

Project CARS 60fps 1080p??

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf JPR » 7. maj 2015 19:35

Er der nogen, som har købt via US Store, og som har fået spillet til at virke endnu?
JPR
Niveau 0
 
Indlæg: 13
By: Glostrup


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf JohnH » 7. maj 2015 19:51

JPR skrev:Er der nogen, som har købt via US Store, og som har fået spillet til at virke endnu?


Det er jo først ude 'derovre' d. 12. , så du må nok vente lidt endnu.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf JPR » 7. maj 2015 20:06

JohnH skrev:
JPR skrev:Er der nogen, som har købt via US Store, og som har fået spillet til at virke endnu?


Det er jo først ude 'derovre' d. 12. , så du må nok vente lidt endnu.

Du har sikkert ret, desværre. Jeg vidste faktisk godt at det førstudkom der, derovre. Det er bare en tanketorsk, at jeg desværre ikke tænkte over det da jeg bestilte det. Det plejer jo ikke ligefrem at udkomme senere derovre :)
JPR
Niveau 0
 
Indlæg: 13
By: Glostrup


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 7. maj 2015 21:33

Okay, jeg har testet styringen med controller og dette kunne være til stor hjælp for nogle:

Alt Deadzone og Steering Sensitivity skal ned på 0, UNDTAGEN Speed sensitivity, som skal ned på 60 (for nogle 65) og Controller Filtering Sensitivity, som skal stå på enten 50 eller 100. (Jo højere tal jo mindre følsom styring)

Til sidst helt nede i bunden er der en som hedder Advanced! Slå den "on" og der kommer 3 yderligere muligheder nedenunder igen - de skal alle være ON!

Prøv det og giv gerne respons eller tilføj noget.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf dk_iceman » 7. maj 2015 21:56

hun har jeg siddet og leget med justeringen af controlleren..

synes stadig det stinker af helvedes til...

uanset hvad jeg gør så skal jeg konstant sidde og justere højre/venstre det er umuligt at holde den på en pæn linje, føles som om der er vildt input lag.. hvilket jeg aldrig har haft problemer med i andre bilspil...
dk_iceman
Niveau 2
 
Indlæg: 100
By: 7950


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf dk_iceman » 7. maj 2015 22:39

okay ser ud til jeg har fået lidt mere styr på det nu..

slettede min save data og startede forfra... kom i tanke om at i starten havde jeg valgt den mode længst til højre under opstart... det har vist mere at sige end settings :-) troede egentlig bare det var noget der hjalp med hvad der skulle være slået fra af hjælp osv som bracking assist osv.. det var det så ikke..

prøver nu på Novice :-P altså lettest men uden brack assist og stering assist, nu føles det lidt mere håndter bar.. styringen skal måske stadig justeres lidt men nu kan jeg da holde bilen i ro og faktisk køre lidt ræs
dk_iceman
Niveau 2
 
Indlæg: 100
By: 7950


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 8. maj 2015 04:37

Det jeg er bange for at det mindre hardcore publikum giver for hurtigt op, hvis ikke de får Project CARS til at kører ligesom Forza lige med det samme. Man skal bare huske at dette spil er lavet med SÅ mange indstillingsmuligheder at der er noget for alle. Det er 100%!

HER ER ET NYT GENNNEMBRUD MED STYRINGEN:
Alle biler kan indstilles på det der hedder Steering Ratio inde i tuning indstillinger. Den ene side får bilen til at dreje hurtigere - den anden side langsommere! Prøv det!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Cena » 8. maj 2015 07:36

Syntes i det er så slemt med styringen på controller? Jeg har mest kørt go-kort indtil videre og der syntes jeg ikke det er så slemt endda.

Prøver lige dine forslag i eftermiddag Benja. Både det første og det andet forslag :) Det kan helt sikkert godt svare sig at sætte sig og lave det der steering ratio på hver enkelt bil tror jeg.

EDIT:
Fandt lige de her settings inde på steam forum:
Throttle Deadzone: 0%
Throttle Sensitivity: 30%
Brake Deadzone: 10%
Brake Sensitivity: 15%
Controller Filtering Sensitivity: 50% (you should try different values to see what you like best). A higher value means smoother (less twitchy) steering but it can cause input lag.
Steering Deadzone: 5-10% (it depends on how worn your left stick is, 5% seems fine to me)
Steering Sensitivity: 0
Speed Sensitivity: 60-65%
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Slimjay DK » 8. maj 2015 08:20

Benja190782 skrev:Det jeg er bange for at det mindre hardcore publikum giver for hurtigt op, hvis ikke de får Project CARS til at kører ligesom Forza lige med det samme. Man skal bare huske at dette spil er lavet med SÅ mange indstillingsmuligheder at der er noget for alle. Det er 100%!

HER ER ET NYT GENNNEMBRUD MED STYRINGEN:
Alle biler kan indstilles på det der hedder Steering Ratio inde i tuning indstillinger. Den ene side får bilen til at dreje hurtigere - den anden side langsommere! Prøv det!


Ja, jeg giver allerede op .. Jeg gider ikke at spilde min tid på at skrue på settings for at at undgå at en bil føles som en speedbåd, jeg går ikke nok op i biler til jeg synes det er sjovt :D

Og med alle de muligheder der er, så ser jeg det slet ikke som et spil der er sjovt at spille med controller.

Pt. er jeg glad for jeg ikke har kastet penge efter det, for så var jeg endt op med meget lange boller :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Mike JezZ » 8. maj 2015 08:34

Hm. Jeg tror bare jeg holder mig til Forza så...
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Muggs » 8. maj 2015 08:40

Altså.. Jeg har købt spillet, sat grafikken op, og kører bare derud af.. Har kørt 5 enkelte løb for at teste settings mht. grafik. Og ellers kørt første sæson i Renault Clio Cup og nu i 2. sæson, hvor jeg kører noget GT løb. Og jeg kører standard indstillinger med min Xbox One controller, og har på intet tidspunkt følt jeg ikke har haft kontrol over bilerne. Styringen er umiddelbart som den skal være. Selvfølgelig er nogen af dem mere livlige end andre, især hvis man giver gas for tidligt. Og der er nogle sving der er meget mere drilske end andre.
Men ja, det er ikke et arkade spil. Men det er bestemt til at gå til.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke

+2

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Cena » 8. maj 2015 08:52

Ej nu skal vi også passe på med ikke at gøre det værre end det er! Det er overhovedet ikke noget med at bilen føles som en motorbåd, tvært i mod. Den er næsten for skarp! Og som Muggs siger så er den som den skal være. Det er en person sag om man vil tweake endnu mere!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+2

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BulletEyeDk » 8. maj 2015 09:30

Har brugt knap 7 timer i spillet... har ikke skruet på nogle settings overhovedet vedr. styring eller lign. det eneste jeg har pillet ved var lidt custom sværhedsgrad til amatør niveauet jeg kører på.

Jeg spiller med controller og føler ikke der er noget i vejen med styringen overhovedet, jeg syntes den er knivskarp...

Det eneste jeg har oplevet med styringen er at rattet i bilen/karten låser (er sket 3-4 gange) på de 7 timer... men om det er mig der laver en kørefejl aner jeg ikke... jeg skal bremse helt ned før jeg kan rette op i disse situationer...

EDIT: skal ikke kunne sige om styringen ændrer sig markant hvis man kører andet end amatør niveau
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 8. maj 2015 10:36

Jeg tror det er en mulighed, at det er vores forskellige indgangsvinkler til spillet, der gør at vi oplever det så forskelligt.

Da jeg som udgangspunkt ikke ønsker diverse hjælpemidler i bilen, så startede jeg ud med at vælge Pro, og så gå ind og sætte modstanderne lidt ned i niveau, og så vælge ideal linie og bremse zone til.
Men det kan jo være at der er meget mere i det end bare det, at måske også controller indstillingerne er anderledes, for jeg synes at selv i gokart, har jeg svært ved at holde den på det grå.

Så inden jeg giver mig i kast med Benja's forslag til indstillinger, så vil jeg lige notere standard indstillingerne for controlleren ned, og starte forfra på lavere niveau og så vælge de forskellige hjælpemidler fra istedet, checke controller indstillingerne igen, og så naturligvis se om jeg kan mærke forskel inden jeg piller for meget.

Dejligt at weekenden er næsten helt fri, så der kan leges :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf himmelfisk » 8. maj 2015 10:56

BulletEyeDk skrev:

Det eneste jeg har oplevet med styringen er at rattet i bilen/karten låser (er sket 3-4 gange) på de 7 timer... men om det er mig der laver en kørefejl aner jeg ikke... jeg skal bremse helt ned før jeg kan rette op i disse situatoner



Samme problem her, var nervøs for at min controller var i stykker, men den gør intet lignende i andre spil :)
Billede
himmelfisk
Niveau 4
 
Indlæg: 368
By: Hillerød


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron