Xboxlife forum

FIFA Ultimate Team 16-Tråden

For sport fanatikere.

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf BulletEyeDk » 7. okt 2015 13:34

YCSMS skrev:
BulletEyeDk skrev:Spillere fra den spanske er også forholdsvist billige sammenlignet med så mange andre ligaer... hvilket passer meget godt med prisen på godin er lavere end det du selv skal give for en tilsvarende spiller i den tyske.


Det er jeg uenig i, meget endda :)

At Godin koster 12-13k som 85'er, handler imo ikke om liga, men om spillertypen. Han er en highrated CB, ja, men han er ikke en pacey high rated CB, som fx Boateng og Naldo, som er væsentlig dyrere.

Dit postulat kan fx skydes ned med Benatia. CB fra Bayern. 84 rated og koster under 10k :)


@YCSMS - det er noteret, du har skudt min pointe i stykker, ha ha ;)

Ej seriøst - jeg syntes faktisk at man får rigtig mange gode spillere i den spanske for ganske få coins sammenlignet med andre ligaer, men kan godt se, at dit eksempel ikke er tilfældet.... men nu er 85 jo også lige en tand bedre end 84, på papiret ;)

En hurtig søgning i webapp'en nu her viser følgende priser på nogle af de bedste i både den spanske og tyske liga, eksemplet er forsvarsspillere:

Tyske spillere:
87 CB - Jerome Boateng (mindste buy now: (98k)
86 CB - Mats Hummels (mindste buy now: (37.5 - 38.0 k)
85 CB - Naldo (mindste buy now: 29.0 - 29.5 k)
85 LB - David Alaba (mindste buy now: 94.5 - 95.0 k)
84 CB - Javi Martinez (mindste buy now: 7k)

Spanske:
87 CB - Sergio Ramos (mindste buy now: 118k)
85 CB - Diego Godin (mindste buy now: 12k)
85 CB - Pique (mindste buy now: 17.5k)
84 LB - Jordi Alba (mindste buy now: 26.750k)
84 RB - Dani Alves (mindste buy now: 29k)
84 CB - Pepe (mindste buy now: 15.5k)

Jeg kan af ovenstående godt se, at min mening om at spillere pr. automatik er billigere i den spanske vs. den tyske måske ikke helt holder, det er nok meget afgørende, hvordan den enkelte spilleres popularitet er, hvilke vigtige stats han besidder osv...

Min faste FUT makker har et hold med spillere fra PRL, og her skinner det helt klart igennem, at de bare er en tand dyrere end f.eks spillere fra spanien...

Jeg var selv ret heldig med en pakke i første draft, hvor jeg solgte Vincent Kompany for et pænt beløb.. med de coins købte jeg 88 - Iniesta for 52k, han er så godt nok steget lidt i pris...
Man kan ikke sammenligne ham direkte med en spillere fra den tyske, da der ikke er en 88'er central midt, ej heller en 87'er...

Men det syntes jeg godt nok er god value for sine coins, han passer virkelig godt ind i dette års fifa, hvor pasning bare er vigtigt.

Det sammenholdt med min oplevelse med makkerens engelske spillere indkøb har nok gjort, at jeg var af det indtryk at den spanske generelt var billig vs. så mange andre ligaer, men det kan man nok alligevel ikke helt afgøre på den måde.... :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf citysleeps » 7. okt 2015 14:14

Egentlig var jeg rigtig glad for FIFA 16, men jeg synes godt nok det er op af bakke for tiden. Spiller skift og pasninger er især problematisk, men jeg forstår simplethen ikke min målmands AI. De to nedenstående klip viser hvor ringe beslutninger computeren kan tage.

Målmanden vælger at sparke bolden tilbage mod midtbanen, selvom han er løbet helt ud i kanten af feltet - fuldstændig idiotisk beslutning, hvilket selvfølgelig resulterer i et mål:
http://xboxclips.com/Dasiima/20132a53-146a-4184-8898-ede717150c23

Igen, dårlig timing af målmanden. Ret trist, når jeg i princippet ikke har bedt ham om at komme ud:
http://xboxclips.com/Dasiima/64f98429-624b-4c88-9ea8-f34056f5654b
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Cena » 7. okt 2015 14:34

Jeg køber ALDRIG dyre forsvarsspilere. Jeg køber hellere ud fra work rates da det i min optik betyder mere end fine stats.

Spillere som Subotic (3K) og Matip (3K) gør det lige så godt for mig, som hvis jeg spillere med nogle af de dyrere spillere. Mange gange er folk alt for fokuserede på OVR rating på kort og stats generelt, efter min mening.

På mit Serie A hold spiller jeg med Rudiger og Mexes i forsvaret. Rudiger er uden sammenligning en af de mest OP forssvarsspilere i spillet. Han er 76 OVR og koster 950 coins. Jeg har ikke tal på hvor mange gange han bare tackler, out header eller simpelthen bare skubber modstanderne væk.

På min midtbane på det franske hold har jeg Kondogbia og han vælter også bare alle de små fine spillere med høje stats. Jeg går nærmest ikke op i OVR rating, men køber ud fra hvordan de spiller.

Den eneste grund til jeg skal have Zlatan, er ja...FORDI HAN ER ZLATAN!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+2

Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Cena » 7. okt 2015 14:46

citysleeps skrev:Egentlig var jeg rigtig glad for FIFA 16, men jeg synes godt nok det er op af bakke for tiden. Spiller skift og pasninger er især problematisk, men jeg forstår simplethen ikke min målmands AI. De to nedenstående klip viser hvor ringe beslutninger computeren kan tage.

Målmanden vælger at sparke bolden tilbage mod midtbanen, selvom han er løbet helt ud i kanten af feltet - fuldstændig idiotisk beslutning, hvilket selvfølgelig resulterer i et mål:
http://xboxclips.com/Dasiima/20132a53-146a-4184-8898-ede717150c23

Igen, dårlig timing af målmanden. Ret trist, når jeg i princippet ikke har bedt ham om at komme ud:
http://xboxclips.com/Dasiima/64f98429-624b-4c88-9ea8-f34056f5654b


Jeg har ikke oplevet tilfælde som det her når de går ud af målet. Tror faktisk slet ikke det er mislykkedes for dem i mine kampe!

At de så laver så meget andet lort er noget helt andet :lol:

Hvem har du på mål i begge situationer?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Cena » 7. okt 2015 15:11

Ugens TOTW:
Billede

Både Krohn og Eriksen! Sådan. Og lilla Aguero! PRICE DROP INCOMMING!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf citysleeps » 7. okt 2015 15:24

Lækkert TOTW! Laporte er på min watchlist allerede, da jeg vil forsøge at sætte et fransk hold (og fordi jeg vil udforske en remy + lacazette duo)
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Cena » 7. okt 2015 15:37

citysleeps skrev:Lækkert TOTW! Laporte er på min watchlist allerede, da jeg vil forsøge at sætte et fransk hold (og fordi jeg vil udforske en remy + lacazette duo)


Kører og et Fransk/Ligue 1 one hold i øjeblikket, hvor Zlatan så skal på toppen. Hvis du vil spare nogle penge i forhold til Remy så kan jeg KRAFTIGT anbefale Yedder og Fekir. De er begge voldsomt OP! Bruger Yedder nu!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf citysleeps » 7. okt 2015 15:38

Cena skrev:
citysleeps skrev:Egentlig var jeg rigtig glad for FIFA 16, men jeg synes godt nok det er op af bakke for tiden. Spiller skift og pasninger er især problematisk, men jeg forstår simplethen ikke min målmands AI. De to nedenstående klip viser hvor ringe beslutninger computeren kan tage.

Målmanden vælger at sparke bolden tilbage mod midtbanen, selvom han er løbet helt ud i kanten af feltet - fuldstændig idiotisk beslutning, hvilket selvfølgelig resulterer i et mål:
http://xboxclips.com/Dasiima/20132a53-146a-4184-8898-ede717150c23

Igen, dårlig timing af målmanden. Ret trist, når jeg i princippet ikke har bedt ham om at komme ud:
http://xboxclips.com/Dasiima/64f98429-624b-4c88-9ea8-f34056f5654b


Jeg har ikke oplevet tilfælde som det her når de går ud af målet. Tror faktisk slet ikke det er mislykkedes for dem i mine kampe!

At de så laver så meget andet lort er noget helt andet :lol:

Hvem har du på mål i begge situationer?


Courtois. Han har nu også lavet lidt tvivlsomme finter i nogen irl kampe, så måske det det er hensigten med de fuckups #-o
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf citysleeps » 7. okt 2015 15:44

Cena skrev:
citysleeps skrev:Lækkert TOTW! Laporte er på min watchlist allerede, da jeg vil forsøge at sætte et fransk hold (og fordi jeg vil udforske en remy + lacazette duo)


Kører og et Fransk/Ligue 1 one hold i øjeblikket, hvor Zlatan så skal på toppen. Hvis du vil spare nogle penge i forhold til Remy så kan jeg KRAFTIGT anbefale Yedder og Fekir. De er begge voldsomt OP! Bruger Yedder nu!


Remy har jeg, han spiller dog ikke ligeså godt som i 15. Har pt 140k coins. Og det er rent fransk hold, ikke Ligue 1. Ligenu dyreste spiller jeg mangler: Pogba. Resten af de spillere jeg skal bruge ligger fra 10k til 60k (Llrois, Mathieu, Koscielny, Matuidi osv).
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Cena » 7. okt 2015 16:00

citysleeps skrev:
Cena skrev:
citysleeps skrev:Lækkert TOTW! Laporte er på min watchlist allerede, da jeg vil forsøge at sætte et fransk hold (og fordi jeg vil udforske en remy + lacazette duo)


Kører og et Fransk/Ligue 1 one hold i øjeblikket, hvor Zlatan så skal på toppen. Hvis du vil spare nogle penge i forhold til Remy så kan jeg KRAFTIGT anbefale Yedder og Fekir. De er begge voldsomt OP! Bruger Yedder nu!


Remy har jeg, han spiller dog ikke ligeså godt som i 15. Har pt 140k coins. Og det er rent fransk hold, ikke Ligue 1. Ligenu dyreste spiller jeg mangler: Pogba. Resten af de spillere jeg skal bruge ligger fra 10k til 60k (Llrois, Mathieu, Koscielny, Matuidi osv).


Både Yedder og Fekir er franske. Jeg havde 100% solgt Remy og købt Yedder eller Fakir og så brugt det overskydende på at spare op til Lloris hvor jeg udover Pogba mener du får størst udbytte.

Hvis du vil have nogle billigere alternativer nu og her så kan jeg anbefale Coquelin, Gonalons og Kondogbia på midten i første omgang. Rami og Yanga M'Biwa i forsvaret.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Cena » 7. okt 2015 17:09

Sådan. Rykkede op i 5. Division. 4-2-2 i 6. Smed selv titlen i den sidste kamp. Drop af målmanden og så skulle jeg spille mig ud af en situation i forsvaret hvor det utilgivelige passing system smider den tværs gennem feltet selvom jeg peger frem. Lige i benene på en modstander. Taber 4-3. Havde flere chancer for at afgøre det, men den gik bare ikke :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf YCSMS » 7. okt 2015 20:12

Billede

Mange vil når de ser dette hold, sikkert tænke "Åhh nej, ikke five at the back". Jeg tænker "Åhh nej, ikke Vorm igen".
Jeg måtte i forlænget og vente på et straffe, før jeg fik scoret på ham.

Sjovt som folk er begyndt at bruge nonrare keepere, på deres hold. Jeg har mødt 3 200k+ hold i dag, som alle havde nonrare målmænd. 2x Vorm og Weidenfeller.

EA skal have det fixet. Det er SÅ træls at spille imod.
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf Cena » 7. okt 2015 20:23

Spillede min første kamp med Ibra her til aften. Han er ikke så god med 2 sekunders input lag kan jeg hilse at sige! Brændte et straffe!

EDIT:
2 kampe spillet med ham med kæmpe lag og nederlag i begge. Slukker for i dag inden jeg rage sælger.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf NielsenDk » 8. okt 2015 09:52

Med alle de tvivlsomme straffespark, som bliver givet.. Så forstår jeg ikke, hvorfor jeg ikke kunne få et straffe i det her klip. :?

Gå frem til 0:20.

http://xboxclips.com/HallowDandiLion/8059f22f-84dc-45dc-8ce4-dfca9176bbdd
NielsenDk
Niveau 1
 
Indlæg: 52
By: Roskilde


Re: FIFA Ultimate Team 16-Tråden

Indlægaf citysleeps » 8. okt 2015 10:23

Den er helt galt med passing lige nu. Ofte ryger mine through passes lige i fødderne på modstanderen, uanset om jeg guider pasningen i en anden retning.

Og så dette WTF moment. Hvorfor sker det?
http://xboxclips.com/Dasiima/021f3cd7-b81a-4fb2-a3db-4ec6319be9a0

Hvad står jeres settings på angående passes? Assisted? Semi?
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron