Xboxlife forum

FIFA 15 - Trænerkarriere - Transferbudget?

For sport fanatikere.

FIFA 15 - Trænerkarriere - Transferbudget?

Indlægaf Electromizer » 24. okt 2014 15:43

Nu er det noget tid siden jeg første gang stødte på dette.. Som efter min mening er fuldstændig tåbeligt. Men eftersom at EA har gentaget det i flere "sæsoner" af FIFA, så er jeg nød til at høre om jeg er den eneste der har det sådan her..

Jeg nyder at spille karriere i FIFA, efter som at jeg gerne vil spille med de rigtige hold, og gradvist forbedre dem efter min mening og interesse. Og så er Ultimate Team bare ikke lige mig.. Men nok om det.

Fornyeligt fik jeg så den idé at jeg gerne ville prøve at starte fra scratch med et mindre hold, og så bygge holdet op over flere sæsoner, til sidst at kunne være et af de store.

Dog føler jeg dog her at spillet sætter en umulig stor forhindring foran en.

Lad os sige, at jeg starter en ny sæson med det her hold, måske med et transferbudget på 10.000.000 EU. Hvis jeg så i den første sæson, bruger beløbet fuldt ud på at forstærke klubben, så det dermed også lykkedes at klare rigtig gode resultater. (Langt over det forventede).

Når sæsonen så er overstået, og den nye skal starte, bliver jeg konfronteret med kravet om enten at gentage successen, eller måske endda overgå dem. Det er jo også i den retning jeg gerne selv vil med klubben, MEN... For et mindre transferbudget! Og med den begrundelse at jeg brugte hele beløbet sidste sæson...

Det er så her jeg i frustration spørg.. Det er jo umuligt at udvikle en klub, hvis man ikke kan få den økonomiske del af klubben til at vokse?!..

Og det er dog ikke engang det eneste jeg ikke forstår.. Hvis man så vælger at "spare op", ved at undgå spillerkøb, og måske blot sælge en række spillere, for at satse på en stort indkøb en sæson eller to fremme. Når sæsonen når sin afslutning, og man forventer en ny tilstrømning af likvide midler, så bliver man i den grad skuffet.. Transferbudget bliver nemlig nulstillet, og ens hårdt indtjente penge er tilsyndeladende forsvundet...

Denne del fatter jeg så tilgengæld heller ikke... Lige den del har så også til resultat at de økonomiske belønninger man får for at eksempelvis have vundet CHL, ligaen osv. aldrig vil kunne bruges, da de bliver udbetalt efter transfervinduet i januar og sæsonafslutningen i maj/juni.

Jeg håber at der er nogen som har stødt på samme hovedrystende problem, eller blot måske kan fortælle mig hvorfor spillet er indrettet således. Fordi det giver ingen mening i mit smalle hoved!

På forhånd tak!
Billede
Electromizer
Niveau 3
 
Indlæg: 272


Re: FIFA 15 - Trænerkarriere - Transferbudget?

Indlægaf KlumpeStumpen » 24. okt 2014 16:35

Samme har jeg oplevet havde 60-70 mio euro efter en sæson med CL og mesterskab og havde udpeget mig et par emner jeg skulle købe, ny sæson start og så fik jeg 18 mio kun. Føler lidt at klubledelsen pisser på en og det hjælper ikke at spørge efter mere.

Det er den samme fejl gang på gang af EA. Så måtte de give os adgang til hele finans delen, så man kunne få indblik i hvorfor man ikke har større transfer budget.
KlumpeStumpen
Niveau 4
 
Indlæg: 453


Re: FIFA 15 - Trænerkarriere - Transferbudget?

Indlægaf Benja190782 » 24. okt 2014 17:50

Ja det er IKKE nemt at tjene penge, som manager i FIFA. Der er faktisk kun en ting at gøre - at lade klubben blive opkøbt af en rigmand i spillet, og så evt. "lege" at klubben fik de penge efter en god sæson for eksempel.

Man kan nemlig selv bestemme HVORNÅR klubben bliver opkøbt - jeg gjorde det med Southampton og det fungerede fint.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA 15 - Trænerkarriere - Transferbudget?

Indlægaf zapster » 24. okt 2014 18:28

Benja190782 skrev:Ja det er IKKE nemt at tjene penge, som manager i FIFA. Der er faktisk kun en ting at gøre - at lade klubben blive opkøbt af en rigmand i spillet, og så evt. "lege" at klubben fik de penge efter en god sæson for eksempel.

Man kan nemlig selv bestemme HVORNÅR klubben bliver opkøbt - jeg gjorde det med Southampton og det fungerede fint.

Man kan da ikke selv bestemme hvornår klubben skal opkøbes ellers vil jeg gerne vide hvordan? :)
zapster
Niveau 2
 
Indlæg: 196


Re: FIFA 15 - Trænerkarriere - Transferbudget?

Indlægaf KlumpeStumpen » 24. okt 2014 19:08

Benja190782 skrev:Ja det er IKKE nemt at tjene penge, som manager i FIFA. Der er faktisk kun en ting at gøre - at lade klubben blive opkøbt af en rigmand i spillet, og så evt. "lege" at klubben fik de penge efter en god sæson for eksempel.

Man kan nemlig selv bestemme HVORNÅR klubben bliver opkøbt - jeg gjorde det med Southampton og det fungerede fint.


Jeg har så bare solgt nogle af mine store stjerner DYRT! jeg køber billigt og sælger dyrt, meget dyrt. Der er stadig et par spillere som man kunne fiske nogenlunde billigt i 14, som man også kan være heldige at nappe til en billig pris og så sælge 1 sæson senere med profit på 400-500 % hehe Subotic anyone ;) køb ham for 12-15 mio euro og han kan nemt sælges for tæt på 70 mio euro.
KlumpeStumpen
Niveau 4
 
Indlæg: 453


Re: FIFA 15 - Trænerkarriere - Transferbudget?

Indlægaf dksiam » 24. okt 2014 20:04

Den måde jeg tjener penge på, i career, er at købe billige talenter, og udvikle dem og så sælge til overpris. Og så Evt. satse på at vinde pokal turneringen og så få penge i EL.

Jeg har aldrig haft problemer med at få dårlige hold op i fifa :) Laver i hvert fifa en karriere, med et hold i den dårligste engelske række i spillet, og får dem så op i PL. Det er meget skægt.
http://www.pslife.dk/profile/5319/ratings - mine pslife handelskarakterer
http://www.xboxlife.dk/profile/9147/ratings - mine xboxlife handelskarakterer
dksiam
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: FIFA 15 - Trænerkarriere - Transferbudget?

Indlægaf Benja190782 » 24. okt 2014 22:02

zapster skrev:
Benja190782 skrev:Ja det er IKKE nemt at tjene penge, som manager i FIFA. Der er faktisk kun en ting at gøre - at lade klubben blive opkøbt af en rigmand i spillet, og så evt. "lege" at klubben fik de penge efter en god sæson for eksempel.

Man kan nemlig selv bestemme HVORNÅR klubben bliver opkøbt - jeg gjorde det med Southampton og det fungerede fint.

Man kan da ikke selv bestemme hvornår klubben skal opkøbes ellers vil jeg gerne vide hvordan? :)


Jo fordi opkøbet af klubben aktiveres først i det øjeblik du køber/låser op for featuren i easfc catalogue.. Klubben opkøbes kort tid efter - det var sådan jeg gjorde med Southampton.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: FIFA 15 - Trænerkarriere - Transferbudget?

Indlægaf Hursball » 27. okt 2014 12:16

KlumpeStumpen skrev:Samme har jeg oplevet havde 60-70 mio euro efter en sæson med CL og mesterskab og havde udpeget mig et par emner jeg skulle købe, ny sæson start og så fik jeg 18 mio kun. Føler lidt at klubledelsen pisser på en og det hjælper ikke at spørge efter mere.

Det er den samme fejl gang på gang af EA. Så måtte de give os adgang til hele finans delen, så man kunne få indblik i hvorfor man ikke har større transfer budget.


Hvis I har spinket og sparret på transferbudgettet, er det selvfølgelig surt hvis bestyrelsen tager det hele! Det kan I dog let undgå !

Inden i går på "sommerferie" sætter I alle transferpenge ind på spillerlønbudgettet: Så har I et kæmpe lønbudget, som bestyrelsen ikke piller ved til næste sæson, men ingen penge til at købe spillere for. Derfor får i "natrurligvis" en ny potion penge til indkøb, når den nye sæson starter. Derefter kan i bare rykke rundt på transfer/løndbudgetet efter behag!

... brug nu pengene fornuftigt! ;)
Hursball
Niveau 0
 
Indlæg: 34



Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster