Xboxlife forum

Fremtidens Kinect?

Snak om alt vedrørende Kinect.

Fremtidens Kinect?

Indlægaf caps-iii » 12. jun 2011 11:35

Efter E3 står det jo klart, at Kinect vil blive understøttet i min spil fremover - men tror I, at det bliver sådan, at man simpelhen er nødsaget til at anskaffe sig Kinect, for at udnytte spillene 100%? Altså, at spillere med Kinect, kan få mere ud af spillet end spillere uden Kinect?

Og så lige et bonus spørgsmål.. Jeg har ikke ret meget plads på mit værelse, og er usikker på, om jeg kan bruge Kinect optimalt - så hvor stor plads har I til at udfolde jer på, når I bruger Kinect?

Tak
Billede
caps-iii
Niveau 7
 
Indlæg: 2493


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2011 11:47

caps-iii skrev:Efter E3 står det jo klart, at Kinect vil blive understøttet i min spil fremover - men tror I, at det bliver sådan, at man simpelhen er nødsaget til at anskaffe sig Kinect, for at udnytte spillene 100%? Altså, at spillere med Kinect, kan få mere ud af spillet end spillere uden Kinect?

Og så lige et bonus spørgsmål.. Jeg har ikke ret meget plads på mit værelse, og er usikker på, om jeg kan bruge Kinect optimalt - så hvor stor plads har I til at udfolde jer på, når I bruger Kinect?

Tak


I spil som eksempelvis Forza 4, der har de jo lavet så hvis man har en Kinect, så kan den følge bevægelserne fra dit hoved, det lyder som en meget fed feature. Men med det sagt, så lader det til at det mest er "småting" som de populære spil får tilføjet i forbindelse med Kinect. Det er lidt en balancegang, for selv om Microsoft ønsker at sælge en masse Kinects, så er 3. part udgiverne mest interesseret i at sælge så meget som muligt - Kinect eller ej.

Så jeg tror at der går et par år, før vi begynder at se de store titler udelukkende gøre brug af Kinect - eller tilføje væsentlige ting som man kun kan opleve hvis man har en Kinect.

Mht. pladsen, så skal Kinect bruge en del plads. Personligt har jeg dårlig plads i min stue. Jeg har dog hørt et rygte om, at der skulle være en ny tilføjelse på vej til den, som gør at man kan bruge Kinect i mindre lokaler også.

Til gengæld er Kinect nu faldet til næsten det halve i pris, 695 kroner inklusive et spil (Kinect Adventures):
http://coolshop.xboxlife.dk/65280-kinec ... --for-x360
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf Falkin1337 » 12. jun 2011 13:05

Ja i spil som mass effect 3, kan man bruge kinect til at styre dit squad men det kan også sagtens fungerer uden.

Jeg har selv ca 1.8 m fra mit fjernsyn til jeg står ret op af et skab, og det er ikke helt nok. Til spil hvor man skal bruge andet end arme..... Heldigvis flytter man snart hjemmefra.


Det er korrekt at der kommer en linse der kan zoome ind på kinect'en.

bare google "Nyko kinect Zoom Lens"
Falkin1337
Niveau 2
 
Indlæg: 112


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf Underdog Dude » 12. jun 2011 13:27

Linsen der bliver snakket om ser sådan her ud:

Billede

Den skulle kunne reducere afstanden man behøver at have til kinect med op til 40%.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf hanien » 12. jun 2011 18:48

Underdog Dude skrev:Linsen der bliver snakket om ser sådan her ud:

Billede

Den skulle kunne reducere afstanden man behøver at have til kinect med op til 40%.


Fedt, fedt, fedt - selv jeg synes vi har en ok størrelse stuen kniber det lidt med pladsen når der skal spilles Kinect. Synes den pt kræver for meget plads
hanien
Niveau 6
 
Indlæg: 1531


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf Raketfluen » 17. jun 2011 13:11

haha sendte lige en Video til kæresten.
Sådan en skal vi da næsten ha skat :) Vi har selv lidt problemer med for lidt plads selv om vi har en ok stor stue. Så hvis den virker bliver den købt.
Raketfluen
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf Giluc » 17. jun 2011 15:01

Jeg tror ikke vi ser Kinect meget mere integreret end hvad vi har fået fremvist ved E3 2011. Altså med andre ord blot nogle ekstra tilføjelser. Jeg gætter på at de eneste Kinect-eksklusive spil vi nogensinde vil se, er party- eller fitness-spil. Begge fantastiske genrer, hvis de bliver udført ordentligt.

I spil som f.eks. Mass Effect 3 synes jeg det ser vildt fedt ud at man kan styre sit squad med voice control, men hvorfor kan man ikke bare bruge sit Xbox 360 headset? Ok, mikrofonen er ganske vist ikke særlig god, men det er altså heller ikke lange og avancerede sætninger der skal siges. At man kan føre dialogerne ved hjælp af Kinect, synes jeg virker ekstremt ligegyldigt. Ja jeg vil umiddelbart mene at det blot føles dumt at skulle stå der og sige noget, som så bliver gentaget lige bagefter (dog med en helt anden formulering (og stemme, ikke mindst)). Det er forskellen på dialog-supporten og så squad control - squad control kan faktisk være nyttigt da man kan beholde begge hænder i samme position (vi kommer vist ikke udenom at man i et splitsekund bliver nødsaget til at flytte sine fingre for at trykke på d-paddet), og alligevel styre sine squad members. Det er faktisk grunden til at jeg ikke på noget som helst tidspunkt har styret mit squad i en kampsituation - det tager ganske enkelt fokusset væk.

Et andet godt eksempel på fed Kinect-support er det der Tom Clancy-spil, der fuldt ud understøttede Kinect (det så i hvert fald ud til at man kunne spille det uden på noget tidspunkt at have en controller i hånden). Det så ud til at fungere fremragende, og selvom jeg nok til enhver tid ville vælge en controller i et skyde-spil, så så det ikke ud til at være specielt besværligt at styre med.

Så for at sige det hele kort: Jeg tror vi i fremtiden ser mange af disse små tilføjelser til spil, men ikke noget man som spiller virkelig vil ærgre sig over at have gået glip af.

Jeg har for øvrigt selv overvejet at anskaffe mig Kinect, men jeg må vist konstatere at jeg nok ikke har helt nok plads til det. Linsen dér kan måske hjælpe på det, men generelt tror jeg vist bare det kommer til at resultere i en masse blå mærker og andre skrammer.
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf spif2001 » 10. sep 2011 06:29

IGN har anmeldt Nyko Zoom og det ser godt ud:

http://gear.ign.com/articles/119/1193646p1.html

Den får 10 i alt - et mesterværk. Ergo virker den præcist efter hensigten, uden at mindske Kinectens præcision.

Det kunne da godt være, at man skulle anskaffe sig sådan en fætter. Hvis man ellers gad at spille Kinect spil. :-k
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf IkkNico » 10. sep 2011 08:52

Giluc skrev:... Et andet godt eksempel på fed Kinect-support er det der Tom Clancy-spil, der fuldt ud understøttede Kinect ...

Ghost Recon Future Soldier ;)



Men jeg ikke sikker på om kinect kun kan bruges i Gunsmith.


Giluc skrev:Så for at sige det hele kort: Jeg tror vi i fremtiden ser mange af disse små tilføjelser til spil, men ikke noget man som spiller virkelig vil ærgre sig over at have gået glip af.

Vi ser helt sikkert mange små tilføjelser, gimmicks og features. Partyspil vil ganske givet dominere kinect i et stykke tid endnu, men der går ikke mange år før Kinect (eller controller fri styring) vil være standard i alle spil, og det kommer kommer til at overtage markedet for alle spil genrer på den lidt længere bane.

Hvem ved, måske ender det hele sådan her (augmented reality er trods alt et buzz-word i spilbranchen i disse dage).

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf ALIE » 10. sep 2011 09:31

spif2001 skrev:IGN har anmeldt Nyko Zoom og det ser godt ud:

http://gear.ign.com/articles/119/1193646p1.html

Den får 10 i alt - et mesterværk. Ergo virker den præcist efter hensigten, uden at mindske Kinectens præcision.

Det kunne da godt være, at man skulle anskaffe sig sådan en fætter. Hvis man ellers gad at spille Kinect spil. :-k


hou den så jeg ikke komme :D
fedt.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf ALIE » 10. sep 2011 14:46

http://www.amazon.co.uk/CTA-Digital-Gam ... 69&sr=1-85 :cry:
The XBOX 360 Kinect is the first of its kind in controller-free motion capture gaming. Make the most of this new technology with the Gaming Mat for the XBOX 360 Kinect from CTA Digital. The beauty of the Gaming Mat is that it allows for a clear view of Kinect's 1 and 2 player gaming zone, while protecting your floors and carpets and reducing noise. By placing the mat centered, 4' from the XBOX 360 Kinect's camera, players can see a clear visual guide of the gaming area for a flawless Kinect experience. Without the mat's visual guide, gamers can easily find themselves outside the gaming zone. While playing a controller-free system it's also very easy to become misaligned with the camera, making it frustrating to again find the correct area and distance.

The Gaming Mat makes it incredibly easy to stay within Kinect's gaming zone, but also to find your way back once you've moved. It's also made of durable and comfortable foam, and includes an anti-slip material to keep the mat in place during intense gaming sessions. The Gaming Mat is compatible with all XBOX 360 Kinect games and rolls up to store easily in your home. The stylish design and practical function of CTA Digital's Gaming Mat is sure to make the most of your XBOX 360 Kinect.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf Kirnehz » 25. okt 2011 12:36

Kirnehz
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf fatbass » 25. okt 2011 15:10

Kan nyko zoom
Købes i dk? Syns jeg så det på coolshops hjemmeside. Men kan ikke finde det mere
Billede
fatbass
Niveau 4
 
Indlæg: 320


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf centric dk » 25. okt 2011 16:00

Giluc skrev:I spil som f.eks. Mass Effect 3 synes jeg det ser vildt fedt ud at man kan styre sit squad med voice control, men hvorfor kan man ikke bare bruge sit Xbox 360 headset? Ok, mikrofonen er ganske vist ikke særlig god, men det er altså heller ikke lange og avancerede sætninger der skal siges.

Fordi stemmegenkendelsen er indbygget i Kinect. Microfonen til Xbox controlleren er bare... en microfon. At MS har indbygget stemmegenkendelsen i Kinect gør det ekstremt nemt for spilproducenterne at benytte.
centric dk
Moderator
 
Indlæg: 2582


Re: Fremtidens Kinect?

Indlægaf WEZL_DK » 25. okt 2011 16:34

fatbass skrev:Kan nyko zoom
Købes i dk? Syns jeg så det på coolshops hjemmeside. Men kan ikke finde det mere


kan købes hos gamebits.dk
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Næste

Tilbage til Kinect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster