Xboxlife forum

Kinect tråden

Snak om alt vedrørende Kinect.

Kinect tråden

Indlægaf spif2001 » 19. aug 2010 10:56

Billede

Kinect bliver lanceret i Europa den 10. november 2010.

Jeg glæder mig lidt til Kinect efterhånden, men mest på mine børns vegne, da jeg nok ikke selv får så meget lyst til at bruge den.

Gamersyde har lagt en tech demo video fra GamesCom op, der viser en publikummer blive 'kinected'. Jeg er virkelig imponeret over hvordan hans bevægelser direkte bliver overført til skærmen nærmest uden delay.

http://gamersyde.com/news_gc_kinect_tec ... 08_en.html

Forleden så jeg EA's GamesCom event, hvor der stod nogle motionsfjolser på en scene, og her så man hvordan Move blev brugt på skærmen. Her var der monster meget delay, og motionisten kunne nærmest ikke følge instruktionerne, fordi han ikke kunne se resultaterne af det han gjorde.

Nu er det ikke fair at sammenligne bare de to ting, men hvis det er trenden, så er Kinect lysår foran Move - og det uden brug af dimser i hænderne.

Vores familie skal have Kinect - det bliver skægt. :)
Senest rettet af spif2001 19. aug 2010 12:11, rettet i alt 2 gange.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf CaioN » 19. aug 2010 11:06

Brugte de Move til ps3 demoen? Jeg synes det så ud til at det udelukkende var ps3 kameraet der blev brugt..

Men under alle omstændigheder så er forholder det sig jo sådan at Move kan bruges til "core" games hvilket jeg ikke kan se at kinect skulle kunne..
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf spif2001 » 19. aug 2010 12:00

Muligt at det kun var kameraet vi så i EAs event, men det var stadig mega skod.

Jeg tror heller ikke at vi får Kinect at se på ret meget andet end casual party games, instructor programmer, børne programmer og den slags, men jeg tror til gengæld at de bliver rigtig gode, hvis den delay er så kort som den er.

Det bliver rigtig spændende at se og høre de første hands-on previews af Kinect. Ja, også af Move for den sags skyld, men hvor MS har noget specielt med Kinect, så tror jeg Sony får svært ved at få forbrugerne til at vælge Move i stedet for Wii.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf TerrificFalcon » 19. aug 2010 12:01

Ved EA's stream var det da kun Wii-spilleren man så på fuldskærmen, var det ikke? Ham bodybuilderen der...
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Indlægaf CaioN » 19. aug 2010 12:03

spif2001 skrev:Muligt at det kun var kameraet vi så i EAs event, men det var stadig mega skod.


Jep, men hvis det udelukkende var kameraet (som jeg ikke husker), så vil det jo nærmest automatisk betyde delay, eftersom de skal fortolke et almindeligt billede, og ikke får dybde info med som microsoft gør ved kinect.. :)
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf spif2001 » 19. aug 2010 12:03

TerrificFalcon skrev:Ved EA's stream var det da kun Wii-spilleren man så på fuldskærmen, var det ikke? Ham bodybuilderen der...

Det var da PS3? Det lignede da ihvertfald PS3 interface på skærmen.

Har vi andet footage af Live Move og Live Kinect?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf CaioN » 19. aug 2010 12:04

spif2001 skrev:
TerrificFalcon skrev:Ved EA's stream var det da kun Wii-spilleren man så på fuldskærmen, var det ikke? Ham bodybuilderen der...

Det var da PS3? Det lignede da ihvertfald PS3 interface på skærmen.

Har vi andet footage af Live Move og Live Kinect?


Altså der er et par stykker i sony's E3 konference... Så vidt jeg husker er der stort set intet delay..
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf spif2001 » 19. aug 2010 12:10

Der må sgu også snart være nogle store anmelder steder, der kan få lov til at lave en head-to-head anmeldelse, hvor de selv står og leger med dimserne.

De her messe ting er meget sjove, men de beviser ikke så meget. Jeg er dog stadig overrasket over delay i Kinect. Jeg havde regnet med at det ville være mere synligt, men nu er det selvfølgelig også bare et testprogram vi ser. Kan udviklerne kode ordentligt, burde de alligevel kunne få samme hastighed ud af det.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf nakka » 19. aug 2010 12:27

altså de brugte kinect ved harry potter.. og føj her var der delay. og ved ikke hvorfor man stadig ikke har set et spil hvor man kan være 4 (ms siger jo det skulle komme på et tidspunkt).

er stadig af den opfattelse at vi kun kigger på eyetoy 1.5 og wii plus 2 når vi snakker ms og sonys forsøg på motion
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Indlægaf Deuone » 19. aug 2010 12:36

kan købe mig en wii for de penge en kinect koster. kan aldrig nogensinde forstille mig at bruge penge på en, minder mig om sega's gamle CD addon's.
eneste der interessere mig ved kinect er dens stemme genkendelse. Japanske Nintendo64 havde det også, men det var bare ikke brugt til noget. måske fordi jeg ikke talte japansk, måske fordi de commands jeg prøvede at udtale ikke virkede, anyways, der var ikke meget brug til det udover at få pikachu til at dø i pokemon snap.
Billede
Deuone
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Indlægaf spif2001 » 19. aug 2010 12:45

Her er lidt flere siddende oplevelser af Kinect skrevet af gutterne på joystiq: http://www.joystiq.com/2010/08/19/kinec ... le-seated/

Ser ud til at de fleste ting vil fungere i siddende tilstand. godt for os der ikke gider at bevæge os. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Excellon » 19. aug 2010 13:32

spif2001 skrev:Det bliver rigtig spændende at se og høre de første hands-on previews af Kinect. Ja, også af Move for den sags skyld, men hvor MS har noget specielt med Kinect, så tror jeg Sony får svært ved at få forbrugerne til at vælge Move i stedet for Wii.


Er slet ikke enig i det her... Personligt ville jeg til en hver tid vælge Move over wii da wii for det første har ualmindelig få gode spil efter min mening og på ps3 har man muligheden for at spille spil med ordenlig grafik og i HD... Desuden så Move meget højere præcision end wii, så hvis man spiller en shooter med move så sigter den rent faktisk der hvor man peger på skærmen i modsætning til wii..
Excellon
Niveau 4
 
Indlæg: 373


Indlægaf spif2001 » 19. aug 2010 13:50

Ja - hardcore gamere vil nok vælge Move over Wii, men spørgsmålet er om køberne af den slags motion produkter ikke domineres af forældre, der køber ind til ungerne.

Jeg tror langt de fleste forældre vil købe Wii stadigvæk, og så vil enkelte forældre se Kinect som noget nyt og spændende - specielt pga stemmekontrollen men selvfølgelig også pga manglen på dimser = færre ting ungerne kan smadre.

Jeg ved ikke hvor mange hardcore gamere der findes, der gider at smide så mange penge efter Kinect eller Move.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Excellon » 19. aug 2010 14:03

Kinect tror jeg heller ikke der er så mange hardcore gamers som gider smide penge efter... Dog tror jeg sagtens Move kunne blive en success for hardcore gamers hvis det er så præcist som de påstår... Specielt inden for shooter genren... Man kommer tættere på den præcision som en mus giver på pc...

Personligt er jeg dog ikke særlig interesseret i motion controls... Foretrækker et normal joystick :)..
Excellon
Niveau 4
 
Indlæg: 373


Indlægaf spif2001 » 19. aug 2010 14:08

Excellon skrev:Kinect tror jeg heller ikke der er så mange hardcore gamers som gider smide penge efter... Dog tror jeg sagtens Move kunne blive en success for hardcore gamers hvis det er så præcist som de påstår... Specielt inden for shooter genren... Man kommer tættere på den præcision som en mus giver på pc...

Personligt er jeg dog ikke særlig interesseret i motion controls... Foretrækker et normal joystick :)..

Ditto, men når man har unger, så begynder helvedet...! :D

...og jeg har halvt om halvt lovet dem en Kinect, hvis de droppede Wii plageri. Jeg har ikke hørt et ord om Wii siden, så jeg hænger jo nok på den... ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Næste

Tilbage til Kinect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron