Xboxlife forum

Overwatch

Snak om first-person-shooter spil.

Re: Overwatch

Indlægaf Skillfulsheep » 30. maj 2016 15:17

Ink129 skrev:
Skillfulsheep skrev:Hvis man er en kill-whore, der primært går efter at slagte (som det evt. kan lade sig gøre i CoD), er det så muligt at gøre dette i Overwatch? Nogen der har nogle hidsige gameplays liggende, som de evt. vil uploade? - gerne hvor fjenden sættes helt af/en lang killstreak etc.


Hvis jeg skal være ærlig, så bryder jeg mig ikke om at spille med "kill-whores" i dette spil - i hvert fald, hvis man kun tænker på kills og er ligeglad med objective. Der er intet team deathmatch i Overwatch. Du kan godt få lange killstreaks, men du får dem kun, hvis du i forvejen er på et godt hold. Hvis ikke du spiller med/for holdet, så bliver du en hæmsko for det. Du kan sikre dig så mange kills, du vil, men det vinder du nødvendigvis ikke en match på og betyder heller ikke, at du spiller dette spil specielt godt.


Jeg er bestemt objective minded og går helt klart efter at vinde. I CoD er det ikke nødvendigvis en ulempe, hvis man har en habil kill-whore tonsende rundt, da vedkommende kan presse fjenden godt tilbage i spawn, få killstreaks der kan hjælpe holdet mv. I CoD er der dog en tendens til, at Timmy No Thumb og alle hans venner ryger på mit hold, så det kræver ofte en kombination af både stort fokus på objectives og kill-whoring, hvis mit team skal vinde. Håber da bestemt, at jeg kan kombinere disse taktikker med fordel i Overwatch :)

Og hvordan er skill-gap? De tidligere Halo-spil har altid tiltalt mig, da man kunne hoppe over folk/udspille folk blot ved ingame jumping mechanics (også uden at man nødvendigvis havde det bedste aim). Og man kunne helt klart skelne gode fra dårligere spillere herved.
Skillfulsheep
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Overwatch

Indlægaf krig » 30. maj 2016 16:51

spillede engang med en....

"Min K/D var jo den højeste i spillet, så hvorfor fik jeg ikke "Play of the Game"?

mit svar: "det er jo et team based objective spil" :)

og Overwatch gør netop det til et af de overraskende bedste spil, jeg har spillet længe..

køb det..! tvivler på at i ville fortryde det :D
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Overwatch

Indlægaf Mikael Nielsen » 30. maj 2016 18:56

krig skrev:spillede engang med en....

"Min K/D var jo den højeste i spillet, så hvorfor fik jeg ikke "Play of the Game"?

mit svar: "det er jo et team based objective spil" :)

og Overwatch gør netop det til et af de overraskende bedste spil, jeg har spillet længe..

køb det..! tvivler på at i ville fortryde det :D


Det lyder godt, har lige bestilt den :)
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Overwatch

Indlægaf Ink129 » 30. maj 2016 19:11

Skillfulsheep skrev:
Ink129 skrev:
Skillfulsheep skrev:Hvis man er en kill-whore, der primært går efter at slagte (som det evt. kan lade sig gøre i CoD), er det så muligt at gøre dette i Overwatch? Nogen der har nogle hidsige gameplays liggende, som de evt. vil uploade? - gerne hvor fjenden sættes helt af/en lang killstreak etc.


Hvis jeg skal være ærlig, så bryder jeg mig ikke om at spille med "kill-whores" i dette spil - i hvert fald, hvis man kun tænker på kills og er ligeglad med objective. Der er intet team deathmatch i Overwatch. Du kan godt få lange killstreaks, men du får dem kun, hvis du i forvejen er på et godt hold. Hvis ikke du spiller med/for holdet, så bliver du en hæmsko for det. Du kan sikre dig så mange kills, du vil, men det vinder du nødvendigvis ikke en match på og betyder heller ikke, at du spiller dette spil specielt godt.


Jeg er bestemt objective minded og går helt klart efter at vinde. I CoD er det ikke nødvendigvis en ulempe, hvis man har en habil kill-whore tonsende rundt, da vedkommende kan presse fjenden godt tilbage i spawn, få killstreaks der kan hjælpe holdet mv. I CoD er der dog en tendens til, at Timmy No Thumb og alle hans venner ryger på mit hold, så det kræver ofte en kombination af både stort fokus på objectives og kill-whoring, hvis mit team skal vinde. Håber da bestemt, at jeg kan kombinere disse taktikker med fordel i Overwatch :)

Og hvordan er skill-gap? De tidligere Halo-spil har altid tiltalt mig, da man kunne hoppe over folk/udspille folk blot ved ingame jumping mechanics (også uden at man nødvendigvis havde det bedste aim). Og man kunne helt klart skelne gode fra dårligere spillere herved.


Skidegodt. Bare objective-fokus er der, så skal du nok gøre det godt. Du kan helt sikkert udspille folk med ingame jumping med visse karakterer i dette spil - dog ikke alle. I spillet findes en ninja-cyborg ved navn Genji, der er ferm til dette. Dog er hans ranged weapon kastestjerner, så de har noget travel time, før de rammer, så han er balanceret på den måde, og så er der to andre heroes, som counter ham særdeles godt, selvom han hopper rundt som en gal. Det er et godt balanceret spil (om ikke perfekt), og den gode spiller ved her, hvornår han skal skifte hero, og hvilken class han skal benytte i en given situation.

Jeg kan kun anbefale spillet, og håber snart jeg selv får lidt mere tid til at game det :wink:
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306

+1

Re: Overwatch

Indlægaf Mike JezZ » 2. jun 2016 13:11

Et nice kill der gav achievement :D

Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+4

Re: Overwatch

Indlægaf Xozzi » 1. jul 2016 15:36

Nogle der har fået prøvet den nye opdatering med competitive? Regner selv med at komme igang i weekenden, og forhåbentlig nå at tage de 10 "placement matches" der skal til for at blive ranked :)

Add mig gerne så kan vi måske tage nogle games sammen! :)
Xozzi
Niveau 1
 
Indlæg: 62
By: Varde

+1

Re: Overwatch

Indlægaf krig » 1. jul 2016 23:00

tog mine 10 kampe idag... endte på en skill rating 54.

har allerede oplevet hvor fedt det er at stige i skill, men også hvor straffene det kan være når man taber en enkelt kamp.
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Overwatch

Indlægaf JohnH » 2. sep 2016 07:59

Det kan spilles gratis næste weekend (om en uge!) 9-12. September

https://playoverwatch.com/en-us/blog/20243911
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Overwatch

Indlægaf Xozzi » 7. jan 2017 12:35

Vi er en flok der spiller competitive engang imellem om aftenen og weekender, og det er tit vi lige mangler 1-2 til at fylde holdet.... Så hvis nogle er klar på lidt spil så tilføj mig på GT Rasmu55 :-)
Vi er en blandet flok på omkring rank 2000-3000
Xozzi
Niveau 1
 
Indlæg: 62
By: Varde


Re: Overwatch

Indlægaf Phimosis » 21. mar 2017 15:38

Nogen der ved hvordan man får den nye karakter?
Xbox'en skriver jo den er kommet
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Overwatch

Indlægaf Idealerik » 21. mar 2017 18:53

Phimosis skrev:Nogen der ved hvordan man får den nye karakter?
Xbox'en skriver jo den er kommet


Deres patch plejer at komme mellem 20:00-21:00 :-)
Idealerik
Niveau 0
 
Indlæg: 28


Re: Overwatch

Indlægaf Phimosis » 22. mar 2017 06:24

Opdage det godt igår ved 22 tiden, var bare for doven til at gå herind og skrive ;)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Foregående

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron