Xboxlife forum

Grønskoling i MP

Snak om first-person-shooter spil.

Grønskoling i MP

Indlægaf Mikael Nielsen » 4. jan 2015 10:34

Hvis man er lidt på begynder stadie i FPS i multiplayer, hvad er den bedste tilgang for ikke at ødelægge
for de andre man er på hold med. Der jo virkelig meget forskel på de erfarne og nybegynder.

PS. Hvis i har nogle gode råd til casualgameren så skriv det lige nedeunder
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf IkkNico » 4. jan 2015 10:51

Havde det på samme måde, da jeg tog min online mødom med MW2. Jeg spillede udelukkende FFA i næsten et år, fordi jeg forvenetede at TDM og Domination handlede om holdspil, og man helst skulle have en mikrofon , så man kunne yde sit bedste for holdet.

Jeg har sidenhen lært, at online spil er smækfyldt med små wanna-be-beasts egoister, trickshotters og griefers, der vil skide holdet en hatfuld.

Hvis det er fordi du vil have lidt banekendskab, så lærer du alligevel bedst hotspots bedst at kende ved at spille. Våben setups kan man som regel prøve af i private kampe (selv alene), eller mod bots, som COD har ingtroduceret med sine seneste 2 titler.

Pointen er, du skal bare kaste dig ud i det, du kan alligevel ikke ødelægge det mere for holdet end alle lorteungerne. Du vil sikkert være en af de få der spiller for holdet alligevel ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+2

Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Major Oblivious » 4. jan 2015 11:19

Udover IkkNikko's gode råd vil jeg anbefale, at det første du gør er, at ændre privatindstillingerne på konsollen, således du kun kan hører folk på din venneliste (helt alvorligt) Ellers kan man hurtig miste lysten ;)

Derefter kaster du dig bare ud i det, og lad tingene komme.. Mange af FPS-spillene i dag er meget refleks-orienterede, og den føling er noget, som kun kan komme med tiden og erfaring.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Mike JezZ » 4. jan 2015 17:21

Jeg vil sige at Team Deathmatch nok er det bedste sted.

Det handler om at skyde kanonføde eller være kanonføde.

Og så bare øv, øv, øv.

Jeg stank også til at starte med. Som PC Gamer hele sit liv, så er det svært at ramme med en controller. Men jo mere du spiller, jo bedre bliver du :) Så det er bare igang.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Mikael Nielsen » 5. jan 2015 16:45

Tak for svarene, så er det bare med at komme tilbage på slagmarken :-).

Er startet på Halo Guardians Beta Multiplayer.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Mike JezZ » 5. jan 2015 17:07

Halo er jeg af en eller anden grund virkeligt forfærdelig til i multiplayer :P synes det er sindsygt svært at ramme i forhold til titanfall fx, og så skal folk ha 3 magasiner før de dør.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Mikael Nielsen » 5. jan 2015 19:08

Mike JezZ skrev:Halo er jeg af en eller anden grund virkeligt forfærdelig til i multiplayer :P synes det er sindsygt svært at ramme i forhold til titanfall fx, og så skal folk ha 3 magasiner før de dør.


Der skal nogle skud til før fjenden lægger ned i halo, regner også med at der skal invisteres i titanfall når betaen er
over.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Da Senzai » 6. jan 2015 17:53

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilket spil, du spiller, men tommel-finger-reglen er, at whatever, du gør, så lad være med dø, da det oftest betyder, at modstanderholdet får point :P.

Men alene det, at du opretter dette emner viser, at du - som Nico ganske rigtigt skriver - garanteret er federe at have på holdet end de fleste af de andre tosser derude! xD
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Mikael Nielsen » 7. jan 2015 16:25

Da Senzai skrev:Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilket spil, du spiller, men tommel-finger-reglen er, at whatever, du gør, så lad være med dø, da det oftest betyder, at modstanderholdet får point :P.

Men alene det, at du opretter dette emner viser, at du - som Nico ganske rigtigt skriver - garanteret er federe at have på holdet end de fleste af de andre tosser derude! xD



Det lyder da godt, så er jeg da ikke helt forkert på den :-). i øjeblikket er det halo beta der snurrer i xboxen, men den
holder op om cirka 10 dage. har set nogle upload af titanfall på xboxen og den ser meget underholden ud.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Michelve » 8. jan 2015 00:36

Titanfall er meget sjov, og syntes enlig at teams og baner er rimelig stor, så vis du begynder lidt forsigtig og ikke løbe rundt uden at kigge så ødelægger du ingenting for andre.
+ har følelse at titanfallspillere er i gennemsnidt en del ringer end COD og Halo spillere.
Er selv efter 2 år MP spil stadigvæk en nybegynder føler jeg men det er nok fordi jeg næsten er 40år gammel, lol
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Mike JezZ » 8. jan 2015 01:05

Titanfall er "next gen" Call of Duty. Samme Formel, samme tempo, men med langt større baner så close quarter battles er langt fra det eneste du oplever.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf IkkNico » 8. jan 2015 17:03

Mike JezZ skrev:Titanfall er "next gen" Call of Duty.

Ikke enig.
Mit første indtryk var også COD med jeppacks, men det er 2 meget forskellige spil, der kun er ens på class setup og det at begge er fps spil, men ellers ikke så meget andet.

I COD kan man klare sig, og endda konsistent slutte i topen, ved at skrue ned for tempoet, spille ultra defensivt eller ligefrem campe. Campere i TF ligger altid nederst.

I COD skal du tjene dine killstreaks, i TF får alle en killstreak (titan), uanset hvordan man klarer sig. Man kan få sin killstreak hurtigere ved at fuldføre opgaver eller bare spille aggresivt.

I COD vælger du perks pr klasse, i TF er perks helt erstattet med burn cards, der selvom nogle af dem virkelig giver en stor fordel, aldrig føles OP. Der er fx endnu ikke fundet en "ødelæggende" kombo af klasse setup og brun cards, hvormimod alle COD spil som regel har flere (OMA/DC)

I COD kan en enkelt mand kan vinde en hel kamp. I TF slår et helt hold jævne spillere enhver slayer.

I COD er der kun mand-mod-mand, i TF er der 2 spil i et. Pilot mod pilot, og Titan mod Titan. Som hovedregel skal du som pilot holde dig væk fra Titans, og gerne indendørs mens du kun kæmper mod andre piloter og bots. Som Titan skal du primært beskælftige dig med andre titans, piloter og droner er bare bonus som du kan trampe ned i kampens hede, men ikke bruge alt dit krudt på.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Mikael Nielsen » 9. jan 2015 00:25

Da Senzai skrev:Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilket spil, du spiller, men tommel-finger-reglen er, at whatever, du gør, så lad være med dø, da det oftest betyder, at modstanderholdet får point :P.

Men alene det, at du opretter dette emner viser, at du - som Nico ganske rigtigt skriver - garanteret er federe at have på holdet end de fleste af de andre tosser derude! xD


Jeg prøvede i aftes at være lidt mere forsigtig end bare at force frem, det gav pote. det er nok mere
min spillestil at spille lidt mere taktisk og passe på ikke at dø så mange gange. (jeg campere ikke, så taktisk spiller jeg ikke).

Tak for rådet :-)
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Michelve » 9. jan 2015 01:55

En setup som i nogle baner fint fungerer og er megå sjøvt er med shotgun\hurtig\stille og bare løbe rundt.
Er sikker på at du syntes at det er sjovt
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Grønskoling i MP

Indlægaf Mike JezZ » 9. jan 2015 11:18

IkkNico, det jeg mente med Titanfall er Next Gen, er, at Det er Call of Duty formlen der har fået opgraderet formlen - altså den næste generation af Call of Duty.

Killstreaks er erstattet med Titans. Dårlige spillere fik aldrig Killstreaks, alle spillere får altid minimum en til flere titans i løbet af et spil.

CoD banerne er altid små, Titanfall har større baner

Begge spil har samme tempo, bare uden "kun" Close Quarter Battles.

Både Titanfall og Call of Duty: Advanced Warfare har jump packs :P

Og man kan godt få en god kill streak af at "campe" i Titanfall:

Hvis du spiller især Capture The Flag, og beskytter flaget, får du ret ofte kills, da der altid er nogle der prøver at få flaget. Det kræver dog stadig at du kan ramme :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris



Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron