Xboxlife forum

Er splitscreen co-op død?

Snak om first-person-shooter spil.

Er splitscreen co-op død?

Indlægaf Sharpshooter DK » 18. okt 2014 16:50

Hej alle
En af grundene til at jeg i sin tid købte en Xbox 360 var muligheden for at spille splitscreen co-op campain med en kammerat. Vi har fået utallige timer til at gå med Call of Duty, Halo, Gears of War, Rainbow Six osv. sammen foran fjernsynet og med en øl på bordet. Super fed social-gaming hvis du spørger mig :)

Nu er vi efterhånden ved at løbe tør for nye udfordringer da spiludviklerne i dag ikke giver mulighed for at spille splitscreen co-op af singleplayer campain... de vil hellere bruge deres kræfter på online-gaming og det synes jeg er rigtigt ærgerligt og jeg er skuffet over den manglende co-op mulighed i f.eks. Destiny og Call of Duty: Advanced Warfare :^o

Andre der har det ligesom mig?

Martin
Sharpshooter DK
Niveau 5
 
Indlæg: 1296


Re: Er splitscreen co-op død?

Indlægaf Morten Skou » 18. okt 2014 16:59

Jeg har aldrig synes at splitscreen co-op var særlig fedt, det gælder faktisk det meste splitscreen. Det er da klart federe, at spille på to skærme - en ting alle vel efterhånden kan klare på en eller anden måde tænker jeg? (Computerskærm + TV, eller kammeraten tager et fjernsyn med). Det har vi gjort en del i min vennegruppe.

Undtagelsen synes jeg måske kan være de mere traditionelle bilspil, men også dem er det sjovest at spille med hele skærmen for sig selv :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Er splitscreen co-op død?

Indlægaf BulletEyeDk » 18. okt 2014 17:25

Jeg tror multiplayer splitscreen er kommet for at blive i et spil som f.eks minecraft... der virker det til gengæld også ganske fint, og ungerne er ligeglade med at de kun har en mindre skærm på tv'en ;)

Men du har da ret, det virker til at være en spilfeature, udviklerne af de mere generelle spil ikke nødvendigvis bruger tid på mere...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Er splitscreen co-op død?

Indlægaf SocomGriseNN » 18. okt 2014 17:26

Jeg synes også splitscreen er fedt. Jeg vil dog lige høre, er du sikker på Advance Warfare ikke har splitscreen? Det plejer CoD titlerne da at have :o
SocomGriseNN
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Er splitscreen co-op død?

Indlægaf Mitzurugi » 18. okt 2014 17:30

I skal da prøve Borderlands? Fremragende split-screen co-op serie :D Jeg kan også anbefale Resident Evil 5.
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Re: Er splitscreen co-op død?

Indlægaf IkkNico » 18. okt 2014 17:49

Split-screen i online multiplayer er det værste lort siden Somy introducerede online pass ... I hvert fald i COD. Split screeners er kuglesvampe (bedre oversættelse af bullet sponge?)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Er splitscreen co-op død?

Indlægaf Michelve » 18. okt 2014 17:53

Splitscreen er vigtig for mange, som bare hurtig vil igang uden den store planlægning eller med nogle som ikke ejer en eller det samme konsol eller spil
...syntes ellers også at splitscreen bliver nedprioriteret i mange spil desværre. Mange singleplayer spil ku sagtens har været en coop\spiltscreen spil i mange spil uden at udlægge noget.
Om det er bleven mere nedprioriteret mere end før.....måske...men mon ikke vi få den mulighed i alle kommende halo / gears spil...
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Er splitscreen co-op død?

Indlægaf Theis Jensen » 19. okt 2014 14:07

Det tager vel lidt ekstra kræfter, at vise to skærme i stedet for en?
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Er splitscreen co-op død?

Indlægaf Dinz » 31. okt 2014 15:21

Vi har i min vennegruppe spillet enormt meget split-screen de sidste par år, og syntes det er mega ærgerligt at en sådan feature bliver valgt fra hos mange udviklere.

Jeg kan sagtens se idéen i at udviklerne gerne vil have man får en ordentlig oplevelse af spillet, og et dette kun kan opnås med en hel skærm til rådighed samt en konsol.

Men det er da død ærgerligt at man fjerner det sociale aspekt af gaming - som split-screen nu engang er. Jeg syntes det er super fedt at man på nem vis har kunnet have nogle hyggelige timer foran boxen med en kammerat, uden at skulle til at sætte ekstra skærm op og medbringe egen konsol - det gør det bare 800 gange mere besværligt det hele, hvorfor det efter vi er skiftet til X1 bare har været nemmere at spille online sammen.

Syntes lidt vi er på vej tilbage mod de glade 90'ere/2000'ere hvor man slæbte rundt på sin forbandede desktop PC og tilhørende billedrørs monitor.

Jeg håber dælme at de i Halo, Gears og COD serien vælger at bibeholde split-screen, ellers er jeg en af dem der kommer til at stå lidt af i denne generation af konsolspil.
Dinz
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: Odense



Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron