Xboxlife forum

Spil som Titanfall - er det OK?

Snak om first-person-shooter spil.

Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf Morten Skou » 11. mar 2014 19:04

Hejsa,

Ligesom så mange andre, så er jeg i øjeblikket ved at hente Titanfall ned og glæder mig til at få det prøvet. Jeg kunne godt godt tænke mig at høre jeres mening, omkring den retning som spil i dag nok er ved at tage, nemlig at fokus nu går mere hen imod at have en multiplayer-del og en mindre betydelig - eller måske helt udeladt historie- / singleplayer-del.

Jeg mener at en af dem fra Respawn har udtalt, at det ikke kan betale sig at bruge 70% af udviklingsbudgettet på en singleplayerdel som kun 1% af spillerene ender med at gennemføre. Vi ved også at Titanfall teamet er relativt lille og omkostningerne ved at have lavet Titanfall må formodes at være relativt lille i forhold til lignende AAA-titler.

Er det OK, at spil der kun indeholder en multiplayer, koster det samme som et af de mere traditionelle spil? Hvad synes I? Og hvad synes I om udviklingen om at spil udelukkende har multiplayer?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf Lowlandet » 11. mar 2014 19:08

Så længe prisen minimum halveres fra launch, så ville jeg ikke have et problem med at visse titler droppede deres Singleplayer. (Kigger på dig COD)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf Thorpedo29 » 11. mar 2014 19:13

Jeg fortrækker egentligt at de fokuserer på enten SP eller MP som mange er begyndt på. Der har været så mange dårlige eksempler på spildt energi, på en elendig SP eller MP side af spil der tydeligtvist ikke var skabt til det.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf JohnH » 11. mar 2014 19:14

Ja da, der er mange der som mig kun spiller konsolspil for at spille multiplayer onlinespil ... så bare kom med dem :-)
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf nakka » 11. mar 2014 19:15

Nope. for mig er en af fordelene ved det interaktive medie, deres historie fortælling. hvilket også er et af mine synspunkter for hvorfor spiludviklere i danmark bør have statsstøtte på samme plan som musik og film.

dog SKAL der sgu også være plads til den "rå" gameplayfunktion.
for børn er minecraft/lego et fantastisk udviklingsredskab på ufattelig mange punkter. det er næsten/er et bedre edutainment spil end f.eks pixeline.

så hvis bare der er en fin balance mellem "mp" only og singleplayer oplevelser, så har jeg det udemærket.

.. gad vide om gtaV havde solgt så godt, hvis det bare var gta onlinedelen .. det samme med MGSIV som ren MGO. hvad med red dead redemption og the last of us og uncharted.

alt efter spil/type så har singleplayer en vigtig funktion.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf BuBubbi » 11. mar 2014 19:16

Helt sikkert. Kunne jeg undværre singleplayer-delen i CoD for en billigere pris ville det være helt fint med mig.
Tror min spildtid i CoD ligger på ca 96% multiplayer og 4% singleplayer.
Så kunne de evt lave et singleplayer DLC hvor man fik den del med hvis man ville.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf Cena » 11. mar 2014 19:18

Det er MEGET få spil jeg køber for at spille MP, da min tid efterhånden er begrænset, og jeg altid kun spiller med en halvt øre da knægten sover i rummet ved siden af og nogle gange vågner og skal trøstes. Og mange af spillene hvor der LIGE skal sniges en MP del med ind, bliver resultatet virkelig elendigt!

Men som Lowlandet, ville jeg også være komplet ligeglad med om COD havde en SP del, da den efter få timer bliver ekstremt kedelig. Lige det spil køber jeg kun for MP, og det ville være rart hvis jeg kunne nøjes med at købe MP delen for 250-300 kr.

Jeg er glad for inFAMOUS: Second Son f.eks. har valgt at det ikke er nogen MP del. Det ville da sikkert kunne blive sjovt, men som med nærmest alle andre spil end COD så dør MP efter 1 mdr. Og som Trophy/Achievement hunter er det virkelig belastende at så mange spil vælger at sætte MP trofæer på, og hvis man så køber spillet 3 mdr. efter release så kan man sidde der og kukke lure i timevis for at finde kampe.

Jeg har ikke kigget så meget på Titanfall da Mech shooters aldrig rigtigt har været mig, men det kunne godt lyde som om det kan bære at være MP only. At prisen så også burde være lavere er der efter min mening ingen tvivl om.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf Competa » 11. mar 2014 19:19

Nej ! Men det kommer også an på hvilken titel det er.
Men jeg syntes der SKAL være en singleplayer del. Titanfall campaign er noget være hø vil jeg mene.
Skulle spil som Halo og Call Of Duty droppe deres rigtige gode SP historier? Aldrig.

Vi skal tilbage til den tid, hvor man fik en ordentlig god historie i Campaign, og derefter en multiplayer som sparker alle andre.
CoD 4 og Halo 3 gjorde dette, så hvorfor kan de ikke gøre det igen? Microtransactions, season passes og alt andet er ved at smadre gaming som vi kender det, syndt at en markeds strategi skal gå ud over spillets kvalitet.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf TigerJax007 » 11. mar 2014 19:21

Thorpedo29 skrev:Jeg fortrækker egentligt at de fokuserer på enten SP eller MP som mange er begyndt på. Der har været så mange dårlige eksempler på spildt energi, på en elendig SP eller MP side af spil der tydeligtvist ikke var skabt til det.


Jeg lægger mig op ad denne holdning.

Man kan ikke fast sige, at et spil bør have en sp-del eller en mp-del. Jeg elsker et spil med en god historie, men er ligeså glad for en solid mp-del. Det er bare sjældent, at jeg finder begge dele i de samme spil. Hvis bare udvikleren gør op med sig selv om de vil satse på det ene eller det andet, i stedet for halvt på begge dele, så er jeg glad. Så skal vi nok selv som forbrugere udvælge, hvilke sp-oplevelser og hvilke mp-oplevelser vi ønsker.

Med hensyn til prisen, så er det helt acceptabelt, at et spil udelukkende med mp-del koster det samme. Jeg kigger mest på antallet af timer, hvor spillet holder mig underholdt. Og hvis det skal være afgørende, så finder man ofte markant flere timer i sine mp-spil end i sp-spil. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor mange timer jeg har brugt i fx. BF3 og BF4 tilsammen rent onlinemæssigt, hvorvimod sp-delen vel alt i alt har forløbet sig i 15-20 timer fordelt på de 2 spil.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf Cena » 11. mar 2014 19:23

Competa skrev:Microtransactions, season passes og alt andet er ved at smadre gaming som vi kender det, syndt at en markeds strategi skal gå ud over spillets kvalitet.


Helt enig med det her punkt. Du får snart intet når du køber spillet. Du skal lige have et season pass som nærmest koster det samme som spillet selv for at få "fuld" glæde af spillet.

Der er efterhånden alt for mange eksempler på dette.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf Michelve » 11. mar 2014 19:38

Mmm, måske er det er OK, MEN...........så skal de oplyse på æskene at spillet primairet er en multiplayer spil, med stor på æske at men har brug for en PS+ eller live
Hvad for: fordi vis kunder ikke har live få de meget meget lidt for pengene, samme gælder for spillene er bleven lidt gammel eller server bliver nedlagt som ses ret tit.
Tænk på spil som crysis3 vis den ikke havde en single player,hvad fik men så for pengene når online delen allerede er død efter en par mnd......og den spil har enlig en god multiplayer del......( nu er crysis måske en dårlig forbillede da den er så billig men i ved hvad jeg mener).
Husk også at ikke alle købe spillene ved release!!!!

Nu jeg mere tænke over det så skal de spil med næsten kun online delen kun sælges digital, så kan de justerer priser på spillet når spillet bliver mindre activ, så undgå men at vil smider vores penge væk på en død spil......samme gælder på hackede spil ect.
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf Slimjay DK » 11. mar 2014 21:16

Cena skrev:Det er MEGET få spil jeg køber for at spille MP, da min tid efterhånden er begrænset, og jeg altid kun spiller med en halvt øre da knægten sover i rummet ved siden af og nogle gange vågner og skal trøstes. Og mange af spillene hvor der LIGE skal sniges en MP del med ind, bliver resultatet virkelig elendigt!

Men som Lowlandet, ville jeg også være komplet ligeglad med om COD havde en SP del, da den efter få timer bliver ekstremt kedelig. Lige det spil køber jeg kun for MP, og det ville være rart hvis jeg kunne nøjes med at købe MP delen for 250-300 kr.

Jeg er glad for inFAMOUS: Second Son f.eks. har valgt at det ikke er nogen MP del. Det ville da sikkert kunne blive sjovt, men som med nærmest alle andre spil end COD så dør MP efter 1 mdr. Og som Trophy/Achievement hunter er det virkelig belastende at så mange spil vælger at sætte MP trofæer på, og hvis man så køber spillet 3 mdr. efter release så kan man sidde der og kukke lure i timevis for at finde kampe.

Jeg har ikke kigget så meget på Titanfall da Mech shooters aldrig rigtigt har været mig, men det kunne godt lyde som om det kan bære at være MP only. At prisen så også burde være lavere er der efter min mening ingen tvivl om.


Jeg kunne ikke være mere enig :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf Krisgebis » 11. mar 2014 21:24

Kan ikke se hvorfor det ikke skulle være ok. Jeg har den kontroversielle holdning (ja, det er rent ud sagt sørgeligt, at den er kontroversiel), at udviklerne må lave spillet præcis som de ønsker og sælge det til nøjagtigt den pris de har lyst til. Så længe de ikke snyder forbrugerne eller vildleder dem, så kan jeg ikke se, hvorfor andre skal bestemme, hvad de må og ikke må.

Man kan derimod snakke om, at udgiverne nogle gange røvrender udviklerne og det er en spændende debat, som jeg synes vi bør være mere opmærksom på.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf Da Senzai » 11. mar 2014 21:43

Det er mere end ok i spil, der alligevel skal spilles kompetitivt (Skydespil, bilspil, sportsspil, osv).

Jeg er uendeligt træt af at blive tvunget til at skulle kæmpe igennem singple-player-delen for at have en fair chance online. F. eks i et spil som Split-Second, der skal man unlocke bilerne i Single-Player før man kan bruge dem online. Det synes jeg er noget fis, når jeg hellere vil spille mod rigtige mennesker end AI´er.

Det samme i Magic-spillene på XBLA. Hvor man også skal bruge tid på et komme igennem den kedelige SP-del for at unlocke de decks, man gerne vil bruge i online-delen.

Single-player spil er også cool, hvis det et "Single-player" spil, og ikke et spil, hvor ideen er at man kæmper på ligefod med sin modstander (AI eller Menneske)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Spil som Titanfall - er det OK?

Indlægaf Michelve » 11. mar 2014 21:55

Da Senzai skrev:Det er mere end ok i spil, der alligevel skal spilles kompetitivt (Skydespil, bilspil, sportsspil, osv).

Jeg er uendeligt træt af at blive tvunget til at skulle kæmpe igennem singple-player-delen for at have en fair chance online. F. eks i et spil som Split-Second, der skal man unlocke bilerne i Single-Player før man kan bruge dem online. Det synes jeg er noget fis, når jeg hellere vil spille mod rigtige mennesker end AI´er.

Det samme i Magic-spillene på XBLA. Hvor man også skal bruge tid på et komme igennem den kedelige SP-del for at unlocke de decks, man gerne vil bruge i online-delen.

Single-player spil er også cool, hvis det et "Single-player" spil, og ikke et spil, hvor ideen er at man kæmper på ligefod med sin modstander (AI eller Menneske)


Enig!!! syntes bare det er lidt farlig vis online delen er død eller hacket indenfor 1-3 mnd......(nok ikke Titanfall, eller.... :lol: ) så er der næsten ingenting tilbage.....
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Næste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster

cron