Xboxlife forum

Titanfall

Snak om first-person-shooter spil.

Re: Titanfall

Indlægaf hackNICE1112@ » 18. jan 2014 18:21

Ja jeg forstå hele ikke hvordan man kan vurdere gameplay du
For en video og han ikke har prøve det selv
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Titanfall

Indlægaf SvAmP » 18. jan 2014 18:36

hackNICE1112@ skrev:Ja jeg forstå hele ikke hvordan man kan vurdere gameplay du
For en video og han ikke har prøve det selv


efter man har set så meget gameplay kan man da godt synes det ser kedeligt ud.
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Titanfall

Indlægaf Thorpedo29 » 18. jan 2014 18:43

SvAmP skrev:
hackNICE1112@ skrev:Ja jeg forstå hele ikke hvordan man kan vurdere gameplay du
For en video og han ikke har prøve det selv


efter man har set så meget gameplay kan man da godt synes det ser kedeligt ud.


Ja det syntes jeg nu også er fair nok at jeg så ikke forstår han holdning er noget andet.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Titanfall

Indlægaf hackNICE1112@ » 18. jan 2014 18:46

SvAmP skrev:
hackNICE1112@ skrev:Ja jeg forstå hele ikke hvordan man kan vurdere gameplay du
For en video og han ikke har prøve det selv


efter man har set så meget gameplay kan man da godt synes det ser kedeligt ud.


Ja helt sikkert :-) måske er gameplay kedeligt hvad jeg ikke
For jeg selv har prøvet det. :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Titanfall

Indlægaf Elgaard » 18. jan 2014 18:56

Dreiager skrev:Kan kun være en gut fra Randers der vurdere gameplay på et spil han ikke har spillet... genialt!


hackNICE1112@ skrev:Ja jeg forstå hele ikke hvordan man kan vurdere gameplay du
For en video og han ikke har prøve det selv


Tro det eller ej, men nogle mennekser kan rent faktisk vurdere hvilke spil der appellerer til dem, og hvilke der ikke gør, uden at prøve dem først. Som om i aldrig har set gameplay videoer og med det samme kunne slå fast at det i ser bare ikke interesserer jer.

Jeres problemer med min kritik går nok mere på at jeg hhv. kritiserer det for at være lig COD, og at jeg kritiserer en højt profileret Xbone titel. I burde i nok bare acceptere at min kritik er helt reel, og naturligvis rent subjektiv, og bare ignorere at jeg træder jeres yndlingsserie/konsol over tæerne på vejen.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Titanfall

Indlægaf Smokenhagen » 18. jan 2014 19:05

Jeg vil give Elgaard ret. Man kan sku nemt se om spillet noget for en selv, og vil give dig ret i at det minder en del om COD.
Don't listen to them :)
Delingsmotto: Eat Shit Or Die Tryin' 1LOPKESK
Smokenhagen
Niveau 4
 
Indlæg: 307
By: Downtown Jewville


Re: Titanfall

Indlægaf IkkNico » 18. jan 2014 19:33

Elgaard skrev:... Det er en [...] twitch shooter, og ændrer sig næppe inden det udkommer.

Enig, men det er netop det der tiltaler mig ved Titanfall. Mech temaet kan jeg til gengæld ikke helt finde ud af, om jeg kan lide.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Titanfall

Indlægaf Blauwy » 18. jan 2014 19:35

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at vurdere om et spil er noget for en eller ej.

Dog lærer jeg aldrig at forstå hvorfor folk bliver ved med det der; Meh det ser kedeligt ud, det er jo bare COD med *whatever det nu er*. Det er nu engang den opskrift der har vist sig om og om igen, at kunne sælge eksemplarer og konsoller.

Alle online fps'er minder teknisk set om COD, mere eller mindre. At man ikke kan lide COD er fint nok, men at nedstemme et spil man ikke har prøvet og ikke har den fjerneste ide om hvordan fungerer online, det kan jeg ikke helt forstå.
Læs: Der er forskel på at vurdere et spil, og at stemple det på forhånd.

@Elgaard, hvad mere vil du have siden du allerede nu (uberettiget vil jeg sige) kan sige at det er uhyre simpelt, og hvorfor er det en dårlig ting?
Desuden vil jeg ikke udtale mig om grafikken, men det da imponerende at du kan det når du ser en komprimeret 720p video, streamet over nettet. Det du siger er grimt i spillet, kan jo (og bliver sikkert) rettet i den færdige udgave.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Titanfall

Indlægaf TerrificFalcon » 18. jan 2014 19:56

Jeg synes egentlig også det er sjovt at sammenligne Call of Duty med Titanfall. Full disclosure: jeg har prøvet Titanfall, men har ikke spillet meget Call of Duty de sidste par år, har dog erfaring med serien op til og med Modern Warfare 3.

De minder rigtig meget om hinanden - naturligvis. De er dog langt fra ens, i form af at tempoet er helt forskelligt i de to spil, og derudover er der også aspektet med jets, som gør at man kan bevæge sig gennem banen på en helt anden måde, samtidig med at det gør en stor ændring i hvor nemt det er at bevæge sig fra det ene niveau til det andet på banen. Derudover er der selvfølgelig Titans, mere recoil (men specielt det kan meget nemt nå at ændre sig) og lignende.

Jeg ser det lidt, som at sammenligne to kampspil, fx SoulCalibur og Tekken. På det lave niveau er spillene jo stort set identiske - men når vi kommer op på et niveau, hvor vi snakker juggles, frametraps og lignende, så spilles spillene jo helt, helt forskellige.

Ps. størstedelen af spil nutildags er uhyre simple - indtil man sætter sig godt og grundigt ind i dem, naturligvis. Dermed ikke sagt at Titanfall er specielt avanceret, eller at Elgaard ikke gør ret i at afskrive det på baggrund af det er "endnu en twitch shooter" og at han ikke kan lide Call of Duty overhovedet (det synes jeg egentlig er en ret klog ting at gøre).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Titanfall

Indlægaf JohnH » 18. jan 2014 20:19

Spillet ligner meget Crysis 3 , ikke at det er skidt, for det er faktisk et ganske udemærket spil.

Titanfall skal dog nok kun spilles på Xbox One eller endnu bedre på en kraftig pc , tror ikke det bliver sjovt på 360....
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Titanfall

Indlægaf Elgaard » 18. jan 2014 21:26

Blauwy skrev:Jeg kan sagtens sætte mig ind i at vurdere om et spil er noget for en eller ej.

Dog lærer jeg aldrig at forstå hvorfor folk bliver ved med det der; Meh det ser kedeligt ud, det er jo bare COD med *whatever det nu er*. Det er nu engang den opskrift der har vist sig om og om igen, at kunne sælge eksemplarer og konsoller.


Hvis man ikke bryder sig om COD, så er det meget naturligt at man ikke bryder sig om spil der forsøger at ligge sig tæt op af COD - Den mening skal man have lov til at have, og man skal have lov til at ytre den. Tilsvarende, skal du have lov til at være uenig.

Blauwy skrev:Alle online fps'er minder teknisk set om COD, mere eller mindre. At man ikke kan lide COD er fint nok, men at nedstemme et spil man ikke har prøvet og ikke har den fjerneste ide om hvordan fungerer online, det kan jeg ikke helt forstå.
Læs: Der er forskel på at vurdere et spil, og at stemple det på forhånd.


Hvordan kan du argumentere at man "ikke har den fjerneste ide" om hvordan spillets online fungerer med alle de gameplay videoer vi efterhånden har set? Har du aldrig valgt et spil fra på baggrund af trailers og gameplay videoer? De er til for at vi kan danne os en mening, vi kan ikke købe hvert enkelt spil bare for at finde ud af at det ikke interesserer os.

Blauwy skrev:@Elgaard, hvad mere vil du have siden du allerede nu (uberettiget vil jeg sige) kan sige at det er uhyre simpelt, og hvorfor er det en dårlig ting?
Desuden vil jeg ikke udtale mig om grafikken, men det da imponerende at du kan det når du ser en komprimeret 720p video, streamet over nettet. Det du siger er grimt i spillet, kan jo (og bliver sikkert) rettet i den færdige udgave.


Samtlige gameplay videoer viser at det bliver en uhyggelig simpel shooter. Om det er en dårlig ting er op til den enkelte, jeg kan ikke fordrage det. Det handler mest om at jeg foretrækker spil der er mere omfattende, og især der er mere team-orienterede.
Det er ingen hemmelighed at jeg er fan af Battlefield-serien, det kommer mest af at det er langt nemmere at spille MED andre - ikke bare imod dem. Spillet ligger op til at du skal arbejde sammen som hold/squad for at nå dit mål, og du kan typisk ret tydeligt se det virker når du gør det. Du skal ligge mere tanke i spillet, det giver bare en oplevelse med langt mere dybde.

I Titanfall er det tydeligt fra gameplay videoer at spillet ligger op til at blive spillet som en stor omgang lone wolves. Skyd dem på det andet hold - ignorer dem på dit eget. Jeg har ikke set nogen der har spillet det anderledes endnu. Ja, det kan da nok lade sig gøre, men vi kan vel blive enige om at er sådan folk vil ende med at spille det. Det kræver nemlig at spillet skal ligge op til det, og belønne for det... og det gør det ikke.

Er det hvad der appellerer til dig, så go for it. Jeg vil gerne have en spiloplevelse med mere kød på. (Nej, ikke på DEN måde, Nico :D)
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Titanfall

Indlægaf TerrificFalcon » 18. jan 2014 21:48

Spillet ligger rent faktisk op til, og belønner for samarbejde. Dette ses blandt andet i en af de rigtigt fede gameplay-trailere, hvor at personen man følger ender med at ride på en medspillers Titan, mod evac-punktet. Så kan man så diskutere om det er særligt meget (bestemt ikke på højde med Battlefield, som du snakker meget flot for) - men det er dog noget.

En af de ting I skal huske på mht. Titanfall er også, at spillet udelukkende kan spilles online - så der er ikke så meget tale om, hvorvidt spillets onlinedel fungerer, men om spillet overhovedet kan spilles. En af de ting det jo selvfølgeligvis så også gør, er at man ikke kan fremvise gameplay fra alle spillets baner uden at spoile spillets historie :).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Titanfall

Indlægaf maagaard90 » 18. jan 2014 21:57

Well, alpha'en fylder kun 3 gigabyte, så det er langt, langt fra den fulde texture pack, som er downloadet. En developer fra teamet har udtalt sig på NEOgaf (wauw, det er første og forhåbenlig sidste gang, jeg bruger den kilde) og fortalt at alpha'en kun benytter 25% af den fulde opløsning: Derfor har spillet den grimme overflade, som Elgaard snakker om. http://www.neogaf.com/forum/showpost.ph ... count=1239[1]

Jeg er enig i Elgaard om, at det kan sammenlignes med COD. Der er ikke så meget dybde i historien og spillet har kun multiplayer mode. Når det er sagt, så tror jeg, at det bliver en kanon sjov oplevelse med fart over feltet. Noget som jeg længe ikke har spillet.


Og for at svare på spørgsmålet angående, hvornår man får sin titan. De kommer efter cirka to minutter spil, hvor man har holdt sig i live. Denne tid kan blive bragt ned ved at bevæge sig rundt på mappet og skyde fjender. Det vil jeg kalde balanceret. Ikke noget med forbandede killstreaks!
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Titanfall

Indlægaf Dreiager » 18. jan 2014 22:00

Elgaard skrev: Titanfall er det tydeligt fra gameplay videoer at spillet ligger op til at blive spillet som en stor omgang lone wolves. Skyd dem på det andet hold - ignorer dem på dit eget. Jeg har ikke set nogen der har spillet det anderledes endnu. Ja, det kan da nok lade sig gøre, men vi kan vel blive enige om at er sådan folk vil ende med at spille det. Det kræver nemlig at spillet skal ligge op til det, og belønne for det... og det gør det ikke.

Er det hvad der appellerer til dig, så go for it. Jeg vil gerne have en spiloplevelse med mere kød på. (Nej, ikke på DEN måde, Nico :D)



Du har set tdm, battlefield tdm har ikke et gram samarbejde heller..

Ai'en i den viste video ser dog også ud til at være fra Randers, lidt irriterende den umiddelbart ser smådum ud og blot bliver tromlet over..
Dreiager
Niveau 4
 
Indlæg: 661


Re: Titanfall

Indlægaf DrGetHigh DK » 18. jan 2014 22:22

Elgaard skrev:I kan da ikke rent faktisk mene at det ser flot ud? Hver gang han kommer tæt på noget er de tydeligt at teksturkvaliteten er elendig. Det endelig kan sagtens nå at blive bedre, men det vi ser her er sq ikke imponerende.

Gameplay mæssigt ligner også bare en kedelig, generisk COD-ligende shooter, med et par mechs blandet ind. Mech kampene ser spændende nok ud, men det er da også det eneste det gør.

... men det skal nok sælge en god slat eksemplarer alligevel, og helt sikker også nogle konsoller. Hvis der var én ting sidste generation beviste, så var det at kedelige, generiske COD-ligende shootere, det er lige det ungerne vil have.


For dumt at være så hurtig til at rakke et spil ned uden man egentlig aner hvad fanden man snakker om.
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


ForegåendeNæste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron