Takedown : Red SabreType: FPS Weapons-view
Udvikler: Serellan
Publisher: 505 Games
Udkommer: Efterår '13
Platform: PC og XBLA
Til efteråret kommer der et spændende spil til Xbox Live Arcade! Man skal dog ikke tænke arcade m.h.t. selve spillet, da det er alt andet end det. Takedown er en hyldest til old school shooters, fra dengang hvor man havde ét liv, og pjat som regenererende health kun var noget Halo brugte.. Og missionerne krævede gameres tålmodighed og samarbejde, for uden dette klarede man sig sjældent igennem dem.
Initiativet til spillet blev taget af Christian Allen, (tidl. creative director på Ghost Recon 2 t.o.m. Advanced Warfighter 2) og pengene til opstarten blev rejst på Kickstarter, med donationer fra gamere der var sultne efter den type spil.
Spillet er udviklet i Unreals Engine til PC, men udkommer i en "direkte port-over" på XBLA. Med direkte mener jeg: Spillet forbliver first person weapon view, og lobby, settings m.m. bliver præcis som PC version. Der var tale om at os konsol brugere hellere ville have 3'rd person view, men det blev heldigvis nedstemt undervejs i deres forum. Så vi får samme deal som PC brugerne (bortset fra grafikken selvfølgelig). Co-op Missions til fire spillere, og 6 vs 6 i minimum 2 modes.
Takedown så man ikke så meget til under dette års E3, men her kan i se se samlede artikler/videoer om spillet:
http://serellan.com/2013/06/e3-press-roundup/