Xboxlife forum

Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Snak om first-person-shooter spil.

Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf Morten Skou » 10. apr 2013 18:13

Hejsa,

Som mange nok efterhånden har hørt, så planlægger jeg i øjeblikket endnu en Black Ops 2 turnering. Denne gang satser vi hårdt på at det bliver en 4v4 turnering. Og den første sponsor, Hauppauge, er allerede på banen med 4 x Hauppauge HD PVR-2 Gaming Edition Plus optagebokse.

Jeg arbejder stadigvæk på at finde en dato som passer ind i kalenderen, men regner med at det bliver med mindst 3-4 ugers varsel - og så bliver det helt sikkert en lørdag og evt. søndag til finalen. Forventer at annoncerer en dato i løbet af denne uge.

Den officielle turnering der blev afholdt i weekenden af Activision, Treyarch og Xbox 360, gjorde brug af følgende regler - som jeg også forventer at vi vil benytte til vores næste turnering.

Dog er der en enkelt ting som jeg personligt synes skulle ændres, nemlig at "Friendly Fire" skal slås fra.

--- o O o ---
General settings
Scorestreaks: Allowed
Score Streak delay: 15 secs
Team Change in game: Not allowed
3rd person spectating: Not allowed
Revenge Voice: No
Hardcore: Off
Dynamic Map Elements: Off
Friendly Fire: On
Game recording: On

Game Modes & Map rotation

Search & Destroy:
Aftermath
Cargo
Express
Meltdown
Plaza
Raid
Slums
Standoff

Capture the flag:
Express
Raid
Slums
Standoff

Hardpoint:
Express
Hijacked
Plaza
Raid
Slums
Standoff
Yemen

Restriktioner

Våben restriktioner:
Ingen SMAW
Ingen RPG

Lethal restriktioner:
Ingen Bouncing Betty
Ingen C4
Ingen Claymores

Attachment restriktioner:
Ingen granatkaster

Tactical restriktioner:
Ingen Shock Charge
Ingen Tactical Insertion

Perk restriktioner:
Ingen Ghost
Ingen Hardline

Scorestreak restriktioner:
Ingen UAV
Ingen Hunterkiller
Ingen Counter-UAV
Ingen Guardian
Ingen Care Package
Ingen Orbital VSAT

--- o O o ---

Jeg ved at der er mange holdninger til hvilket regelsæt vi skal bruge i turneringerne (jeg har fået en del PB's vedr. turneringen), men synes som udgangspunkt at det giver fin mening at bruge de samme regler som der netop er blevet brugt i den officielle turnering? Ingen af de deltagende hold så ud til at have problemer med dem.

Da vi går efter ret store præmier til turneringen, så vil der også være et minimum krav til hvor mange hold der skal stille op før vi gennemfører den.

Nogle tanker?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf DuGGii MoNsTeR » 10. apr 2013 18:40

For mig giver det ikke nogen mening at spille med CoD XP Regler, da der netop ikke er nogen som bruge de regler, hverken MLG eller Decerto.

De regler som Blev brugt til CoD Xp, har ting som KAP-40 og FAL + Select fire med.

Det må man hverken bruge i MLG Eller Decerto.

For mig er problemet, at man ikke kan ”træne” til denne turnering, Da man ikke kan finde hold som vil spille med de Regler, Så det bedst ville være at bruge Decerto Regler, da det er det man spiller med i Hele Europa.

Også er der problemstillingen med maps, Når hele Europa spiller Decerto er der maps man heller ikke kan få spillet inden turnering og det er maps som:
SnD : Plaza
CTF : Express
HP : Plaza

Decerto Regler er nemme at se sig ud af da de har lavet en ordentlig liste, og som sagt det er det der bliver brugt.
Det reglsæt som blev brugt til CoD XP, kommer ikke til at blive brugt igen, hverken i USA, eller EU.

Så syntes jeg man lige så godt kunne tage det som man spiller i EU i forvejen, i stedet for at skulle lave et nyt selv. Som der er ingen der har spillet før da det vil give en hvis ”randomness” til turneringen
Billede
DuGGii MoNsTeR
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf DuGGii MoNsTeR » 10. apr 2013 18:41

Og her er så et link til de Decerto Regler jeg snakker om.
http://www.decerto.net/v4/index.php?thr ... set.66988/
Billede
DuGGii MoNsTeR
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf infamoBibel » 10. apr 2013 18:43

Goddag. Jeg vil gerne hvis det er muligt at vi kommer til at spille med decerto regler, da det er det alle danske hold har været vant til at spille med.

infamo Bibel
infamoBibel
Niveau 0
 
Indlæg: 13
By: Hørning


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf Morten Skou » 10. apr 2013 18:47

infamoBibel skrev:Goddag. Jeg vil gerne hvis det er muligt at vi kommer til at spille med decerto regler, da det er det alle danske hold har været vant til at spille med.

infamo Bibel


Hvis det skal forstås på den måde, at du ikke vil deltage hvis det ikke bliver Decerto-reglerne, så kan jeg ikke rigtigt bruge din feedback til noget desværre. Argumenter for hvorfor det skal være det ene, eller hvorfor det skal være det andet kan jeg bruge til noget :)

Som jeg også skrev i den første post, så var der så vidt jeg ved ingen af holdene der deltog til Call of Duty-eventet i weekenden, der havde problemer med de regler som de brugte der. Vi har før brugt Decerto-reglerne herinde også, men vil gerne høre nogle saglige grunde til at vi skal bruge dem fremfor de "officielle" lavet af Treyarch/Activision.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf Morten Skou » 10. apr 2013 18:49

Er der ikke en der kan kaste reglerne til MLG? Så laver vi sgu en afstemning om det :D

Som jeg også skrev i forbindelse med den sidste turnering, så er det jo JER der skal spille (med mindre at jeg finder en klan inden :wink: ), og derfor synes jeg da også at I skal have mulighed for at være med til at bestemme hvilket regelsæt vi bruger.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf DRoxx » 10. apr 2013 18:57

Jeg er helt med på at det skal være decerto regler.. dog har jeg ikke noget hold, så hvis der er nogen der mangler en spiller så er jeg klar. kontakt mig eventuelt på boxen da det er der jeg er mest.
Senest rettet af DRoxx 10. apr 2013 19:02, rettet i alt 1 gang.
Billede
DRoxx
Niveau 1
 
Indlæg: 55
By: Haderslev


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf rxmbo » 10. apr 2013 19:01

davs skou... jeg syntes også det ville være bedst med decerto regler da os danskere altid har holdt os til det og da det nu er en dansk turnering ville det jo nok være smartest :)... samtidig kan det også være svært at træne med CoD xp regler da der er ingen som spiller med dem på decerto... så decerto reglerne ville oplagt bedst til denne turnering :)
rxmbo
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: danish pro CoD player ;)


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf DuGGii MoNsTeR » 10. apr 2013 19:09

Morten Skou skrev:men vil gerne høre nogle saglige grunde til at vi skal bruge dem fremfor de "officielle" lavet af Treyarch/Activision.


Fordi træning op til Turnering vil være umulig.
Fordi der er maps som ikke er blevet spillet i lang tid af Decerto/GB hold.
Fordi KAP-40 + FAL Selectfire er gal OP.
Fordi der ikke er nogen som har spillet med COD XP Regler før i Danmark.
Fordi hvis det bliver livestreamet, så vil folk ikke forstå hvorfor man ikke bruger det officielle relgsæt af Decerto også skifte væk.
også den bedste som altid holder på fyn: Fordi det har vi altid gjord! :)
Billede
DuGGii MoNsTeR
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf nielsen94 » 10. apr 2013 20:42

Nu har jeg ikke spillet COD i et stykke tid så for mig tror jeg ikke det gør det store om det er det ene eller det andet regelsæt. Men lav en afstemning om det så kan det blive afgjort der. ;)

Men ift. tidspunktet af turneringen, ved jeg ikke om det er bedst at afholde det hele på en dag, og derfor lave det som et heldags arrangement.
Jeg tror at flere ville melde sig til, hvis de maksimum skulle bruge en dag af deres weekend, på dette event. Jeg arbejder f.eks. selv enten lørdag eller søndag og derfor vil jeg ikke deltage hvis det strækker sig over to dage.

Det er bare forslag fra min side, til at gøre det bedre for alle, men hvis i synes noget er dårligt eller godt så skriv endelig. :D
nielsen94
Niveau 2
 
Indlæg: 164
By: Kolding


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf Mitzurugi » 10. apr 2013 21:03

Jeg er klar på at spille med reglerne fra turneringen. De virkede meget balanceret og underholdene som jo er nøgleordet i en turnering på xlife :)
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf vindingvp » 10. apr 2013 21:34

Hej!

AWEX gaming er 100% klar med et 4 mands squat. Vi er friske på både GB og Decerto regler.
Decerto bliver spillet i EGL - Og det vi er i Europa lyder det som det rigtige.
Der er mange der bare går udfra League Play rules - Også en god ide, for dem som er mere casual-gamers, hvor de også kan få trænet mere, da det er nemt at gå ind og Grinde noget League Play istedet for at finde et andet Squat og øve sig med for dem som der ikke normalt spiller Competitive.
Jeg vil ikke sige League Play er det jeg bedst kan lide, men jeg tror bare det rammer flest spillere og får flere med som normalt ikke spiller Competetive.

-Vinding
Billede
vindingvp
Niveau 4
 
Indlæg: 306


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf Seysan » 10. apr 2013 22:49

Hvor gammel skal man være for at deltage ?
Seysan
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf Zeet » 11. apr 2013 01:03

Tror ikke det kræver en bestemt alder :)
Zeet
Niveau 2
 
Indlæg: 128


Re: Black Ops 2 turnering - Regelforslag

Indlægaf Michelve » 11. apr 2013 02:55

Hvem kan låner/giver mig spillet og sender min familie lang væk den her weekend ....ku være sjov....men tror desværre at jeg er for ringe alligevel til at være del af et hold :(........
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Næste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron