Xboxlife forum

Super Street Fighter IV

Alt snak om Fightingspil.

Super Street Fighter IV - er mere af det samme en god eller en dårlig ting?

God - De nye tilføjelser er geniale!
26
65%
Dårlig - Den nye version tilføjer for lidt nyt til at være interessant.
14
35%
 
Afgivne stemmer : 40

Super Street Fighter IV

Indlægaf neonxaos » 18. apr 2010 10:49

Så nærmer tiden sig, og der skal snart uddeles nye cirkelspark og flyveskaller. I gamle dage glædede jeg mig som et lille barn til hver eneste opdatering af Street Fighter II, som for mig føltes som et helt nyt spil hver eneste gang - forstå det, hvem der kan.

Super Street Fighter IV er dog en meget seriøs opdatering på papiret - jeg glæder mig til at se, om det kan få liv i den gamle gnist igen.

Fyr løs!
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Kayniel » 18. apr 2010 10:59

ssfiv stream, hvis nogle vil se lidt nærmere på det.

http://www.justin.tv/cicadatehl337#r=mgMhCyM~

det er de fedeste menuer nogensinde.
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf neonxaos » 18. apr 2010 17:26

Ja, det stenede jeg også over - har lige fået spillet selv. Menuteksterne ser ud som om nogen har lavet My First Page i Powerpoint, og bare smidt tekst ind random steder med en generisk skrifttype. Og announceren lyder tre gange værre end før - ikke nok med, at han taler som en tåbe, så lyder det som om han er optaget nede i en dåse. Og han kan ikke slås fra - WTF?

Men ellers er det SF, bare med mere guf. Jeg har prøvet de nye, og er umiddelbart mest begejstret for Juri og Guy. Online er svært at teste lige nu, da der ikke er mange på, men det kører mystisk nok lidt dårligere end det gamle. Og så kan man ikke quitte til menuen under en kamp i en lobby - man SKAL se kampen færdig eller quitte til dash.

Grafikken virker en smule bedre, og spillet kører en smule hurtigere, synes jeg. Det virker også til at være lidt lettere at lande links, men måske er det bare fordi jeg slet ikke kunne det, da det gamle kom ud. Rent gameplaymæssigt skal jeg spille en del mere for at kunne udtale mig om noget. Chuns nye Ultra virker dog rimelig vanvittig.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Pludderkal » 18. apr 2010 18:36

Announceren er fuldstændig hysterisk og over the top.. det er sku da for fedt :P

Glæder mig som et lille barn til at teste spillet og være total scrub igen med de nye characters. af de nye har jeg et helt klart bet på at Cody bliver "My man". hans moveset ser for vildt ud , og så er hans andet ultra da nok noget nær det fedeste i spillet.

Ses i lobbies drenge :D
Pludderkal
Niveau 5
 
Indlæg: 801


Indlægaf Nasty Beaver » 18. apr 2010 18:53

Jeg køber spillet her når det udkommer, og forventer at blive en noget mere erfaren fightingspiller. Som jeg er nu, er jeg den største noob. :)
Nasty Beaver
Niveau 6
 
Indlæg: 1651


Indlægaf neonxaos » 18. apr 2010 20:37

Pludderkal skrev:Announceren er fuldstændig hysterisk og over the top.. det er sku da for fedt :P



Tro mig, det lyder IKKE fedt.

Heldigvis har jeg lige opdaget, at man alligevel godt kan quitte fra en lobby under en knap. Den funktion kunne jeg ikke se tidligere i dag - jeg må have gjort noget galt. Fedt var det dog at opdage, at lobbyen bliver ved med at eksistere, selv hvis hosten quitter. Det er godt nok plat lavet i Tekken.

Umiddelbart er det lidt svært for mig at vælge figur... Ibuki er overraskende sjov, men idiotisk svær at styre. Samme gælder Makoto. Jeg er dog faldet lidt for Juri, og hun er jo også Chuns rival. Kunne da være meget sjovt at spille de to fjender.

Nåede lige at se en slutsekvens (Chun) - den gav ingen mening, og var lige så skidt tegnet som i SFIV. Men pyt med det, det er jo slet ikke det primære i spillet.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf fr1lund » 18. apr 2010 20:49

Pludderkal skrev:Announceren er fuldstændig hysterisk og over the top.. det er sku da for fedt :P

Glæder mig som et lille barn til at teste spillet og være total scrub igen med de nye characters. af de nye har jeg et helt klart bet på at Cody bliver "My man". hans moveset ser for vildt ud , og så er hans andet ultra da nok noget nær det fedeste i spillet.

Ses i lobbies drenge :D


HA HA HA HA JACKPOT BINGO BINGO BINGO
Billede
fr1lund
Niveau 4
 
Indlæg: 471


Indlægaf Pludderkal » 18. apr 2010 20:52

neonxaos skrev:
Pludderkal skrev:Announceren er fuldstændig hysterisk og over the top.. det er sku da for fedt :P



Tror jeg har set flere timers gameplay af det nu, og synes stadig announceren er alt for sjov. må være hjernevask efter at skulle lytte til INDESTRUCTIBLE!!!.
Pludderkal
Niveau 5
 
Indlæg: 801


Indlægaf neonxaos » 23. apr 2010 01:08

Hmm, jeg ved ikke rigtig med dette spil... De har rettet en hel del af mine kritikpunkter, men jeg er lidt bange for, at gameplayet simpelthen bare ikke fanger mig fuldt ud. Jeg kan ikke forstå, at links skal være så besværlige at udføre, og jeg er ved at vride min hånd ad led, hver gang jeg skal øve mig på FADC-comboer. Tilgængeligheden er lidt en illusion - selv om Tekken har 6256 figurer med 1000 moves hver, så er det alligevel nemmere for mig at overskue det end at sætte avancerede comboer konsekvent i SSFIV.

Nu må vi se, når vi allesammen kan spille sammen online. Det hjælper nok en del.

/end tud
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Da Senzai » 23. apr 2010 19:53

Det du beskriver der, er hvordan jeg har det med Street Fighter IV.

Jeg har altid været meget glad for Street Fighter, men jeg kan ikke lide SFIV. Det der irriterer mig ved det, er at jeg ser Street Fighter IV som et super simpelt spil, der forsøger, at gøre op for dets simpelthed, ved at lave combo´erne unødvendigt svære at lave.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Jibla » 24. apr 2010 13:09

Er der nogen der ved hvad GAME og Gamestops pris er på SSFIV?
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Pludderkal » 24. apr 2010 14:46

Da Senzai skrev:Det du beskriver der, er hvordan jeg har det med Street Fighter IV.

Jeg har altid været meget glad for Street Fighter, men jeg kan ikke lide SFIV. Det der irriterer mig ved det, er at jeg ser Street Fighter IV som et super simpelt spil, der forsøger, at gøre op for dets simpelthed, ved at lave combo´erne unødvendigt svære at lave.


Er fuldstændig uenig her..

hvilke comboer hentyder du her til? der vil altid være en learning curve i fighting spil. street fighter 4 SKAL spilles anderledes end de gamle spil og derfor er det da logisk at dem som er vant til den gamle spillestil vil have "svært" ved at komme ind i det..

og simpelt? det er da kun så simpelt som du vil gøre det til. hvis man virkelig ønsker det "fulde" udbytte af spillet og vil sætte sig ind i frame information, safe jumping og alle safe moves, så er der da mindst ligeså meget dybde (hvis ikke mere) som i de fleste andre fighting spil.
Pludderkal
Niveau 5
 
Indlæg: 801


Indlægaf fr1lund » 24. apr 2010 15:28

Argh den 30 er en helligdag og jeg har også bestilt fra shopto. Sikke dog en stor chance for at jeg får det på release :S Nu må vi se :)
Billede
fr1lund
Niveau 4
 
Indlæg: 471


Indlægaf Jibla » 24. apr 2010 16:29

Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Da Senzai » 24. apr 2010 17:08

Pludderkal skrev:
Er fuldstændig uenig her..

hvilke comboer hentyder du her til? der vil altid være en learning curve i fighting spil. street fighter 4 SKAL spilles anderledes end de gamle spil og derfor er det da logisk at dem som er vant til den gamle spillestil vil have "svært" ved at komme ind i det..


De fleste. Nu er det lang tid siden, jeg har haft det i maskinen (da jeg har solgt det), men alle combo´er med Zangief´ grønne hånd springer frem. F. eks Jump attack, punch, grøn hånd.

Pludderkal skrev:og simpelt? det er da kun så simpelt som du vil gøre det til. hvis man virkelig ønsker det "fulde" udbytte af spillet og vil sætte sig ind i frame information, safe jumping og alle safe moves, så er der da mindst ligeså meget dybde (hvis ikke mere) som i de fleste andre fighting spil..


Som du selv skriver. Der er frames med i alle fighters. Og alle spil. Jeg synes Street Fighter IV er simpelt. Det bliver ikke mere sten-saks-papir og udenadslære end det spil. F. eks. spiller du med Sakura skal du trykke ned og punch (kan ikke huske, hvilken af dem) hver gang modstanderen laver jumk kick mod dig. Det er helt fint, at du er uenig.

Det kan godt være at SFIV er komplekst, men jeg synes ikke, at det er specielt dybt. Jeg udelukker ikke, at det er fordi, at jeg er en supernoob, men det er ihvertfald mit indtryk af spillet.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Næste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron