Xboxlife forum

Dead or Alive 5 - officiel tråd

Alt snak om Fightingspil.

Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Da Senzai » 11. okt 2012 08:47

Jamen DOA5 er spillet der "Just keeps on giving!" :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf TerrificFalcon » 11. okt 2012 09:12

Jeg synes altså, at det er vildt, at hun de er leopardmønstrede, hvis jeg trykker Y i stedet for A, når jeg vælger kostume. Det er fandeme skørt.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Da Senzai » 11. okt 2012 19:39

Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Jibla » 25. okt 2012 18:28

Sutter DoA5?
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Da Senzai » 25. okt 2012 19:46

Jibla skrev:Sutter DoA5?


Tværtimod. Det er et af de bedste spil i denne generation.

Jeg tror desværre bare ikke, at folk kan forstå, hvor godt det er. Mange har svært ved at se, at et spil både kan have bundsolidt gameplay og fanservice. Der skal alligevel bruges tid på at lave detaljerede 3D modeller, så kan man da ligeså godt fyre den af ^_^.

Jeg kan anbefale dig, at læse Neonxaos´ anmeldelse.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Jibla » 25. okt 2012 19:53

Jeg har læst hans anmeldelse, men online lag sucks og når du så opretter en TTT2 tråd hvor du efterlyser spillere, så tænkte jeg jo om det sucks0rz. :)

Er det bedre end DoA4 gameplay mæssigt? Så, træk lige dit nostalgifilter fra i ligningen.

Og der er vel ikke et online pass?
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Da Senzai » 25. okt 2012 20:49

Jibla skrev:Jeg har læst hans anmeldelse, men online lag sucks og når du så opretter en TTT2 tråd hvor du efterlyser spillere, så tænkte jeg jo om det sucks0rz. :)

Er det bedre end DoA4 gameplay mæssigt? Så, træk lige dit nostalgifilter fra i ligningen.


Ja, det synes jeg. Rent gameplay-mæssigt er der måske ikke sket så meget i forhold til DOA5, når man tager i betragtning, at det er seks år siden DOA4 udkom. Det største forskel er, at vi nu er blevet introduceret for et egentligt sidestep. I DOA4 havde man bare et langtsomt sidewalk, der kunne bruges til at positionere sig, men som ikke meget værd rent forsvars/angrebsmæssigt. Sidesteppet gør spillet mere lækkert og flydende at spille.

Der er også flere lag af stuns, og mulighed for at lave et critiqal blow (tror jeg det hedder), hvor at rammer du med det, når stun-baren er høj nok, så vil de næste move være garanteret. Alt det tilføjer ikke kun mere kompleksitet til juggle-systemet, men giver også lidt ekstra paranioa, når det kommer til at counter og forudse f. eks critiqal blow.

Det må være de største forskelle.

DOA5 er bare DOA6 med et par forbedringer - og det er i sig selv fint.

Nå ja, og så er banerne fucking NUTS, og det er fedt med VF figurer.

Efter Patchen udkom, så kører spillet mærkbart bedre online.

Rent preference-mæssigt, så synes jeg, at Dead or Alive 5 er et federe spil end TTT2.

TTT2 er bare meget nemmere at spille, da det har verdens bedste "Ranked Quick-Match" funktion, og så er netkoden noget nær perfekt. De har taget den i forvejen rigtigt gode netkode fra SCV, og gjort den bedre.

Mit problem med DOA5 er, at jeg synes, at det tager for lang tid at finde kampe. Jeg kan selvfølgelig joine en lobby, hvor der allerede er spillere, men da jeg ikke er så god til spillet endnu, så bruger jeg alt for lang tid på bare at sidde og kigge på, og så bliver jeg aldrig bedre.

Jeg tror, at det er fordi, at Team Ninja er skudt sig selv i foden ved at udgive det kun 2 uger efter Tekken Tag Tournament 2. Det har nok gjort at mange af de casual fighting fans, der kan lide at spille forskellige spil, og ikke kun dedikere sig til en titel, vælger at springe DOA5 over i første omgang. De skulle hellere havde ventet til næste år, og så måske havde haft en VF figur eller to mere med.

Jeg vil gerne spille DOA5, men jeg har ikke den tålmodighed det kræver at finde gode kampe. Jeg bruger for langt tid på at lede efter kampe og alt, for lidt tid på at spille. Det er meget nemmere med TTT2. Der trykker du bare på "ranked" og så er du flyvende lige indtil, at du ikke gider mere.

Edit: DOA5 kræver online pass.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Jibla » 25. okt 2012 20:54

Det er da ærgeligt at det ikke går hurtigere med at finde kampe i DoA5. Men 4'eren spillede vi jo også på en helt anden måde igennem lobby systemet, end hvad vi gør i dag.

Jeg låner TTT2 på biblioteket inden så længe, men jeg håber da at DoA5 kan blive værd at købe på et tidspunkt. Ellers ses vi i INJUSTICE!
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Da Senzai » 25. okt 2012 21:04

Det har du ret i.

Det sjove er faktisk, at lobby-systemet har samme funktioner som DOA4, og man kan også sagtens finde folk inde i lobbyerne. I doa4 havde jeg bare ikke prøvet andet, og jeg havde også et par måneder, hvor jeg hverken arbejdede eller gik i skole. Jeg havde al tid i verden, og derfor var det cool nok med lobbyer.

Men idag, hvis jeg lige har en time eller to til at spille. Så har jeg altså ikke tid/tålmodighed til at bruge over halvdelen af tiden på at sidde og se på randoms spille.

DOA5 er superfedt, der er bare for få, der spiller det til, at man hurtigt kan finde kampe i quick-match-mode.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Jibla » 25. okt 2012 21:15

Jaeh. Det bliver jo ikke lige løst her og nu. Men i teorien kunne Team Ninja jo patche sig ud af det, for andre fightere har jo ikke det problem selvom at det er en lille brugerbase.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Da Senzai » 25. okt 2012 21:30

Det kunne måske hjælpe på det, hvis de ikke havde to forskellige quick-matches. De har både Ranked Quick Match og Simple Quick Match (inklusiv fight request).

Alle "Pro" gamerne spiller kun Ranked og alle slackerne som mig sidder bare med fight request aktiveret inde i practicemode/singleplayer. Dvs, så er spillerbasen allerede der er delt i to, da Ranked spillere ikke vil kunne blive paret op med simple spillerne.

Derudover så er der også Lobby-folket der er en helt tredje gruppe.

De burde lave det, så der kun var to muligheder for online. Ranked Match (quick match+fight request) og så Player Match, der er lobbier. På den måde så undlader de at splitte deres egen i forvejen lillebrugerbase. Allerede som det er nu, så er der så mange muligheder for at tilpasse sine lobbier, så Player Match burde være mere end rigeligt til at dække de samme behov som evt Simple Quickmatch.

Men uanset, hvad grunden er til, at det ikke fungerer ordentligt, så er det nok til, at jeg ikke gider spille det, selvom jeg synes, at det er et godt spil.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Jibla » 28. okt 2012 18:00

Hvor lang tid tager det cirka at finde en ranked kamp i DoA5? Er det ligesom UMvC3?

Og plat at de har indført online pass.

https://twitter.com/TeamNINJAStudio/sta ... 8779920385

Btw: http://www.dr.dk/DR1/Troldspejlet/Spil/ ... 115822.htm
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Da Senzai » 28. okt 2012 19:05

Jeg har endnu ikke kunne spille en eneste Ranked Kamp i DOA5. Jeg har ikke forsøgt efter patchen, men simple-matches tog ca. 10 minutter de gange, jeg har prøvet.

Jeg er lidt ked af at give DOA5 så meget kritik. Jeg synes at spillet er utroligt godt, og de gør rigtigt mange ting rigtigt, som andre fighting spil ikke gør.

Og gad jeg spille i lobbier ville spillet være kanont. Det gider jeg bare ikke.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf TerrificFalcon » 28. okt 2012 19:27

Vi er bare nødt til at få et par danskere samlet sammen, så behøver jeg ikke købe nye spil før næste Xbox, hvis vi spiller DoA5.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Dead or Alive 5 - officiel tråd

Indlægaf Da Senzai » 28. okt 2012 19:47

Jeg ved det ikke, mand. De eneste fra de gode gamle dage, der stadig er aktive er Neonxaos, Ghost Reptile og Manga lover, og der er ikke nogen af dem, der spiller det.

I skal selvfølgelig være velkommen til at INV mig, men pt. vil jeg helst spille TTT2- og jeg har ikke skillzne til at spille 2 spil på engang. Jeg kan knapt nok finde ud af at holde styr på både Lee og Leo samtidigt!

Du kan også hoppe på Tekken Tag -vognen, Terri. Det er også monsterfedt. Førstehånds indtrykket var lidt meh, da det bare er Tekken 6 med Tag og tusinde figurer, men det er fedt nok.

Du kan ikke lave en bedre Tekken Titel end TTT2 uden at ændre fundamentalt ved Tekken-formlen. TTT2 er Tekken, når det er allerbedst.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron