Xboxlife forum

Rocksmith

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Re: Rocksmith

Indlægaf Morten Skou » 18. okt 2014 18:39

Jeg regner klart med at jeg skal have det :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Rocksmith

Indlægaf Zt3pH » 18. okt 2014 22:49

Jeg skal klart have det! :)

Gad vide om man kan få sin DLC fra 360 med over
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Rocksmith

Indlægaf xsoenx » 18. okt 2014 23:52

Zt3pH skrev:Jeg skal klart have det! :)

Gad vide om man kan få sin DLC fra 360 med over

Det kan du sagtens :)
"Those who already own previous-gen versions can import their DLC across systems (Xbox 360 to Xbox One, or PS3 to PS4) without any additional costs"
http://blog.ubi.com/rocksmith-2014-edit ... -xbox-one/
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: Rocksmith

Indlægaf KIAMMI » 19. okt 2014 09:21

Det er faktisk sådan, at hvis man køber DLC fra nu af fra sin Xbox360, kan man både bruge de nye DLC til xbox360 OG xbox one
så tænk lidt på det, hvis i har både spillet til rocksmith xbox360 og får det til xbox one.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rocksmith Jimi hendrix DLC 12 packs gratis

Indlægaf KIAMMI » 19. dec 2014 22:21

Det undrer mig at der ikke er nogen nyheder omkring nedestående, anyways til jer der kan lide hendrix
hvis man har købt Rocksmith 2014 til xbox one eller ps4. eller gør det fra nu til 31/1, så kan man gratis hente
hendrix 12 DLC pakke!, de er til rådighed nu.




Today’s DLC is available as a 12 Pack ($29.99), Four 3 Packs ($7.99 each), or 12 Singles ($2.99 per song).


If you purchased Rocksmith 2014 for either Xbox One or Playstation 4, you will receive the 12 songs for free! Just make sure you download them before January 31st, 2015 or you’ll have to pay for them.


The Jimi Hendrix Experience “Bold As Love” – Eb Standard - [XBL] / Steam
The Jimi Hendrix Experience “Castles Made Of Sand” – E Standard: A428 - [XBL] / Steam
The Jimi Hendrix Experience “Fire” - [XBL] / Steam
The Jimi Hendrix Experience “Foxey Lady” - [XBL] / Steam
Jimi Hendrix “Freedom” – Eb Standard - [XBL] / Steam
The Jimi Hendrix Experience “If 6 Was 9” – Eb Standard: A431 - [XBL] / Steam
The Jimi Hendrix Experience “Little Wing” – Eb Standard - [XBL] / Steam
The Jimi Hendrix Experience “Manic Depression” – Eb Standard: A447 - [XBL] / Steam
The Jimi Hendrix Experience “Purple Haze” - [XBL] / Steam
The Jimi Hendrix Experience “Red House” – Eb Standard – [No Bass] - [XBL] / Steam
The Jimi Hendrix Experience “Voodoo Child (Slight Return)” – Eb Standard: A437 - [XBL] / Steam
The Jimi Hendrix Experience “The Wind Cries Mary” - [XBL] / Steam




Jimi Hendrix Song Pack (I-II-III-IV) - $29.99 / Steam
Jimi Hendrix I – $7.99 / Steam

“Purple Haze”
“The Wind Cries Mary”
“Manic Depression”


Jimi Hendrix II – $7.99 / Steam

“Foxey Lady”
“Bold As Love”
“Castles Made Of Sand”


Jimi Hendrix III – $7.99 / Steam

“Little Wing”
“Freedom”
“Fire”


Jimi Hendrix IV – $7.99 / Steam

“If 6 was 9”
“Voodoo Child (Slight Return)”
“Red House”
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rocksmith

Indlægaf Flipout » 19. dec 2014 22:50

Lære man at spille guitar ved at spille det her spil?? og er det "nemt" at lære?
Flipout
Niveau 2
 
Indlæg: 109


Re: Rocksmith

Indlægaf WollaMan » 20. dec 2014 08:27

Lære & lære, det er måske så meget sagt, men man kommer rimelig hurtigt igang med at spille nogle sange. Hvis man vil lære at spille guitar/bas, så skal man virkelig bruge tid på det, altså ikke mere end 30 min. om dagen, ihvertfald i starten. Tiden man bruger på det bliver hurtigt forøget når man lærer mere og mere.
Hvis man ikke gider/vil/har mulighed for at gå til privat undervisning, kan man sagtens bruge spillet og internettet, men det kræver nok at man er god til at læse og forstå uden at kunne stille evt. spørgsmål omkring ting man ikke lige forstår. Det er der selvfølgelig nogle der kan, jeg er dog ikke en af dem, og så er spillet og nettet en god ting at bruge.
En ting mange nok lige skulle overveje, er at købe en lidt bedre guitar/bas end de helt billige pakker. Køb hellere en brugt til omkring 1500-2000,- så får man altså en ok guitar som er værd at spille på. Kan godt være man ikke kan høre forskel på de billige og dyre guitarer når man starter, men der går ikke længe så får man bare sådan en mmmm følelse af de billige guitarer. Køber man en brugt taber man ikke noget særlig værdig ved et evt. salg igen, hvis man selvfølgelig holder den ved lige. :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Rocksmith

Indlægaf Zt3pH » 21. dec 2014 00:38

Orrrh Jimmy til rocksmith, ja tak!

Det har godt nok været ventet længe. Nu bliver jeg jo nød til at købe det til one inden D. 31.01...
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Rocksmith

Indlægaf Zt3pH » 10. jan 2015 22:48

Håber nogen kan hjælpe...?

Jeg kan forstå at man kan hente sangene fra det første spil over i det nye, hvis man betaler 10,- $ for det. Det er såmænd også helt fair. Men virker det også hvis man har det første spil til 360 og det nye til One? Kan det så overhovedet lade sig gøre?

Vil ikke bruge de 10 dollar hvis det er umuligt :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Rocksmith

Indlægaf KIAMMI » 11. jan 2015 12:39

Zt3pH skrev:Håber nogen kan hjælpe...?

Jeg kan forstå at man kan hente sangene fra det første spil over i det nye, hvis man betaler 10,- $ for det. Det er såmænd også helt fair. Men virker det også hvis man har det første spil til 360 og det nye til One? Kan det så overhovedet lade sig gøre?

Vil ikke bruge de 10 dollar hvis det er umuligt :)

ja det virker, jeg har selv den første Rocksmith til xbox360 og købt den nye rocksmith 2014 til xbox one.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rocksmith

Indlægaf Zt3pH » 11. jan 2015 12:47

Ja fandt ud af man bare skulle købe den pakke der, så gav det sig selv.
Kunne dog ikke købe den på US store :(

Men hvad så med DLC fra det første? Når jeg kigger på de pakker fra det første jeg har købt, bla. Megadeth, pantera og avenged sevenfold pakkerne, så ser det ud som de vil have penge for dem igen?
Har du haft held med at få dit DLC over i det nye?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Rocksmith

Indlægaf KIAMMI » 11. jan 2015 22:15

Zt3pH skrev:Ja fandt ud af man bare skulle købe den pakke der, så gav det sig selv.
Kunne dog ikke købe den på US store :(

Men hvad så med DLC fra det første? Når jeg kigger på de pakker fra det første jeg har købt, bla. Megadeth, pantera og avenged sevenfold pakkerne, så ser det ud som de vil have penge for dem igen?
Har du haft held med at få dit DLC over i det nye?


det er desværre et udestående med dlc der er købt fra den første, jeg har selv gået ind på hver enkelte
og nogen af dem kan man lige nu hente igen, uden at betale, men største delen, dem er der ikke styr på.
Nogen på nettet har kontaktet MS og dokumenteret hver enkelte DLC og fået muligheden for at downloade dem igen til den nye, men generelt tror jeg folk venter på at der sker noget automatisk, jeg har i hvert fald ikke lige haft tiden (eller gidet) at gå dem igennem og skrive til MS hvilke jeg mangler.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Rocksmith

Indlægaf Nilsson. » 25. jan 2015 20:56

Jeg går lidt og overvejer at købe Rocksmith 2014 til xbox one, men jeg prøvede det til 360'eren da det udkom, og jeg var ikke synderlig imponeret.

Jeg har spille guitar i en del år efterhånden, så er det noget værd? Fanger den fint de toner man spiller, uden for meget forsinkelse? Hvor tæt kommer det på at spille numrene 'rigtigt'?
Nilsson.
Niveau 5
 
Indlæg: 1279


Re: Rocksmith

Indlægaf Zt3pH » 26. jan 2015 08:43

Nilsson. skrev:Jeg går lidt og overvejer at købe Rocksmith 2014 til xbox one, men jeg prøvede det til 360'eren da det udkom, og jeg var ikke synderlig imponeret.

Jeg har spille guitar i en del år efterhånden, så er det noget værd? Fanger den fint de toner man spiller, uden for meget forsinkelse? Hvor tæt kommer det på at spille numrene 'rigtigt'?


Hejsa

Hvis du ikke var synderligt imponeret over det første spil, så skal du nok ikke springe ud og investere i det nye. Altså forstået på den måde, at det er mere af det samme. Det er jo sådan med denne slags spil, at de er enormt svære at videreudvikle på, da grundformlen jo som sådan ikke kan ændres.

Altså det nye er mere fresh og kigge på osv, og det er også lækkert med nye numre. Det skal lige siges at jeg er lige er begyndt med RS 2014 og på den måde stadig er lidt af en novice.

Men altså spillet fanger rigtig godt de toner du spiller på guitaren, synes jeg nu også var tilfældet i det første spil så ikke noget nyt her. Hvor tæt det kommer på at spille guitar i "virkeligheden" synes jeg er noget man kan diskutere. Hvis du vælger lead, vil spillet typisk være enormt fokuseret på det som "lead" eller "fill" guitaren spiller under produktionen af sangen - Dvs. i Virkeligheden ville en lead guitarist nok lave en del mere end det f.eks er tilfældet i RS. Men når du får en sang op på højt nok niveau, så er langt de fleste toner i de fleste sange. I langt de fleste er alle toner med + lidt ekstra ind i mellem for at krydre sværhedsgraden - Men der er stor forskel fra nummer til nummer. Fælles for dem alle er dog, at de er i imponerende kvalitet og fungerer godt som "indførsel" i et bestemt nummer, man f.eks aldrig har spillet før
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723

+1

Re: Rocksmith

Indlægaf Nilsson. » 26. jan 2015 18:31

Måske skulle jeg præcisere min kritik en smule :) Jeg prøvede det kort på xbox 360'eren, og det var ikke selve spillet; interfacet el lign. der var problemet. Jeg syntes bare ikke helt teknikken var som den skulle. Forstået på den måde at der var en del forsinkelse og at den fangede ikke tonerne ordentligt.

Det skal siges, at det var ved en kammerat jeg spillede det, så der kan muligvis være nogle kalibrerings problemer eller måske var spillet på anden vis ikke sat ordentligt op.

Det jeg egentlig efterspørger, er svar på, om det fungerer tilfredsstillende hvis man er vant til at spille guitar. Eller er Rocksmith lidt en 'light' version som hovedsageligt er målrettet begyndere?

Og så et bonus spørgsmål: Hvis man køber det oprindelige spil, altså Rocksmith (1) til 360. Kan man så overføre numrene derfra (ikke DLC, men on-disc numrene) til Rocksmith 2014 på xbox one? Ligesom man kunne med Rockband i sin tid?

Edit: Det lader til at bonus-spørgsmålet er blevet besvaret et par posts før mig, men kan nogen bekræfte det? :)
Nilsson.
Niveau 5
 
Indlæg: 1279


ForegåendeNæste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron