Xboxlife forum

ME3 slutningen *SPOILERS*

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Mike.B » 19. mar 2012 11:49

taget i betragtning af at Bioware siger at der kommer en forklaring når de er sikre på at ALLE har fået spillet deres sp igennem.. Man må jo bare håbe at der er noget logik i Bioware´s vanvid..
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf spif2001 » 19. mar 2012 13:55

This sums it up: :D

Billede
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Mike.B » 19. mar 2012 14:05

et udkast fra noget Casey Hudson har udtalt

For the last eight years, Mass Effect has been a labor of love for our team; love for the characters we’ve created, for the medium of video games, and for the fans that have supported us. For us and for you, Mass Effect 3 had to live up to a lot of expectations, not only for a great gaming experience, but for a resolution to the countless storylines and decisions you’ve made as a player since the journey began in 2007. So we designed Mass Effect 3 to be a series of endings to key plots and storylines, each culminating in scenes that show you the consequences of your actions. You then carry the knowledge of these consequences with you as you complete the final moments of your journey.

Nu spørger jeg så lige.. hvor i alverden ser man disse scener der fremhæver de valg man har truffet ??
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf spif2001 » 19. mar 2012 14:14

Man ser jo nogen undervejs i spillet. Rachni queen, Geth, NPC stories etc.

Alle de valg man har truffet i 3 spil kan jo ikke krammes ned i en afslutning. Jeg ville ikke bryde mig om, at skulle se 30 minutter "hvad blev der af dem" film efter jeg har truffet mit sidste valg.

Så hellere 5 min mere med space child, så vi slutter på en Space Odyssey facon.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Mike.B » 19. mar 2012 14:25

det var nu heller ikke det jeg mente med en slutning men at de siger der er scener der kulminere i ens valg..hvor?? under selve kampen ser man f.eks kun human og turian skibe, intet spor af Krogan, Salarian, Batarian, Elcor eller de der små tykke væsner med maskerne, Og jo dem fik jeg osse med i flåden.. men igen det hele afhang af en EMS rating og intet andet åbenbart.. Jeg er bare en af dem der godt ville have oplevet Rachni i kamp og ikke som en statistik
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf spif2001 » 19. mar 2012 14:29

Ok - jamen så må vi jo håbe der kommer en cinematic patch eller lignende, så vi ikke skal betale for det, fordi det er DLC. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Mike.B » 19. mar 2012 14:39

tvivlsomt.. jeg håber bare at det som bioware har lovet der vil komme efterfølgende til ME3 vil forhåbentlig opklare bare lidt, hvorfor trilogien skulle slutte som den gjorde... om man så vil kalde den for endegydligt eller en cliffhanger er så individuelt.. jeg føler bare de kunne have gjorde meget mere ud af ME3 som de gjorde med ME2.. jeg savnede lidt bare 1 el. 2 missioner der involverede enten en tur i Mako eller i Hammerhead
For mit vedkomne vil jeg sige cliffhanger da jeg virkelig håber der kommer mere til shepard universet og endnu mere i ME universet
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf DJan.dk » 19. mar 2012 15:02

Det er måske ved at blive lidt for voldsomt med alt den brok der er på nettet. Jeg kan godt se hvorfor folk er skuffede og jeg kan også godt se at der er nogle åndssvage huller til sidst. Det at ens valg og galactic readiness ikke direkte har nogen betydning for slutningen, er også et forståeligt kritikpunkt.

MEEEEEN! Der er mange der glemmer at man i løbet af 3'eren får en del afslutninger, som Spif også nævner. Jeg følte i hvert fald at jeg fik "closure" på de fleste ting og de fleste characters af betydning. Tænk lige over hvor mange semi-afslutninger de skulle have på plads og her har dine beslutninger en betydning (f.eks. med Legion, Tali, Mordin osv). Jeg følte at trilogien blev lukket på en fornuftig måde og det eneste de virkelig burde have lavet om på, er mere konsekvens af dine valg og paragon/renegade.

Kan personligt lide at der er en lidt åben slutning og at jeg kan danne min egen forestilling om hvad der sker og hvorfor det sker. Der er mange teorier om det på nettet, men kan egentlig helst lide at have min egen version, indtil en mulig DLC, et nyt spil, en bog, en film, eller whatever, giver mig et svar. Hvis ikke, så er det også fint. :)
DJan.dk
Niveau 6
 
Indlæg: 1632


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf ice_hiboy » 19. mar 2012 15:03

Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Killerder » 19. mar 2012 15:58

Lol Spif, det har muligvis noget med den ene lead writer ikke er en del af ME3 :P
Killerder
Niveau 4
 
Indlæg: 374


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Ink129 » 19. mar 2012 16:56

ice_hiboy skrev:Han forklare det sku meget godt

http://thatguywiththeglasses.com/bt/aj/ ... e3s-ending


Jeps, her bliver det forklaret rigtig godt.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf ckolsen » 19. mar 2012 18:04

DJan.dk skrev:Det er måske ved at blive lidt for voldsomt med alt den brok der er på nettet. Jeg kan godt se hvorfor folk er skuffede og jeg kan også godt se at der er nogle åndssvage huller til sidst. Det at ens valg og galactic readiness ikke direkte har nogen betydning for slutningen, er også et forståeligt kritikpunkt.

MEEEEEN! Der er mange der glemmer at man i løbet af 3'eren får en del afslutninger, som Spif også nævner. Jeg følte i hvert fald at jeg fik "closure" på de fleste ting og de fleste characters af betydning. Tænk lige over hvor mange semi-afslutninger de skulle have på plads og her har dine beslutninger en betydning (f.eks. med Legion, Tali, Mordin osv). Jeg følte at trilogien blev lukket på en fornuftig måde og det eneste de virkelig burde have lavet om på, er mere konsekvens af dine valg og paragon/renegade.

Kan personligt lide at der er en lidt åben slutning og at jeg kan danne min egen forestilling om hvad der sker og hvorfor det sker. Der er mange teorier om det på nettet, men kan egentlig helst lide at have min egen version, indtil en mulig DLC, et nyt spil, en bog, en film, eller whatever, giver mig et svar. Hvis ikke, så er det også fint. :)


Godt sagt - er helt enig
ckolsen
Niveau 2
 
Indlæg: 105


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Ink129 » 19. mar 2012 20:44

Ja, der er meget brok over ME3 slutningen på nettet; er det for voldsomt - måske. Men man må også se dette som et tegn på, at rigtig mange mennesker holder rigtig meget af denne serie, og nogen vil nok også sige, at de ligefrem elsker den. Derfor går folk selvfølgelig utroligt meget op, hvordan denne episke saga endelig slutter efter tre lange og fantastiske spil. Det er dejligt, at folk går op i denne titel med liv og sjæl, imo; den fortjener det. Dog tror en del, at de ligefrem har ret til ligefrem at bestemme, hvordan slutningen bør være, og denne ret mener jeg ikke, at nogen udover Bioware besidder.

Bioware bør ikke at ændre den, synes jeg; i hvert fald ikke efter pres fra fans. Bioware har endt titlen, som de synes, den skulle endes, og det må man jo bare respektere.
Hvis det viser sig, at Bioware fra start har haft til hensigt at snyde os med denne slutning og levere en anden med (forhåbentligt gratis!!!) DLC, og fans af spillet blot har været opmærksomme på tegn i spillet, som Bioware med vilje har lagt ind, der indikerer, at indoktrineringsteorien er sand, så cool nok.
Vælger de dog at ændre den, fordi fans mener, den bør ændres; det mener jeg ville være forkert, selvom det bl.a. er set i Fallour 3 før. Det kunne føre til et skråplan i spilindustrien, som ikke fører nogle gode steder hen, mener jeg.

En forholdsvis åben slutning ville være fint for mig (altså, man bør ikke få forklaret ALT), men man burde nu lige have fået en indsigt, hvordan denne specifikke konflikt reelt endte. Hvad sker der for alle de racer, der er fanget i menneskenes solsystem f.eks., og hvad med ens teammates; hvorfor skulle de havne på en fremmed planet? Der er flere spørgsmål for mig, men disse spørgsmål og lignende lukker ikke ME-franchisens Reaper-konflikt for mig.
Det ville imidlertid ikke gøre mig noget, hvis man f.eks. aldrig får at vide, hvor Reapers egentlig kommer fra; dette må gerne stå som åbent og uafklaret for mig, da dette blot holder mysteriet omkring de grumme, ubehagelige Reapers i live. Ikke alle mysterier bør afklares i fiktionens, enig.

Men ja, der kommer til at ske en masse ting med fremtid ME3-DLC, hvis man skal tro Bioware's udmeldinger, så lad os se, hvad der sker. Jeg ser i hvert fald meget frem til det :)
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf Giluc » 20. mar 2012 23:39

Killerder skrev:Lol Spif, det har muligvis noget med den ene lead writer ikke er en del af ME3 :P

Det... det... ja? Det er da vist også præcis hvad han gerne ville sige med billedet.
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: ME3 slutningen *SPOILERS*

Indlægaf UncannySlayer » 21. mar 2012 03:11

Jeg hører også til blandt dem, der blev meget skuffede over slutningen. Det skuffende er ikke, at det tilsyneladende er slut for Shepard (hvis man ser bort fra dem hemmelige slutningsscene). Det skuffende er, at alle ens valg bliver tilsidesat med et snuptag, så man føler, at alle ens valg undervejs har været mere eller mindre ligegyldige - i hvert fald hvis man ikke er tilhænger af den filosofi, at det er rejsen og ikke målet der betyder noget.

Derudover giver dele af slutningen, som flere også har gjort opmærksom på, ikke mening. Hvorfor er Ashley, som jeg tog med mig i døden, tilbage på Normandy, og hvorfor stikker skibet af? Var Joker ved at flygte i forvejen? Jeg håber Shephard skal forestille at være indoktrineret, men jeg er ikke typen der fanwanker huller i historien eller pointer, der ikke er kommet igennem i fortællingen. Ellers giver det metafysiske-gudebarn mig sgu lange løg og får mig til at rulle øjne; jeg synes slet ikke det passer ind i de præmisser, som ellers har været bærende for serien.

Det er bare så ærgeligt at efterlade et spil med en følelse af skuffelse, når man (læs: jeg) ellers har syntes, at det var helt fantastisk og i øvrigt fortjente en score på 9,5, hvis jeg skulle forsøge at redegøre objektivt. Bundlinjen må være, at det er et helt fantastisk spil, men slutningen gør, at jeg helt sikkert vil komme til at spille serien igennem meget færre gange, end jeg ellers ville, og at jeg under min anden gennemspilning sad tilbage med en følelse af, at jeg ligeså godt kunne tage et tilfældigt valg, som at tænke over det enkelte valg undervejs.
Senest rettet af UncannySlayer 21. mar 2012 03:22, rettet i alt 1 gang.
UncannySlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 401


ForegåendeNæste

Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron