Xboxlife forum

Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf Rockanoid » 8. feb 2011 11:07

Kan det passe, at forskellen på at være "Paragon" i forhold til at være "Renegade" (og omvendt) er mere udflydende i 2'eren?

I 1'eren kunne det godt betale sig at vælge side og man kunne som regel vælge et spor igennem hele spillet. Jeg synes dog, at det i 2'eren virker mere udflydende og hvad jeg kunne forstå på andre tråde i dette forum, så kommer man i nogle situationer i forhold til Loyalty-missionerne, hvor man ikke kan vælge spor, så at sige, men f.eks. bliver "tvunget" til at være "Renegade" for at få NPC'ernes loyalitet..

Vil man stadig kunne få de særlige "svar-muligheder" hvis man f.eks. dyrker at være "Paragon" som i 1'eren?
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf CaioN » 8. feb 2011 12:03

Så vidt jeg husker, kan du som regel altid vælge både paragon eller renegade til at løse en loyalty situation/konflikt... Men mulighederne kan være låst, hvis du ikke har nok paragon/renegade til at vælge den.. Kan dog være jeg blander det sammen med 1'eren..
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf Vix-blue » 8. feb 2011 15:53

Du skal bare sørge for have din intimidate eller persuasive skill høj nok, så du kan overtale dine squad members når det bliver nødvendigt.
Vix-blue
Niveau 4
 
Indlæg: 681


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf ALIE » 8. feb 2011 17:35

Vix-blue skrev:Du skal bare sørge for have din intimidate eller persuasive skill høj nok, så du kan overtale dine squad members når det bliver nødvendigt.

ja det er rigtig :P
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf Rockanoid » 8. feb 2011 18:39

Ok, så jeg kommer ikke i en situation, hvor jeg bliver tvunget til at vælge renegade svar, selv om jeg ønsker at køre en ren paragon-stil, i forbindelse med loyalty missionerne?
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf Vix-blue » 8. feb 2011 18:51

Nej. Men du skal dog være opmærksom på hvordan du fordeler rollerne blandt dine squad members i sidste mission, hvis de ikke er loyale alle sammen.
Vix-blue
Niveau 4
 
Indlæg: 681


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf poulx » 8. feb 2011 19:17

Rockanoid skrev:Ok, så jeg kommer ikke i en situation, hvor jeg bliver tvunget til at vælge renegade svar, selv om jeg ønsker at køre en ren paragon-stil, i forbindelse med loyalty missionerne?


jo, du gør. hvilket også er grunden til at zaeed ikke blev loyal: [SPOILER] vælger du at redde arbejderne, får zaeed ikke sin hævn.
poulx
 


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf Ink129 » 8. feb 2011 20:01

poulx skrev:
Rockanoid skrev:Ok, så jeg kommer ikke i en situation, hvor jeg bliver tvunget til at vælge renegade svar, selv om jeg ønsker at køre en ren paragon-stil, i forbindelse med loyalty missionerne?


jo, du gør. hvilket også er grunden til at zaeed ikke blev loyal: [SPOILER] vælger du at redde arbejderne, får zaeed ikke sin hævn.


Det betyder intet. Hvis din paragon persuative skill er god nok, så vil du stadig sikre hans loyalitet. Det gjorde jeg i hvert fald.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf krig » 8. feb 2011 20:04

Ink129 skrev:
poulx skrev:
Rockanoid skrev:Ok, så jeg kommer ikke i en situation, hvor jeg bliver tvunget til at vælge renegade svar, selv om jeg ønsker at køre en ren paragon-stil, i forbindelse med loyalty missionerne?


jo, du gør. hvilket også er grunden til at zaeed ikke blev loyal: [SPOILER] vælger du at redde arbejderne, får zaeed ikke sin hævn.


Det betyder intet. Hvis din paragon persuative skill er god nok, så vil du stadig sikre hans loyalitet. Det gjorde jeg i hvert fald.



Yups det stemmer.. min Paragon var ret høj der jeg tog Zaeeds mission, og han blev overtalt med Paragon
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf poulx » 8. feb 2011 20:14

roger that. thx for info.

har altid ment at z. var et svin ... men det var så mig og mit svinske spil.
poulx
 


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf Jibla » 8. feb 2011 21:05

poulx skrev:roger that. thx for info.

har altid ment at z. var et svin ... men det var så mig og mit svinske spil.


Ja, du har jo den der censurerede udgave af ME2, ik? ;)
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf poulx » 8. feb 2011 21:33

hehe. dén var fortjent ...
poulx
 


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf Rockanoid » 9. feb 2011 11:17

Tak for svarene, men er det muligt at gøre alle squad-members loyale eller vil der altid være nogen som ikke er det?
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Mass Effect 2 - Paragon vs. Renegade

Indlægaf Jibla » 9. feb 2011 11:32

En del af Mass Effect 2 er sgu at prøve sig frem - og spille spillet som man har lyst til, så gå du i gang og få den oplevelse spillet vil levere dig på baggrund af dine valg!

Men ja, det er muligt.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856



Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster