Xboxlife forum

Grain Filter i Mass Effect

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Grain Filter i Mass Effect

Indlægaf sCWasP » 11. mar 2008 02:40

Ja, jeg hentede lige den der DLC pakke og spillede den igennem. Nu er det måske fordi jeg ikke har ME i et stykke tid, men jeg glemte helt at slå det der Grain filter fra, den der option der efter min mening gør billedet mere gnidret og uklart, billedet nedenunder er et godt og tydligt eksempel.

Men grunden til jeg lige laver det her topic er for at spørge om der er nogen folk herinde der ved hvorfor det filter overhovedet er indbygget i spillet? Fordi jeg synes ikke rigtig der bidrager med noget positivt, men kun gør billedet mere uklart og derved foringer oplevelsen...

Billede
sCWasP
Niveau 4
 
Indlæg: 761


Indlægaf RasmussenDK » 11. mar 2008 03:24

Det er for at give spillet et mere filmisk look ala Sci-Fi i 70'erne... Sådan så film ud den gang. Det er hvad jeg har hørt.
Billede
RasmussenDK
Niveau 4
 
Indlæg: 774


Indlægaf JazzAss » 11. mar 2008 07:20

Det er vist også den officielle begrundelse. Jeg har hele tiden spillet med det slået til, jeg kan/kunne godt li' effekten.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Indlægaf enfen » 11. mar 2008 08:16

Jeg spillede med det i starten, men har valgt at slå det fra. Jeg kan bedre lide det klare billede frem for det 'støvede'.
enfen
Niveau 7
 
Indlæg: 2154


Indlægaf boblerne32 » 11. mar 2008 11:09

Jeg anede ikke det var der (er igang med min 3 gennemspilning :oops: ).

Er det som default slået til eller fra - jeg er aldrig stødt på det, men jeg gætter på man finder det under options...

Ser frem til at tæske Batarians i weekenden :D
boblerne32
Niveau 5
 
Indlæg: 963


Indlægaf Playkid » 11. mar 2008 11:23

Det er slået til som standard, jeg fjernede det dog ret hurtigt, men satte det så på i en anden gennemspilning.

Er filteret ikke med til bl.a. afhjælpe lidt på tearingen?
Playkid
 


Indlægaf Sp4 » 11. mar 2008 11:33

Jeg synes textures mm. er pænere med filteret på og den filmiske effekt nyder jeg i hvert fald godt af.
Who I'd like to meet:
God! I have serious questions about his marketing profile and choice of music in his so called "houses"!!
Sp4
Niveau 6
 
Indlæg: 1544


Indlægaf omega2oo5 » 13. mar 2008 16:04

Jeg kan nu også bedst lide at spille med den filmiske effekt. Kan godt se billedet bliver bedre uden, men det gør så også texture fejl mere tydelige ... med filter slået til bliver det bare lidt blur istedet :)

Smag og behag, jeg ser Mass Effect som en spilbar sci-fi serie så den filmiske effekt giver lidt mening.
omega2oo5
Niveau 3
 
Indlæg: 226


Indlægaf sCWasP » 13. mar 2008 20:42

hehe, jeg tror bare jeg er heldig så, fordi mens jeg godt kan forstå det med at filteret vel kan give det der "filmiske" feel, så synes jeg stadigvæk billedet bliver betydeligt grimmere af at have det slået til.

Dog får jeg stadigvæk det der feel uden at slå filteret til, sidder hele tiden og tænker på hvordan det minder mig om gamle sci-fi serier :)
Billede
sCWasP
Niveau 4
 
Indlæg: 761


Indlægaf MirageDK » 13. mar 2008 20:52

Vidste slet ikke man kunne slå det fra?

Man skulle da lige vende sig til det... men synes ikke det gjorde noget.
Billede
Clansite: ucos.dk www.ucos.dk
United Concept Of Styphon
MirageDK
Niveau 7
 
Indlæg: 2026


Indlægaf Seivus » 16. maj 2008 09:30

Iden er cool nok. Men synes den er for kræftig. Ville være bedre hvis man kunne rette op og ned på den som man kan med lyd osv.
Seivus
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Indlægaf Haugboelle » 16. maj 2008 09:41

Jeg synes også det var fedt, får spillet til at få en god atmosfære. Det filter ku også snildt ha været brugt i Bioshock hvis det stod til mig :)
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf Arceopteryx » 21. maj 2008 13:44

Jeg spillede med det i 2 timer... Derefter slog jeg det fra, da jeg fandt ud af at man rent faktisk kunne gøre det..
Arceopteryx
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Indlægaf switch-it » 5. jun 2008 20:47

Vidste slet ikke at det kunne slås fra. Jeg er bestemt ikke særlig stor fan af Grain Filter, hverken i ME eller 300. Syntes det er grimt. :)
Billede
switch-it
Niveau 2
 
Indlæg: 115



Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron