Xboxlife forum

Mass Effect Aim

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Mass Effect Aim

Indlægaf pwr » 28. dec 2007 07:44

Købte endelig en Premium prod. dato 11/12-07 i Fona. Tog Mass Effect med.

Men for ind i hede hule helvede hvor er det dog sygt svært at sigte med controlleren? =)

Har fiflet med indstillingerne en smule og er nu på 100% i alle de 4 camera indstillinger (de står på 50% default) samt på HIGH i Aim-help, men ligelidt rammer man sgu hehehe!

Jeg ser en fjende (som har en kæmpe rød trekant "på sig") styrer aimet hen på vedkomne og skyder. Men nej aimet er ikke PÅ fjenden, det er enten nedenunder, ovenover, til venstre for, eller til højre for. ALDRIG direkte på fjenden. Er det bare sådan man sigter i xbox spil? Gud fri mig, en fattigmands mus det lige er, vænner man da aldrig sig til? =)

Var en sekvens i spillet hvor man skulle skyde en hel masse fjender som stod bag cover ved en togstation (starten af spillet) det må have taget mindst 30 mins. pga. man gradvist selv skulle rykke frem og tage ny dækning og samtidig være heldig rent faktisk at ramme nogle af fjenderne.

SKER DER???
pwr
Niveau 0
 
Indlæg: 25


Re: Mass Effect Aim

Indlægaf Cerialbox » 28. dec 2007 07:54

pwr skrev:vænner man da aldrig sig til?


Det er lige det man gør, jo. TRÆNING TRÆNING TRÆNING. Tro mig, du skal nok blive bedre til det, jo mere du spiller..
Jaed.
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


Indlægaf Kiwi » 28. dec 2007 10:39

PWR Mass Effect er nok ikke det bedste eksempel på en shooter rent aim mæssigt. Det er jo et RPG så selvom du har sigtekornet til et headshot, er det figurens stats der bestemmer om du får et.

Du kan jo også pause, hvilket er en dejlig ting når man ikke er helt dus med joystick aim. Hold LB / RB (alt efter om du vil skifte våben eller bruge evner) i bund, kør sigtet over på ham du vil nakke, slip knappen og skyd.

Som Cerialbox siger vender man sig forholdsvis hurtigt til den måde at aime på, men UT / CS hastighed og præcision bliver det dog aldrig.
Kiwi
Niveau 4
 
Indlæg: 509


Indlægaf spif2001 » 28. dec 2007 11:29

Dit sigtekorn skal blive orange, før du har din fjende på kornet. Herefter kommer det an på, hvor god du er til det pågældende våben, om du overhovedet rammer eller ej.

Mass Effect er ikke som en regulær shooter, hvor man "rammer når man rammer". Hvis du ingen skills har i maskingeværer, ja så er chancen for at du rammer med et maskingevær meget lille.

Samtidig skal du huske at holde den venstre trigger inde, så du sigter bedre. Man rammer yderligere bedre ved at gå på hug (tryk på venstre styrepind).

Happy hunting ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Annxii » 28. dec 2007 12:17

hvis du bruger assault rifle så husk at skyde i "bursts". Hvis du bare holder aftrækkeren inde kan du ikke ramme en skid. Check også når du vælger våben om det er et våben du er trænet i at bruge for eller kan du heller ikke ramme noget også selvom du skyder "bursts"
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf pwr » 28. dec 2007 23:34

Hej! Tak for svarene! Nasty trick det med at pause og flytte kornet :p
pwr
Niveau 0
 
Indlæg: 25


Indlægaf pwr » 30. dec 2007 14:36

Mit aim er blevet betydeligt bedre af ren og skær øvelse, men jeg tror også at Geometry Wars er god øvelse i de analoge sticks, det har jeg nemlig spillet en smule.
pwr
Niveau 0
 
Indlæg: 25


Indlægaf vat69 » 30. dec 2007 15:39

pwr skrev:Mit aim er blevet betydeligt bedre af ren og skær øvelse, men jeg tror også at Geometry Wars er god øvelse i de analoge sticks, det har jeg nemlig spillet en smule.


ved ikke om du har gamet andre boxe min hvis det er din første så tager det jo øvelse
~ Unpack
~ Burn or mount
~ Install the game
~ Copy the crack from the crack folder
~ Waste your pathetic life
vat69
 
Indlæg: 5619


Indlægaf Nygaard » 30. dec 2007 16:12

Skal lige høre, er det muligt at skifte kamera i Mass Effect? Hvis det er, er jeg sgu gået glip af noget :)
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Indlægaf vat69 » 30. dec 2007 16:15

Nygaard skrev:Skal lige høre, er det muligt at skifte kamera i Mass Effect? Hvis det er, er jeg sgu gået glip af noget :)


altså fra OTS til Fps ??? nej det kan man ikke
~ Unpack
~ Burn or mount
~ Install the game
~ Copy the crack from the crack folder
~ Waste your pathetic life
vat69
 
Indlæg: 5619


Indlægaf FlipFlop » 11. jan 2008 14:16

Det er vel nærmest FPS mens man holder LT inde ..
Billede
FlipFlop
Niveau 3
 
Indlæg: 206



Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster