Xboxlife forum

Builds i ME, anbefalinger ønskes

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Builds i ME, anbefalinger ønskes

Indlægaf christianmp » 18. dec 2007 12:50

Hej drenge (og piger).
Hvad har I af gode råd til udviklingen af ens karakter i ME. Er der noget der er et no go. Nogle builds man skal holde sig fra/spild af skill points.

Spiller selv Soldier, kun lvl 9 og har indtil videre primært satset på AR og armor-skill.

Kom glad med jeres eget build og forklar hvorfor i har gjort jer jeres valg, og hvad der gør det fedt at spille på lige netop "din måde".

mvh Christianmp
christianmp
Niveau 7
 
Indlæg: 2347


Indlægaf PepperDude » 18. dec 2007 14:34

Som soldier tror bare du skal forkuser på følgende: Dit main weapon, din class training, og armor.
PepperDude
Niveau 6
 
Indlæg: 1788

Brugeravatar

Indlægaf CookieMonster » 20. dec 2007 13:59

Det er ret svært at gøre noget forkert som soldier. Der er ingen ubrugelige skills og ingen som er dumme at max'e.

har kun set et rigtigt powergamer build hvor hvert talent point var overvejet, og det var til en adept som et forsøg på at få så kort cooldown som overhovedet på sine biotics.

der er nogen, som mener at det er dumt at max'e spectre training, da shields er vigtigere end health, og den accuracy bonus man får ikke er stor nok på de høje lvls. det eneste brugbare er unity er der nogen der mener.

men jeg har maxet den og er ved at max'e mit våben nummer 2. og jeg sparker stadig geth røv
CookieMonster
Niveau 4
 
Indlæg: 422


Indlægaf Skinke » 20. dec 2007 14:50

Det er meget svært at vælge nogle "forkerte" skills. Det bedste råd jeg kan give dig er at kigge på hvilke bonuser de forskellige talents giver, og så gå efter det du bruger mest, eller har mest brug for.

Desuden gør ens talents ikke den allerstørste forskel. Jeg gik f.eks. efter at kunne lave Hard Decryption og Electronics med det samme på min Infiltrator på Insanity, og rørte stort set ikke mine Pistol eller Armor skills før et stykke inde.

Class skills tager jeg næsten først til sidst, og Spectre Training kun fordi den giver Unity. Jeg vil dog foreslå at du tager Combat Armor op til mindst Advanced Shield Boost, og Assault Training til Adrenaline Burst. Det kan dog ikke betale sig at røre First Aid, så længe du sørger for at mindst en af dine teammates har den relativt høj.
Skinke
Niveau 4
 
Indlæg: 593


Indlægaf Dr.Goat » 24. feb 2008 21:13

Skinke skrev:Det er meget svært at vælge nogle "forkerte" skills. Det bedste råd jeg kan give dig er at kigge på hvilke bonuser de forskellige talents giver, og så gå efter det du bruger mest, eller har mest brug for.

Desuden gør ens talents ikke den allerstørste forskel. Jeg gik f.eks. efter at kunne lave Hard Decryption og Electronics med det samme på min Infiltrator på Insanity, og rørte stort set ikke mine Pistol eller Armor skills før et stykke inde.

Class skills tager jeg næsten først til sidst, og Spectre Training kun fordi den giver Unity. Jeg vil dog foreslå at du tager Combat Armor op til mindst Advanced Shield Boost, og Assault Training til Adrenaline Burst. Det kan dog ikke betale sig at røre First Aid, så længe du sørger for at mindst en af dine teammates har den relativt høj.


Fatter ikke helt hvad "Unity" er :S ?
Dr.Goat
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Indlægaf kiaer » 24. feb 2008 21:28

Dr.Goat skrev:
Skinke skrev:Det er meget svært at vælge nogle "forkerte" skills. Det bedste råd jeg kan give dig er at kigge på hvilke bonuser de forskellige talents giver, og så gå efter det du bruger mest, eller har mest brug for.

Desuden gør ens talents ikke den allerstørste forskel. Jeg gik f.eks. efter at kunne lave Hard Decryption og Electronics med det samme på min Infiltrator på Insanity, og rørte stort set ikke mine Pistol eller Armor skills før et stykke inde.

Class skills tager jeg næsten først til sidst, og Spectre Training kun fordi den giver Unity. Jeg vil dog foreslå at du tager Combat Armor op til mindst Advanced Shield Boost, og Assault Training til Adrenaline Burst. Det kan dog ikke betale sig at røre First Aid, så længe du sørger for at mindst en af dine teammates har den relativt høj.


Fatter ikke helt hvad "Unity" er :S ?


Du kan genoplive dine teammates under en kamp med Unity.
kiaer
Niveau 4
 
Indlæg: 406


Indlægaf Dr.Goat » 26. feb 2008 18:47

kiaer skrev:
Dr.Goat skrev:
Skinke skrev:Det er meget svært at vælge nogle "forkerte" skills. Det bedste råd jeg kan give dig er at kigge på hvilke bonuser de forskellige talents giver, og så gå efter det du bruger mest, eller har mest brug for.

Desuden gør ens talents ikke den allerstørste forskel. Jeg gik f.eks. efter at kunne lave Hard Decryption og Electronics med det samme på min Infiltrator på Insanity, og rørte stort set ikke mine Pistol eller Armor skills før et stykke inde.

Class skills tager jeg næsten først til sidst, og Spectre Training kun fordi den giver Unity. Jeg vil dog foreslå at du tager Combat Armor op til mindst Advanced Shield Boost, og Assault Training til Adrenaline Burst. Det kan dog ikke betale sig at røre First Aid, så længe du sørger for at mindst en af dine teammates har den relativt høj.


Fatter ikke helt hvad "Unity" er :S ?


Du kan genoplive dine teammates under en kamp med Unity.


Ah - Tak : )
Dr.Goat
Niveau 0
 
Indlæg: 30


Indlægaf tryllehans » 27. feb 2008 13:31

med den ai dine "kolegaer" har er unity mega vigtig :D i det minste efter min mening. syntes tit de ryger som fluer fordi de enten ikke gør det de skal eller fordi de ikke flytter sig når de kommer i kamp. Det kan også bare være det er mig der ikke kan finde ud af at styrre dem men det eneste de efter min mening er gode til er at lave biotics osv (lift og statics er dejligt at fyrre af fra en af "kolegaerne"
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf zrrbiteDK » 10. mar 2008 13:42

Optimeret Vanguard Shocktrooper m. singularity bonus:

Pistol 6 (unlocker shotgun)
Shotgun 12
Assault 12
Armor 7 (For medium armor)
Throw 7 (Unlocker lift)
Lift 12
Warp 6 (Giver dig advanced warp)
Barrier 12
Singularity 12
Shock trooper 12
Spectre 4 (For unity)

En seriøs konkurrent til Adepts, der dog stadigt er #1 biotics. Denne vanguard er et utroligt sjovt alternativ med medium armor, master adrenaline, masser af crowd control (Lift, Singularity). I forbindelse med carnage og adrenaline burst, er rotationer som Lfit/Singularity/Carnage utroligt nemme at få udført flere gange iløbet af en kamp, og er specielt nyttige på de højere difficulties hvis du nogensinde har mødt 3 crogans i et lille rum på insane. (ouch!)
Billede
zrrbiteDK
Niveau 3
 
Indlæg: 298



Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron