Xboxlife forum

One more time...

Her diskuteres alt om Mass Effect.

One more time...

Indlægaf PhantomRay » 14. dec 2007 14:36

Heyza folkens...
Jeg er ved at skrive min 2.g studieretnings general prøve opgave færdig og har derfor set mig i øjnene for at gennemføre Mass Effect endnu engang, blot på den nu unlocked hardcore.

jeg sidder dog i dens situtaion at jeg gerne vil fortsætte med den char. jeg gennemførte med første gang. Jeg har hørt noget om at man blot skal ændre sværhedsgraden INDEN man klare den første mission på Eden Prime.

Skal jeg så bare vælge den char. jeg vil game med, ind i MENU og ændre setting og så game løs?

Jeg vil nemlig blive ret så neder-deder-.dk hvis jeg klarede spillet på hardcore, men så ingen achievement fik for det :(

Forsat god dag (og god weekend)

Mvh.

RadeonXRay
Stay hungry, stay foolish.
PhantomRay
Niveau 4
 
Indlæg: 501
By: Roskilde


Indlægaf spif2001 » 14. dec 2007 16:02

Du skal bare starte et nyt spil, og en af de første (hvis ikke den første) skærm du møder, under oprettelsen af det nye spil, der kan du vælge at bruge en eksisterende karakter.

Når du så er kommet forbi intro sekvensen, så går du ind i menuen (Start knappen) og vælger Options og Game Settings eller lignende og sætter sværhedsgraden der. Så skulle du være sikret, men tjek for en sikkerheds skyld sværhedsgraden igen, inden du forlader Eden Prime ;)

Sidder selv og spiller Hardcore, men jeg startede med en ny char, og for dælen det var svært i starten. Nu er jeg level 36 og klarer mig fint.

Tror nu også at jeg snupper en gammel char, når jeg skal igennem på Insane :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf PhantomRay » 14. dec 2007 17:48

spif2001 skrev:Du skal bare starte et nyt spil, og en af de første (hvis ikke den første) skærm du møder, under oprettelsen af det nye spil, der kan du vælge at bruge en eksisterende karakter.

Når du så er kommet forbi intro sekvensen, så går du ind i menuen (Start knappen) og vælger Options og Game Settings eller lignende og sætter sværhedsgraden der. Så skulle du være sikret, men tjek for en sikkerheds skyld sværhedsgraden igen, inden du forlader Eden Prime ;)

Sidder selv og spiller Hardcore, men jeg startede med en ny char, og for dælen det var svært i starten. Nu er jeg level 36 og klarer mig fint.

Tror nu også at jeg snupper en gammel char, når jeg skal igennem på Insane :)


Tusinde tak (:
Stay hungry, stay foolish.
PhantomRay
Niveau 4
 
Indlæg: 501
By: Roskilde


Indlægaf spif2001 » 14. dec 2007 17:58

Anytime ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf PhantomRay » 15. dec 2007 02:43

okay... nu poppede der et nyt spørgsmål op....

Jeg fik valgt min gamle char. som du henviste til, så intro sekvensen og fik kontrol over min char. så jeg kunne hoppe ind i menuen lige efter den imndre samtale mellem Joker og hans ven vedsiden af.

Fik noget Xp sv. ude i hjørnet af skærmen.

Men da jeg så gik ind under options - Gameplay og rykker den over på hardcore, ligger jeg mærke til at under AI behavior er den sat til "Active" og at ALLE funktioner/muligheder er det samme på alle sværhedsgrader.

Jeg trykkede så X for at resette alle customized settings (hvilket jeg aldrig har pillet ved) og nu blev Hardcore AI'en sat til "Defense only".

Jeg vil blot høre om jeg skal bruge den første hardcore mode (den med active AI) eller den hardcore mode jeg fik frem da jeg trykkede reset to default settings?
Stay hungry, stay foolish.
PhantomRay
Niveau 4
 
Indlæg: 501
By: Roskilde


Indlægaf spif2001 » 15. dec 2007 09:19

Det er helt op til dig.

Så længe du har valgt Hardcore, er de andre valgmuligheder et temperament spørgsmål, og har ikke indflydelse på achievements. Jeg har mine allies (AI) sat til fuld auto, så jeg ikke behøver at styre dem m.m. jeg syntes situationen kræver det. Gør det tit på Hardcore, men alligevel.

Hvis du syntes det er fedt at pause spillet hele tiden for at give dine allies ordrer, så er defense only nok en god setting.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf PhantomRay » 15. dec 2007 13:36

spif2001 skrev:Det er helt op til dig.

Så længe du har valgt Hardcore, er de andre valgmuligheder et temperament spørgsmål, og har ikke indflydelse på achievements. Jeg har mine allies (AI) sat til fuld auto, så jeg ikke behøver at styre dem m.m. jeg syntes situationen kræver det. Gør det tit på Hardcore, men alligevel.

Hvis du syntes det er fedt at pause spillet hele tiden for at give dine allies ordrer, så er defense only nok en god setting.


Er sådan set lige glad med om jeg styre mine teamates eller ikke.

Jeg vil blot gerne være stensikker:

Hvis jeg nu sætter mine gameplay settings til Hardcore, men ikke piller ved settings (så AI står på Active), vil jeg så stadig få "Complet on Hardcore difficulty" achievmenten nå jeg er færdig med gennemspliningen? For i Achievment beskrivelsen står der jo at man ikke må ændre på default setup og hvis jeg netop resseter til default, så ser settings helt anderledes ud :S


Ved godt ejg er en pain in the ass for folk lige nu, men har ikke lyst til at smide 20 timer ud af vinduet og ikke opnå noget :S
Stay hungry, stay foolish.
PhantomRay
Niveau 4
 
Indlæg: 501
By: Roskilde



Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron