Xboxlife forum

Class spørgsmål

Her diskuteres alt om Mass Effect.

Class spørgsmål

Indlægaf anarchoi » 3. dec 2007 12:43

Hej,

Gik igang med spillet igår aftes og jeg kastede mig ud i en Sentinel eftersom det lød til at være fedt at have både mulighed for at hacke og kaste rundt med ting :)

Men så gik det jo hurtigt op for mig at man har muligheden for selv at vælge hvilke andre crew members man vil ha med på mission. Dvs jeg kan bare vælge at tage en sentinel(eller engineer) med til at klare alt hvad der hedder hacking. Hvorfor i alverden skal jeg så selv være en Sentinel?

Derfor tror jeg at jeg starter forfra og det leder mig hen til næste spørgsmål : Adept eller Vanguard?
Jeg har planer om at spille spillet igennem 2 gange - første gang som 100% ond og anden gang som 100% god.
Er der nogen classes der er bedst at gemme til anden gang man spiller igennem eller hvad? Umiddelbart lyder Adept til at være rigtig fedt - en hel masse forskellige våben er egentlig ikke lige mig. Men hvad i alverden skal jeg så spille igennem som anden gang? Derfor overvejer jeg at spille igennem første gang som Vanguard og anden gang som Adept. Det vil sikkert føles lidt fladt at gøre det omvendt.....Kunne jo også spille igennem som Adept første gang og så vælge noget helt andet 2. gang - feks engineer (men igen hvor sjovt er det at være ekspert i at hacke osv hvis man bare kan få en af sine crewmembers til at gøre det).

Håber på et par gode svar :)
anarchoi
Niveau 4
 
Indlæg: 588


Indlægaf Kegle » 3. dec 2007 17:07

Du har jo slet ikke sat dig ind i hvad tech classene kan;)

Der er meget mere i det end hacking... Det er måden at spille på der skal tiltale dig...

Du kunne jo også sige at der ingen grund er til at spille spillet som soldier for du kan jo bare have en soldier med istedet... Så er vi tilbage til at det ligeså godt kunne være en lang film:P

Tag den class der tiltaler dig... Og spil det dog for guds skyld mere end to gange!
Billede
Do not underestimate the power of the Cola-Bear!
Kegle
Niveau 4
 
Indlæg: 590


Indlægaf spif2001 » 3. dec 2007 17:45

Du kan jo prøve at tage en Adept, og så derefter tage Liara og Wrex med dig.

Det giver 2½ biotic users. Så er der lagt op til en alvorlig omgang Newton spanking ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf vat69 » 3. dec 2007 17:50

har i jeres figurer til at bruge deres egne kræfter (som jeg har gjort alle gange jeg har gamet)

eller styrer i det for dem ???
vat69
 
Indlæg: 5619


Indlægaf spif2001 » 3. dec 2007 17:51

vat69 skrev:har i jeres figurer til at bruge deres egne kræfter (som jeg har gjort alle gange jeg har gamet)

eller styrer i det for dem ???

Jeg kører dem på auto, men engang imellem bliver jeg nødt til lige at hjælpe dem lidt. Syntes tit de "glemmer" at bruge deres skyde skills.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf vat69 » 3. dec 2007 17:54

spif2001 skrev:
vat69 skrev:har i jeres figurer til at bruge deres egne kræfter (som jeg har gjort alle gange jeg har gamet)

eller styrer i det for dem ???

Jeg kører dem på auto, men engang imellem bliver jeg nødt til lige at hjælpe dem lidt. Syntes tit de "glemmer" at bruge deres skyde skills.


lægger jeg ikke mærke til da jeg spillede der igennem 2 gang på casual var bare heldig hvis jeg fik et kill :lol:
vat69
 
Indlæg: 5619


Indlægaf spif2001 » 3. dec 2007 18:00

Casual! Hvorfor dog?

Spillet er rigeligt nemt på Normal.

Når jeg er færdig med min Soldier på normal, så prøver jeg rangstigen. Veteran -> Hardcore -> Insane

Glæder mig til at se hvor umuligt spillet bliver i de høje sværhedsgrader.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf vat69 » 3. dec 2007 18:04

spif2001 skrev:Casual! Hvorfor dog?

Spillet er rigeligt nemt på Normal.

Når jeg er færdig med min Soldier på normal, så prøver jeg rangstigen. Veteran -> Hardcore -> Insane

Glæder mig til at se hvor umuligt spillet bliver i de høje sværhedsgrader.


gennemførte det første gang på veteran
vat69
 
Indlæg: 5619


Indlægaf RasmussenDK » 3. dec 2007 18:55

faktisk så har ens valg af klasse utrolig lidt indflydelse på spillet. Hvilket er ret overraskende i et Bioware spil.

Nu mener jeg ikke at man alligevel ender med at lege skydespil. Jeg mener at uanset hvilken klasse man vælger er de kanon godt balanceret og der er virkelig ikke en class som er overpowered i forhold til de andre.

Og at en engineer ikke har nogen rating i combat siger intet. Engineers sparker RØV! i combat :D
Billede
RasmussenDK
Niveau 4
 
Indlæg: 774


Indlægaf Kegle » 4. dec 2007 11:06

Jeg blev nødt til at køre på casual da jeg skulle nakke benezia første gang:( Den boss fight er seriøst bugged:S Jeg havde ganske enkelt ikke en chance... Anden gang var det herre let og nu har jeg lige klaret hende på hardcore uden alvorlige problemer:S wierd...
Billede
Do not underestimate the power of the Cola-Bear!
Kegle
Niveau 4
 
Indlæg: 590


Indlægaf vat69 » 4. dec 2007 11:09

Kegle skrev:Jeg blev nødt til at køre på casual da jeg skulle nakke benezia første gang:( Den boss fight er seriøst bugged:S Jeg havde ganske enkelt ikke en chance... Anden gang var det herre let og nu har jeg lige klaret hende på hardcore uden alvorlige problemer:S wierd...


nakkede hende på VET tog mig dog 30 gange for det gik :D
vat69
 
Indlæg: 5619


Indlægaf spif2001 » 4. dec 2007 11:11

[SPOILER]






Bøvlede også med Benezia første gang, indtil jeg fandt ud af, at man ikke skal gå efter hende, men bare nakke hendes followers. Så bliver den kamp lige pludselig meget lettere ;)
[/SPOILER]
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf vat69 » 4. dec 2007 11:15

spif2001 skrev:[SPOILER]






Bøvlede også med Benezia første gang, indtil jeg fandt ud af, at man ikke skal gå efter hende, men bare nakke hendes followers. Så bliver den kamp lige pludselig meget lettere ;)
[/SPOILER]


gik kun 1 gang efter hende da jeg tabte hele tiden
den fejl gør jeg ikke igen
vat69
 
Indlæg: 5619



Tilbage til Mass Effect

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst