Xboxlife forum

[Hjælp] MedieCenter / NAS

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

[Hjælp] MedieCenter / NAS

Indlægaf paNk » 10. okt 2011 08:13

Hej lifere
Håber at nogle af jer har et godt bud på en løsning:
Jeg er ved at løbe tør for diskplads og har overvejet en NAS.

Jeg har både x360 og PS3 og derfor overvejet at anskaffe mig en NAS så jeg er fri for at bruge den bærbare. Jeg bruger allerede nu PS3 Media server (til både boxen og ps3), og det kunne være rart at fyre disken direkte på netværket.

Jeg har ingen krav til OS, webtorrents, ftp og andre sjove ting - sådan set bare streamingen. Selvom det selvfølgelig ville være rart :).

Det skal siges at jeg intet ved om NAS. Jeg har hørt at Synology laver nogle gode systemer :)

På forhånd tak,

EDIT: Evt. Har nogle af jer erfaring med en billig måde at køre xbmc på en mini-pc eller lign.?
Billede
paNk
Niveau 3
 
Indlæg: 275


Re: [Hjælp] MedieCenter / NAS

Indlægaf Major Oblivious » 10. okt 2011 13:23

Der var en lignende tråd for ikke så lang tid siden, hvor Synology blev rost til skyerne..
Jeg har selv en ReadyNas Duo, og er egentlig godt tilfreds med den, men den larmer vildt.

Når du siger kører XBMC på en billig måde, hvad mener du så?
XBMC er jo gratis, og vil mene at de fleste mini-pc'er til en 2500 kan klare tricket.
Jeg har en Acer aspire Revo som klarer det ganske fint, og med releasen af XBMC 11, hvor de har optimeret hukommelsesbrugen, så er hardware kravene ikke store mere.
Bare en HDMI-udgang.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: [Hjælp] MedieCenter / NAS

Indlægaf paNk » 10. okt 2011 16:08

På en billig måde mener jeg: Jeg har en gammel bærbar, men tror ikke den kan trække 1080 osv. Så skal jeg nok ud i noget mini-pc. Den Acer Aspire Revo kan fint klare det? (ligner den den nævnte her ?)

Jeg er ikke sikker på jeg gider at sætte mig ind i præcis hvordan skidtet virker og hvad jeg skal gå efter, så ville høre jeres erfaringer og vælge en nas ud fra det ;)
Billede
paNk
Niveau 3
 
Indlæg: 275


Re: [Hjælp] MedieCenter / NAS

Indlægaf Major Oblivious » 10. okt 2011 18:59

Jep.. Det er præcis den.
Jeg har ikke særlig meget 1080P materiale. TV'et er kun 42" så forskellen på 720P og 1080P vil ikke kunne bemærkes.
Men den streamer alt jeg smider efter den, via kabel. Den trådløse modtager er lidt tarvelig.
Vigtigere i denne sammenhæng er at lydmæssigt så kan den måde gengive Dolby, DTS og True HD (ihvertfald samme symbol som kommer frem på min reciever)
Og XBMC kører 98% af tiden uden problemer.

I forhold til NAS, så vil jeg også gå efter Synology næste gang.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: [Hjælp] MedieCenter / NAS

Indlægaf paNk » 10. okt 2011 19:37

Jamen tak. Ja Dolby og DTS 5.1 er selvfølgelig et krav. Thanks! Det bliver nok noget i den retning jeg skal ud i så :).

Men er lidt bekymret for om "NAS --trådløs--> xbmc mini pc", kan trække 1080 og selvfølgelig om mini'en har kraft nok til at trække BD'ene i 1080.
Billede
paNk
Niveau 3
 
Indlæg: 275


Re: [Hjælp] MedieCenter / NAS

Indlægaf SaffeDK » 10. okt 2011 19:46

Jeg har en Synology DS211J med 2 x Samsung Spinpoint F4 HD204UI som kører i Raid 1.. Det spiller bare max!
Til at afspille bruger jeg en Popcorn Hour C-200 som æder alt!

Denne løsning koster ca. 4500. og så virker den bare!
SaffeDK
Niveau 0
 
Indlæg: 45


Re: [Hjælp] MedieCenter / NAS

Indlægaf Major Oblivious » 11. okt 2011 06:36

Streaming af så meget data er primært din router som vil være flaskehalsen.
Men der vil være mange faktorer som spiller ind.
Signalstyrken, netværksstandarden, (den skal være N-only) routerens evne til at håndterer så store mængder data osv.
Jeg har en Dlink 855 og har fint kunne streame nogle testvideoer, som Netgear absolut mente jeg skulle have med i 1080P, trådløst til mini-pc'en. Men de står begge i samme rum, så signalstyrken var 100%
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron