Xboxlife forum

Skærm til Xbox ??

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Skærm til Xbox ??

Indlægaf Lamsis » 29. nov 2010 20:11

Hey boys -
Jeg er virkelig bagud på dette område, og har kun et ældre tv til min box.
Har ikke plads til noget monster-tv.
Hvad vil I anbefale af pc/skærm,eller hur...størrelse m.m.
Kan se i andre tråde, at der bliver talt om Hdmi-kablet, samt omkring et Vga-kabel.
På forhånd tak :D
"Never to old to rock!" ~ Homer Simpson.
Lamsis
Niveau 4
 
Indlæg: 596


Re: Skærm til Xbox ??

Indlægaf Hanzo » 29. nov 2010 21:31

Hvis du planlægger at bruge en PC-skærm på et skrivebord ville jeg sige en 20-22 tommer er det mest optimale.
Hanzo
Niveau 5
 
Indlæg: 827


Re: Skærm til Xbox ??

Indlægaf M60 » 29. nov 2010 21:57

Jeg bruger en 23 tommers Dell skærm til at game på. IMO er det langt bedre end at sidde ved vores 42 tommers plasma. Det er nemmere at overskue billedet osv. og giver hurtigere reaktionstid.
Den skærm jeg bruger hedder Dell SP2309W, og har både HDMI, DVI og VGA tilslutning.
Den eneste klage jeg har over skærmen, er at jackstick outputtet er intet mindre end elendigt, så jeg har mit headset tilsluttet direkte til Xbox'en istedet - men det er jo bare en bagatel.
M60
Niveau 4
 
Indlæg: 682


Re: Skærm til Xbox ??

Indlægaf Lamsis » 30. nov 2010 10:07

Hey M60 - Tak :)
Jeg har tjekket flere skærme, bla inde på Vupti.
Det her med en VGA tilslutning, hvilket kabel er det, og sikrer det også lyden. For det gør et Sandberg monitor - DVI/HDMI kabel åbenbart ikke ?
Eller er det netop en HDMI-tilslutning, der gør det muligt, at få lyd og billede til boxen...
"Never to old to rock!" ~ Homer Simpson.
Lamsis
Niveau 4
 
Indlæg: 596


Re: Skærm til Xbox ??

Indlægaf The Baptizer » 28. jun 2011 12:31

VGA og DVI er kun til billede, der er ingen lyd med.

Men hvis du har/køber en adapter som laver box'ens udgang om til VGA, så splitter den lyden ud i nogle kabler for sig, som du kan tilslutte dine højtalere. Jeg mener det er 2x phono-stik, man kan ikke huske det 100%.
The Baptizer
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Skærm til Xbox ??

Indlægaf kiil » 23. sep 2011 08:29

jeg her en Samsung 23 LED .. men VGA og HDMi .. xbox på VGA og min com på HDMI
kiil
Niveau 2
 
Indlæg: 155


Re: Skærm til Xbox ??

Indlægaf IkkNico » 23. sep 2011 11:46

The Baptizer skrev:VGA og DVI er kun til billede, der er ingen lyd med.

Men hvis du har/køber en adapter som laver box'ens udgang om til VGA, så splitter den lyden ud i nogle kabler for sig, som du kan tilslutte dine højtalere. Jeg mener det er 2x phono-stik, man kan ikke huske det 100%.

Du husker helt rigtigt.

Gamebits har nogle ganske udemærkede VGA adaptere; http://www.gamebits.dk/shop/vga-435c1.html
Du skal så også have en mini-jack muffe der samler de to phono (rød / hvid) til alm. minijack, og muligvis et minijack forlænger kabel hvis du også skal have lyden ud gennem monitoren.

Du burde kunne få alt hvad du skal bruge for omkring 1500kr. det er selvfølgelig inkl. skærm (i den billige ende).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar


Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron