Xboxlife forum

DVD på NAS - > xbox

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

DVD på NAS - > xbox

Indlægaf poppe » 19. apr 2010 10:57

Hej
Har en NAS (WD) med Twonky media server på.
Jeg har nogle DVD film som jeg vil lægge ind på NAS'en så de kan ses fra xboxen.
Jeg vil gerne have det bedste format som muligt og vil høre hvilket I kan anbefale.
Jeg har forsøgt mig med *.vob (som skulle være dvd formatet?). I manualen til NAS'en står der at den understøtter dette format - men når jeg går ind og leder efter filen i Xboxen, kommer den ikke frem.

Vh
Carsten
poppe
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Indlægaf TcRCtS2001 » 19. apr 2010 11:02

Fordi xbox'en ikke understøtter det format :)
"Can you spawn kill irl ?" "Yeah, its called abortion"
TcRCtS2001
Niveau 4
 
Indlæg: 525


Indlægaf poppe » 19. apr 2010 11:06

Ahh - det giver jo mening :-)

Men hvilket format er så det bedste - og giver mulighed for undertekster, lydspor m.v.?

Vh
Carsten
poppe
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Re: DVD på NAS - > xbox

Indlægaf Major Oblivious » 19. apr 2010 11:11

poppe skrev:Hej
Har en NAS (WD) med Twonky media server på.
Jeg har nogle DVD film som jeg vil lægge ind på NAS'en så de kan ses fra xboxen.
Jeg vil gerne have det bedste format som muligt og vil høre hvilket I kan anbefale.
Jeg har forsøgt mig med *.vob (som skulle være dvd formatet?). I manualen til NAS'en står der at den understøtter dette format - men når jeg går ind og leder efter filen i Xboxen, kommer den ikke frem.

Vh
Carsten


Ved godt at jeg lidt bryder trådens formål, men hvad er det præcis for en NAS du har, og hvor har du købt den ?

Drømmer nemlig selv om en NAS-harddisk, men er lidt bekymret for at komme hjem med noget som så alligevel ikke fungerer med resten af setup´et..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf Major Oblivious » 19. apr 2010 11:13

poppe skrev:Ahh - det giver jo mening :-)

Men hvilket format er så det bedste - og giver mulighed for undertekster, lydspor m.v.?

Vh
Carsten


AVI eller Mp4 mener jeg Xboxen understøtter, de kan begge gengive Dolby Digital 5.1 som er det eneste digitale output Xboxen kan gengive. DTS konverteres til DD 5.1
Undertekster burde ikke være noget problem, hvis den bliver hardcodet under rippe-processen (eller hvad man nu kalder det)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf TcRCtS2001 » 19. apr 2010 11:53

og hvis den ikke er hardcodet skal du gøre det fordi ellers kan xboxen ikke vise det :P
"Can you spawn kill irl ?" "Yeah, its called abortion"
TcRCtS2001
Niveau 4
 
Indlæg: 525


Re: DVD på NAS - > xbox

Indlægaf poppe » 19. apr 2010 12:00

Major Oblivious skrev:Ved godt at jeg lidt bryder trådens formål, men hvad er det præcis for en NAS du har, og hvor har du købt den ?

Drømmer nemlig selv om en NAS-harddisk, men er lidt bekymret for at komme hjem med noget som så alligevel ikke fungerer med resten af setup´et..


Det er denne jeg har

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=440812
poppe
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Indlægaf poppe » 19. apr 2010 12:44

Vil dvdfab (dvdfab.com) kunne gøre jobbet for mig eller har I andre forslag til dvd convertere?

Vh
Carsten
poppe
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Re: DVD på NAS - > xbox

Indlægaf Major Oblivious » 19. apr 2010 12:45

poppe skrev:
Major Oblivious skrev:Ved godt at jeg lidt bryder trådens formål, men hvad er det præcis for en NAS du har, og hvor har du købt den ?

Drømmer nemlig selv om en NAS-harddisk, men er lidt bekymret for at komme hjem med noget som så alligevel ikke fungerer med resten af setup´et..


Det er denne jeg har

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=440812


Mange tak, og kan Xbox´en finde den uden om en PC?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf poppe » 19. apr 2010 12:52

Ja hvis du kobler den til dit eksisterende netværk, kan du se den som en "pc" inde under de 3 mapper (video, pictures og music) på Xboxen ligesom "zune" står derinde. Du skal aktivere Media serveren via Nas'ens hjemmeside (192.168...) men det er faktisk meget let at gå til.

Funktionen "mediacenter" i Xboxen kan stadig ikke bruges, men ellers spiller det bare.

Var selv på herrens mark da jeg skulle finde en måde at få det til at fungere uden at skulle have en pc stående tændt - men det her virker. Hvis der er andre spørgsmål el. lign. siger du bare til.

Vh
Carsten
poppe
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Indlægaf Major Oblivious » 19. apr 2010 14:09

poppe skrev:Ja hvis du kobler den til dit eksisterende netværk, kan du se den som en "pc" inde under de 3 mapper (video, pictures og music) på Xboxen ligesom "zune" står derinde. Du skal aktivere Media serveren via Nas'ens hjemmeside (192.168...) men det er faktisk meget let at gå til.

Funktionen "mediacenter" i Xboxen kan stadig ikke bruges, men ellers spiller det bare.

Var selv på herrens mark da jeg skulle finde en måde at få det til at fungere uden at skulle have en pc stående tændt - men det her virker. Hvis der er andre spørgsmål el. lign. siger du bare til.

Vh
Carsten


Indtil videre, så tror jeg at jeg er nogenlunde med, og siger mange tak.. Så bliver det sådan en harddisk jeg investerer i. den netværks funktion er temmelig smart, hele Windows´s mediaserver siger mig ikke så meget, så den skal bare kunne findes, og streame derfra, hvilket denne her kan uden software :D
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf GrillRotten » 20. apr 2010 19:27

Xbox er en røvdårlig medieafspiller. Køb en dedikeret medieafspiller. Det er det eneste der holder.

Mit eget setup på det område er bl.a. en QNAP NAS og en POPCORN HOUR A-200 medieafspiller. Det spiller bare og den æder alt jeg har smidt efter den.

PS. Håber du har backup af din lille NAS nu når den kun har en enkelt HDD. Medmindre det ikke er vigtige ting der ligger på den ...
GrillRotten
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Indlægaf Major Oblivious » 21. apr 2010 15:39

GrillRotten skrev:Xbox er en røvdårlig medieafspiller. Køb en dedikeret medieafspiller. Det er det eneste der holder.

Mit eget setup på det område er bl.a. en QNAP NAS og en POPCORN HOUR A-200 medieafspiller. Det spiller bare og den æder alt jeg har smidt efter den.

PS. Håber du har backup af din lille NAS nu når den kun har en enkelt HDD. Medmindre det ikke er vigtige ting der ligger på den ...


Nu er der jo forskel på hvor mange penge folk vil smide efter sådan ting, men er helt enig med dig at Xbox´en er piv dårlig som mediaafspiller, men vil vove at påstå at et godt anlæg kan kompenserer en smule af dens mangel
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf GrillRotten » 23. apr 2010 18:53

Major Oblivious skrev:Nu er der jo forskel på hvor mange penge folk vil smide efter sådan ting, men er helt enig med dig at Xbox´en er piv dårlig som mediaafspiller, men vil vove at påstå at et godt anlæg kan kompenserer en smule af dens mangel


Ingen tvivl om at der forskel på folk. Man kan jo finde folk som syntes godt om x360´eren som medieafspiller. Men fred være med dem - de ved jo tydeligvis ikke bedre :lol:

Ved ikke helt hvad du mener at et godt anlæg skulle kompenserer en smule for boxens mangler - God lyd ændre jo ikke på de formater og features som boxen ikke understøtter. Hvis du snakker om at anlægget skulle afspille det som boxen ikke kan, så er vi jo ovre i lidt af en hovsa-løsning istedet for at bare skrotte boxen på medieafspiller-området. Eller du mente måske noget helt tredje?

Der er heller ingen tvivl om at der er stor forskel på hvad folk ser som "mange penge" for en f.eks standalone medieafspiller. Personligt syntes jeg at ca. 1500 kr for en PCH A-200 er et fund for pengene.

Vil også tilhver en tid købe en god QNAP eller Synology NAS og så smide nogle gode harddiske i den frem for at købe en færdigbixet NAS - og jeg ville aldrig ha en NAS med én harddisk uanset hvilken løsning der var tale om. Men igen ... folk er jo forskellige ... tydeligvis :lol:
GrillRotten
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Indlægaf Major Oblivious » 23. apr 2010 19:40

GrillRotten skrev:
Major Oblivious skrev:Nu er der jo forskel på hvor mange penge folk vil smide efter sådan ting, men er helt enig med dig at Xbox´en er piv dårlig som mediaafspiller, men vil vove at påstå at et godt anlæg kan kompenserer en smule af dens mangel


Ingen tvivl om at der forskel på folk. Man kan jo finde folk som syntes godt om x360´eren som medieafspiller. Men fred være med dem - de ved jo tydeligvis ikke bedre :lol:

Ved ikke helt hvad du mener at et godt anlæg skulle kompenserer en smule for boxens mangler - God lyd ændre jo ikke på de formater og features som boxen ikke understøtter. Hvis du snakker om at anlægget skulle afspille det som boxen ikke kan, så er vi jo ovre i lidt af en hovsa-løsning istedet for at bare skrotte boxen på medieafspiller-området. Eller du mente måske noget helt tredje?

Der er heller ingen tvivl om at der er stor forskel på hvad folk ser som "mange penge" for en f.eks standalone medieafspiller. Personligt syntes jeg at ca. 1500 kr for en PCH A-200 er et fund for pengene.

Vil også tilhver en tid købe en god QNAP eller Synology NAS og så smide nogle gode harddiske i den frem for at købe en færdigbixet NAS - og jeg ville aldrig ha en NAS med én harddisk uanset hvilken løsning der var tale om. Men igen ... folk er jo forskellige ... tydeligvis :lol:


nr 2 ;) Jeg vil mene at et godt anlæg kan til nøds kompencerer for at boxen kun kan spytte 48 khz DD ud, selvom at det er en forældet standard lyder det nu udemærket, selvfølgelig hvis jeg skifter til blueray i TrueHD, så er der en himmel til forskel.
Har selv lige investeret i trådens NAS harddisk, og er ganske godt tilfreds, da den både fungerer som mediaserver og backup for mit speciale, men den er også primært købt for at streame musik.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron