Xboxlife forum

lyd fra pc til TV

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

lyd fra pc til TV

Indlægaf abstract » 9. apr 2010 18:40

Hej folkens.. jeg er lige blevet færdig med at sætte mit nye værelse op og jeg vil godt kunne streame video og lyd fra min computer til mit TV.. Det kan jeg sådan set også godt problemet er bare at jeg ikke kan få lyden til at komme ud af TV'ets højtalere.. i en uges tid har jeg nøjes med lyden fra computeren man højtalerne er ikke ligefrem de bedste så jeg "investerede" i et 3.5mm jack stereo plug til 2xRCA plug for at få lyd i mit tv's højtalere.. problemet er bare at det ikke virker.. video virker fint med mit DVI to HDMI kabel fra mit grafikkort til min pc.. men lyd ledningen virker hverken fra mit lydkort bagfra pcen eller høretelefon stikket foran computeren også ind i mit tv.. poster nogle billeder så i kan se hvad jeg mener (JEG UNDSKYLDER RODET, HAR SLET SLET IKKE FÅET SAT ORDEN I DET ENDNU, DA JEG VENTER TIL DET HELE VIRKER)

her er DVI kablerne i computeren
Billede
her er jack enden i computeren
Billede
her er RCA enden i tv'et
Billede
her er selve setuppet
Billede
abstract
Niveau 1
 
Indlæg: 89


Indlægaf abstract » 9. apr 2010 20:45

bump
abstract
Niveau 1
 
Indlæg: 89


Indlægaf SvAmP » 9. apr 2010 20:46

rolig cowboy :) du må kun bumpe 1 gang om dagen :)
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Indlægaf abstract » 9. apr 2010 21:01

SvAmP skrev:rolig cowboy :) du må kun bumpe 1 gang om dagen :)

ah sorry det vidste jeg ikke.. så har jeg også lært noget nyt idag :P
abstract
Niveau 1
 
Indlæg: 89


Indlægaf Major Oblivious » 9. apr 2010 21:40

Hovedtelefonsstikket er en udgang, men burde det ikke være muligt at få lyd ud via HDMI, hvis PC'en får det af vide. Ellers kan du jo streame til Xbox'en via en eventuel router fra PC'en, så skulle du gerne få både lyd og billede
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf abstract » 9. apr 2010 22:29

Major Oblivious skrev:Hovedtelefonsstikket er en udgang, men burde det ikke være muligt at få lyd ud via HDMI, hvis PC'en får det af vide. Ellers kan du jo streame til Xbox'en via en eventuel router fra PC'en, så skulle du gerne få både lyd og billede


jo det er muligt at få lyd igennem HDMI men den anden ende af HDMI stikket er et DVI stik hvilket sådan set også er HDMI.. bare uden lyd i :/... ja kan godt steame over xboxen men syntes bare xbox'en er lidt halvdårlig til det.. hver 3 gang går lyden ud af synq fordi jeg streamer blu-ray
abstract
Niveau 1
 
Indlæg: 89


Indlægaf Major Oblivious » 9. apr 2010 22:44

Ja, den er ikke verdensmester, gætter på at du streamer wireless? Der er g-standarden ikke tilstrækkelig uanset båndbrede. Men wired burde kunne streame HQ lyd og video. Jeg har ingen problemer, men har dog også 25/1 Mbit. Ved dog ikke om det spiller en rolle.
Mine out-of-synq problemer stoppede, da jeg forbandt tingene med ledning.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf abstract » 9. apr 2010 22:47

alle apperater hos mig er wired bortset fra min ipod så det er ikke problemet.. kan være min router sux men gider ikke rigtigt købt en ny
abstract
Niveau 1
 
Indlæg: 89


Indlægaf Major Oblivious » 9. apr 2010 23:23

Hvis det er en ældre model, så er det nok flaskehalsen, men en direkte forbindelse mellem PC og TV vil jo være optimalt, men det har kun prøvet med S-video og HDMI
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf KIAMMI » 10. apr 2010 02:18

abstract skrev:
Major Oblivious skrev:Hovedtelefonsstikket er en udgang, men burde det ikke være muligt at få lyd ud via HDMI, hvis PC'en får det af vide. Ellers kan du jo streame til Xbox'en via en eventuel router fra PC'en, så skulle du gerne få både lyd og billede


jo det er muligt at få lyd igennem HDMI men den anden ende af HDMI stikket er et DVI stik hvilket sådan set også er HDMI.. bare uden lyd i :/... ja kan godt steame over xboxen men syntes bare xbox'en er lidt halvdårlig til det.. hver 3 gang går lyden ud af synq fordi jeg streamer blu-ray


er løsningen ikke bare et adapterstik på dit hdmi-dvi kabel
sådan en her---> http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 42_da.html
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Indlægaf abstract » 11. apr 2010 00:39

nej for DVI kan ikke overfører lyd ligemeget hvad så vidt jeg ved
abstract
Niveau 1
 
Indlæg: 89


Indlægaf Cerialbox » 11. apr 2010 01:10

Ville købe nogle bare lidt bedre PC-højtalere og så bare få lyden og billedet fra computeren. Næsten alt undtagen såkaldte bærbar-højtalere vil give bedre lyd end dit TV (og det vil være nemmere).
Jaed.
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster