Xboxlife forum

XBMC, TVersity, Winamp Remote eller Windows MCE?

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

XBMC, TVersity, Winamp Remote eller Windows MCE?

Indlægaf MadOnion » 21. jan 2009 17:41

Hej alle.

Jeg er i 7 sind :?
Jeg har min Xbox 360 sat op sammen med en Windows Vista Ultimate, hvor der selvfølgelig er Media Center i. Jeg har installeret min Xbox som Extender, og jeg er RIGTIGT godt tilfreds med resultatet her af. Det er især fordi min kone nu har nemt ved at starte det op (xboxen er sat til at boote som media center) og hun kan så komme ind til musik delen og får præsenteret det hele på en 'lækker' måde, med album cover osv. Det skal der ikke laves om på.

Men det der ikke spiller for mig er at jeg ikke kan afspille film gennem mediacnteret, og her tænker jeg på film i .avi (evt med .srt subs) eller .mkv.
Jeg kan spille .avi gennem dashboardet, men ikke med subs.

Så er det mit spørgsmål om jeg ikke kan installere en eller anden media server nr. 2, som IKKE fucker Windows MCE op??

Jeg har prøvet med TVersity, og Winamp Remote, men ingen af de 2 kan køre samtidig med MCE. Jeg har også forsøgt at registrere .mkv fil formatet til Media Player 11, men det lykkes kun at afspille .mkv'erne i media playeren og ikke på Xboxen.
Jeg har også forsøgt at hardcode subs på .avi'erne, men sådan en opgave tog 2 timer! med AVI ReComp, og det giver jeg ikke hver gang.


Så mit spørgsmål, hvordan får jeg dashboardet til at spille .avi med subs, og .mkv, samtidig med jeg kører Windows Vista MCE? Kan det virkeligt passe at jeg ikke kan køre et eller andet 3. parts media server sammen med Vista's?

Nogen der har fået sådan noget til at lykkes?
MadOnion
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron