Xboxlife forum

Codecs virker ikke når jeg benytter Xbox som mediacenter

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Codecs virker ikke når jeg benytter Xbox som mediacenter

Indlægaf wdw » 11. dec 2008 11:11

Hej alle

Håber der er en der kan hjælpe mig her.

Jeg har en del divX/xvid film liggende på min PC (Vista 64bit Ultimate), og disse virker fint på PC, hvor jeg har korrekt codecs installeret.

Hvis jeg benytter Xbox'en til at afspille disse klip fra PC'en, virker det også fint, efter jeg via Xbox Live har installet en "medie opdatering", hvilket må modsvare et codec.

Problemet opstår dog når jeg på Xbox'en starker Media Centret, og derigennem forsøger at afspille disse film. Når jeg forsøger får jeg at vide, at Media Centret ikke kender fil-typen / formatet, og at der mangler et codec. Men når korrekt codec er installeret på både Xbox og PC, hvad kan jeg så gøre??

På forhånd mange tak!
wdw
Niveau 0
 
Indlæg: 9


Indlægaf Jacob Schrøder » 11. dec 2008 12:04

Nu er der jo stor forskel på codecs... Der er codecs til film, musik osv., og medieopdateringen fra XBL (mener jeg, correct me if i'm wrong) er for at kunne afspille flere forskellige slags musikfiler udover de almindelige .wma og .mp3.

At du har de korrekte codecs på din PC har ingen indflydelse på din Xbox.

For at kunne afspille film via media center, kræver det at de er af filtypen .wmv, microsoft's egen filtype. .avi filer (som de fleste xvid film er i) kan på nuværende tidspunkt ikke afspilles af xbox'en.

Altså, for at kunne afspille dine xvid film skal du konvertere dem fra .avi til .wmv, dette kan gøres med de fleste videoconvertere.

OBS! Husk at film hente film fra internettet er ulovligt, så jeg tror selvfølgelig at det er dine egne film som du har rippet fra din egen dvd, eller det er optagelser fra moster Jonnas 60-års fødselsdag ;)
Jacob Schrøder
Niveau 5
 
Indlæg: 835
By: Aalborg


Indlægaf S-turner » 11. dec 2008 12:43

;D Ik for at spille klog OVERHOVED.

for er ik sikker på jeg har ret.
men mener at have læst at du bare skal have codec til windows media center på din pc, (altså få det til at virke på pc'ens media center)... også kommer det til at virke af sig selv på box'en media center
S-turner
Niveau 2
 
Indlæg: 101


Indlægaf wdw » 11. dec 2008 13:22

For lige at klarlægge:

1) Selvfølgelig er der tale om video klip fra moster Jonnas fødselsdag :D

2) Der er tale om .avi filer - dog i xvid/divx format

3) Når jeg afspiller dem via xbox'en direkte (ikke mediacenter) virker det perfekt - Ingen problemer. Det er kun når jeg afspiller via mediacenter på Xbox'en at der er problemer.

Men som jeg forstår forstår dig Kodyl, så skal det være .wma filer når jeg bruger Xbox'ens mediacenter - korrekt?

Bare lidt sjovt, når jeg godt kan afspille dem direkte på Xbox'en

S-tuner: Tror desværre du tager fejl, for de korrekt codecs er installeret på PC'en, og der kan jeg fint afspille videklippene.
wdw
Niveau 0
 
Indlæg: 9


Indlægaf wdw » 11. dec 2008 13:35

Fandt lige nedenstående kommentar i et andet indlæg:

Selv om der er kommet en update der gør at Xboxen kan spille alle de fine formater så er den opdatering ikke flyttet med over i Medie Extender delen. Det betyder at Xvid og DivX film skal afspilles igennem Dashboardet og IKKE igennem mediecenter delen.

Det er en underlig og forbandet irriterende fejl som jeg håber de snart får rettet.


Det må være forklaringen på hvorfor jeg godt kan afspille direkte på Xbox'en (via dashboard), og ikke via mediacentret på Xbox'en (Medie Extender delen)
wdw
Niveau 0
 
Indlæg: 9



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron