Xboxlife forum

Film på xboxen

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Film på xboxen

Indlægaf Mkronborg » 1. dec 2008 17:39

Hej

Jeg har selv siddet og leget med nogle hjemme videoer på min pc, og kunne godt tænke mig og vide om det kan lade sig gøre at vise dem igennem xboxen, og hvilken fil format skal det være for det kan lykkes??

Mvh
Michael
Mkronborg
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Indlægaf jeff4200 » 1. dec 2008 23:00

Det kan sagtens lade sig gør. Det skal være wmv filer, divx eller avi. Streamer selv en hel del Wmv hd filer til fra begge mine bærebar og over på xbox 360. gå ind i media center og sæt det op. Det er meget simpelt når man først går i gang.
jeff4200
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Indlægaf jeff4200 » 1. dec 2008 23:04

Her er en film der beskriver hvordan man gør.
Bemærk at det er med det gamle Dashboard layout og med xp. Med det nye dashboard er det lige så simpelt og med ligeså med vista.

http://www.youtube.com/watch?v=CeDbAxz1 ... re=related
jeff4200
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Indlægaf Mkronborg » 13. dec 2008 09:19

Jeg kunne godt tænke mig at rippe nogle af mine dvd film, så jeg f.esk har 10 film på min pc, og kan ses igennem xboxen, men hvilket program skal man bruge til det??
Mkronborg
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Indlægaf Mkronborg » 13. dec 2008 16:18

Jeg har lige fået en fil lavet om til .avi, men kvaliteten er da bare helt i bund i forhold til dvd, er der ikke en filformat hvor man får et skarbere billede??
Mkronborg
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Indlægaf Mc Moller » 14. maj 2009 21:06

prøv mp4 jeg har dog selv lidt problemer med at få det til at køre over netværket men virker perfekt med usb nøgle
Mc Moller
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Indlægaf dwark » 25. maj 2009 11:46

jeg konvertere mine HD film til WMV-HD med 5.1 lyd

windows media encode 9, windows media audio codec 10 og WME assistant det koster lidt penge men kan prøves gratis, det virker surverænt så er man fri for først at skal skille lyd og billede og så samle det igen..
dwark
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Indlægaf richardx » 28. maj 2009 00:05

Mkronborg skrev:Jeg kunne godt tænke mig at rippe nogle af mine dvd film, så jeg f.esk har 10 film på min pc, og kan ses igennem xboxen, men hvilket program skal man bruge til det??

Handbrake er verdens bedste program :D
Apple fanboy!
Billede
richardx
Niveau 3
 
Indlæg: 244


Indlægaf Razzler » 28. maj 2009 01:51

Det er en unødvendig besværlig proces og få det idiotiske mediaplayer 11 til og fungere ordentligt med boxen, uanset hvad nogle måske vil påstå, og forøvrigt streamer du så over dit netværk,det blir aldig den samme kvalitet som en direkte afspilning.

Hvis jeg var dig ville jeg købe en 8 eller 16 gb usbdims,og så bare smide de film over efterhånden som du får lyst til og se det, , eller købe et vga kabel fra din pc til tv lige som mig, og helt undgå og lave den dejlige maskine om til en usselt media center som PiS 3
Nu som lykkelig ejer af musik spil.... fuck en rytme spasser!!
Razzler
 
Indlæg: 228


Indlægaf Brandstrup » 28. maj 2009 06:56

Jeg bruger HDMI fra min bærbare og ind i tv'et.. dejligt med HD :) uden om X-boxen som så også larmer en del mere med blæseren
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Indlægaf caspstorm » 28. maj 2009 08:38

Brandstrup skrev:Jeg bruger HDMI fra min bærbare og ind i tv'et.. dejligt med HD :) uden om X-boxen som så også larmer en del mere med blæseren

Razzler skrev:Det er en unødvendig besværlig proces og få det idiotiske mediaplayer 11 til og fungere ordentligt med boxen, uanset hvad nogle måske vil påstå, og forøvrigt streamer du så over dit netværk,det blir aldig den samme kvalitet som en direkte afspilning.

Hvis jeg var dig ville jeg købe en 8 eller 16 gb usbdims,og så bare smide de film over efterhånden som du får lyst til og se det, , eller købe et vga kabel fra din pc til tv lige som mig, og helt undgå og lave den dejlige maskine om til en usselt media center som PiS 3


Begge disse løsninger ok, og til hver en tid bedre end at bruge sin 360'r som mediemaskine (eller sin PS3 for den sagsskyld). Både 360 og PS3 har elendige muligheder for at afspille de codecs man i virkeligheden har brug for (læs: matroska!) - men det har i vel opdaget nu når i bøvler med at konvertere det hele konstant. :wink:

Har i overvejet en ordentlig mediemaskine? Popcorn Hour eller WD TV HD feks?
Jeg har selv en Popcorn Hour med en 1tb disk i. Den afspiller alle tænkelige formater, og ideen er simpel. Du hiver bare alt over på den, og så afspiller den det for dig, uafhængigt af noget andet. Ikke noget med "uh nej jeg skal lige konvertere" eller "uh nej, jeg skal lige trække et kabel". (prismæssigt ligger den på omkring 2500kr med en 1tb).
caspstorm
Niveau 4
 
Indlæg: 440



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron